Gå til innhold

Kunne dere datet en med aspergers?


Gjest Winza

Anbefalte innlegg

Jeg kan like greit skifte tittelen til

Dere med aspergers: Hvordan er det for dere? Jeg føler mer for å snakke om det enn om noen ville datet meg nå xD. Jeg er jo 23 år så det haster ikke og jeg bryr meg ikke om de som sier at de som er på min alder og jomfru er tragiske, jeg vil heller tenke på helsa mi nå og bli sunn. har jo hele livet forran meg :)

Trenger du å fortelle jenter du har aspergers før dere begynner å bli kjent da? Er det veldig tydelig på deg? Kjenner flere som har det og to av de er gift og en er evig singel fordi han totalt mangler sosiale antenner... Mannen til svigerinna mi hadde også aspergers . Det finnes håp!:)

Anonymous poster hash: 6a100...774

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sorry jeg var frekk i noen innlegg, nå har jeg tatt meg en god dusj og tenkt og faen heller. Nå skal det være slutt på godteri i uka! jeg skal bli sunn, jeg skal flytte fra denne drit bryen og alt skal bli bedre. Jeg skal faen meg ikke bli til doug heffernan eller shrek

Jeg er 23 år og det er på tide at jeg tar tak i ting og forandrer det! :hoppendeglad:

Har du dårlige erfaringer med byen du bor i ifh til sykdommen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye som er galt, so for eksempel at ingen i byen som har ansvar for det fant ut at jeg hadde aspergers før jeg ble 17/18 Livet mitt kunne vært helt annerledes om jeg fikk vite om det som liten unge, jeg ble mobbet ofte de første årene mine på skolen og jeg visste ikke at det var noe annerledes med meg

Og så er jeg lei av ålesund generelt, jeg liker bedre lillestrøm :) Og det er i nærheten av oslo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, forsto det som om du hadde dårlige erfaringer med mennesker i byen knyttet til sykdommen. Men da forstår jeg. Er uansett ikke dumt å flytte på seg noen år og oppleve andre steder.

Endret av venus_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye som er galt, so for eksempel at ingen i byen som har ansvar for det fant ut at jeg hadde aspergers før jeg ble 17/18 Livet mitt kunne vært helt annerledes om jeg fikk vite om det som liten unge, jeg ble mobbet ofte de første årene mine på skolen og jeg visste ikke at det var noe annerledes med meg

Og så er jeg lei av ålesund generelt, jeg liker bedre lillestrøm :) Og det er i nærheten av oslo

Her er ihvertfall siden til fylket ditt hos Autismeforeningen, så du kan jo kikke på den og se om det er noe interessant. Kanskje du kan treffe ei jente gjennom foreningen, jeg vet om et par med Asperger som møttes på et slikt treff.

Anonymous poster hash: 67688...476

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hørt at det finner menn som har funnet en dame uten aspergers, giftet seg og fått barn. Høres dett litt usannsynlig ut eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at det finner menn som har funnet en dame uten aspergers, giftet seg og fått barn. Høres dett litt usannsynlig ut eller?

Hvorfor vil du ha en uten Asperger selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at det finner menn som har funnet en dame uten aspergers, giftet seg og fått barn. Høres dett litt usannsynlig ut eller?

Jeg har ikke, mannen min har. Lykkelig gift og har barn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestevennen min har AS, og han har vært i mange forhold. Broren hans har også AS, og han har lenge vært sammen med ei bipolar jente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt å høre :) Det finnes visst skuespillere med aspergers også har jeg hørt

Men er aspergers alt du er da? Hva jobber du med eller vil jobbe med? Vil du ha kone og barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde datet en med asperger om han fungerte i jobb og sosiale situasjoner. Om han er ufør pga det fordi han ikke fungerer i arbeidssituasjoner så nei. Har en jente i klassen min med asperger og hun er det mest irriterende mennesket jeg har møtt.



Anonymous poster hash: 4ba63...5bf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde datet en med asperger om han fungerte i jobb og sosiale situasjoner. Om han er ufør pga det fordi han ikke fungerer i arbeidssituasjoner så nei. Har en jente i klassen min med asperger og hun er det mest irriterende mennesket jeg har møtt.

Anonymous poster hash: 4ba63...5bf

Hva er gale med hun?

Anonymous poster hash: 18ee4...4a7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det kommer ann på graden, men i utgangspunktet kunne det aldri ha skjedd.



Anonymous poster hash: 1f8bf...a06
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er gale med hun?

Anonymous poster hash: 18ee4...4a7

Oppfører seg ofte som et lite barn. Gjør ofte ikke oppgavene hun skal hvis hun ikke kan blande favorittfigurene hennes fra tvseriene sine, begynner å synge ( lenge og skingrende ) om noen bare nevner ett ord som tilfeldigvis kan være fra en sang eller film hun kjenner til, begynner å grine hvis hun ikke får kle seg ut i timene osv, tigger mat hos andre ( typ biter etter folks mat og skal le masse etterpå ) fordi hun bruker opp trygden sin på tull og sutrer over at hun er så fattig ( selv om hun både har stønader fra nav og kan få penger av foreldrene sine, det er hennes valg å blåse det vekk på tøys og cola istedet for mat! ) . Hygiene sliter hun også med, selv etter tilsnakk fra læreren lukter det sånn svette at man blir kvalm. Hun er er også pinlig å ha med ut på restaurant fordi hun skikkelig krass kan be servitøren om å " Vaske henda dine skikkelig nå! " osv.

Anonymous poster hash: 4ba63...5bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke sosiale utfordringer har man med den diagnosen? Er sarkasme og ironi vanskelig å fange opp? Hvordan er det med humor?

Jeg har ingen personlig erfaring med mennesker som har aspergers, så er litt vanskelig for meg å gi et svar akkurat nå. Jeg er selv ikke utpreget sosial, men jeg er flink med å forstå subtile tegn innen menneskelige relasjoner og jeg ønsker det samme av en partner. Jeg liker også sarkasme og ironi, samt tuller en del med mye. For en som tar ting bokstavelig tror jeg at jeg hadde virket frekk/forvirrende.

Anonymous poster hash: 6d925...c29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke sosiale utfordringer har man med den diagnosen? Er sarkasme og ironi vanskelig å fange opp? Hvordan er det med humor?

Jeg har ingen personlig erfaring med mennesker som har aspergers, så er litt vanskelig for meg å gi et svar akkurat nå. Jeg er selv ikke utpreget sosial, men jeg er flink med å forstå subtile tegn innen menneskelige relasjoner og jeg ønsker det samme av en partner. Jeg liker også sarkasme og ironi, samt tuller en del med mye. For en som tar ting bokstavelig tror jeg at jeg hadde virket frekk/forvirrende.

Anonymous poster hash: 6d925...c29

Jepp /:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...