Gå til innhold

Skigåere slår etter Røde Kors-arbeidere i løypene


Petra75

Anbefalte innlegg

Med alle idiotene som er i fjellet, spesielt i påsken, så vil jeg påstå at alternativene dine er mindre gode. De ville høyst sannsynlig tatt altfor lang tid, spesielt i dårlig vær.

Anonymous poster hash: f7cc9...ebc

Hvorfor vil det ta lengre tid med en elektrisk skuter?

Anonymous poster hash: 07c97...3b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og hastigheten på disse elektriske skuterne, hva er den?

Anonymous poster hash: 25b05...609

Elektrisk motorer ligger i hvertfall ikke noe tilbake for bensindrevne motorer. En elektrisk motor kan f.eks. akselerere mye raskere enn en bensindrevet.

Anonymous poster hash: 07c97...3b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skravle

Problemet med el. motor på scooter blir jo kulden. Under kalde forhold på fjellet er ikke det så smart. Batteriet tappes fort.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg misliker sterkt snøskutere i skiløypa helt uansett formål. Når jeg går på ski så ønsker jeg fred og ro og når jeg velger løype er hovedkriteriet å velge en løype som er mest mulig fredelig og fri for all mulig motorisert støy. Jeg ville nok kunne knytte neven, vise fingeren, kjefte og markere med staven at skuteren er uønsket. Men jeg ville aldri ønske å treffe noen. Jeg leser at Røde Kors folkene sier at de er ute i det offentliges tjeneste. Jeg synes at noen områder må være friområder hvor vi slipper unna det offentlige som vil gjennomføre ting kun på det offentliges premisser .

Anonymous poster hash: 07c97...3b8

Det er så godt som uendelig med områder som er helt uberørte. Du må tråkke løypene selv, men jeg regner at det er å foretrekke - så unngår du støyen fra de som frivillig hjelper andre.

Regner for øvrig med at du ikke forventer hjelp den dagen du selv ligger med brukket ben, og den eneste muligheten for å få deg ut før du fryser ihjel, er med skuter.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk om generalisering. De mennene i "kondomdress" jeg møter når jeg er ute og trener er hensynsfulle og høflige. Det gjelder også de jeg kjenner og som jeg trener sammen med. Hvorfor dette sinnet mot mennesker som velger en viss type treningstøy?

Anonymous poster hash: 48949...744

Fordi kondomdressbrukere gjerne er treningsfanatikere. Treningen har gått til hodet på dem, noe som igjen fører til elendig oppførsel. Vanlige mosjonister bruker annet treningstøy og har som oftest sin sunne fornuft inntakt .

Ingen regel uten unntak, så jeg vet godt at ikke alle kondomdressbrukere er idioter. Men de er helt klart overrepresentert når det gjelder dårlig oppførsel.

Anonymous poster hash: 84320...9cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er hastigheten, men tenk om man får to leteaksjoner tett på hverandre og ikke har mulighet til lading. Det kan jo faktisk bli kritisk.

Anonymous poster hash: f7cc9...ebc

Da får man som i alle andre tilfeller bruke annet utstyr. Selv med bensindrevne skutere vil det kunne inntreffe at Røde Kors sitt eget utstyr ikke strekker til og man må satse på hjelp fra andre/private/etc. Hvis man med manuelle sleder/trekkhunder/elektriske skutere kunne dekke 90% av tilfellene så hadde man oppnådd svært mye.

Anonymous poster hash: 07c97...3b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når det gjelder hissigproppene i fjellet, tror jeg nesten at de i gamle rottefellabindinger og anorakker er de verste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk om generalisering. De mennene i "kondomdress" jeg møter når jeg er ute og trener er hensynsfulle og høflige. Det gjelder også de jeg kjenner og som jeg trener sammen med. Hvorfor dette sinnet mot mennesker som velger en viss type treningstøy?

Anonymous poster hash: 48949...744

Nå er det heldigvis sjeldent snø i mitt nærområde - så ski er noe som hører barndommen til. Men kondomkledde syklister treffer deg dessverre på rett som det er enten jeg går, sykler eller kjører.

Det er helt utrolig, men det virker som om enhver bit av vett er forduftet og det eneste som står i hodet på dem er antagelig å slå sin egen rekord fra dagen før.

Anonymous poster hash: 65e49...579

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får man som i alle andre tilfeller bruke annet utstyr. Selv med bensindrevne skutere vil det kunne inntreffe at Røde Kors sitt eget utstyr ikke strekker til og man må satse på hjelp fra andre/private/etc. Hvis man med manuelle sleder/trekkhunder/elektriske skutere kunne dekke 90% av tilfellene så hadde man oppnådd svært mye.

Anonymous poster hash: 07c97...3b8

Og hvorfor tror du det, normalt sett, ikke vil være noe reelt alternativ å basere seg på manuelle sleder og trekkhunder når det gjelder redningsaksjoner i fjellet? Jo, omtrent av samme årsaker som at det er en dårlig idé med elektriske snøscootere - mennesker og hunder slites ut ganske så raskt og restitusjonstiden er for lang, og på toppen av det hele vil det i tillegg gå for tregt. Samt at folk som deg sikkert kommer til å bli sure for at bikkjene gjør, og dermed forstyrrer roen.

I tilfeller hvor Røde Kors sitt utstyr ikke strekker til, så vil man ihvertfall ikke komme spesielt langt med manuelle sleder og hundesleder. Da vil man ha behov for helikopter eller militære beltevogner. Tror du virkelig dette bråker noe mindre enn snøscootere? :filer:

Endret av SmallTalk
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Og hvorfor tror du det, normalt sett, ikke vil være noe reelt alternativ å basere seg på manuelle sleder og trekkhunder når det gjelder redningsaksjoner i fjellet? Jo, omtrent av samme årsaker som at det er en dårlig idé med elektriske snøscootere - mennesker og hunder slites ut ganske så raskt og restitusjonstiden er for lang, og på toppen av det hele vil det i tillegg gå for tregt. Samt at folk som deg sikkert kommer til å bli sure for at bikkjene gjør, og dermed forstyrrer roen.

I tilfeller hvor Røde Kors sitt utstyr ikke strekker til, så vil man ihvertfall ikke komme spesielt langt med manuelle sleder og hundesleder. Da vil man ha behov for helikopter eller militære beltevogner. Tror du virkelig dette bråker noe mindre enn snøscootere? :filer:

For ikke å snakke om hundedritt. Gud forby altså.

Kan ikke bare de røde kors folkene ta påskeferie istedenfor å bråke så jævlig. Tross alt har disse kjøpt helt nytt kondomutstyr og kjøpt på kilovis med kvikklunsj og appelsin. De derre røde kors folkene kan vente med bråket sitt til JEG blir skadet. Herre Gud ass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som skjer med menn mellom 35 og 50 år når de trer inn i kondomdressen; egentlig? Da forvandles de tydeligvis automatisk til noen egosentriske og oppblåste wannabees med en eneste gang. De er den samme ulla, enten de sykler, går på rulleski eller langrennski. Men felles for disse, er at de har på seg kondomdress. For er disse menneskene slik når de ikke trener? Jeg vet sannelig ikke helt.

Anonymous poster hash: 84320...9cb

Noe som påvirker mange er nok adrenalin eller hormoner som fyrer når puls og kroppstemperatur når ett visst nivå. Man blir ett annet menneske. Mer målrettet og aggressiv.

Terroristen i ovennevnte sak var forresten ei dame.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe som påvirker mange er nok adrenalin eller hormoner som fyrer når puls og kroppstemperatur når ett visst nivå. Man blir ett annet menneske. Mer målrettet og aggressiv.

Terroristen i ovennevnte sak var forresten ei dame.

Men det går jo an å oppføre seg uansett, eller hva? Selv har jeg aldri opplevd noen form for aggressive følelser når pulsen stiger under trening. Dette handler rett og slett om menn i panikkalderen, med et veldig oppblåst ego.

Anonymous poster hash: 84320...9cb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra

Jeg hadde nesten vondt for å tro på dette da jeg hørte det.

Røde Kors - som frivillig er der ute for å hjelpe oss?

Hva er i ferd med å skje med oss nordmenn?

Og jeg tviler ikke på at disse illsinte kvinner og menn på tur ville være de aller første til å kreve assistanse ved behov fra nettopp Røde Kors!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men det går jo an å oppføre seg uansett, eller hva? Selv har jeg aldri opplevd noen form for aggressive følelser når pulsen stiger under trening. Dette handler rett og slett om menn i panikkalderen, med et veldig oppblåst ego.

Anonymous poster hash: 84320...9cb

Adrenalin , alkohol, narkotika, psykisk galskap,

ingen av disse greiene rettferdiggjør voldelig oppførsel.

Jeg er absolutt enig i at man skal oppføre seg. Uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vil det ta lengre tid med en elektrisk skuter?

"Sorry, vi skulle gjerne hentet deg, men scooteren må lade i et par timer først, og så har vi to andre oppdrag før deg." Det blir sikkert kjempepopulært.

Anonymous poster hash: dd0a6...efc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

... Ser jeg på nyhetene i dag. Bare jeg som innerst inne ønsker at disse idiotene snubler og brekker en fot og må klare seg selv?

Hvilken stein kryper disse menneskene fram fra, egentlig?

Hvorfor omtaler du dem i flertall? Er sikkert bare en.

Anonymous poster hash: cfc44...280

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde nesten vondt for å tro på dette da jeg hørte det.

Røde Kors - som frivillig er der ute for å hjelpe oss?

Hva er i ferd med å skje med oss nordmenn?

Og jeg tviler ikke på at disse illsinte kvinner og menn på tur ville være de aller første til å kreve assistanse ved behov fra nettopp Røde Kors!

Dette er nok bare tull. Litt som oppslagene om at så mange nordmenn angrep innvandrere 22. juli 2011. Det skjedde rett og slett ikke. Her kan det ha vært en eneste person som kanskje har gjort noe som ligner på dette, og så kommer det store oppslag. Håpløst.

Anonymous poster hash: cfc44...280

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor omtaler du dem i flertall? Er sikkert bare en.

Anonymous poster hash: cfc44...280

Fordi det står flertall i artiklene som omhandler saken, og jeg velger å forholde meg til det som står skrevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som skjer med menn mellom 35 og 50 år når de trer inn i kondomdressen; egentlig? Da forvandles de tydeligvis automatisk til noen egosentriske og oppblåste wannabees med en eneste gang. De er den samme ulla, enten de sykler, går på rulleski eller langrennski. Men felles for disse, er at de har på seg kondomdress. For er disse menneskene slik når de ikke trener? Jeg vet sannelig ikke helt.

Nå er to av historiene om kvinner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...