Gå til innhold

Ikke lov å røyke i kristiansand dyrepark


Luckiness

Anbefalte innlegg

http://www.nettavisen.no/nyheter/reagerer-pa-rykeforbud-i-dyreparken/5429946.html

Hva mener dere? Er det bra eller ikke? Er det dårlig gjort å ha eget røykeområde i parken?

Jeg selv mener at det er bra og at det ikke gjør noe å ha eget røykeområde. Røyk er helseskadelig og jeg synes det er dårlig gjort at folk skal eksponere andre mennesker (og spesielt barn) for dette. Røyking kan dessuten påvirke barn. De som vil skal selvfølgelig få røyke, og jeg ser ikke ned på personer som røyker. Man tar sine egne valg og det er nok ikke lett å slutte. Men så lenge det er helseskadelig, synes jeg det er bra at det kommer regler i dyreparken (og evt andre lignende steder) for å gjøre parken og omgivelsene barn er i mer barnevennlig.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig bra, forhåpentligvis trenger man ikke røykeområder heller i fremtiden.



Anonymous poster hash: cbfee...c31
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Syns det er rart at det har tatt så lang tid før dette skjedde i denne parken.

I Sverige er det vanlig i flere parker og dyreparker at det er soner hvor man kan røyke. Disse er her og der hvor man vanligvis ferdes, litt ut på siden fra veiene.

Når jeg selv røkte syns jeg det var uproblematisk iallefall.

Skjønner godt at ikke-røykere syns det er plagsomt å gå bak folk som damper, og for å ikke snakke om at alle kaster sneipene overalt. Kjempemorsomt å få en glødene sneip i sandalen (jepp, opplevd det et par ganger)

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde trekt meg bort til et hjørne for å røyke om jeg hadde vært i parken uansett.

Så jeg tror ikke overgangen blir så stor for de av oss som er samvittighetsfulle røykere.

De andre, vel, det er de røykerne som gir oss andre et ufortjent dårlig rykte - og de har jeg ikke så mye til overs for.

Endret av Chloe-
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. Mange andre dyreparker (i utlandet) jeg har vært i har hatt egne røykeområder. Skjønner jo det, litt dumt å stå og røyke dyra oppi ansiktene. Sålenge det er godt skiltet så man finner frem går det jo greit. Røyker selv og det har ikke vært noe problem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns det er bra. Det er en familiepark og 90% av aktivitetene handler om mat/stå i kø/små barn. Passiv røyking :opplyser:



Anonymous poster hash: 51b87...f36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Disneyland i Paris gjøres det på samme måte, med egne røykeområder og røykeforbud i resten av parken.



Anonymous poster hash: 74d61...ec4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes, da slipper jeg å spy før jeg har rukket å spise en eneste is!



Anonymous poster hash: 2a36e...6cd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være greit - masse små folk og dyr, og sikker mye høy som kan starte en brann hvis noen kaster sigaretten sin i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott med egne områder!

Jeg er (hensynsfull) røyker og var der i fjor. Lurte på hvor jeg skulle røyke, følte det var upassende i hele parken.



Anonymous poster hash: 6ad72...59a
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott med egne områder!

Jeg er (hensynsfull) røyker og var der i fjor. Lurte på hvor jeg skulle røyke, følte det var upassende i hele parken.

Anonymous poster hash: 6ad72...59a

Enig. Det er nesten bedre for oss røykere å ha et friområde der ingen skal ha så mye å mene.

Tommel opp.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er da forskjell på at det ikke er lov å røyke i parken, som TS skriver, og egne røykeområder….



Anonymous poster hash: 1306a...a3b
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da forskjell på at det ikke er lov å røyke i parken, som TS skriver, og egne røykeområder.

Anonymous poster hash: 1306a...a3b

Leste du bare overskriften?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En av de største truslene for en dyrepark er brann, og en sneip som er kastet i grøften kan føre til enorme skader. Jeg jobbet som dyrepasser for noen år siden, og vi fikk konstant imprentet hvor viktig det var å passe på når folk kastet fra seg sneipene. Ved en stor brann vil man ikke ha mulighet til å evakuere alle dyrene, og de vil da måtte avlives istedet for å hindre at de brenner inne. Spesielt de som kan være farlige for mennesker. Det er dessverre mange røykere som ikke tenker over hvor store konsekvenser det kan ha.



Anonymous poster hash: 102a2...052
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av de største truslene for en dyrepark er brann, og en sneip som er kastet i grøften kan føre til enorme skader. Jeg jobbet som dyrepasser for noen år siden, og vi fikk konstant imprentet hvor viktig det var å passe på når folk kastet fra seg sneipene. Ved en stor brann vil man ikke ha mulighet til å evakuere alle dyrene, og de vil da måtte avlives istedet for å hindre at de brenner inne. Spesielt de som kan være farlige for mennesker. Det er dessverre mange røykere som ikke tenker over hvor store konsekvenser det kan ha.

Anonymous poster hash: 102a2...052

Veldig bra det du skriver her. Dyreparken i Kristiansand ble jo faktisk rammet av en tragisk brann (da jeg var barn) hvor mange dyr omkom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra! Håper at røyk blir forbudt i dette landet :)



Anonymous poster hash: a4b9d...c40
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...