Gå til innhold

Toddler pjatt!


Grace

Anbefalte innlegg

Jeg håper ikke at du går og bekymrer deg helt frem til fødselen, Mocca. Det er ikke sunt å være så mye bekymret, verken for deg eller barnet!

Jeg gleder meg til dagen da jeg kan kjenne liv i magen. Da tror jeg at jeg kan slappe litt mer av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, en får være positiv...

Hvis det går galt er det ofte en grunn. Ble litt overassket når jeg leste boka i går. Jeg har liksom tenkt at mannen har gjort sitt, skjer det noe nå er det "min" feil. Men sto faktisk at mesteparten av abortene skjedde på grunn av en eller annen feil i sædcella.

Det var litt godt å lese synes jeg. Regner med at hvis det går galt er det veldig lett å tenke at en burde gjort noe annerledes...

Når man tenker over alle de som får barn, for de er jo i stort flertall så hvorfor skal det ikke gå bra for oss?

Dessuten for oss førstegangsprøvere har vi i hvert fall fått svar på et stort spørsmål. "Ja, vi kan bli gravide." Da går det an å prøve igjen.

Men håper vi slipper det, alle sammen. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker at jeg er mye mer avslappet denne gangen enn jeg var første gang.

Lurer jo selvfølgelig fælt på om alt står bra til, men jeg har ikke slike plutselige "panikkangstøyeblikk" når jeg innbiller meg alt det verste.

(Når det er sagt, kommer jeg til å bestille time til privat UL i uke 10-11 for å se hvordan ståa er.) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg ikka mase for mye om misting og sånn her.. Men, mamma mistet flere ganger når hun skulle ha nummer to, stemoren min mistet også med nummer en, og jeg har flere venninner som har mistet..

MEN! Som du sier så vet vi jo nå vi som er smelt på tjukken for første gang at vi får det til.. Så det er jo selvfølgelig en stor lettelse!

Jeg har liksom så lyst til å handle og bare glede meg og fortelle det til alle, så når de 12 ukene er gått, ja da skal jeg skrike det høyt!!

Uff, jeg skal prøve å ikke grue meg sånn til fødselen, er vel kanskje derfor jeg er så redd for hvilken lege jeg har siden jeg aldri har brukt han før. Vil jeg få forståelse, vil han ta meg på alvor? Jeg vil ikke ha keisersnitt, jeg vil bare at storken skal gjøre jobben sin! :ler: Han må være positiv eller sende meg til noen som kan være positiv med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler deg å gå til jordmor, Mocca. De har fødsler som sitt fagfelt, det har ikke legene. De har hovedfokus på sykdom, og graviditet/fødsel er ikke en sykdom! Tror du vil få mye mer ut av å gå til en flink jordmor. Forhør deg litt rundt med de som har gått gravide rundt deg, om de vet om en god jordmor. Så ringer du og bestiller time der. Det kan være litt ventetid!

Leger har 15min hver kontroll, jordmor har 30. Og hos jordmor prater man om det man lurer på/ønsker å prate om. Leger har veldig dårlig tid.. I tillegg så vil det jo aldri være denne legen som er med deg på fødsel.. og jeg tror ikke alle leger har særlig forståelse for dette med fødsel/angst osv. heller. Legen jeg var hos har ikke peiling på graviditet/fødsler. Så det kan bli en stor skuffelse hvis du møter på en slik en!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nyinnflyttet, så jeg vet ikke om noen gode jordmødre her.. Det er så utrolig frustrerende!

Kan jeg bestille førstegangs sjekken hos henne? Eller burde jeg gå til lege først?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er nyinnflyttet, så jeg vet ikke om noen gode jordmødre her.. Det er så utrolig frustrerende!

Kan jeg bestille førstegangs sjekken hos henne? Eller burde jeg gå til lege først?

Nå vet jeg ikke hvor du bor men jeg tok bare et kjapt søk på hvilken helsestasjon vi tilhører og der har de jordmor med tilbud om svangerskapskontroll så det var bare å ringe å bestille time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om jeg har fått mage uten å se det selv jeg..

Flere på jobben kommer og sier at de ser jeg har fått litt mage.. Men jeg syns egentlig ikke det jeg altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nyinnflyttet, så jeg vet ikke om noen gode jordmødre her.. Det er så utrolig frustrerende!

Kan jeg bestille førstegangs sjekken hos henne? Eller burde jeg gå til lege først?

Hvis hun tar blodprøver. Du kan også kombinere med lege/jordmor slik at du går annenhver gang f.eks. Det velger du selv.

For å få tak i jordmor kan du ringe til helsestasjonen og si at du trenger en jordmor. Tror de fleste jordmødre er veldig hyggelige :) Og om du ikke er fornøyd så jeg ut i fra at du alltids kan gå mer til legen, eller bytte jordmor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg funnet en jordmor.. Hva skal jeg be om når jeg ringer? Tenkte jeg skulle ringe i neste uke.

Uff, så hjelpesløs jeg må høres ut.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg funnet en jordmor.. Hva skal jeg be om når jeg ringer? Tenkte jeg skulle ringe i neste uke.

Uff, så hjelpesløs jeg må høres ut.. :ler:

Jeg sa bare at jeg skulle ha time for svangerskapskontroll.

Er nok lurt å ringe fortest mulig. Jeg bor jo i Oslo men her var det så fullt at jeg ikke fikk time før i uke 38..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, søkte på helsestasjon her i byen. Men sto bare helsestasjon for ungdom på telefonkatalogen.no...

Hvem ringer man da, sykehuset?

Er jo tidlig enda, så tenkte kanskje jeg skulle høre med legen. Men er det lang ventetid er det kanskje greit å ta kontakt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm, søkte på helsestasjon her i byen. Men sto bare helsestasjon for ungdom på telefonkatalogen.no...

Hvem ringer man da, sykehuset?

Er jo tidlig enda, så tenkte kanskje jeg skulle høre med legen. Men er det lang ventetid er det kanskje greit å ta kontakt...

Du kan sikkert ringe til føden også, ja. :) Om ikke det stemmer, så henviser de deg nok til riktig sted!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan sikkert ringe til føden også, ja. :) Om ikke det stemmer, så henviser de deg nok til riktig sted!

Får satse på det... Ellers hører jeg bare med legen når jeg skal dit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jepp :) På fredag var jeg til sverige, og ellers har jeg spist god middag i dag (skinkestek). Nå har jeg nettopp kost meg med to brødskiver og en deilig kokosbolle til dessert :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt en veldig fin helg. Var i :bryllup:

Passet på å få Munkholm og de best stekte stykkene på biffen. Nydelig :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk jeg lyst på biff.

Hatt en veldig fin helg, bare så trist at det er mandag og jobb igjen. (gleder meg til permisjon.... :sjenert: Er ikke så veldig glad i jobben min akkurat.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...