Gå til innhold

Blir endel single desperate pga av mangel på sex?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du trekker litt setninger ut av sammenhengen her syntes jeg. Mente ingenting negativt ladet mot Okapi og det han skrev. Jeg lurte simpelthen på om han kanskje egentlig bare ville ha en nær venn og partner og at derfor sex ikke var så viktig. Jeg skriver til og med at "jeg ikke mener å være frekk" i svaret til han for at dette ikke skal taes opp galt. Les en gang til uten fordommen mot meg så vil du nok se at jeg ikke ville hetse eller disse Okapi for det han mener. Jeg motargumenterer bare med hvorfor jeg mener sex er en svært viktig del av et forhold. (Har fortsatt ikke sagt at det er det viktigste...men jeg mener at i en vanlig gjennomsnittskropp er det ganske viktig...noe også samfunnet vårt gjenspeiler da det er fokus på kropp og sex rundt oss hele tiden) Selvfølgelig er det helt greit og fullstendig normalt og ha varierende lyst på sex. Noen har lite av det og noen veldig mye. For andre varierer det litt pga stress/jobb/kav i hverdagen osv....allt er normalt. Jeg anerkjenner det. Men det må da være greit å diskutere temaet og være uenig i andres vinkling på saken uten å bli anklaget for å påtvinge andre noe?

 

Når det gjelder tilsvaret til O.G så syntes jeg det var så negativt ladet så derfor jeg tok igjen på den spesifikt. Det betyr selvsagt ikke at jeg mener ALLE kvinner må ha kjempelyst på sex 24/7. Jeg har jo forklart i denne tråden flere ganger allerede at jeg har null problem med å være uten sex i årevis og at jeg har full respekt for dama selv om lysten hennes skulle være fraværende. Men det gidder du tydeligvis ikke lese og notere deg? Hvorfor har du allerede satt meg i bås som en som påtvinger alle kvinner kåthet hele døgnet? 

 

Hele grunnen til at jeg reagerer litt, er fordi jeg ofte ser det er en tendens til at de med lav prioritering på sex ofte prøver å snike inn en litt oppgitt og fordømmende holdning mot de som faktisk mener at sex og lysten på sex er normalt veldig høy. Må da gå an å få respekt for begge deler? Og når jeg snakker om den holdningen, mener jeg ikke utifra denne tråden, men på generell basis. Jeg har vært her på KG en god stund nå og leser mye rart og har bitt meg merke i at det gjentar seg i nesten alle diskusjoner rundt temaet "Dama mi vil ikke ha sex med meg" og "Han vil ha sex med meg hele tiden og jeg syntes det er jævlig slitsomt".

 

 

 

 

Jeg sa da ikke at DERE (Alle sammen) mener det er gift og trolldom. Kommentaren var spesifikt rettet mot den brukeren. Fordi hun spesifikt ofte retter kjipe kommentarer om det mot menn hun diskuterer med. Hvordan er det så vanskelig å lese?

Dette (det uthevede) kan tolkes på samme måten som "jeg er ikke rasist altså, men *sett inn rasistisk kommentar*.." Og hvis du hadde lest Okapi sitt innlegg, sto det også der at sex og nærhet er viktig i et forhold, men ikke det viktigste. Man har (som regel) ikke sex med venner. Jeg skjønner ikke hvorfor dette er noe man skal være nødt til å forsvare.

 

Jeg blåser egentlig i hva O.G. sier, jeg bare kommenterer innleggene som fremstiller de som setter sex litt ned på lista over viktigheter som vrangvillige.

 

Jeg har for øvrig alltid ment at man bør være sammen med noen man har lik seksualdrift med. Hvis ikke vil det sannsynligvis ikke fungere i lengden. Det har ikke noe med hvem som har mest rett eller feil, men at man er laget forskjellig - og press om for mye sex, eller mangel på sex kan være like ødeleggende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ha ha. Du synes kanskje man bør gjøre det slutt etter et par år, og finne en ny.

Anonymous poster hash: 66ecc...ff9

Det har jeg ikke sagt. For meg er ikke sex det viktigste. Sier bare at man skal ikke regne med at sexen alltid er perfekt bare fordi at man er i et forhold. Man får ikke nødvendigvis bedre sex av det i lengden. Ville bare si det så du ikke får en overraskelse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Hele grunnen til at jeg reagerer litt, er fordi jeg ofte ser det er en tendens til at de med lav prioritering på sex ofte prøver å snike inn en litt oppgitt og fordømmende holdning mot de som faktisk mener at sex og lysten på sex er normalt veldig høy. Må da gå an å få respekt for begge deler? Og når jeg snakker om den holdningen, mener jeg ikke utifra denne tråden, men på generell basis. Jeg har vært her på KG en god stund nå og leser mye rart og har bitt meg merke i at det gjentar seg i nesten alle diskusjoner rundt temaet "Dama mi vil ikke ha sex med meg" og "Han vil ha sex med meg hele tiden og jeg syntes det er jævlig slitsomt".

 

 

 

Men det er jo ikke sånn at fordi jeg har nærhet på 1.prioritet av det jeg savner NÅR JEG ER SINGEL så har jeg lav prioritet på sex. Når jeg er i et forhold er sex veldig viktig for meg, men det er ikke den biten jeg savner mest når jeg er singel.  Stikkordet er er mest. Det er ikke sånn at de som savner nærhet mest er aseksuelle. 

Anonymous poster hash: 9aab0...31f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo.. Det er jo mange single som sliter med å få seg noe.. Dumt å skrive at det er "fri tilgang" når en er singel. For det er ikke sånn for mange. 

Jeg tror feks at noen av mine bekjente som er single hadde hatt godt av å få seg noe, lettet litt på trykket om dere skjønner. 



Anonymous poster hash: f6561...08f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hallo.. Det er jo mange single som sliter med å få seg noe.. Dumt å skrive at det er "fri tilgang" når en er singel. For det er ikke sånn for mange. 

Jeg tror feks at noen av mine bekjente som er single hadde hatt godt av å få seg noe, lettet litt på trykket om dere skjønner. 

Anonymous poster hash: f6561...08f

 

 

Det er et veldig godt poeng. De av dere som har lett med å få dere noe, er egentlig ganske så priviligerte.

Anonymous poster hash: 035a5...633

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hallo.. Det er jo mange single som sliter med å få seg noe.. Dumt å skrive at det er "fri tilgang" når en er singel. For det er ikke sånn for mange. 

Jeg tror feks at noen av mine bekjente som er single hadde hatt godt av å få seg noe, lettet litt på trykket om dere skjønner. 

Anonymous poster hash: f6561...08f

 

 

Når det nærmer seg 6 mnd kan det begynne å verke ekstra ja.. Samtidig har jeg vært i forhold i halve livet omtrent, og jeg blir nok aldri misunnelig på "fri tilgang". Det behøver ikke bety spesielt god sex. Og samtidig tror jeg det er veldig sunt å savne det, i de periodene man ikke har noen.

 

For å snu utsagnet; hadde jeg funnet mitt livs kjærlighet som attenåring, så hadde jeg ikke opplevd det jeg har opplevd mange ganger, nemlig den første perioden av et forhold/flørt, hvor man kan ha seg døgnet rundt, og man lever på en sky på en måte...;P

I tillegg hadde jeg ikke lært meg å takle det å ikke ha tilgang på sex.

 

Så har man dette med kjærlighet da.., men det var ikke tema i tråden her.

Anonymous poster hash: 50562...5f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Universe

Jeg er jomfru og ikke desperat etter sex. Koser meg så fint på egen hånd, og synes det er deilig nok. Selvfølgelig håper jeg å få en kjæreste en gang, og han vil jeg ha sex med. Ellers har jeg jo blitt slikket av ei jente og det var så klart en god opplevelse, men jeg er ikke desperat etter mer og går ut å legger meg på gata for å bli slikket :fnise:  Jeg klarer meg så fint på egen hånd også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nosoul

Nei, jeg som singel føler meg ikke desperat etter sex.
Det hender at jeg føler et visst savn, kanskje ikke til selve sexen, men hele nærheten.

Og, man trenger da virkelig ikke å ha en kjæreste for å ha god sex som singel. En nær venn som man deler intimitet med kan faktisk fungere, nesten, like fint som en kjæreste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter

Men det er jo ikke sånn at fordi jeg har nærhet på 1.prioritet av det jeg savner NÅR JEG ER SINGEL så har jeg lav prioritet på sex. Når jeg er i et forhold er sex veldig viktig for meg, men det er ikke den biten jeg savner mest når jeg er singel. Stikkordet er er mest. Det er ikke sånn at de som savner nærhet mest er aseksuelle.

Anonymous poster hash: 9aab0...31f

Nei jeg skjønner hva du mener. Det er ikke sexen som jeg heller savner sånn helt isolert sett. Men for meg er det en stor sammensatt klump av følser....personligheten hennes...følsen av å holde rundt henne. Bare å prate...kose/klemme...kysse. Ja det er bare hele klumpen med intimiteten som er sår å savne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter

Dette (det uthevede) kan tolkes på samme måten som "jeg er ikke rasist altså, men *sett inn rasistisk kommentar*.." Og hvis du hadde lest Okapi sitt innlegg, sto det også der at sex og nærhet er viktig i et forhold, men ikke det viktigste. Man har (som regel) ikke sex med venner. Jeg skjønner ikke hvorfor dette er noe man skal være nødt til å forsvare.

Jeg blåser egentlig i hva O.G. sier, jeg bare kommenterer innleggene som fremstiller de som setter sex litt ned på lista over viktigheter som vrangvillige.

Jeg har for øvrig alltid ment at man bør være sammen med noen man har lik seksualdrift med. Hvis ikke vil det sannsynligvis ikke fungere i lengden. Det har ikke noe med hvem som har mest rett eller feil, men at man er laget forskjellig - og press om for mye sex, eller mangel på sex kan være like ødeleggende.

Er jo hovedproblemet med å diskutere noe som helst her på Kg. At folk leser det de vil og tolker i hytt og pine! Noen leser hele historier mellom linjene og havner i indre trøndelag når man egentlig tenkte seg til oslo :)

Når jeg skriver rett ut med store bokstaver er at "jeg mener ikke å være frekk" så forventer jeg at folk her er såpass voksne at de leser den setningen rett frem og tolker det rett frem. Man må da ikke bli mistenkeligjort fordi andre synser og tror det kan ligge noe mer bak?

Det virker å være en vesentlig forskjell på slikt mellom menn og kvinner. Opplever aldri den formen for fritolkninger av meninger under diskusjoner med menn...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo hovedproblemet med å diskutere noe som helst her på Kg. At folk leser det de vil og tolker i hytt og pine! Noen leser hele historier mellom linjene og havner i indre trøndelag når man egentlig tenkte seg til oslo :)

Når jeg skriver rett ut med store bokstaver er at "jeg mener ikke å være frekk" så forventer jeg at folk her er såpass voksne at de leser den setningen rett frem og tolker det rett frem. Man må da ikke bli mistenkeligjort fordi andre synser og tror det kan ligge noe mer bak?

Det virker å være en vesentlig forskjell på slikt mellom menn og kvinner. Opplever aldri den formen for fritolkninger av meninger under diskusjoner med menn...

Det er jo litt vanskelig å tolke, når den du svarer sier at han OGSÅ savner sex, men at det ikke er det han savner mest, hvorpå du spør om han egentlig ikke bare savner gode venner....

 

Da er det flere som sliter med å lese. Tror jeg.

 

Men dette er helt på siden av debatten og jeg avslutter her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for innlegg som bryter med språkregelen, og svar til dette.

 

* Innlegg som postes på Kvinneguiden skal være skrevet på bokmål eller nynorsk så lenge dette er mulig. Hvis norsk ikke er morsmålet kan man skrive på svensk, dansk eller engelsk. Det er ikke tillatt å skrive på dialekt eller bruke sms-språk i forumet. Denne regelen gjelder ikke i dagbøkene.

 

 

Mynona, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næh, kjenner meg ikke igjen i påstanden/teorien din TS.
Jeg er singel på 7 året, har ikke hatt sex på 2,5 år, og trives veldig godt sånn jeg har det nå. En kjæreste hadde vært koselig, men pr nå så passer det ikke inn i livet mitt så jeg stresser ikke med det og avviser mange  og har heller ikke noe behov eller abstinenser etter sex. Jeg kan få meg sex når jeg vil om det hadde vært sånn men har ikke interesse av det akuratt nå uansett. Mangel på sex gjør meg ikke desperat, ikke tendenser engang.



Anonymous poster hash: d3a87...819
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg svarer igjen, ser ut som alle har oversett det jeg skrev tidligere i tråden. 

 

Det å ikke savne sex som singel er ikke det samme som å sette sex ned på prioriteringslisten i forhold! Jeg skjønner ikke hvorfor dette dras inn her i det hele tatt, og hvorfor de som ikke savner sex automatisk blir sett på som folk med lav sexlyst? 

 

Jeg elsker sex, jeg vil ha masse sex, men jeg vil ha det med den jeg er forelsket i. Ergo, har jeg ingen spesiell å lengte etter så savner jeg heller ikke sex. Det betyr ikke at jeg har lav sexlyst i forhold. 



Anonymous poster hash: 28e06...dba
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...