Gå til innhold

Mange overvektige single av begge kjønn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

53% av oss nordmenn er overvektige (bare å google det).

Kunne du datet en som var overvektig? Eller hadde du "luket" ut vedkommende ved første blikk?

Har dere inntrykk av om det er flest menn eller kvinner som er overvektige?

Jeg kunne ikke innledet noe forhold til en overvektig person, vi kunne vært gode venner selvsagt, men ikke noe mer.

Om du som leser dette tar deg nær av dette så beklager, men du kan svare på dette: -Hvorfor velger du å være overvektig? (tenker ikke på dere med sykdommer og lignende).



Anonymous poster hash: 7231e...881
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt ærlig? Nei. Kunne ikke det. Den livssilen tiltrekker meg ikke.

Er ikke bmi slave, for all del! Og viss typen har et par kilo for mye ( i bmi regning) i muskler, så bryr det meg absolutt ikke. Heller ikke viss han hadde hatt et par kilo for mye i "fett", og kun vært ca normalvektig så hadde jeg heller ikke hatt noe imot det.

Med overvekt så er det ikke tallene på vekta som er uattraktivt. Jeg tenker ikke "æsj, han var feit". Det er det faktum at det er usunt/ helsefarlig som er turn off for meg. Jeg er en aktiv person selv, og kunne ikke vært sammen med en jeg ikke kunne trent med/gått fjellturer med osv.
Har inntrykk av at det er ganske jevnt mtp kjønn.



Anonymous poster hash: 70dc4...aaa
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig overvektig? Nei. Synes ikke de er tiltrekkende rett og slett. Litt overvektige, ja! Synes det er sjarmerende.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke overvekten som ikke tiltrekker meg, men livsstilen. Men jeg kunne heller ikke vært sammen med en som er suuupertrent heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenner gjerne på de som er litt for tynne, dette til tross for at jeg trener og har litt synlige muskler selv. Tror dermed ikke en overvektig hadde tiltalt meg, men skal aldri si aldri. Jeg har nemlig falt for personer jeg aldri trodde jeg skulle finne attraktive (utseendemessig) før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

-Hvorfor velger du å være overvektig? (tenker ikke på dere med sykdommer og lignende).

Anonymous poster hash: 7231e...881

For å plage deg.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trollkarlen

For et seriøst forhold med barn i siktet så mener jeg det er en plikt å holde seg normalvektig og i form. Det er virkelig gøy som barn å miste en forelder pga dårlig kosthold og sofasliting. Så jeg kunne aldri ha blitt sammen med en som er overvektig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er tjukk fordi man spiser for mye. Sånn er det bare dessverre. Spis mindre.

Overvekt er vår tids mest ekstreme uttrykk for den ekstreme skjevfordeling i verden. Bygda i Kina på 1950-tallet hadde ikke akkurat mye feite folk. Det gikk i ris, fisk, nudler og alt annet man kunne klare å dyre eller fange. En nordmann i 2015 går på McDonalds fordi han ikke gidder å lage mat etter jobb. En sjokolade her, en brusflaske der. Gidder ikke lage mat idag, jeg bestiller Peppes og fire liter cola. Hadde du gitt den lutfattige kineseren samme kosthold ville vedkommende kunne leve en uke på det. Vi syns det er helt normalt å stappe trynet med godteri mens vi ligger på sofaen og vrir oss i fettet. Det er ikke normalt og vi bør ikke for et sekund innbille oss at det er noe annet enn vår egen feil når vi legger på oss. Tilogmed trening har ikke den effekten vi regner med at det har. Spis mindre.

Jeg er usikker på om det er flere tjukke single enn tynne, men spesielt sexy er det ikke. Det er usunt og helt naturlig for oss å dømme evolusjonært sett som svært negativt. Jeg har likevel medfølelse. Det er ikke lett å gå ned i vekt. Man skal ikke innbille seg at det er en snuoperasjon som bare tar to uker. Kroppen venner seg også til å være overvektig. Er man først tjukk er det vanskelig å snu det.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes folk er så dømmende overfor overvektige. Jeg er normalvektig selv, men har forståelse for overvektige som kanskje har havnet i en ond sirkel. Jeg merker selv at det er lett å trøstespise når jeg er deppa, men jeg er heldig som ikke legger noe særlig på meg. Men jeg tenker at hadde jeg blitt tjukk i tillegg, hadde jeg sikkert blitt enda mer deppa, og hatt enda mer behov for å trøstespise. Så jeg forstår absolutt hvor lett det er å havne i en ond sirkel. For å ha motivasjon til å slanke seg, må man ha noe positivt i livet. Ellers må det være nærmest umulig å slanke seg. Maten er "innholdet" i hverdagen. Jeg merker i hvert fall at jeg kan få en lykkefølelse av å spise kaloririk mat.



Anonymous poster hash: 35aba...f44
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er tjukk fordi man spiser for mye. Sånn er det bare dessverre. Spis mindre.

Overvekt er vår tids mest ekstreme uttrykk for den ekstreme skjevfordeling i verden. Bygda i Kina på 1950-tallet hadde ikke akkurat mye feite folk. Det gikk i ris, fisk, nudler og alt annet man kunne klare å dyre eller fange. En nordmann i 2015 går på McDonalds fordi han ikke gidder å lage mat etter jobb. En sjokolade her, en brusflaske der. Gidder ikke lage mat idag, jeg bestiller Peppes og fire liter cola. Hadde du gitt den lutfattige kineseren samme kosthold ville vedkommende kunne leve en uke på det. Vi syns det er helt normalt å stappe trynet med godteri mens vi ligger på sofaen og vrir oss i fettet. Det er ikke normalt og vi bør ikke for et sekund innbille oss at det er noe annet enn vår egen feil når vi legger på oss. Tilogmed trening har ikke den effekten vi regner med at det har. Spis mindre.

Jeg er usikker på om det er flere tjukke single enn tynne, men spesielt sexy er det ikke. Det er usunt og helt naturlig for oss å dømme evolusjonært sett som svært negativt. Jeg har likevel medfølelse. Det er ikke lett å gå ned i vekt. Man skal ikke innbille seg at det er en snuoperasjon som bare tar to uker. Kroppen venner seg også til å være overvektig. Er man først tjukk er det vanskelig å snu det.

Her har du en del fordommer du må luke bort! :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest HeiHade

Man er tjukk fordi man spiser for mye. Sånn er det bare dessverre. Spis mindre.

Overvekt er vår tids mest ekstreme uttrykk for den ekstreme skjevfordeling i verden. Bygda i Kina på 1950-tallet hadde ikke akkurat mye feite folk. Det gikk i ris, fisk, nudler og alt annet man kunne klare å dyre eller fange. En nordmann i 2015 går på McDonalds fordi han ikke gidder å lage mat etter jobb. En sjokolade her, en brusflaske der. Gidder ikke lage mat idag, jeg bestiller Peppes og fire liter cola. Hadde du gitt den lutfattige kineseren samme kosthold ville vedkommende kunne leve en uke på det. Vi syns det er helt normalt å stappe trynet med godteri mens vi ligger på sofaen og vrir oss i fettet. Det er ikke normalt og vi bør ikke for et sekund innbille oss at det er noe annet enn vår egen feil når vi legger på oss. Tilogmed trening har ikke den effekten vi regner med at det har. Spis mindre.

Jeg er usikker på om det er flere tjukke single enn tynne, men spesielt sexy er det ikke. Det er usunt og helt naturlig for oss å dømme evolusjonært sett som svært negativt. Jeg har likevel medfølelse. Det er ikke lett å gå ned i vekt. Man skal ikke innbille seg at det er en snuoperasjon som bare tar to uker. Kroppen venner seg også til å være overvektig. Er man først tjukk er det vanskelig å snu det.

Dette.

Man kommer ingen vei med å se på seg selv som et offer og aldri ta ansvar for egen helse heller. Folk må innse at hvordan de lever sitt liv preger dem og ta grep hvis de er misfornøyde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Faerunpedia

Jeg pleier å luke dem ut, men min nåværende kjæreste klarte jeg ikke det med, så satte han på slankekur istedet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, sannsynligvis ikke. Er overvektig selv, så hvis det noensinne blir slutt med forloveden, vet jeg at jeg kommer til å forbli singel livet ut.

Hvorfor jeg velger å være overvektig har du ingenting med.



Anonymous poster hash: 3bf90...eba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg tilfeldigvis så en scene fra Unge Mødre Danmark der en jente som hadde 30-40kg for mye stod på badet og sminket seg før hun skulle ut på byen, hun sa at hun håpte på å få napp den kvelden. Noen spurte henne hva hun så etter, hun svarte at hun ikke så etter noe spesielt, bare han ikke var overvektig. Hun ville ha en høy, slank en med markerte muskler.

Så det er kanskje slik at uansett egenvekt så foretrekker nok de fleste en normalvektig hvis man kan velge.



Anonymous poster hash: f5d52...83d
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg har vanskelig for å se for meg at jeg kunne falt for en overvektig person, men jeg kan vel heller ikke utelukke det 100 %.



Anonymous poster hash: 34438...978
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta mi er endelig på tur ned igjen etter langvarig sykdom og bruk av feitende medisiner. Selv om jeg blir slank igjen, kommer jeg nok til å forbli singel livet ut av andre grunner enn litt overvekt. Om jeg mot formodning skulle finne meg en kjæreste, kan han godt være en bamse. Det har jeg aldri hatt noe i mot. Nei, det er for mange overfladiske mennesker i verden.

Anonymous poster hash: b8aec...0eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...