Gå til innhold

Avklare hvor man står før man hopper til køys?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

God kveld i stuen :) Jeg lurer på hva som er normalt og det beste dersom man er ute etter et forhold. Bør man finne ut hvor man står med mannen man dater før man hopper til køys, eller sier man ingenting og håper på det beste?

Ja, jeg vet at man skal ha sex når man vil og føler for det men nå tenker jeg sånn rent logisk og klokt for oss kvinner. Det er kanskje lurt å avklare tenker jeg, mtp. at man kan luke ut et par useriøse underveis. Hadde vært skikkelig kjipt om det hadde endt med at mannen hadde forduftet etterpå.

Hopper dere til sengs uten å vite for sikkert hvor det vil føre hen? Eller avklarer dere begge først hva dere er ute etter?(Ikke at det er noen garanti å prate om det først selvsagt, men da er man kanskje litt mer på bølgelengde).

Eventuelt hvordan tar man det opp?

Mannen: Ååhh.. du er så deilig. *tafse tafse*

Kvinnen: Samme her! Men du er vel ute etter noe seriøst?
Mannen: Sukk....*mister ereksjonen*

:fnise:



Anonymous poster hash: 11d9c...38b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Usminket

Det er vel noe man sier mens man dater en fyr tenker jeg. Du har vel fortalt at du er ute etter forhold og ikke en lekekamerat tidligere? Blir kanskje litt avtennende å ta det opp midt i akten.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at å spørre så tidlig vil skremme han bort. Sjekk stemmingen mellom dere, uten å spørre direkte.. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har enda ikke spurt, men vi har hatt sex en del ganger. Som oftest har jeg forstått tidlig hva tidligere menn har vært ute etter(forhold) før sex, men han her er vanskelig å lese, så jeg må nok spørre hva status er snart..

Men jeg ville ikke tatt det opp når han begynner å tafse for å si det sånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å kommunisere om slikt før det blir noe sengeaktiviteter. Det er veldig greit å vite hva en går til, men også noe betryggende å vite at den andre parten tenker det samme. Både når det er seriøst men også når det ikke er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Faerunpedia

Nei, jeg har sex når jeg føler for det. Men vanligvis har man jo en følelse av hvor det går hen. Har forøvrig kun opplevd to ganger at fyren forsvant etterpå, og det var ikke noe jeg tenkte på i ettertid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at å spørre så tidlig vil skremme han bort. Sjekk stemmingen mellom dere, uten å spørre direkte.. =)

Hvorfor dater dere menn uten å vite hva de er ute etter, hvis dere vet hva dere er ute etter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å kommunisere om slikt før det blir noe sengeaktiviteter. Det er veldig greit å vite hva en går til, men også noe betryggende å vite at den andre parten tenker det samme. Både når det er seriøst men også når det ikke er.

Men han kan jo være ute etter noe seriøst og samtidig finne ut at det ikke funker mellom dere etter at dere har hatt sex... Personlig tror jeg ikke man vet sikkert om man vil fungere sammen som et par før man har hatt sex noen ganger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg egentlig kan svare på det lurer på. Jeg har bare datet én person jeg ønsket å bli monogam med, og han er min kjæreste i dag.

Etter første eller andre date fikk jeg et ultimatum, og det var så enkelt som dette: Så lenge vi dater, så er det bare oss to. Enten er vi eksklusive eller så dater vi ikke.

Det var helt greit for meg, jeg var jo tross alt kjempeinteressert i fyren. Og det er jeg fremdeles etter litt over 3 år sammen. Vi hadde sex ganske tidlig.

Anonymous poster hash: 9a72e...862

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men han kan jo være ute etter noe seriøst og samtidig finne ut at det ikke funker mellom dere etter at dere har hatt sex... Personlig tror jeg ikke man vet sikkert om man vil fungere sammen som et par før man har hatt sex noen ganger...

Man har aldri noen garanti uansett og hvordan man går frem er veldig individuelt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men han kan jo være ute etter noe seriøst og samtidig finne ut at det ikke funker mellom dere etter at dere har hatt sex... Personlig tror jeg ikke man vet sikkert om man vil fungere sammen som et par før man har hatt sex noen ganger...

Men sexen kan jo læres og blir bare bedre over tid. Skal man kaste bort et potensielt godt forhold fordi de første gangene ikke er så bra?

Anonymous poster hash: 11d9c...38b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor dater dere menn uten å vite hva de er ute etter, hvis dere vet hva dere er ute etter?

Støtter normalt sett ikke ordene dine Nettinettet. Men denne støtter jeg. Man skal være åpen med hva man er ute etter når man skal date. Der er jeg ærlig. Jeg sier klart i det jeg blir kjent med dem at jeg er ute etter forhold, og ikke sex. Har ingen glede av sex så lenge det ikke er følelser i bildet.

Endret av Meline37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man har aldri noen garanti uansett og hvordan man går frem er veldig individuelt.

Det er sant. Man har ingen garantier uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter normalt sett ikke ordene dine Nettinettet. Men denne støtter jeg. Man skal være åpen med hva man er ute etter når man skal date. Der er jeg ærlig. Jeg sier klart i det jeg blir kjent med dem at jeg er ute etter forhold, og ikke sex. Har ingen glede av sex så lenge det ikke er følelser i bildet.

Du støtter vanligvis ikke ordene mine fordi de forteller deg hva du gjør galt. Dette er noe som du gjør, så da er det jo greit å si at du er enig med meg. Samtidig viser du i innlegget ditt HVORFOR du blir lurt for sex så mange ganger.

Når du forteller menn at du ikke har sex uten følelser så gjør jo de det de kan for å skape følelser i deg slik at du har sex. Så stikker de etter en stund når de er lei.

Si at du er ute etter et forhold og ikke dra inn sex i samtalen. La han få vise til deg underveis i prosessen at han også vil ha et forhold - med deg, og se hva som skjer. Du må slutte å putte menn inn i kategorier sex eller forhold. Alle menn vil ha sex, og de fleste menn vil også ha forhold, bare med den rette dama.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg "hoppet til køys" med en kar etter to ukers bekjentskap. Vi hadde snakket en del sammen etter vi ble kjent, men aldri om det. Plutselig var det gjort, og jeg ble nervøs for å ha blitt utnyttet, så spurte om han var en drittsekk som kom til å gå etter dette... Tre år senere og vi skal snart gifte oss... :)

Poenget er at om det føles naturlig, så skal det ikke være nødvendig å snakke om det. Dersom det er noe du ønsker å ta opp med personen, da er det ikke lurt å hoppe til sengs, for da er det usikkerhet i bildet. For vår del føltes det helt naturlig etter kort tid, samtidig som jeg ble nervøs etterpå. Viste seg å være den rette. :)



Anonymous poster hash: 1e63e...2a9
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du støtter vanligvis ikke ordene mine fordi de forteller deg hva du gjør galt. Dette er noe som du gjør, så da er det jo greit å si at du er enig med meg. Samtidig viser du i innlegget ditt HVORFOR du blir lurt for sex så mange ganger.

Når du forteller menn at du ikke har sex uten følelser så gjør jo de det de kan for å skape følelser i deg slik at du har sex. Så stikker de etter en stund når de er lei.

Si at du er ute etter et forhold og ikke dra inn sex i samtalen. La han få vise til deg underveis i prosessen at han også vil ha et forhold - med deg, og se hva som skjer. Du må slutte å putte menn inn i kategorier sex eller forhold. Alle menn vil ha sex, og de fleste menn vil også ha forhold, bare med den rette dama.

Jeg synes du beskytter for mye mennene sine oppførsel. I følge deg så virker det jo ut som om du mener at "bra menn, driver å manipulerer damer de ikke vil ha forhold med til sex for å spille på følelsene hennes, men har forhold med den rette dama".

Endret av Meline37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg "hoppet til køys" med en kar etter to ukers bekjentskap. Vi hadde snakket en del sammen etter vi ble kjent, men aldri om det. Plutselig var det gjort, og jeg ble nervøs for å ha blitt utnyttet, så spurte om han var en drittsekk som kom til å gå etter dette... Tre år senere og vi skal snart gifte oss... :)

Poenget er at om det føles naturlig, så skal det ikke være nødvendig å snakke om det. Dersom det er noe du ønsker å ta opp med personen, da er det ikke lurt å hoppe til sengs, for da er det usikkerhet i bildet. For vår del føltes det helt naturlig etter kort tid, samtidig som jeg ble nervøs etterpå. Viste seg å være den rette. :)

Anonymous poster hash: 1e63e...2a9

Det er veldig inviduellt hvor heldig folk er. Kjærligheten er ikke noe man kan styre og råde over desverre. Eneste man kan gjøre er å gjøre det beste ut fra situasjonen, men det er lett å surre seg inn i noe feil.. . Men du var heldig!.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt behov for å avklare noe akkurat i forbindelse med sex, så det med den fallende ereksjonen syntes jeg var et rart bilde.

Jeg synes det er mer naturlig å være klar på hva kan er ute etter fra begynnelse, og hele tiden jobbe mot det. Sex får komme når man føler seg klar og at det kjennes naturlig.

Jeg stoler uansett mer på intuisjonen min om hvor forholdet ligger an og hvor trygg og verdsatt han får meg til å føle meg, enn på en uttalelse om at "han er ute etter noe seriøst". Handlinger er viktigere enn ord.

Tror aldri jeg har hatt noen "avklarende prat", men seriøst forhold ble det allikevel.

Anonymous poster hash: b83db...78d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du beskytter for mye mennene sine oppførsel. I følge deg så virker det jo ut som om du mener at "bra menn, driver å manipulerer damer de ikke vil ha forhold med til sex for å spille på følelsene hennes, men har forhold med den rette dama".

Nei det virker ikke UT som om jeg mener det. Du leser det sånn fordi du ikke vil innse at du velger dårlige menn fremfor bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...