Gå til innhold

Note to self: fiks dagboktittel.


Favole

Anbefalte innlegg

Han ble liggende der i litt over to timer, så det ble litt søvn på meg også ;) Skikkelig kos!

Har kommet en del puss fra øynene hans utover dagen, så leggetida ble flytta halvannen time pga tur til legevakta for å få øyedråper. Hadde vi bare fått tildelt time når jeg ringte første gangen i dag hadde det ikke vært noe problem. Han tok det heldigvis med et smil, flinkis!

Noen som vet hvordan det er med barnehage når de har øyebetennelse som behandles? Får de være der eller må de være hjemme til de er symptomfrie? :klo: Legen var usikker nemlig.

God påske til deg også Tekola :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tekola

I barnehagen vår så får de komme uansett, men de vil jo helst at barna skal få behandling. Noen leger mener jo at det bare skal gå over av seg selv, det er bare håpløst :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varierer nok med praksisen i forhold til øyebetennelse i barnehage ja. Hos oss får de komme tilbake når de har hatt behandling i ett døgn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ringe barnehagen på mandag før vi drar for å være på den sikre siden :) jeg mener å ha hørt noe om behandling ett døgn og så er det greit å dra, men det kan selvfølgelig variere fra sted til sted.

En forsinket middag og et lass klesvask unnagjort, nå blir det Vikings før jeg tar kveld. Spent på når ungen har tenkt å våkne i morgen, både med tanke på sen legging i dag og klokkestilling :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gooood påske til de som titter innom! :sol:

Foreløpig litt dempet stemning i favolisheimen da både mann&mini er syke, men den minste fyren ser heldigvis ut til å være i bedring. Han har hatt 40 i feber et par dager og i går kom det plutselig utslett over store deler av ryggen, magen og stjerten. Legen kunne ikke konkludere med noe sikkert, men siden det ikke var noe hissige greier fikk vi bare beskjed om å se det an. Det ser mer blekt ut allerede i dag, phju. Formen hans har vært fin, men det er slettes ikke greit å være energisk ettåring når kroppen sier "stoooooopp, jeg har feber her, halloo" :P I dag har vi endelig fått litt tid ute på lekeplassen like borti her, veldig fornøyd mini som fikk boltre seg litt på bakken.

Siden leiligheta ble gjort om til sykestue ble det ikke noe av at mini overnattet til farmora si, men hun var innom her i går kveld slik at jeg og mannen kunne gå ut noen timer, selv om han ikke er helt 100%. Det ble uansett en koselig kveld med middag og kino :) Lenge siden sist og sannsynligvis lenge til neste gang. På søndag blir det bursdagsfeiring, så i morgen tror jeg at jeg og minstemann tar oss en bytur for å finne gave til pappaen :)

Håper alle nyter fine fridager sammen med familie og venner :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig feberfri mini, akkurat i tide til jobb og barnehage i morgen ;) Litt påvirket av å ha vært redusert så lenge, er ikke rare tempoet i leken, men det kommer vel etter hvert.

I morgen reiser mannen igjen og kommer ikke hjem før 17.mai helga. Gruer meg litt, men vet jo at det vil gå helt fint. Denne perioden må vi få til en tur hjem til foreldrene mine, selv om jeg haaater å kjøre langt alene med mini. Får legge det opp til sovetiden hans slik at jeg slipper å måtte underholde ungen i tillegg til å kjøre :P

Til dere med unger som går; hvilke sko anbefaler dere til de som nettopp har stablet seg på beina? Han prøver iherdig å slippe taket, så antar han snart labber avgårde alene. Litt sånn :grine::bolledeig: følelse merker jeg. Har vært en runde i noen butikker her og fifæn så stive sko, og såler som er veldig oppbygde mot hælen.. :haar: Fant noen fra Vivobrands (?) som så veldig ok ut, men minste str var 25. Fant et par fra Nike også som var myke og med flat såle, tror kanskje de må vurderes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig i at det er alt for mange stive sko i butikkene. :dry: De mykeste skoene vi har hatt var noen svindyre eccosko. Anbefaler ikke å bruke så mye penger på sko som han uansett vokser ut av på null komma svisj. :laugh:

Men jeg mener det finnes et skomerke med helt myke sko. Hva var det det het, da? *google*

http://www.vivobarefoot.com/eu/kids#q=pgroup.Performance

http://www.pediped.com/footwear-system.aspx

Noen av disse, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vivoskoene har 25 som minste str, men skal prøve de ut når han kommer så langt :jepp: Fikk et godt inntrykk at de jeg fikk sett på i helga ihvertfall. Så på noen Eccosko også, og de virket veldig ok selv om de var litt høye. Kan vel ikke få alt man vil bestandig :P

Pediped skal jeg sjekke ut, de har jo små str også :hoppe: Ser jo rimelig greit ut å finne minimalistiske vår-høst sko, men vintersko var det verre med. Den tid, den sorg tenker jeg vi sier :laugh: Han må vel gå i Stonz til han bli konfirmant!

Svigermor har jo sååå lyst å ta han med for å kjøpe de første skoene, så er litt mas om at han må gå snart + at jeg ikke må være så hysterisk på dette med superkorrekte sko :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Etter anbefaling fra skobutikkvenninne kjøpte vi Skofus som første sko. God støtte bak, passe fleksibel såle. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører mange som snakker varmt om Skofus, må se om vi finner noen for å se litt nærmere på hva de har :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååhhh, de første skoene :rodmer:

Lillebror har også Stonz, de er så fine (før de begynner å gå for fullt, da)!

Kjedelig med sykdom i påsken, men bra dere kom dere! :klem:

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sært å måtte kjøpe sko til fyren snart egentlig. Selv om vi kanskje henger litt etter på det området enn mange andre, men pft. Han er såå nære, han slipper taket fra det han holder i og ser ut som han prøver å løfte beina, men setter seg ned og krabber heller :P Holder vi ham i hendene løper han jo avgårde. Tullebukk! :laugh:

Veldig kjedelig med sykdom. Mannen ble dårlig igjen i går kveld og jeg iløpet av natta, omgangssyke ass :hjerte: Så det blir noen ekstra dager hjemme for hans del og jeg slipper ikke inn på jobb før fredag. Håper bare ikke mini blir dårlig, den ungen har fått nok for ei stund føler jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er jo om de kan gå barbeint eller i myke tøfler hele tida, men det går jo ikke alltid an i Norge. :P Elsker minimalistsko selv, men det er vanskelig å finne til de små, dessverre. Si fra hvis du finner noen fine da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får lage sko sjæl! :ler: Skulle jo tro at det hadde blitt et litt bedre marked for det med tanke på hvor mye fokus det er på det, særlig til voksne. Kommer nok til å lete meg ihjel, skal si ifra om jeg finner noe ;)

Omgangssyke er skikkelig dritt. :kvalm: Men heldigvis pleier det ikke være langvarig da, trøster meg med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk dere! Føles litt bedre i dag :)

Åh, det er lite som er så herlig som å våkne til en liten fyr som legger hodet sitt inntil mitt, lager koselyder og sier "mamma, mamma", ler litt og koser mer. :rodmer: Det har vært skikkelig uvær i natt og mini våknet av det i firetiden, så da fikk han sove med oss. Han var virkelig i kosehumør i morges og ville bare ligge leeenge, som regel er det full fart når han våkner. Godt å ha tid til å bare ligge der og nyte det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig hjertehjerte! :hjerte: Han deler ut kos&suss til alle som spør, med tilhørende koselyd "mmmmm" :fnise: Selv om sussinga kan bli litt i overkant, da suss = plutselig er tunga hans over hele fjeset og han biter en i nesa :laugh: Fikk en megakos ved henting i barnehagen, ælsk!

Neste uke skal han få vaksine, så tror jeg må avtale å få jobbet inn timene mine før han får sprøyte. Tradisjonen tro får han vel reaksjoner denne gangen også, men har forstått det sånn at MMR vaksinen gir litt annerledes reaksjoner enn de andre? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...