Gå til innhold

Norge år 2020, Nødvendig Kontrovers?


Haru

Anbefalte innlegg

Jeg liker å skrive og håper å en dag få jobb i film eller spillindustrien, og en dag kom jeg på en fortelling som jeg syntes virket ganske spesiell. Jeg synes også at den har potensialet til å vekke oppmerksomhet om ikke kontrovers, spesielt om den hadde tatt seg ut som kinofilm.

Handlingen går altså slik (genre: science-fiction):
Vi er i Norge i år 2020. Innvandringen er blitt så stor at den Norske etnisitet er på vei til å forsvinne. Norge innfører derfor en lov. Skal en utenlandsk mann/kvinne fortsette å bo her må man enten sterilisere seg eller forlate landet. I samme sleng har også adoptivbarn blitt kvalifisert som immigranter også.

Vår hovedperson er 22 år gamle Brage. Han er adoptert og hans foreldre er døde.
Han kan ikke forlate Norge, for han har ingen steder å bo og han har ikke råd til det. Men Brage vil heller ikke tillate seg selv å steriliseres.

Brage, blir derfor, en jaget mann.

Selv om filmen (eller spillet) er skrevet for å ta seg ut i bestialsk sci-fi action format av Japansk brutalitet, glemmer den ikke sitt politiske budskap: hvordan blir Norge? Hvordan blir vi som menneske? Kan dette skje i fremtiden?

Fortellingen er ikke skapt for å pisse på innvandrere, adopterte eller Nordmenn.

Endret av Haru
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg likte formuleringen "Skal en utenlandsk man bo her, må han enten sterilisere seg eller forlate landet."

Hvis Norge utvikler seg til å bli et fascistisk diktatur innen 2020, så tror jeg vi har mista så mye at tapet av den norske etnisiteten nok er det jeg ville savnet minst.

Brage kan sove på sofaen hos meg, hvis han vil.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eneste etniske gruppen i Norge i dag og overhengende fremtid som ville stått i fare for slik forfølgelse er jødene og da ikke av etniske nordmenn, men av muslimske ekstremister.



Anonymous poster hash: 49703...375
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at det er sci-fi, TS? Det høres ganske sannsynlig og realistisk ut. Dog jeg ville byttet 2020 med 2030 for det er jo bare 6 år igjen til 2020 og selv om innvandrere importeres i stor skala, blir de neppe i flertall på bare 6 år.



Anonymous poster hash: 27ea8...06d
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å skrive og håper å en dag få jobb i film eller spillindustrien, og en dag kom jeg på en fortelling som jeg syntes virket ganske spesiell. Jeg synes også at den har potensialet til å vekke oppmerksomhet om ikke kontrovers, spesielt om den hadde tatt seg ut som kinofilm.

Handlingen går altså slik (genre: science-fiction):

Vi er i Norge i år 2020. Innvandringen er blitt så stor at den Norske etnisitet er på vei til å forsvinne. Norge innfører derfor en lov. Skal en utenlandsk mann/kvinne fortsette å bo her må man enten sterilisere seg eller forlate landet. I samme sleng har også adoptivbarn blitt kvalifisert som immigranter også.

Vår hovedperson er 22 år gamle Brage. Han er adoptert og hans foreldre er døde. Han kan ikke forlate Norge, for han har ingen steder å bo og han har ikke råd til det. Men Brage vil heller ikke tillate seg selv å steriliseres.

Brage, blir derfor, en jaget mann.

Selv om filmen (eller spillet) er skrevet for å ta seg ut i bestialsk sci-fi action format av Japansk brutalitet, glemmer den ikke sitt politiske budskap: hvordan blir Norge? Hvordan blir vi som menneske? Kan dette skje i fremtiden?

Fortellingen er ikke skapt for å pisse på innvandrere, adopterte eller Nordmenn.

At vi får borgerkrig i Norge, er 100% sikkert. Så spørs det jo hva som skjer etter borgerkrigen da..

Anonymous poster hash: 675c9...a9d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å skrive og håper å en dag få jobb i film eller spillindustrien, og en dag kom jeg på en fortelling som jeg syntes virket ganske spesiell. Jeg synes også at den har potensialet til å vekke oppmerksomhet om ikke kontrovers, spesielt om den hadde tatt seg ut som kinofilm.

Handlingen går altså slik (genre: science-fiction):

Vi er i Norge i år 2020. Innvandringen er blitt så stor at den Norske etnisitet er på vei til å forsvinne. Norge innfører derfor en lov. Skal en utenlandsk mann/kvinne fortsette å bo her må man enten sterilisere seg eller forlate landet. I samme sleng har også adoptivbarn blitt kvalifisert som immigranter også.

Vår hovedperson er 22 år gamle Brage. Han er adoptert og hans foreldre er døde. Han kan ikke forlate Norge, for han har ingen steder å bo og han har ikke råd til det. Men Brage vil heller ikke tillate seg selv å steriliseres.

Brage, blir derfor, en jaget mann.

Selv om filmen (eller spillet) er skrevet for å ta seg ut i bestialsk sci-fi action format av Japansk brutalitet, glemmer den ikke sitt politiske budskap: hvordan blir Norge? Hvordan blir vi som menneske? Kan dette skje i fremtiden?

Fortellingen er ikke skapt for å pisse på innvandrere, adopterte eller Nordmenn.

2020 er bare seks år til, så nei det tror jeg ikke skjer om seks år. Og ellers: jeg håper da virkelig ikke noe slikt skjer senere i Norge heller - da har vi sagt ha det bra til alle menneskrettigheter. Og hvis staten pålegger sterilisering av visse folkegrupper, er det trolig bare litt av hva staten kan pålegge innbyggerne. Høres ut som et grusomt land å bo i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At vi får borgerkrig i Norge, er 100% sikkert. Så spørs det jo hva som skjer etter borgerkrigen da..Anonymous poster hash: 675c9...a9d

Jaså? Er det breivikerne og nazionalistene som skal starte denne?

Anonymous poster hash: 9470a...f14

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaså? Er det breivikerne og nazionalistene som skal starte denne?

Anonymous poster hash: 9470a...f14

Neppe. Islamistene som det blir flere og flere av i Norge.

Anonymous poster hash: 27ea8...06d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neppe. Islamistene som det blir flere og flere av i Norge.

Anonymous poster hash: 27ea8...06d

Du ser for deg at noen få hundre individer skal starte en borgerkrig?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, mine herrer og damer. Det blir ikke borgerkrig i Norge. Til det er det altfor mange stormakter som er interessert i at Norge skal fremstå som det suksesslandet de skapte etter den andre verdenskrig.



Anonymous poster hash: 998f7...28a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ser for deg at noen få hundre individer skal starte en borgerkrig?

Du er optimist hvis du tror at det er bare noen få hundre det er snakk om.

Anonymous poster hash: 27ea8...06d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er optimist hvis du tror at det er bare noen få hundre det er snakk om.

Anonymous poster hash: 27ea8...06d

Har du indikasjoner på noe annet?

Jeg finner det ganske usmakelig at folk som deg forsøker å piske frem en frykt for tap av nasjon og selvstendighet med henvisning til en så liten gruppe som muslimene utgjør. Det er ikke stort mer enn 130-150.000 muslimer i landet, fra en lang rekke forskjellige land. Og mange av dem er muslimer av den "kulturelle" typen. Dvs, de praktiserer ikke, men de kommer fra en muslimsk kulturkrets.

Og så har du en liten gruppe markskrikere som Profetens Ummah og Islam Net. Og de er kanskje langt mer troende enn den gjengse muslim, men jeg tviler sterkt på at særlig mange av dem ville være innstilt på noen væpna sivilisasjonskamp.

Endret av Mann 42
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du indikasjoner på noe annet?

Jeg finner det ganske usmakelig at folk som deg forsøker å piske frem en frykt for tap av nasjon og selvstendighet med henvisning til en så liten gruppe som muslimene utgjør. Det er ikke stort mer enn 130-150.000 muslimer i landet, fra en lang rekke forskjellige land. Og mange av dem er muslimer av den "kulturelle" typen. Dvs, de praktiserer ikke, men de kommer fra en muslimsk kulturkrets.

Og så har du en liten gruppe markskrikere som Profetens Ummah og Islam Net. Og de er kanskje langt mer troende enn den gjengse muslim, men jeg tviler sterkt på at særlig mange av dem ville være innstilt på noen væpna sivilisasjonskamp.

Slik kan det være i dag. Om 20 år blir det mye, mye verre. Dessuten er det samme som skjer overalt i Europa hvor Belgia, Storbritannia og Frankrike har det verst. Dessverre.

Anonymous poster hash: 27ea8...06d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik kan det være i dag. Om 20 år blir det mye, mye verre. Dessuten er det samme som skjer overalt i Europa hvor Belgia, Storbritannia og Frankrike har det verst. Dessverre.

Anonymous poster hash: 27ea8...06d

Hvorfor er det selvsagt at det blir mye verre om 20 år? Er det ikke like sannsynlig at det blir mye BEDRE om 20 år, og at det muslimske mindretallet i større grad sekulariseres og integreres?

Endret av Mann 42
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det selvsagt at det blir mye verre om 20 år? Er det ikke like sannsynlig at det blir mye BEDRE om 20 år, og at det muslimske mindretallet i større grad sekulariseres og integreres?

Ønsketenkning heter det du gjør.

Anonymous poster hash: 27ea8...06d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvorfor er det selvsagt at det blir mye verre om 20 år? Er det ikke like sannsynlig at det blir mye BEDRE om 20 år, og at det muslimske mindretallet i større grad sekulariseres og integreres?

Men hvordan skal det skje hvis innvandringen ikke stopper? Problemet er jo at vi ikke rekker å integrere de vi har før det kommer mange flere. Spesielt når det dannes sånne områder som Grønland.

Anonymous poster hash: 7c7eb...87d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neppe. Islamistene som det blir flere og flere av i Norge.Anonymous poster hash: 27ea8...06d

Noen hundre islamister kan ikke starte borgerkrig når selv flertallet av muslimer ikke støtter deres syn og tar avstand fra voldsbruk imotsetning til ytre-tøysehøyre som ikke har noe problemer med å bombe og skyte ned sivile og sålangt er det eneste som har tydd til vold og utført terrorisme i Norge. Dessverre for dere så er også dere i mindretall blandt deres egne hehe og heldigvis for oss andre

Anonymous poster hash: 9470a...f14

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror dere heller skal bekymre dere over muligheten for 3. Verdenskrig som starter i det østlige Europa, hvor jøder blir bedt om å registrere seg selv og sine eiendeler, utbrudd av ebola- viruset som nå har spredt seg til en by med 20 millioner innbyggere, og det faktum at biene er i ferd med å forsvinne. Sistnevnte problem kan føre til at vi alle sulter ihjel i løpet av fire år, muslim som kristen som agnostiker og ateist. Forøvrig trenger den norske egenarten litt impulser utenfra, slik at den kan utvikle seg videre.

Anonymous poster hash: a06c1...75b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsketenkning heter det du gjør.

Anonymous poster hash: 27ea8...06d

Og det du gjør, det kalles.....?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...