Gå til innhold

102 år siden Titanic sank


Lollipoplipop

Anbefalte innlegg

RIP.

Og så er det 6 år siden L.A. Reid signerte Justin Bieber, så det er ikke bare triste begivenheter som har skjedd på denne datoen gjennom historien. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har faktisk aldri sett Titanic-filmen. Temaet og scenene er for triste. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motsatt

Titanic førte til økt sikkerhet til sjøs, derimot er Justin Bieber i seg selv en tragedie.



Anonymous poster hash: e5adc...c7c
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over 1000 mennesker druknet. Man kan bare gjette seg til den angst de hadde. :(



Anonymous poster hash: 6b51f...a2d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes den filmen var så langdryg... oppskrytt for min del.



Anonymous poster hash: de4f9...0cd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte den filmen selv om den beskriver noe tragisk. Kinnet mitt ble vått.



Anonymous poster hash: 6b51f...a2d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

RIP.

Og så er det 6 år siden L.A. Reid signerte Justin Bieber, så det er ikke bare triste begivenheter som har skjedd på denne datoen gjennom historien. :)

Jeg klarer ikke se det positive i at Titanic sank. Sorry.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke se det positive i at Titanic sank. Sorry.

Et lovverk som krever nok livbåtplasser til alle, økt fokus på klasseforskjeller og urettferdighet, og bedrede sikkerhetsprosedyrer til sjøs, samt opprettelsen av et overvåkningssystem for isfjell i skipsleder.

Er ikke det positivt?

Anonymous poster hash: 765b2...d3f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte å legge til at man også fikk pålagte rutiner for radiotilgjengelighet. Én av grunnene til at så mange druknet i Titanic-ulykken, var at telegrafisten ombord på Californian hadde lagt seg, og følgelig lå dette skipet i synlig avstand fra Titanic under hele forliset, men visste ikke noe om det.

Hadde det vært en telegrafist som hadde tjeneste om natten, ville de kunnet redde veldig mange mennesker.

Titanicforliset bevirket også at fartøyer fra den tid av hadde telegrafisk tilgjengelighet til hverandre hele tiden.

Anonymous poster hash: 765b2...d3f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lovverk som krever nok livbåtplasser til alle, økt fokus på klasseforskjeller og urettferdighet, og bedrede sikkerhetsprosedyrer til sjøs, samt opprettelsen av et overvåkningssystem for isfjell i skipsleder.

Er ikke det positivt?

Anonymous poster hash: 765b2...d3f

Jo, det er det. Det samme skjer etter hvert fly som krasjer. Bransjen lærer mye nytt og forbedrer sikkerheten. Det er selvfølgelig alltid noe igjen å forbedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lovverk som krever nok livbåtplasser til alle, økt fokus på klasseforskjeller og urettferdighet, og bedrede sikkerhetsprosedyrer til sjøs, samt opprettelsen av et overvåkningssystem for isfjell i skipsleder.

Er ikke det positivt?

Anonymous poster hash: 765b2...d3f

To hendelser ble nevnt; signeringen for Bieber og Titanic-ulykken, supplert med kommentaren "ikke bare triste begivenheter fant sted". Når man da skriver at man ikke ser det positive i Titanic-ulykken så impliserer det at man synes at Bieber-signeringen også er en trist begivenhet. Det er ihvertfall slik jeg leste kommentaren.

Anonymous poster hash: bd390...7ef

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skravle

Et lovverk som krever nok livbåtplasser til alle, økt fokus på klasseforskjeller og urettferdighet, og bedrede sikkerhetsprosedyrer til sjøs, samt opprettelsen av et overvåkningssystem for isfjell i skipsleder.

Er ikke det positivt?

Anonymous poster hash: 765b2...d3f

Jeg klarer ikke se noe positivt i at 1500 sjeler gikk tapt den natten.. Forferdelig skjebne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et lovverk som krever nok livbåtplasser til alle, økt fokus på klasseforskjeller og urettferdighet, og bedrede sikkerhetsprosedyrer til sjøs, samt opprettelsen av et overvåkningssystem for isfjell i skipsleder.

Er ikke det positivt?

Anonymous poster hash: 765b2...d3f

Du må få undersøkt hodet ditt. Du har ingen humorstisk sans.

Jeg svarte på et innlegg som sa at det var 102 år siden Titanic sank. Men det var også 6 år siden Justin Bieber fikk kontrakt, så det hadde ikke bare skjedd negative ting på den dagen. Underforstått at det er en GOD ting at Bieber fikk en kontrakt.

Så min SPØK var da at jeg ikke klarer å se det POSITIVE i at Titanic sank. For hvis det skjedde to ting på denne datoen og den ene var negativ, mens den andre var positiv, så MÅ jo det positive være at Titanic sank. Ye Gods! Why do I even TRY!!!?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skravle

Mange døde ja..synd at svømming ikke enda var oppfunnet på den tiden

Om du så hadde vært Michael Phelps så hadde du dødd på maks 5 min i det kalde vannet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du så hadde vært Michael Phelps så hadde du dødd på maks 5 min i det kalde vannet.

Mythbusters gjorde en survivaltest for å finne ut hvor lenge man kunne overlevd, og det var ikke mange minuttene. "Svømming". Høh. Man klarer seg ikke lenge i 4 graders vann.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du må få undersøkt hodet ditt. Du har ingen humorstisk sans.

Jeg svarte på et innlegg som sa at det var 102 år siden Titanic sank. Men det var også 6 år siden Justin Bieber fikk kontrakt, så det hadde ikke bare skjedd negative ting på den dagen. Underforstått at det er en GOD ting at Bieber fikk en kontrakt.

Så min SPØK var da at jeg ikke klarer å se det POSITIVE i at Titanic sank. For hvis det skjedde to ting på denne datoen og den ene var negativ, mens den andre var positiv, så MÅ jo det positive være at Titanic sank. Ye Gods! Why do I even TRY!!!?

Hæ.....?

Anonymous poster hash: 765b2...d3f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må få undersøkt hodet ditt. Du har ingen humorstisk sans.

Jeg svarte på et innlegg som sa at det var 102 år siden Titanic sank. Men det var også 6 år siden Justin Bieber fikk kontrakt, så det hadde ikke bare skjedd negative ting på den dagen. Underforstått at det er en GOD ting at Bieber fikk en kontrakt.

Så min SPØK var da at jeg ikke klarer å se det POSITIVE i at Titanic sank. For hvis det skjedde to ting på denne datoen og den ene var negativ, mens den andre var positiv, så MÅ jo det positive være at Titanic sank. Ye Gods! Why do I even TRY!!!?

Det er du som må undersøke hodet. Har du ikke lest hva AB mener er positivt i ulykken? Her med store bokstaver sitat fra innlegget hans: Et lovverk som krever nok livbåtplasser til alle, økt fokus på klasseforskjeller og urettferdighet, og bedrede sikkerhetsprosedyrer til sjøs, samt opprettelsen av et overvåkningssystem for isfjell i skipsleder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke se det positive i at Titanic sank. Sorry.

Det ble en bra film ut av det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er du som må undersøke hodet. Har du ikke lest hva AB mener er positivt i ulykken? Her med store bokstaver sitat fra innlegget hans: Et lovverk som krever nok livbåtplasser til alle, økt fokus på klasseforskjeller og urettferdighet, og bedrede sikkerhetsprosedyrer til sjøs, samt opprettelsen av et overvåkningssystem for isfjell i skipsleder.

Det er dere som ikke forstår spøken. Selv ikke når den blir forklart.
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...