Gå til innhold

Gir jeg opp for lett?


Gjest Juan

Anbefalte innlegg

Denne tråden er inspirert av betraktninger jeg har lest her inne og også av et møte med en perifer bekjent i omgangskretsen min forrige helg. Denne mannen har vært sammen med en veldig pen jente i tre år nå og det jeg bet meg i merke var måten de møttes på.

 

Uten å gi for mange detaljer, kan jeg fortelle at han oppsøkte henne mer eller mindre ut av det blå på Facebook. Det tok angivelig noe tid før hun i det hele tatt aksepterte venneforespørselen hans. Og langt mer før hun aksepterte å møte han i det virkelige liv.

 

Noen sitater fra samtalen vår:

 

"Hun var så flott at jeg hadde bestemt meg for at hun der skulle jeg ha."

 

"Du ANER ikke hvor hardt jeg jobbet for å få henne til å møte meg."

 

Videre leser man her inne om jenter som er utilgjengelige og ikke engang tar initiativ til en samtale på Facebook med en de liker, så det får meg jo til å tenke på at jeg kanskje gir opp for lett eller for tidlig mange ganger.

 

Når jeg bodde i mer landlige omgivelser og langt sjeldnere møtte jenter var jeg kanskje mer pågående og la mer i hver enkelt interaksjon, men etter at jeg flyttet til en by hvor utvalget er betydelig større, merker jeg at det skal langt mer til før jeg legger for mye vekt i en enkelt interaksjon.

 

Draget mitt er ikke mer enn gjennomsnittlig, men jeg er kanskje mer frempå enn gjennomsnittet og har generelt ikke store problemer med å møte nye jenter. Derfor blir det gjerne slik at om jeg opplever at en jente er lunken og jeg må jobbe for henne, så mister jeg raskt interessen og tenker at jeg heller legger energien i å møte en ny jente som er mer entusiastisk.

 

Det skal sies at det hender at jeg møter jenter jeg føler er verdt å jobbe litt for, men dette er sjeldent. De gangene det skjer tar det som regel litt tid før jeg får opp øynene for disse jentene eller at de har vist et eller annet ved seg selv som gjør at jeg føler de er verdt det. Når det kun er et overfladisk bekjentskap og et pent ansikt, er det som regel ikke nok til at jeg engasjerer meg betydelig om hun er lunken eller utilgjengelig.

 

Noen tanker?

:)

Endret av Juan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg postulerte en teori for litt siden til en kamerat om at kvinner opererer med en helt annen klokke enn menn i romantikkens verden. Menn har en tendens til å bestemme seg veldig raskt, mens kvinner ser ut til å ha all verdens tid i slike affærer.

 

Faktisk har jeg noen kvinnelige interessenter akkurat nå, og selv disse så ut til å bruke litt tid før de fikk opp øynene for meg. Så jeg tror kanskje jeg må bli flinkere til å bruke TID.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke, men du er jo kjekk(sett bilder av deg) og du flørter med jenter så om du ikke velger og vraker i jenter tror jeg du gjør noe galt ja.



Anonymous poster hash: 25d15...8f2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke komme med noen eksempler på situasjoner der du har gitt deg for lett?
Er vanskelig å vite om du gir deg for lett, når man ikke har noe informasjon om hvordan interaksjonen mellom deg og jenter fungerer.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Aner ikke, men du er jo kjekk(sett bilder av deg) og du flørter med jenter så om du ikke velger og vraker i jenter tror jeg du gjør noe galt ja.

Anonymous poster hash: 25d15...8f2

 

 

Hvor? Kan ikke huske å ha postet annet enn et overkroppsbilde her inne. Men takk for komplimentet i så fall. Utseendet er vel uansett ikke alt? Kanskje jeg har en kjip personlighet? :)

 

Jeg kjenner ingen i det virkelige liv som vraker og velger i jenter. Selv ikke de mest sjarmerende og pene av mine kamerater. Det går stort sett i rykk og napp. Slik er det for min del også, og jeg har tradisjonelt aldri hatt store problemer med å tiltrekke med jenter, men har hatt en tendens til å forelske meg i jenter som er opptatt eller ikke liker meg av andre grunner.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke komme med noen eksempler på situasjoner der du har gitt deg for lett?

Er vanskelig å vite om du gir deg for lett, når man ikke har noe informasjon om hvordan interaksjonen mellom deg og jenter fungerer.

 

 

Tja...

 

Når jeg er ute på byen er det ikke uvanlig at jenter kan være passive og tilbakeholdne i begynnelsen, men så lenge de reagerer positivt og ikke er totalt avvisende, vet jeg av erfaring at det ofte lønner seg å legge inn en innsats. Slike situasjoner mestrer jeg og jeg hadde en senest for noen uker siden med et positivt utfall for oss begge.

 

Men i de fleste andre situasjoner merker jeg at jeg fort mister interessen om jeg ikke får noe tilbake. Unntaket er selvsagt når jeg en sjelden gang møter en jente jeg virkelig føler er spesiell og kanskje til og med forelsker meg. Da har jeg selvsagt ikke noe annet valg enn å gjøre mitt ytterste og ikke gi opp ved første tegn til motstand.

 

Kan kanskje gi litt detaljer senere, men poenget mitt er at kontrasten mellom meg og han jeg nevnte i hovedinnlegget er ganske stor. Mange av de tingene som skal være positive som enslig har nesten blitt negative for min del. Jeg er veldig lite desperat og har et travelt liv som jeg trives med. Av den grunn har jeg kanskje blitt litt for kresen i forhold til å møte nye jenter og tenker alltid at det er en ny rundt neste hjørne. Noe som for så vidt også er sant her i storbyen.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor? Kan ikke huske å ha postet annet enn et overkroppsbilde her inne. Men takk for komplimentet i så fall. Utseendet er vel uansett ikke alt? Kanskje jeg har en kjip personlighet? :)

 

Da husker du feil:-)  

Anonymous poster hash: 25d15...8f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja...

 

Når jeg er ute på byen er det ikke uvanlig at jenter kan være passive og tilbakeholdne i begynnelsen, men så lenge de reagerer positivt og ikke er totalt avvisende, vet jeg av erfaring at det ofte lønner seg å legge inn en innsats. Slike situasjoner mestrer jeg og jeg hadde en senest for noen uker siden med et positivt utfall for oss begge.

 

Men i de fleste andre situasjoner merker jeg at jeg fort mister interessen om jeg ikke får noe tilbake. Unntaket er selvsagt når jeg en sjelden gang møter en jente jeg virkelig føler er spesiell og kanskje til og med forelsker meg. Da har jeg selvsagt ikke noe annet valg enn å gjøre mitt ytterste og ikke gi opp ved første tegn til motstand.

 

Kan kanskje gi litt detaljer senere, men poenget mitt er at kontrasten mellom meg og han jeg nevnte i hovedinnlegget er ganske stor. Mange av de tingene som skal være positive som enslig har nesten blitt negative for min del. Jeg er veldig lite desperat og har et travelt liv som jeg trives med. Av den grunn har jeg kanskje blitt litt for kresen i forhold til å møte nye jenter og tenker alltid at det er en ny rundt neste hjørne. Noe som for så vidt også er sant her i storbyen.

:)

Mulig jeg misforstår deg her, da får du isåfall korrigere meg!:)

Men ok. du sier at kontrasten mellom han i innlegget og deg er ganske stor, men gjør det noe da? Han hørtes jo ut som en type som går etter hun han vil ha, uansett hvor vanskelig det er eller hvor tilbakeholden hun er.

Du sier at du mister interessen for den type jenter. Da tenker jeg såklart at kanskje ikke den type jenter er noe for deg uansett? Så hvorfor velger du ikke en annen type jenter?

Jeg ser ikke helt problemet ditt. Du nevner også at du har en ny jente rundt neste hjørne. Da bør det jo være nok av jenter som ikke er passive som du kan styre på med?

Eller er poenget ditt at du kanskje egentlig kunne falt for en av disse passive jentene hvis du hadde giddet å ikke gi opp så lett?

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inntrykket mitt er at vi er temmelig raske til å grovsortere potensielle partnere i bunkene "kanskje" og "nei", og å være pågående og ikke gi opp fungerer best på film. I virkeligheten ender det i beste fall opp med et dårlig forhold, i verste fall at en av partene føler seg forulempet.

Anonymous poster hash: 12b63...ac1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Du ANER ikke hvor hardt jeg jobbet for å få henne til å møte meg."

 

Mitt inntrykk er at din venns situasjon er unntaket heller en regelen - med mindre jenta er veldig sjenert. Eller hun har rett og slett "settled" for denne fyren uten at hun er kjempeentusiastisk.

 

Om du snakker med alle menn som har presset på via facebook over lengre tid for å få en jente med på date, tror jeg resultatet blir overveldende negativt. 

 

Dersom en jente må jobbes for, handler det oftere om at hun er seksuelt selektiv og ikke vil hoppe til sengs med hvem som helst, ikke at hun ikke overhodet vil treffe deg. En mann fatter din interesse, eller ikke. 

 

Det er sannhet i det at ting fungerer litt annerledes for jenter mht. tiltrekning - nettopp fordi det er totalen vi faller for, og en mann kan vise mer selvtillit, humor, sjarm osv. over tid. Men det betyr ikke at tiltrekningen dukker opp helt av det blå, det betyr bare at den forsterkes. Kvinner vet relativt raskt om en fyr er interessant eller ei. Og er det en fyr du liker så sier du ikke nei til en date. Du sier ja umiddelbart og bruker dagene fremover på å planlegge, velge antrekk og stresse som et helvete.

Her er det jo selvsagt individuelle forskjeller mellom kvinner akkurat som med menn. Jeg kan lese av ganske tidlig hvorvidt jeg kan falle for fyren. Kjenner jenter som har opplevd at et vennskap har utviklet seg til noe mer, det har ALDRI skjedd for meg. Tiltrekningen er der eller ikke. Jeg tror også disse jentene ikke er utpreget seksuelle som personer og ikke krever den rå spenningen dem imellom. Er mer å ha en koselig gutt som bare er der.

Endret av Neeli00
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Da husker du feil:-)  

 

Ikke under dette brukernavnet i hvert fall. Mulig du blander meg sammen med noen andre. Jeg har et ganske gjennomsnittlig utseende.

:)

 

Mulig jeg misforstår deg her, da får du isåfall korrigere meg! :)

Men ok. du sier at kontrasten mellom han i innlegget og deg er ganske stor, men gjør det noe da? Han hørtes jo ut som en type som går etter hun han vil ha, uansett hvor vanskelig det er eller hvor tilbakeholden hun er.

Du sier at du mister interessen for den type jenter. Da tenker jeg såklart at kanskje ikke den type jenter er noe for deg uansett? Så hvorfor velger du ikke en annen type jenter?

 

 

Jeg synes det han gjorde var veldig respektabelt og tenker at jeg kanskje har noe å lære av han. Ønsker å høre hva jenter tenker om temaet.

 

Man hører jo at man bør ta et hint og ikke være for masete, men samtidig vet jeg jo at det kan lønne seg å faktisk være pågående og at jenter kan være sjenerte/forsiktige i begynnelsen.

 

Ellers HAR jeg jobbet hardt for en del jenter. Særlig hun siste jeg møtte. Men jeg fikk henne jo aldri.

:)

 

Jeg ser ikke helt problemet ditt. Du nevner også at du har en ny jente rundt neste hjørne. Da bør det jo være nok av jenter som ikke er passive som du kan styre på med?

 

Det er ikke det at jeg har et problem i seg selv. Jeg tenker bare høyt her og lurer på om jeg kanskje burde bli mer tålmodig.

 

Og det er heller ikke slik at jeg har hundrevis av jenter å velge mellom. Men la oss si at jeg møtte en jente på byen forrige helg, men hun virker litt lunken i forhold til å møtes. Hvorfor skal jeg da bruke tid på å jage etter henne når hun til nå for meg kun er en av mange jenter? Altså, hun har ikke vist seg spesiell på noen måte for meg?

 

Da kan jeg like gjerne gå ut på byen i kveld og kanskje møte en som passer meg bedre og som faktisk er entusiastisk over å møte meg? Skjønner?

 

Eller er poenget ditt at du kanskje egentlig kunne falt for en av disse passive jentene hvis du hadde giddet å ikke gi opp så lett?

 

Ja, egentlig. Min erfaring er at tid er en viktig faktor begge veier og jeg sier ikke at disse jentene er uinteressante eller dårlige personer. Men når jeg enda ikke kjenner de særlig godt og de kanskje ikke gir meg så mye i retur, så merker jeg at jeg gir raskt opp om ting ikke går på skinner.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner vet relativt raskt om en fyr er interessant eller ei.

Amen!

Jeg tror også mange går med en vag følelse av at noe er galt med dem når de blir avvist, og tenker at hvis bare ditt eller datt var bedre, da, da ville jeg fått napp, selv om det i stor grad dreier seg om smak og behag. Noen liker Channing Tatum, andre heller typer som Ryan Gosling eller Hans Olav Lahlum, uten at noen er bedre enn de andre.

Anonymous poster hash: 12b63...ac1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det han gjorde var veldig respektabelt og tenker at jeg kanskje har noe å lære av han. Ønsker å høre hva jenter tenker om temaet.

 

Man hører jo at man bør ta et hint og ikke være for masete, men samtidig vet jeg jo at det kan lønne seg å faktisk være pågående og at jenter kan være sjenerte/forsiktige i begynnelsen.

 

Ellers HAR jeg jobbet hardt for en del jenter. Særlig hun siste jeg møtte. Men jeg fikk henne jo aldri.

:)

 

Enig, det er ganske modig gjort av han å være så frampå, men han innså vel at han ikke hadde noe å tape.

Jeg tror det er snakk om prøving og feililng. Det kan nok lønne seg å være frampå med flere jenter, men blir du for frampå kan de miste interessen fordi du blir for lett tilgjengelig. Så du må nok bare prøve deg frem.

Er det ei du uansett har gitt litt opp, så har du forsåvidt ikke noe å tape på å være frampå. Og det kan jo alltids være at hun er sjenert og trenger et dytt for å bli med på noe. Er umulig å si ettersom det vil varierer fra gang til gang.

Hva skjedde med hun siste da?

 

Men la oss si at jeg møtte en jente på byen forrige helg, men hun virker litt lunken i forhold til å møtes. Hvorfor skal jeg da bruke tid på å jage etter henne når hun til nå for meg kun er en av mange jenter? Altså, hun har ikke vist seg spesiell på noen måte for meg?

 

Kan du ikke gjøre begge deler da? Du kan vel "jage" etter henne, i stedet for å gi henne helt opp. (med mindre hun var grusomt kjedelig, da ser jeg ikke hva du skal med henne i utgangspunktet) samtidig som du går ut på byen og treffer andre jenter?

Det må ikke alltid være enten eller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror han kameraten din syntes denne jenta var veldig spesiell. Og derfor ble han så opptatt av nettopp henne. Du har ingen du synes er veldig spesiell, og derfor skal du jo heller ikke legge så mye krefter i det. Det kan hende at du ser så mange jenter omkring, at du ikke "ser skogen for bare trær". Kanskje du kan fokusere på helt andre ting enn jenter for en stund? :)



Anonymous poster hash: 93929...1fa
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg postulerte en teori for litt siden til en kamerat om at kvinner opererer med en helt annen klokke enn menn i romantikkens verden. Menn har en tendens til å bestemme seg veldig raskt, mens kvinner ser ut til å ha all verdens tid i slike affærer.

 

Faktisk har jeg noen kvinnelige interessenter akkurat nå, og selv disse så ut til å bruke litt tid før de fikk opp øynene for meg. Så jeg tror kanskje jeg må bli flinkere til å bruke TID.

:)

 

Jenter er ikke visuelle ..så det er nok det første du må forstå....du må gi dem en sjanse til å oppleve deg samt knytte følelser til deg. Før det så kan du ikke vente å få svar på verken spørsmål eller noenting som helst. 

 

Dvs det finnes ingen magiske ord som kan gjøre det for deg ...eller bilder. 

 

Slik du som mann blir tiltrukket av en kvinne med å se bilder osv er IKKE slik kvinner blir tiltrukket av deg på mao. 

Anonymous poster hash: 54c01...e2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjedde med hun siste da?

 

 

Hun hadde og har fortsatt kjæreste.

:)

 

 

Du har ingen du synes er veldig spesiell... 

 

 

Ikke for øyeblikket, men ønsker gjerne å finne det. Da må man kanskje grave litt dypere og ikke gi opp for tidlig? 

 

Kanskje du kan fokusere på helt andre ting enn jenter for en stund? :)

 

 

Tja...

 

Jeg har alltid hatt veldig mye annet enn jenter i livet mitt og er som regel en travel mann. Føler nesten at jeg burde fokusert mer på jenter enn jeg gjør.

:)

 

 

Jenter er ikke visuelle ..så det er nok det første du må forstå....du må gi dem en sjanse til å oppleve deg samt knytte følelser til deg. Før det så kan du ikke vente å få svar på verken spørsmål eller noenting som helst. 

 

Dvs det finnes ingen magiske ord som kan gjøre det for deg ...eller bilder. 

 

Slik du som mann blir tiltrukket av en kvinne med å se bilder osv er IKKE slik kvinner blir tiltrukket av deg på mao. 

Anonymous poster hash: 54c01...e2b

 

 

Ja, det er selvsagt nøkkelen. Er du mann eller kvinne forresten?

 

Jeg tror det er mer korrekt å si at kvinner er mindre opptatt av utseende enn hva menn er, men mange overdriver dette til at kvinner ikke bryr seg spesielt om utseende, noe jeg mener ikke er sant.

 

Men ja. Knytte følelser. Veldig viktig. Og her er TID en nøkkel.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg må jo si at jeg som kvinne blir smigret om jeg merker at en mann virkelig legger litt innsats i å få meg interessert. Og jeg har også flere ganger erfart at noen jeg først anså som uinteressant har "vokst" i mine øyne etter hvert som jeg har blitt kjent med dem. Så sånn sett er det ikke dumt å legge litt innsats i det om man virkelig er interessert. Men samtidig må man klare å ta hintene dersom jenta virkelig ikke er interessert også, og gi seg mens leken er god.



Anonymous poster hash: 70136...2f5
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg må jo si at jeg som kvinne blir smigret om jeg merker at en mann virkelig legger litt innsats i å få meg interessert. Og jeg har også flere ganger erfart at noen jeg først anså som uinteressant har "vokst" i mine øyne etter hvert som jeg har blitt kjent med dem. Så sånn sett er det ikke dumt å legge litt innsats i det om man virkelig er interessert.

 

Det du skriver her er noe som er veldig sant for min del også. Jeg er en romantiker og liker ideen om kjærlighet ved første blikk, men faktum er at mange av de jeg har endt opp med å like svært godt er jenter hvor ting har utviklet seg over tid. Min siste forelskelse var intet unntak.

 

Selv en jente på lesesalen som jeg synes var ganske gjennomsnittlig det første året jeg så henne, synes jeg nå virker helt vidunderlig. Jeg har gått fra å tenke at hun sannsynligvis ikke er min type til å tenke at hun der kunne vært kjæresten min. Vi har kun snakket sammen kort en gang og smilt til hverandre en del ganger, så det er mer eller mindre basert kun på fysisk persepsjon.

 

Men samtidig må man klare å ta hintene dersom jenta virkelig ikke er interessert også, og gi seg mens leken er god.

 

 

Det er det som kan være litt vanskelig når man kommuniserer over tekst. Jeg er rimelig flink til å tolke slike situasjoner ute på byen.

 

Kanskje flørter jeg med en jente, er fysisk intim og prøver å kysse henne, men hun avviser meg verbalt samtidig som hun ler og ikke går noen vei. Da vet jeg at det egentlig betyr: "Jeg liker det du gjør, men kan ikke la deg få meg så lett og så raskt. Fortsett litt til er du snill, men for all del prøv igjen."

 

Og da gjør man nettopp det. Fortsetter å snakke, flørte og bruker TID, før man nok en gang setter inn nådestøtet. Til slutt er som regel all motstand borte.

 

Jeg kunne gitt langt flere eksempler, men skal prøve å være kort. Når jeg tenker meg om sa en jente jeg møtte i sommer at mye av grunnen til at jeg fikk henne var at jeg ikke gav opp så lett.

 

Så jeg lurer på om prinsippene jeg bruker ute på byen kanskje gjør seg gjeldende dagen derpå også.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg kan gi ett eksempel jeg husker hvor jeg ikke gav opp så lett og endte med å møte jenta.

 

1. Møttes ute på byen. Begge var meget beruset og vi kan ikke ha snakket mer enn totalt ti minutter. Jeg husket knapt hva vi snakket om eller hvordan hun så ut, men nummer ble altså utvekslet. Veldig søt jente. Blondine og et hode lavere enn meg. Perfekt.

 

2. Sendte henne en melding dagen derpå og spurte hva hun gjorde på. Overraskende nok fikk jeg svar. Noen korte meldinger frem og tilbake hvor jeg avsluttet med å høre om hun hadde lyst å møtes for en kaffe (på samme dag). Hun sa at hun ikke orket og hadde en eller annen unnskyldning, men at vi kanskje kunne ta det en annen dag. En høflig avvisning? Jeg svarte, men fikk aldri svar.

 

3. Sendte henne en melding en uke eller to senere på en lørdag hvor jeg var ute (men drakk brus) med en kamerat. Hun svarte positivt ganske raskt og vi tekstet frem og tilbake. Hun var sammen med venninnene sine. Jeg foreslo at hun skulle møte meg for en brus. Fikk aldri svar.

 

4. Nå hadde jeg vel mer eller mindre gitt opp, men en uke senere fikk jeg plutselig en melding hvor hun sa noe som: "Beklager sent svar! Har gjerne lyst å møte deg for en brus en dag. : ) "

 

Fellesnevneren for hele interaksjonen vår var at jeg var veldig laid-back og var aldri masete. Som i, "No worries...vi kan ta det en annen dag." Når jeg tok kontakt igjen var det aldri noen hint om, "Hvorfor svarte du aldri din bitch?"

 

Det var mer som at hun var en rar og søt jente som kunne finne på å ikke svare meg, men at det ikke var noe jeg tok særlig tungt.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å avslutte morgenspammen av Kvinneguiden kan jeg da nevne en jente i nyere tid hvor jeg gav opp. Dette var en jente jeg matchet med like før jeg slettet Tinder. Veldig søt og definitivt en jeg kunne tenke meg å møte. Vi fikk veldig god kontakt følte jeg og unngikk det klassiske jobbintervjuet over tekst. En god og flørtende tone og hun skrev lange meldinger tilbake.

 

Jeg foreslo å møtes ganske raskt som jeg ofte gjør, men merket at hun var noe nølende. Hun hadde alltid et eller annet hun skulle, men foreslo alltid at vi kunne ta det senere. Et godt tegn. Vi hadde flere nesten-avtaler og hun svarte alltid på melding. Jeg fikk følelsen av at hun kanskje var litt nervøs for å faktisk treffes og kanskje ikke hadde så mye erfaring med slikt.

 

Det endte med at hun kom med et løst forslag om å møtes ute på byen en dag. Da tenkte jeg at enten har hun ikke spesielt lyst å møte meg eller så er hun faktisk nervøs for å møtes edru.

 

Det hele bare døde ut og jeg slettet både Tinder og nummeret hennes. Orker ikke leke katt-og-mus med en jente som til nå ikke har vist seg å fortjene slik oppmerksomhet. Jeg er ganske sikker på at jeg kunne fått til et møte om jeg ville, men jeg "gav opp".

:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...