Gå til innhold

Psykolog og samlivsterapaut advarer: Ikke ha sex på første date


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Synes folk skal ha sex akkurat når det føles rett for dem, jeg.



Anonymous poster hash: ea0a4...378
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg sagt hele tiden. Synes dagens dating kultur er low class!



Anonymous poster hash: 6ee00...2e2
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er egentlig enig, selv om det kanskje ikke er populært å si her inne



Anonymous poster hash: c9496...460
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen skrive et sammendrag av artikkelen? :P



Anonymous poster hash: 242c4...0f5
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vevila

Har aldri opplevd at mannen har mistet interessen etterpå, men det kommer gjerne an på hvilke menn man møter. Forøvrig synes jeg det er helt opp til en selv når man velger å ha sex, stikker han av hadde han nok gjort det etterhvert uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes man nesten kan sammenligne det med marshmallow experiment : der de tester ut om og hvor lenge

barn kan motstå en fristelse. De som MÅ ha noe med en gang, er som regel ikke akkurat pålitelige...De som ikke kan vente på noe. Mange idagens samfunn kan ikke vente på noen lenger.

Det finnes selvsagt unntak, men har alltid vært imot denne datingkulturen de siste årene som har begynt i feil ende.



Anonymous poster hash: 6ee00...2e2
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror egentlig andre ting er viktigere.

men det er selvfølgelig mye sunnere å ikke ha sex før en føler seg trygg, og vet at en liker hverandre og respekterer hverandre. hvor lang tid det tar, og om det noengang skjer, det varierer jo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes folk skal ha sex akkurat når det føles rett for dem, jeg.

Anonymous poster hash: ea0a4...378

Og ofte er det lurt å ikke kun la seg styre av følelser.

Anonymous poster hash: 92df3...7cf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dette er veldig individuelt, både mtp person og situasjon. Jeg har aldri opplevd at menn "stikker av" etter jeg har hatt sex med de på første date



Anonymous poster hash: 87b4c...f8b
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg sagt hele tiden. Synes dagens dating kultur er low class!

Anonymous poster hash: 6ee00...2e2

Og hvordan er så dagens datingkultur?

Anonymous poster hash: a4375...b77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her står det svart på hvitt. En mann er en jeger og mye av den seksuelle gnisten og spenningen kan forsvinne hos en mann dersom kvinnen hopper i høyet for tidlig.

http://martinoestergaard.dk/artiklertv/hvorfor-ma-man-ikke-have-sex-pa-forste-date/

Er dere enige?

Anonymous poster hash: 759e6...43d

Hvis du søker rundt om vil du finne mange forskjellige meninger fra psykologer og samlivsterapauter. Det jeg ser ut i fra det han skriver i kommentarene er at han ikke har helt peiling på følelser som oppstår når man dater, men skriver ut i fra hva han selv tenker er logisk med tanke på menn og kvinners kjønnsdrifter. Han er en mann på over 50 år som har vært gift i sikkert 30. Tror ikke han er den beste til å gi datingråd for å si det sånn.

Alt handler om hva man selv takler og ikke takler og hva man selv ønsker og ikke ønsker. Det er INGEN fasit på at hvis man gjør en av tingene så får man det og det resultatet. Man vet aldri, det er et sjansespil fordi alle er forskjellige.

Noen blir mer gira etter sex, andre blir mer gira når de ikke får sex.

Gjør det du føler er rett for deg, og som du vil føle deg føelsesmessig trygg og vel pga er mitt råd.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du søker rundt om vil du finne mange forskjellige meninger fra psykologer og samlivsterapauter. Det jeg ser ut i fra det han skriver i kommentarene er at han ikke har helt peiling på følelser som oppstår når man dater, men skriver ut i fra hva han selv tenker er logisk med tanke på menn og kvinners kjønnsdrifter. Han er en mann på over 50 år som har vært gift i sikkert 30. Tror ikke han er den beste til å gi datingråd for å si det sånn.

Alt handler om hva man selv takler og ikke takler og hva man selv ønsker og ikke ønsker. Det er INGEN fasit på at hvis man gjør en av tingene så får man det og det resultatet. Man vet aldri, det er et sjansespil fordi alle er forskjellige.

Noen blir mer gira etter sex, andre blir mer gira når de ikke får sex.

Gjør det du føler er rett for deg, og som du vil føle deg føelsesmessig trygg og vel pga er mitt råd.

Veldig enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du søker rundt om vil du finne mange forskjellige meninger fra psykologer og samlivsterapauter. Det jeg ser ut i fra det han skriver i kommentarene er at han ikke har helt peiling på følelser som oppstår når man dater, men skriver ut i fra hva han selv tenker er logisk med tanke på menn og kvinners kjønnsdrifter. Han er en mann på over 50 år som har vært gift i sikkert 30. Tror ikke han er den beste til å gi datingråd for å si det sånn.

Alt handler om hva man selv takler og ikke takler og hva man selv ønsker og ikke ønsker. Det er INGEN fasit på at hvis man gjør en av tingene så får man det og det resultatet. Man vet aldri, det er et sjansespil fordi alle er forskjellige.

Noen blir mer gira etter sex, andre blir mer gira når de ikke får sex.

Gjør det du føler er rett for deg, og som du vil føle deg føelsesmessig trygg og vel pga er mitt råd.

Men det er ikke til å komme bort ifra at mange damer kunne unngått såre følelser, hvis de hadde ventet lenger på å vite hvor de stod før de hadde sex. Samfunnet har utviklet seg i en negativ retning når mange unge ikke legger noe følelser i sex.

Anonymous poster hash: 6ee00...2e2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av egen erfaring vet jeg at om det tar litt tid før vi ligger sammen at det er mye mer spenning både før sex, men også etterpå så tror psykologen er inne på noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er ikke til å komme bort ifra at mange damer kunne unngått såre følelser, hvis de hadde ventet lenger på å vite hvor de stod før de hadde sex. Samfunnet har utviklet seg i en negativ retning når mange unge ikke legger noe følelser i sex.

Anonymous poster hash: 6ee00...2e2

Ja derfor sier jeg også at man selv må gjøre det som er best for en selv. Damer som blir såre etter sex bør ikke ha sex før de er i ett forhold. Men alle damer er ikke sånn.

Og om man ikke legger følelser i sex, er det feil? Kan ikke sex bare være noe man har fordi man har lyst?

Du sier at samfunnet har utviklet seg i negativ retning, men sannheten er vel at sex egentlig er noe vi skal ha for å lage barn sånn i bunn og grunn?

Av egen erfaring vet jeg at om det tar litt tid før vi ligger sammen at det er mye mer spenning både før sex, men også etterpå så tror psykologen er inne på noe.

Ja men det er DIN erfaring, og din erfaring er ikke ensbetydende med at det er rett for alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest krokodillen

Her står det svart på hvitt. En mann er en jeger og mye av den seksuelle gnisten og spenningen kan forsvinne hos en mann dersom kvinnen hopper i høyet for tidlig.

http://martinoestergaard.dk/artiklertv/hvorfor-ma-man-ikke-have-sex-pa-forste-date/

Er dere enige?

Anonymous poster hash: 759e6...43d

er vel individuelt. alle 3 exene mine hadde jeg sex med første gang jeg møtte de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krokodillen

Synes man nesten kan sammenligne det med marshmallow experiment : der de tester ut om og hvor lenge

barn kan motstå en fristelse. De som MÅ ha noe med en gang, er som regel ikke akkurat pålitelige...De som ikke kan vente på noe. Mange idagens samfunn kan ikke vente på noen lenger.

Det finnes selvsagt unntak, men har alltid vært imot denne datingkulturen de siste årene som har begynt i feil ende.

Anonymous poster hash: 6ee00...2e2

for noen er det faktisk riktig ende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krokodillen

Hvis du søker rundt om vil du finne mange forskjellige meninger fra psykologer og samlivsterapauter. Det jeg ser ut i fra det han skriver i kommentarene er at han ikke har helt peiling på følelser som oppstår når man dater, men skriver ut i fra hva han selv tenker er logisk med tanke på menn og kvinners kjønnsdrifter. Han er en mann på over 50 år som har vært gift i sikkert 30. Tror ikke han er den beste til å gi datingråd for å si det sånn.

Alt handler om hva man selv takler og ikke takler og hva man selv ønsker og ikke ønsker. Det er INGEN fasit på at hvis man gjør en av tingene så får man det og det resultatet. Man vet aldri, det er et sjansespil fordi alle er forskjellige.

Noen blir mer gira etter sex, andre blir mer gira når de ikke får sex.

Gjør det du føler er rett for deg, og som du vil føle deg føelsesmessig trygg og vel pga er mitt råd.

agree

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stoler ikke på old school psykologer. de har laga så mye faen for meg at jeg har ikke ord. og det kun fordi de ikke har peil på hva de snakker om



Anonymous poster hash: fe43c...388
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...