Gå til innhold

Note to self: fiks dagboktittel.


Favole

Anbefalte innlegg

Gjest Tekola

Åherregud, nå smelta jeg totalt av dinosaurpysjen :rodmer:

Og, nei, jeg tror det er universelt søtt. Jeg liker i hvert fall å tro det :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han synes den er så stilig, tror jeg da :P Han har ihvertfall aldri reagert sånn på en pysj før, haha. Når vi snakket med pappaen på facetime før legging måtte han igjen peke på pysjen og lage brølelyd :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde han vært litt eldre hadde han sagt "neiiii mamma, ikke søt, skummel, wææh!" :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var i byen din i flere timer på fredag, venta på et tog for å plukke opp en fyr. Er første gang jeg har vært der anna enn å kjøre forbi eller stoppe på en bensinstasjon :) Tenkte på deg men mobilen var tom for strøm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det var teit da. Du får si ifra om dere skal forbi en gang og har tid til å stoppe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje i løpet av sommeren ;) Guttungen ble bilsjuk så vi må nok stoppe der neste gang og, huff en unge som spyr i bilen midt på et øde fjell er ikke å anbefale. Heldigvis gikk hjemoverturen bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, ikke bra. Får håpe dere slipper det flere ganger :)

Sykemams når man er alene er ikke til å anbefale, blæh. Er nok mini som har dratt hjem noen barnehagebasselusker, pokker at han er så nussbar den fyren ass... ;) Han hoster og snørrer litt, men formen er enn så lenge fin og han er feberfri. Håper jeg blir fort bra igjen, hvis ikke må jeg vel bite i det sure eplet (som jeg ikke kjenner noen smak av enniveis!) og be om litt assistanse fra mamma eller svigermor i helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor står sikkert og tripper etter å få passe mini litt uansett? Ikke godt å være syk uten noe avlastning, så det synes jeg du skal ta imot med god samvittighet. :Nikke: God bedring. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får se hvordan formen er nærmere helga, men håper vi er friske og raske til da :jepp: Takk!

Tenker jeg finner meg en paracet ganske snart og kryper til sengs. Vondt i hodet og kroppen verker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er en sånn dag hvor jeg er veldig glad for at ungen er frisk og barnehagen er åpen :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste med å være feberfri; kunne dusje uten å få frostanfall i det sekundet jeg går ut av dusjen :laugh: Nesten det beste ihvertfall!

De siste par dagene har jeg nok sovet mer enn hva jeg har gjort siden mini ble født. Bare hvilt mens han har vært i barnehagen og lagt meg mellom 21-22 de siste kveldene. Stod ikke opp før halv syv i dag, veldig deilig. Han prøvde seg på å stå opp halv seks, men jeg gadd ikke det, så han ble med i min seng :P

Bare ei uke til mannen er hjemme igjen, hurra :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe:

Godt at du føler deg bedre! Å være syk og alene med småbarn er slett ingen god kombo!

Håper helga blir fin! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er virkelig ingen god kombo nei :s Men heldigvis er formen bedre og satser på at det fortsetter i samme retning! Vi har hatt besøk av svigermor i ettermiddag, veldig stas for mini. Hvis vær og form holder seg skal vi tre ut sammen i morgen og kose oss med frisk luft, akebrett og noe godt i matpakken :hoppe:

God helg! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig. :) Sikkert ekstra godt å ha et fint forhold til svigermor når mannen er borte. Gutten din er heldig som har flere omsorgspersoner å spille på. :jepp:

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper veldig å ha et godt forhold til henne, særlig siden hun er den i familien som bor nærmest. :) Ei bra dame! Vi gleder oss alle til mini skal overnatte der ei natt i påsken :fnise: Skulle ønske mamma og pappa bodde nærmere, men han får ta helgeturer med gårdsferie etter hvert som han blir eldre :jepp:

Det er virkelig en fryd å levere og hente i barnehagen for tiden, det er så tydelig nå hvor mye han koser seg der. I går ville han knapt være med hjem :fnise: Så da måtte jeg bare sitte på gulvet og vente til han hadde gjort seg ferdig med å rave rundt. Vet jo at han er glad i å være ute og tydeligvis gjelder det samme der borte, han blir visst helt i hundre når de tar frem yttertøyet. Full fart på oppdagelsesferd når han settes ned på bakken. :tommel:

Stakkars mannen har blitt sendt på ikea for å kjøpe ny seng til mini før han kommer hjem, hoho :nigo: Den vi har hatt til nå fikk vi brukt for en veldig billig penge (svigermor kjøpte) og den har dugd til sitt bruk, men merker at noen av sprinklene er blitt litt slarkete, så da blir det ny seng. Kjøper ei hvor vi kan ta av ene siden etter hvert, så når han er klar for å sove uten den ene siden der slipper vi å kjøpe ei svær juniorseng med en gang. Har lagt ved noen flere ønsker på handlelisten, spørs om han har tålmodighet til det da :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Tekola

Hurra for bra svigermor! Vi er heldige, vi som har dem, har jeg lært :sjenert:

Ikke bare-bare å være syk og mamma samtidig. Godt du fåfår hjelp!

Og hurra for Ikea-shopping :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig heldige! Det må være utrolig tungt å ikke ha noen rundt seg å støtte seg til. Om det så er en tur til akebakken eller avlastning ved sykdom.

Jeg tror ikke mannen roper hurra like høyt som meg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin dag med minstemannen i mitt liv :hjerte: Ble vekt litt for tidlig av brølelyder over babycallen, han er jo så skummel atte, men sjarmfaktoren tar litt overhånd og han blir fort tilgitt. Dro ut på tur med svigermor etter han hadde sovet duppen sin (nede i en totimersdupp pr dag, hurray!), veldig koselig. Akebrett + kakao + godt selskap = suksess! Han ble litt suris etter han velta med brettet en gang, men alt gikk godt og han ble fornøyd igjen etter litt kos og smokk ;) Prøver å begrense den smokkbruken litt, med mål om at den skal være kun til soving etter hvert, men stresser ikke så veldig med det.

Har sett alt for mye babyfødegreier i det siste og begynner å bli sånn særrjøst verpesjuk. Men det får fint vente ei stund til. De er jo bare så skjønne, og jeg misunner alle gravide jeg kjenner som skal få føde nå snart og kosemose med nyfødt liten bylt. Åh! :grine: Meeen... Mini begynner jo å bli skikkelig kul fyr, og tenker jeg skal la han være helt for seg selv med all mulig oppmerksomhet fra oss før det blir en til å "konkurrere" med. Og kanskje en fordel at mannen bor i samme land som oss også :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk om seig søndag! :Gjesp: Timene har virkelig gått ekstra sakte i formiddag, det er jeg overbevist om. Tror til og med J har følt på den. :fnise: Har vært så veldig trøtt, svimmel og sliten i dag, synes det er på tide at denne forkjølelsen med tilhørende drittform kan forlate kroppen. Jobb i morgen, håper det ikke er typisk mandag med veldig høyt tempo :sjenert:

I dag skulle vi (igjen, haha) på middag til svigermor og siden det har snødd noe helt forferdelig i natt og regnet i formiddag måtte det måkes t.u.n.g. snø før vi kom oss ut. Til vanlig er det jo relativt fort gjort, men med en passe stor unge i bæresele ble det litt mer utfordrende :ler: Fordelen var jo da at den litt gretne ungen sovnet i ergoen og fikk seg en liten dupp før vi kjørte. Kom til dekket bord og fikk servert nydelig thaigryte, og kan konstatere at ungen tåler både lime og ananas. Når mannen ikke er med glemmer hun jo at han ikke tåler sitrus, ananas osv, og tenkte ikke på at ungen kunne arva det :P Han storkosa seg, "nam, nam, meeeii (mer)" :rodmer: Etterpå dro vi til svigersøster og spiste kake (liten bursdagsfeiring) og kosa oss enda litt mer før det var hjem til kveldsmat og legging ;) Godt at ettermiddagen fikk litt mer innhold ihvertfall!

Endret av Favole
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...