Gå til innhold

Skigåere slår etter Røde Kors-arbeidere i løypene


Petra75

Anbefalte innlegg

En ting er at det er feil å slå etter folk, men å slå etter godt merkede Røde Kors-patruljer er faktisk enda verre. De er der for å gjøre en jobb.

De er der til og med på oppdrag fra politiet og har derfor samme krav på vern mot vold som polititjenestemenn (offentlige tjenestemenn har ekstra beskyttelse i loven). Blir litt oppgitt når jeg leser at de ikke har anmeldt noen. Dette gjelder mer enn bare Røde Kors, så selv om de vil være snille og greie og ikke gjøre noe som gir negativ PR så har de et ansvar for å følge opp lovene som beskytter offentlige tjenestemenn mot vold.

Faktisk er det litt uforsvarlig gjort av RK.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvsagt skal man tro på Røde Kors sin versjon. Herrejesus blir frustrert på hvordan de først durer rundt på snøscooter for så å spille offer i media etterpå!

La meg gjette - du er en av disse tullingene som irriterer deg over at ambulanser har lov til å kjøre over fartsgrensen ved utrykning?

Er du så totalt blåst at du ikke skjønner at Røde Kors kjører snøscooter fordi de har et konkret oppdrag, og at det handler om å redde liv og helse?

Herregud. Jeg håper du troller.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ordens skyld så vil jeg undersstreke at det er motorstøy som er problemet. Hvis man skal hente ut skadde personer så kan man bruke manuelt trukkede sleder, hundesleder eller elektriske snøskutere. Alle de alternativeme er greie.

( http://www.aftenposten.no/iriks/Vil-drofte-dispensasjon-for-elektriske-snoscootere-5324881.html )

Du må bare trolle. Kan ikke skjønne noe annet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei men de kan skaffe seg utstyr som ikke bråker så inni hampen. Spesielt de som ønsker å kjøre innimellom folk på dagtid, som f.eks. Røde Kors kan gjøre dette. Jeg ville faktisk ha større forståelse for en privatpersjon som rykker ut med en bensindrevet snøskuter i en nødsituasjon enn en Røde Kors ansatt som skal gjøre dette ofte.

Man behøver ikke gå fra den ene ytterlighet om å bruke det mest bråkete utstyret til å ikke kunne hjelpe i dete hele tatt. Men dette er vel typisk KG-argumentasjon... enten blir man plassert på den ene ytterligheten eller så blir man plassert på den andre. Mellomløsninger er ikke mulig.

Du er jo på den ene ytterligheten. Det du kommer med er ikke mellomløsninger, men hjernedød svada.

Røde Kors er nettopp privatpersoner som rykker ut i nødsituasjoner. Røde Kors består av frivillige som jobber gratis på sin egen fritid for å redde andres liv og helse.

Men om Røde Kors-mannskapene fikk betalt så hadde det ikke endret en dritt. De har fortsatt et oppdrag som er viktigere enn din ekstreme egoisme og dype ignoranse.

Jeg siterer en av artiklene: "Når vi kjører utrykning og skal ut til en pasient, blir vi slått etter av iltre skiløpere"

De er altså på vei til en skadd person. Men du mener at det er feil og at de bare bør la folk ligge og lide eller dø der ute.

Fy faen jeg blir kvalm.

Endret av jabx
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syklister og skifolk tror de eier alt av løypenett og veier!!! Jeg er sikkert barnslig, men jeg pleier å vaske vinduet med spyleveske på bilen i det jeg passerer syklister eller skifolk på veiene (rulleski) de der idiotene ferdes jo midt i vegen i feite klaser langt under fartsgrensen!

Her får ikke folk gå i lysløypen en gang på vinteren uten å bli fektet etter med en stav av sure skigåere.

Endret av Alja91
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syklister og skifolk tror de eier alt av løypenett og veier!!! Jeg er sikkert barnslig, men jeg pleier å vaske vinduet med spyleveske på bilen i det jeg passerer syklister eller skifolk på veiene (rulleski) de der idiotene ferdes jo midt i vegen i feite klaser langt under fartsgrensen!

Her får ikke folk gå i lysløypen en gang på vinteren uten å bli fektet etter med en stav av sure skigåere.

Jeg er enig o at det er kjedelig med folk på sykkel som okkuperer hele veibanen og ikke slipper forbi, men det du gjør er ikke bare barnslig det er rett og slett livsfarlig. Spyleveske i fjeset i 50 km i timen er ikke morsom, det skal ikke mye til da før man mister balansen og sykler seg av og/eller havner under en bil. Jeg har aldri forstått meg på folk som mener det er ok å gjøre sånt bare fordi man er litt irritert...

Anonymous poster hash: 9f82e...f52

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At det går i 50 km/t kan jeg LOVE deg det ikke gjør. De puljene som okkuperer veibanen som jeg har observert holder en fart på 20 km/t max. Det er livsfarlig. Spylevæske kontra sure, egoistiske syklister er ingenting i forhold til den risikoen syklister tilfører trafikken.

Så det så.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alja91 er også en tulling. Vold mot andre, inkludert å sprute med kjemikalier i ansiktet er uakseptabelt.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skulle vært mulig å frata folk ski og staver på ubestemt tid.



Anonymous poster hash: 37921...eb0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke bare barnslig, men komplett idiot, ond og uansvarlig.

Blir du stolt av deg selv dersom syklisten får sviende kjemikalier i øynene, mister balansen og havner under et trailerhjul?

Syklister og skifolk tror de eier alt av løypenett og veier!!! Jeg er sikkert barnslig, men jeg pleier å vaske vinduet med spyleveske på bilen i det jeg passerer syklister eller skifolk på veiene (rulleski) de der idiotene ferdes jo midt i vegen i feite klaser langt under fartsgrensen!

Her får ikke folk gå i lysløypen en gang på vinteren uten å bli fektet etter med en stav av sure skigåere.



Anonymous poster hash: 25b05...609
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Corto Maltese

... Ser jeg på nyhetene i dag. Bare jeg som innerst inne ønsker at disse idiotene snubler og brekker en fot og må klare seg selv?

Hvilken stein kryper disse menneskene fram fra, egentlig?

Ikke overraskende folk er idioter slik er det bare og slik vil det alltid være

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syklister og skifolk tror de eier alt av løypenett og veier!!! Jeg er sikkert barnslig, men jeg pleier å vaske vinduet med spyleveske på bilen i det jeg passerer syklister eller skifolk på veiene (rulleski) de der idiotene ferdes jo midt i vegen i feite klaser langt under fartsgrensen!

Her får ikke folk gå i lysløypen en gang på vinteren uten å bli fektet etter med en stav av sure skigåere.

Gratulerer du har greid og skrive noe av det mest idiotiske som er skrevet på KG.

Anonymous poster hash: 764c8...2f1

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det går i 50 km/t kan jeg LOVE deg det ikke gjør. De puljene som okkuperer veibanen som jeg har observert holder en fart på 20 km/t max. Det er livsfarlig. Spylevæske kontra sure, egoistiske syklister er ingenting i forhold til den risikoen syklister tilfører trafikken.

Så det så.

Hvis syklisten velter og havner ut i veibanen spiller det ingen rolle om det går i 10, 20 eller 50 for hvis man havner under hjulet på en trailer så er løpet kjørt. Og du har effektivt drept en person, men det er jo sikkert greit for syklister er jo så irriterende og gjør at du kommer 1 minutt senere til kjøpesenteret?

Jeg lurer også på hva slags risiko syklister tilfører trafikken, såvidt jeg vet har ikke syklister på langt nær like mange muligheter til å drepe andre som trafikanter som en bilist har. Det er bilister som skaper de risikofylte situasjonene, ved å ikke anerkjenne at syklister har like mye rett til å ferdes på veien som bilistene.

Anonymous poster hash: 9f82e...f52

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syklister og skifolk tror de eier alt av løypenett og veier!!! Jeg er sikkert barnslig, men jeg pleier å vaske vinduet med spyleveske på bilen i det jeg passerer syklister eller skifolk på veiene (rulleski) de der idiotene ferdes jo midt i vegen i feite klaser langt under fartsgrensen!

Her får ikke folk gå i lysløypen en gang på vinteren uten å bli fektet etter med en stav av sure skigåere.

Spesielt, du viser med din spylevæskeadferd at du er på nivå med sure skigåere som fekter med staver.

Jeg krever folkeskikk av både deg og sure skigåere.

Disse syklistene midt i veien ligger neppe i 20, dersom det ikke går oppover, 25-40 er mer vanlig når flere sykler sammen, iallfall hvis de forsøker å få trent litt.

Endret av I Grosny
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"De tror de eier veien" er og blir det klassiske utsagnet dersom man ikke har argumenter men bare irriterer seg.

1332010233162_9638490.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...