Gå til innhold

Skigåere slår etter Røde Kors-arbeidere i løypene


Petra75

Anbefalte innlegg

Strengt tatt så burde man vel heller takke Røde Kors og deres frivillige for at de i det hele tatt gidder å stille opp i fjellet på denne måten. At noen får seg til å slå etter dem og å skjelle dem ut for jobben de gjør er bare helt sykt! :(

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I følge artikkelen så var det nå gale kjerringer som hadde slått etter de og, så tror neppe vi kan skylde på mannfolka her altså. Ta nå idioter for hva de er.

Hun hadde helt sikkert på seg kondomdress hun også. Forbannelsen over kondomdresser er ikke lett å bryte ut av. Så fort man får på dressen, tar den over styringen på det menneske som er inne i den. Tro meg, dressen er sint.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strengt tatt så burde man vel heller takke Røde Kors og deres frivillige for at de i det hele tatt gidder å stille opp i fjellet på denne måten. At noen får seg til å slå etter dem og å skjelle dem ut for jobben de gjør er bare helt sykt! :(

Ikke sant. Det hadde virkelig vært interessant å høre deres side av saken, og hvorfor de syns det er greit å oppføre seg på det viset. :klo:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valdres... Ja men det forklarer alt.



Anonymous poster hash: 28549...6ca
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremgaard sier at de nå vurderer å anmelde de siste dagers episoder, men at de først ønsker å prøve å få kontakt de som har slått med staver, for å høre deres versjon av saken.

De burde ikke nøle med å anmelde dem mener jeg. Skjønner ikke at det er noe å skulle vurdere.

Anonymous poster hash: 25b05...609

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvsagt skal man tro på Røde Kors sin versjon. Herrejesus blir frustrert på hvordan de først durer rundt på snøscooter for så å spille offer i media etterpå!



Anonymous poster hash: c6efc...9cc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun hadde helt sikkert på seg kondomdress hun også. Forbannelsen over kondomdresser er ikke lett å bryte ut av. Så fort man får på dressen, tar den over styringen på det menneske som er inne i den. Tro meg, dressen er sint.

Knegg. Fantastisk kommentar! :fnise:

Anonymous poster hash: 7d4e9...ad5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som skjer med menn mellom 35 og 50 år når de trer inn i kondomdressen; egentlig? Da forvandles de tydeligvis automatisk til noen egosentriske og oppblåste wannabees med en eneste gang. De er den samme ulla, enten de sykler, går på rulleski eller langrennski. Men felles for disse, er at de har på seg kondomdress. For er disse menneskene slik når de ikke trener? Jeg vet sannelig ikke helt.

Anonymous poster hash: 84320...9cb

Snakk om generalisering. De mennene i "kondomdress" jeg møter når jeg er ute og trener er hensynsfulle og høflige. Det gjelder også de jeg kjenner og som jeg trener sammen med. Hvorfor dette sinnet mot mennesker som velger en viss type treningstøy?

Anonymous poster hash: 48949...744

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strengt tatt så burde man vel heller takke Røde Kors og deres frivillige for at de i det hele tatt gidder å stille opp i fjellet på denne måten. At noen får seg til å slå etter dem og å skjelle dem ut for jobben de gjør er bare helt sykt! :(

Enig!

Anonymous poster hash: 48949...744

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg misliker sterkt snøskutere i skiløypa helt uansett formål. Når jeg går på ski så ønsker jeg fred og ro og når jeg velger løype er hovedkriteriet å velge en løype som er mest mulig fredelig og fri for all mulig motorisert støy. Jeg ville nok kunne knytte neven, vise fingeren, kjefte og markere med staven at skuteren er uønsket. Men jeg ville aldri ønske å treffe noen. Jeg leser at Røde Kors folkene sier at de er ute i det offentliges tjeneste. Jeg synes at noen områder må være friområder hvor vi slipper unna det offentlige som vil gjennomføre ting kun på det offentliges premisser .



Anonymous poster hash: 07c97...3b8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg misliker sterkt snøskutere i skiløypa helt uansett formål. Når jeg går på ski så ønsker jeg fred og ro og når jeg velger løype er hovedkriteriet å velge en løype som er mest mulig fredelig og fri for all mulig motorisert støy. Jeg ville nok kunne knytte neven, vise fingeren, kjefte og markere med staven at skuteren er uønsket. Men jeg ville aldri ønske å treffe noen. Jeg leser at Røde Kors folkene sier at de er ute i det offentliges tjeneste. Jeg synes at noen områder må være friområder hvor vi slipper unna det offentlige som vil gjennomføre ting kun på det offentliges premisser .

Anonymous poster hash: 07c97...3b8

Så om menneskene på scooteren er ute for å redde noen som har falt og brukket benet lenger oppe, så skal de bare drite i det fordi de forstyrrer deg? :klo:

Anonymous poster hash: eefed...b43

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ordens skyld så vil jeg undersstreke at det er motorstøy som er problemet. Hvis man skal hente ut skadde personer så kan man bruke manuelt trukkede sleder, hundesleder eller elektriske snøskutere. Alle de alternativeme er greie.

( http://www.aftenposten.no/iriks/Vil-drofte-dispensasjon-for-elektriske-snoscootere-5324881.html )



Anonymous poster hash: 07c97...3b8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så om menneskene på scooteren er ute for å redde noen som har falt og brukket benet lenger oppe, så skal de bare drite i det fordi de forstyrrer deg? :klo:

Anonymous poster hash: eefed...b43

Nei men de kan skaffe seg utstyr som ikke bråker så inni hampen. Spesielt de som ønsker å kjøre innimellom folk på dagtid, som f.eks. Røde Kors kan gjøre dette. Jeg ville faktisk ha større forståelse for en privatpersjon som rykker ut med en bensindrevet snøskuter i en nødsituasjon enn en Røde Kors ansatt som skal gjøre dette ofte.

Man behøver ikke gå fra den ene ytterlighet om å bruke det mest bråkete utstyret til å ikke kunne hjelpe i dete hele tatt. Men dette er vel typisk KG-argumentasjon... enten blir man plassert på den ene ytterligheten eller så blir man plassert på den andre. Mellomløsninger er ikke mulig.

Anonymous poster hash: 07c97...3b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ordens skyld så vil jeg undersstreke at det er motorstøy som er problemet. Hvis man skal hente ut skadde personer så kan man bruke manuelt trukkede sleder, hundesleder eller elektriske snøskutere. Alle de alternativeme er greie.

( http://www.aftenposten.no/iriks/Vil-drofte-dispensasjon-for-elektriske-snoscootere-5324881.html )

Anonymous poster hash: 07c97...3b8

Med alle idiotene som er i fjellet, spesielt i påsken, så vil jeg påstå at alternativene dine er mindre gode. De ville høyst sannsynlig tatt altfor lang tid, spesielt i dårlig vær.

Anonymous poster hash: f7cc9...ebc

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ordens skyld så vil jeg undersstreke at det er motorstøy som er problemet. Hvis man skal hente ut skadde personer så kan man bruke manuelt trukkede sleder, hundesleder eller elektriske snøskutere. Alle de alternativeme er greie.

( http://www.aftenposten.no/iriks/Vil-drofte-dispensasjon-for-elektriske-snoscootere-5324881.html )

Anonymous poster hash: 07c97...3b8

Og hastigheten på disse elektriske skuterne, hva er den?

Anonymous poster hash: 25b05...609

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hastigheten på disse elektriske skuterne, hva er den?

Anonymous poster hash: 25b05...609

En ting er hastigheten, men tenk om man får to leteaksjoner tett på hverandre og ikke har mulighet til lading. Det kan jo faktisk bli kritisk.

Anonymous poster hash: f7cc9...ebc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...