Gå til innhold

Kyllinger kvernes levende


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I artikkelen står det at de lever mens de plasseres i strømførende bad, er det ikke nettopp derfor de gjør det? På et eller annet vis skal de avlives. Men jeg synes i alle fall at de ikke skal stables oppe på hverandre i et bur. Selv kjøper jeg egg fra frittgående høner, de koster ikke så mye mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye dyreplageri i matindustrien, det er derfor en ikke får bilder og info så lett fra dem. Australia måtte stoppe en gigantisk kveg shiping de drev på med til Indonesia og heller slakte dem i eget land p.g.a en fæl pining av dyrene som pågikk der.

Selv var jeg med på litt aksjoner på nettet og hadde til og med ett avisinlegg inne i en Australsk avis.

Jeg oppfordrer folk til å reagere, for det hjelper om mange gjør det.

Send mail til ambassadene deres, til firmaene osv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye dyreplageri i matindustrien, det er derfor en ikke får bilder og info så lett fra dem. Australia måtte stoppe en gigantisk kveg shiping de drev på med til Indonesia og heller slakte dem i eget land p.g.a en fæl pining av dyrene som pågikk der.

Selv var jeg med på litt aksjoner på nettet og hadde til og med ett avisinlegg inne i en Australsk avis.

Jeg oppfordrer folk til å reagere, for det hjelper om mange gjør det.

Send mail til ambassadene deres, til firmaene osv.

Så utrolig bra! Jeg visste faktisk ikke at det var slutt på den kvegshippingen, det var helt forferdelig.

Synes det er synd at det er vanskelig å bevise alt det forferdelige som foregår i Norge. Med mer åpenhet hadde dyrevelferden kanskje blitt bedre også, nå må folk bryte seg inn for å få vist hva som foregår. Og sånn som alle kyllingene til Solvinge som ble skåldet levende.. Fort glemt.

Når det gjelder buregg/frittgående/økologisk, så er vel frittgående juks og har det nesten verre enn burhøner. Man bør helst kjøpe økologisk, men også der kvernes kyllingene levende, så jeg vet liksom ikke hva man skal gjøre. Er det noen som ikke har den praksisen med kverning av hannkyllingene?

Anonymous poster hash: c629c...e43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig bra! Jeg visste faktisk ikke at det var slutt på den kvegshippingen, det var helt forferdelig.

Synes det er synd at det er vanskelig å bevise alt det forferdelige som foregår i Norge. Med mer åpenhet hadde dyrevelferden kanskje blitt bedre også, nå må folk bryte seg inn for å få vist hva som foregår. Og sånn som alle kyllingene til Solvinge som ble skåldet levende.. Fort glemt.

Når det gjelder buregg/frittgående/økologisk, så er vel frittgående juks og har det nesten verre enn burhøner. Man bør helst kjøpe økologisk, men også der kvernes kyllingene levende, så jeg vet liksom ikke hva man skal gjøre. Er det noen som ikke har den praksisen med kverning av hannkyllingene?

Anonymous poster hash: c629c...e43

Skulle akkurat til å skrive det samme! Frittgående er bare noe tull. De er langt fra frittgående. Personlig spiser jeg ikke kylling.

Anonymous poster hash: 8611d...8e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle akkurat til å skrive det samme! Frittgående er bare noe tull. De er langt fra frittgående. Personlig spiser jeg ikke kylling.

Anonymous poster hash: 8611d...8e0

Hva spiser du, da?

Anonymous poster hash: 98119...8af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva spiser du, da?

Anonymous poster hash: 98119...8af

Økologiske regner jeg med? De skal ha tilgang på naturlig lys, vaglepinner og er frittgående, i motsetning til de som kalles frittgående men ikke er det.

Anonymous poster hash: c629c...e43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva spiser du, da?

Anonymous poster hash: 98119...8af

Ingenting. Spiser rett og slett ikke mat. Fordi kylling er jo det eneste man kan spise :/

Anonymous poster hash: 8611d...8e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt veganer.

Man støtter tortur om man spiser kjøtt og animalske produkter.



Anonymous poster hash: a9b70...bfb
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er gammelt nytt. Fjørfebransjen er grotesk. Kyllingfileten ser uskyldig ut der den ligger flatpakket på rema, men det er bare elendighet som ligger bak. Jeg bruker den lille forbrukermakten jeg har og kjøper ikke disse produktene.



Anonymous poster hash: a7259...340
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt veganer.

Man støtter tortur om man spiser kjøtt og animalske produkter.

Anonymous poster hash: a9b70...bfb

Hva om man kun spiser selkjøtt, etter at man personlig har slått selungen ihjel med hakapikk så den døde momentant? Ingen tortur det, ikke noe fangenskap heller.

Anonymous poster hash: 98119...8af

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt veganer.

Man støtter tortur om man spiser kjøtt og animalske produkter.

Anonymous poster hash: a9b70...bfb

Så lenge du ikke dømmer de som spiser kjøtt og presser dine synspunkter ned på dem, så er det helt fint, det. Du trenger forresten ikke å gjøre sånn som alle veganere gjør, nemlig å peke ut at de er veganer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og gjett hva.. jo flere mennesker vi blir og jo flere som skal mettes, jo mer industrialisert blir dyreholdet og dyrene lider desto mer.



Anonymous poster hash: e03da...752
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmmmmm... Nå fikk jeg lyst på kylling! :D



Anonymous poster hash: 2b00c...211
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmmmmm... Nå fikk jeg lyst på kylling! :D

Anonymous poster hash: 2b00c...211

Verken grisen, oksen eller sauen har det så veldig mye bedre.

Hvis du virkelig ønsker dyrenes beste, men samtidig ikke ønsker å gi slipp på kjøtt så må du nesten skaffe deg kontakter i jaktlag eller jakte selv.

Anonymous poster hash: e03da...752

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mmmmmmm... Nå fikk jeg lyst på kylling! :D

Anonymous poster hash: 2b00c...211

På amerikanske dyrevernssider ser jeg en del slike utsagn fra typiske rednecks, og jeg blir da nysgjerrig på hva slags mennesker det er snakk om. Er dere mennesker som ikke bryr dere om dyr i det hele tatt og heller ikke god dyrevelferd, eller er det bare at dere ikke orker å ta det innover dere og heller lukker øynene?

Anonymous poster hash: c629c...e43

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ihvertfall bedre alternativer enn Prior, First Price, Solvinge osv. Om man kjøper i fra Stange og Holte osv har kyllingene det mye bedre. I tillegg bruker ikke disse antibiotika i store mengder slik andre gjør og de bruker ikke vekstfremmende midler. Kyllingene lever også to til tre ganger så lenge. Dette unngår de ved å gi kyllingene to til tre ganger så mye plass som tradisjonelle kyllingprodusenter. Slaktingen foregår også i noe bedre form.

Endret av debattanten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Så lenge du ikke dømmer de som spiser kjøtt og presser dine synspunkter ned på dem, så er det helt fint, det. Du trenger forresten ikke å gjøre sånn som alle veganere gjør, nemlig å peke ut at de er veganer.

Hva mener du med dette? Jeg er ikke veganer selv, men kjæresten min er. Han pleier ikke å si noe om det uoppfordret, men det er jo mange settinger der man spiser sammen i sosialt lag, og da må han jo nødvendigvis si noe om det. Det krever jo også en del selvdisiplin å spise vegansk, så jeg kan forstå at noen av de som har blitt det er stolte over å ha tatt det valget.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...