Gå til innhold

Kunne dere datet en med aspergers?


Gjest Winza

Anbefalte innlegg

Kunne jeg gått tilbake da jeg fikk diagnosen, ville jeg løpt og tenkt at det ikke er verdt det. Norge er et land du må forvente å bli forhåndsdømt i. Jeg klarer meg veldig fint, jeg. Men det holder liksom ikke, for er du stemplet slipper du ikke unna.

Jeg skammet meg ikke helt til jeg fikk se den store kunnskapsmangelen, og hvor mye de med AS skulle utsettes grunnet dette. Det trengs kompetanse, for det finnes ingen fasit på Autismespekteret, slik som mange antar når de møter mennesker med Aspergers. Det offentlige mangler mest, og de sitter på "makta" og utgjør forskjellsbehandlinger i form av sin rolle.

"Autism is not a processing error. It's a different operating system."

Den liker jeg :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man skulle jo nesten tro det, utfra denne tråden.

Er man ikke en vanskelig drittsekk som ikke forstår ironi, er det utenkelig at man har en diagnose i det hele tatt, fordi "jeg så en fyr med asperger en gang, og han var slem" :ler:

haha, artig poeng:)

 

Som sagt før, nå har jo jeg møtt deg in real, og så bare en kjekk, smart og hyggelig kar. Drittsekker derimot behøver ikke engang en diagnose;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var sammen med ei jente som har aspergers, vi var sammen i underkant av et år. Det gikk for det meste greit, men alt skulle foregå på hennes premisser. Hun spiste kun tre middagsretter (nektet å prøve maten hun fikk servert hos mormor f.eks.), måtte ha ett spesifikt syltetøymerke samt andre ting som gjorde ting vanskelig i lengden. Det var også vanskelig å ha en diskusjon med henne (her tenker jeg hverdagslige ting som politikk o.l.), da hun nektet å se mine synspunkter. Hun var også sykelig sjalu på mine klassevenninner. Hun var med meg på VGS en dag (bodde utenbys), og jeg snakket med en klassevenninne som på den tiden var sammen med en kamerat av meg. Noen dager senere sendte madamen en tegning av at venninna mi ble drept av en lynsjemobb. Var nok mer enn bare asperger syndrom inne i bildet der, men det fristet ikke til gjentakelse.



Anonymous poster hash: 30db9...f2e
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg var sammen med ei jente som har aspergers, vi var sammen i underkant av et år. Det gikk for det meste greit, men alt skulle foregå på hennes premisser. Hun spiste kun tre middagsretter (nektet å prøve maten hun fikk servert hos mormor f.eks.), måtte ha ett spesifikt syltetøymerke samt andre ting som gjorde ting vanskelig i lengden. Det var også vanskelig å ha en diskusjon med henne (her tenker jeg hverdagslige ting som politikk o.l.), da hun nektet å se mine synspunkter. Hun var også sykelig sjalu på mine klassevenninner. Hun var med meg på VGS en dag (bodde utenbys), og jeg snakket med en klassevenninne som på den tiden var sammen med en kamerat av meg. Noen dager senere sendte madamen en tegning av at venninna mi ble drept av en lynsjemobb. Var nok mer enn bare asperger syndrom inne i bildet der, men det fristet ikke til gjentakelse.

Anonymous poster hash: 30db9...f2e

 

HJELP? Skjønner nå hvorfor enkelte ser rart på meg når jeg sier at jeg har det. Men jesus da, det må jo være noe seriøst mer galt her??

Anonymous poster hash: 1fda1...9b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok sant at mange med AS kunne vært mer bevisst på at de er annerledes, men jeg tror også at en slik "fornektelse" er det som skiller en diagnostisert asperger fra en ikke-diagnostisert. Altså en som ikke fungerer og en som fungerer.

Anonymous poster hash: 71665...ccf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei aldri i verden.



Anonymous poster hash: 68d40...cd5
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor?

Vi går vel i en endeløs ring her, gjør vi ikke.

Jeg har en lang liste over trekk ved folk som gjør at jeg ikke vil date dem, så jeg kan akseptere at folk har aspergere på sin liste. Mest sannsynlig ville ikke en asperger datet dem heller:-)

Her er min liste over trekk som får meg til å vike laaaangt unna:

Menn med spisse sko av skinn.

Menn som virker i overkant forfengelige.

Menn som ikke takler kvinner i flate sko.

Menn som ikke takler usminkede damer.

Menn som ikke takler en ubarbert mus eller ubarberte legger.

Menn som tror på gud.

Menn som jogger eller trener på trengingsstudio.

Menn som avslører at deres IQ er under 120.

:-)

Endret av Blokkfløyte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi går vel i en endeløs ring her, gjør vi ikke.

Jeg har en lang liste over trekk ved folk som gjør at jeg ikke vil date dem, så jeg kan akseptere at folk har aspergere på sin liste. Mest sannsynlig ville ikke en asperger datet dem heller:-)

Her er min liste over trekk som får meg til å vike laaaangt unna:

Menn med spisse sko av skinn.

Menn som virker i overkant forfengelige.

Menn som ikke takler kvinner i flate sko.

Menn som ikke takler usminkede damer.

Menn som ikke takler en ubarbert mus eller ubarberte legger.

Menn som tror på gud.

Menn som jogger eller trener på trengingsstudio.

Menn som avslører at deres IQ er under 120.

:-)

Så mannens IQ må være høyere enn gjennomsnittet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacklost

Vi går vel i en endeløs ring her, gjør vi ikke.

Jeg har en lang liste over trekk ved folk som gjør at jeg ikke vil date dem, så jeg kan akseptere at folk har aspergere på sin liste. Mest sannsynlig ville ikke en asperger datet dem heller:-)

Her er min liste over trekk som får meg til å vike laaaangt unna:

Menn med spisse sko av skinn.

Menn som virker i overkant forfengelige.

Menn som ikke takler kvinner i flate sko.

Menn som ikke takler usminkede damer.

Menn som ikke takler en ubarbert mus eller ubarberte legger.

Menn som tror på gud.

Menn som jogger eller trener på trengingsstudio.

Menn som avslører at deres IQ er under 120.

:-)

Men det var ikke deg jeg spurte da...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mannens IQ må være høyere enn gjennomsnittet?

Ja, for min del styrer jeg unna om ikke. Basert på erfaring selvsagt;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det var ikke deg jeg spurte da...

Nei, det var det ikke. Men forventer du å få et annet svar av den du spurte enn de mange dårlige svarene andre har gitt?

Ville bare si at det er jo egentlig ikke noe å bry seg om. Ingen vil date alle mulige slags folk, folk er ulike og har ulike preferanser. De som ikke vil date en asperger ... Vel de er sikkert ikke noe å samle på uansett:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, for min del styrer jeg unna om ikke. Basert på erfaring selvsagt;-)

Da bør du finne deg en med AS! Mange smarte menn som bevist med den diagnosen. (Måtte være litt stereotypisk av meg.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det var det ikke. Men forventer du å få et annet svar av den du spurte enn de mange dårlige svarene andre har gitt?

Ville bare si at det er jo egentlig ikke noe å bry seg om. Ingen vil date alle mulige slags folk, folk er ulike og har ulike preferanser. De som ikke vil date en asperger ... Vel de er sikkert ikke noe å samle på uansett:-)

De som ikke vil date menn med gjennomsnittlig IQ er heller ikke noe å samle på ;)

Anonymous poster hash: 0325b...76e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacklost

Å :)

Det med at du var morsom var ikke ment på en frekk eller fornærmende måte bare slik det ikke blir noen misforståelser :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du er morsom du :tommel:

Ja, men jeg mener det også. Jeg synes en viss intelligens (av IQ-typen) må til for at det skal være interessant å snakke med en person. Men det er ganske mange menn som ligger på 120 og over - ikke noen sjeldenhet i grunnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som ikke vil date menn med gjennomsnittlig IQ er heller ikke noe å samle på ;)Anonymous poster hash: 0325b...76e

Nei, ikke for menn med gjennomsnitlig IQ, nei:-) men helt sikkert for de MED høy IQ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da bør du finne deg en med AS! Mange smarte menn som bevist med den diagnosen. (Måtte være litt stereotypisk av meg.)

Ja, definitivt. Kjenner mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...