Gå til innhold

Statlige sponsede bordeller


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jo, det sier seg faktisk selv. Private driver etter profitt, men det gjør ikke det offentlige. Ettersom det utelukkende er profittjaget som eventuelt skaper disse problemene du skisserer, så sier det seg selv at forutsetningen ikke er til stede ved statlig monopoldrift enten det dreier seg om narkotikautsalg eller bordeller.

Dessuten hevdet jeg at det er innvandringen som er hovedproblemet. Disse problemene du skisserer ser vi i absolutt alle andre bransjer, ikke bare i sexbransjen, både i Norge og hele Vest-Europa hvor det er lett tilgang på innvandret arbeidskraft. Derfor hevder jeg at det er EU, Schengen og EU-utvidelsen østover som er det egentlige problemet, og ikke Nederlands og Tysklands legalisering av prostitusjon. Trafficking er et nymotens moralistisk og feministisk propagandaord som over hodet ikke var noe tema før nittitallet, den gangen slikt praktisk talt ikke en gang kunne eksistere. Det er derfor ditt argument er ugyldig per definisjon.

Så hvis du ønsker å representere horenes interesser og velferd, hvilket åpenbart ikke er ditt mål i det hele tatt, så er det bare å ta til ordet mot innvandring og mot EU-uvesenet hvor det egentlige problemet ligger.

Dette blir nok vanskelig for deg som åpenbar nasjonalsosialist å forstå....

Det er ikke innvandring som er problemet men statlig politikk, styring og regulering/forbud. Hvorfor tror du evt kriminelle mennesker fra andre land flytter til enkelte land? Drar de til de land hvor man har minst statlige velferdsordninger? Til de land hvor flest mulig aktiviteter er lovlige og uregulerte? Til de land som utøver en sterk retsstat med strenge straffer for vold mot fredelige mennesker? Overhodet ikke.

De flytter til land med mange forbud, regulerte marked, hvor statsvelferd er sterk og hvor straffene for vold mot fredelige mennesker er svært lav. Slike land som man stort sett finner i vesten. Så ikke skyld på innvandring, skyld på de politikerne folk har valgt og det systemet som inviterer til ufred.

Offentlige kontor og ansatte opererer i aller høyeste grad basert på profitt, dog noe vridd på hodet. Mens private foretak ser på aktivitet og flere ansatte som en indikator og resultat av større omsetning og bedre tjenester som gir bedre inntjening ser offentlige kontor og institusjoner på dette som en ren utgiftspost.

Jeg antar at siden du omtaler profitt i kun negative ordelag er du en stor tilhenger av underskudd? For jeg antar at du skjønner såpass at det her er snakk om enten eller. Er du en av de som er missfornøyd med å miste retten til å bestemme over kvinners kropp? Jeg bare spør for jeg sliter med å forstå hvorfor du tror reguleringer og forbud er positivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke innvandring som er problemet men statlig politikk, styring og regulering/forbud. Hvorfor tror du evt kriminelle mennesker fra andre land flytter til enkelte land? Drar de til de land hvor man har minst statlige velferdsordninger? Til de land hvor flest mulig aktiviteter er lovlige og uregulerte? Til de land som utøver en sterk retsstat med strenge straffer for vold mot fredelige mennesker? Overhodet ikke.

De flytter til land med mange forbud, regulerte marked, hvor statsvelferd er sterk og hvor straffene for vold mot fredelige mennesker er svært lav. Slike land som man stort sett finner i vesten. Så ikke skyld på innvandring, skyld på de politikerne folk har valgt og det systemet som inviterer til ufred.

Som en annen her er inne på viser du med dette at du ikke forstår forskjellen på korrelasjon og kausalitet.

Det så store forskjeller i vestlige lands statlige velferdsnivå, statlig styring og straffenivå at dette i seg selv åpenbart ikke påvirker innvandring når innvandringsstrømmen til alle vestlige land er enorm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det syns jeg ikke. Blir det statlig, blir det lovlig, og da sier man at det er ok at folk selger kroppen sin og at det er ok at folk kjøper sex. Og det syns jeg ikke det skal være: det vil være like umulig for et statlig bordell å holde orden på om det er frivillig og egentlig ønskelig av de som jobber der. Bakmenn vil kunne lure seg inn, kvinner og menn med en ødelagt fortid og problemer til kropp kan se det som eneste mulighet for et arbeid og føle at det er de eneste de duger til.

Og hva når de har jobbet der noen år og merker de psykiske plagene? Da blir det millionsøksmål mot staten. Og ramaskrik over at staten kunne tillate noe så forferdelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det syns jeg ikke. Blir det statlig, blir det lovlig, og da sier man at det er ok at folk selger kroppen sin og at det er ok at folk kjøper sex. Og det syns jeg ikke det skal være: det vil være like umulig for et statlig bordell å holde orden på om det er frivillig og egentlig ønskelig av de som jobber der. Bakmenn vil kunne lure seg inn, kvinner og menn med en ødelagt fortid og problemer til kropp kan se det som eneste mulighet for et arbeid og føle at det er de eneste de duger til.

Og hva når de har jobbet der noen år og merker de psykiske plagene? Da blir det millionsøksmål mot staten. Og ramaskrik over at staten kunne tillate noe så forferdelig.

Ja, vi vet jo alle at vinmonopolet egentlig består av bakmenn og smuglersprit.

Hva angår de psykiske plagene, så burde horene heller saksøke moralister, feminister og spesielt andre kvinner. Her ser vi jo virkelig selve erkeeksempelet på at kvinner er kvinner verst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi vet jo alle at vinmonopolet egentlig består av bakmenn og smuglersprit.

Hva angår de psykiske plagene, så burde horene heller saksøke moralister, feminister og spesielt andre kvinner. Her ser vi jo virkelig selve erkeeksempelet på at kvinner er kvinner verst.

Ja, det er faktisk noen som smugler sprit, som kan ha dødelig utfall, i dag. Tiltros for at vi har vinmonopol hvor vi kan kjøpe drikke, trygt og sikkert.

Nå syns jeg riktignok det er en vesentlig forskjell mellom flasker og mennesker: Du kan ikke overtale eller true en flaske til å gi deg noe av pengene når de blir solgt, slik du kan med mennesker.

Fordi jeg mener at prostitusjon kan gi psykiske problemer er jeg et godt eksempel på at kvinner er kvinner verst? Gjør et Google søk, så ser du at mange sliter med psykiske skader etter prostitusjon. Og jeg tror ikke dette ville blitt borte om man gjør det lovlig eller helt ok: man selger kroppen sin, og hvis man gjør det uten å faktisk 110% ønske det, så tror jeg dette i mange tilfeller vil kunne gi senskader. Og man har ingen garanti, selv om det er statlig, for at disse kvinnene gjør det 110 % fordi de selv ønsker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Ryddet for persondebatt og svar til dette.

Reaksjoner og spørsmål til moderering tas på Ris & ros.

Tekola, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvem er for statlig sponsede bordeller? Da slipper vi all ellers prostitusjon og menneskehandel. Staten betaler da for alt, og de tilsette er offentlige ansatte.

Anonymous poster hash: 8ed23...d8d

Det vil ødelegge markedet fullstendig, noe som brutalt vil redusere næringsvirksomhet som menneskehandel. Mafiaen vil trekke seg mer tilbake til utlandet.

Men dette er nok en type konkurransevridning og offentlig utgift Frp vil motsette seg kraftig, og Ap vil nok gråte over tapte momsinntekter (som jeg tror de egentlig vil ha, men neppe ser så mye til).

Det er mulig at slik fulltidsjobb vil slite på sexarbeiderne også, og at de vil gå av med Afp før de fyller 64.

Endret av I Grosny
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Kommentar til moderering fjernet. Minner om at dette hører hjemme på Ris og ros-rommet. Videre kommentarer i tråden vil bli fjernet uten varsel.

Tekola, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er statens oppgave å tilfredstille mannsgriser !

Men hva med damegriser da? Er det ikke en menneskerett å få den livsnødvendige kosen?

Alikevel er jeg kanskje enig med deg, ikke minst av budsjettprioriteringsårsaker. Dessuten vil offentlige bordeller lett utvikle seg til ett skjemavelde. Tenk deg følgende scene: En kåt mannsgris går inn på bordellen med noe kjempestivt i buksa. Så må han trekke kølapp, og når han kommer fram til luka blir han sent ut i reolene for å finne skjema 428b, 2016 c , 38x ig 42b. Tryllestaven visner sakte men sikkert, og når han endelig kommer inn på behandlingssenga så er han sliten, frustrert og har vondt i hodet.... og saksbehandleren som skal behandle godsaken må plutselig gå til pcen for å fylle ut rapportskjema 619r

Endret av I Grosny
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil ødelegge markedet fullstendig, noe som brutalt vil redusere næringsvirksomhet som menneskehandel. Mafiaen vil trekke seg mer tilbake til utlandet.

Men dette er nok en type konkurransevridning og offentlig utgift Frp vil motsette seg kraftig, og Ap vil nok gråte over tapte momsinntekter (som jeg tror de egentlig vil ha, men neppe ser så mye til).

Det er mulig at slik fulltidsjobb vil slite på sexarbeiderne også, og at de vil gå av med Afp før de fyller 64.

Dette er jo en fullstendig infantil form for "logikk". Hvem faen tror du kommer til å bemanne disse bordellene? Innbiller du deg at landet er fullt av kvinner som ønsker å leve av å selge kroppen sin?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo en fullstendig infantil form for "logikk". Hvem faen tror du kommer til å bemanne disse bordellene? Innbiller du deg at landet er fullt av kvinner som ønsker å leve av å selge kroppen sin?

Hvis det ikke er nok kvinner til å bemanne dem, så er det ikke lenger noen grunn til å fantasere om verdens undergang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt av problemet for horer er at de er narkomane, fucka vrak.

Statshoropolet kunne plukket horer som fikk jobb under forutsetning av ukentlige narkotester.

Men generelt, så blir kvaliteten bedre når større private kjeder får drive. Det er der innovasjonen kommer. F.eks tilgang på kjønnsykdomsprofilen til horene online, muligheten for å lage egne videoer med damene, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo en fullstendig infantil form for "logikk". Hvem faen tror du kommer til å bemanne disse bordellene? Innbiller du deg at landet er fullt av kvinner som ønsker å leve av å selge kroppen sin?

1, Ja.

2. Arbeidsinnvandring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det syns jeg ikke. Blir det statlig, blir det lovlig, og da sier man at det er ok at folk selger kroppen sin

Sier man ikke at det er ok å selge kroppen sin allerede?

Jeg selger meg selv hver jævla dag.

Jeg har forandret personlighte inntil det sykelig beregnende som følge av arbeidslivet.

Jeg kan gi røde blodlegemer og sperm til private og offentlige institusjoner.

Jeg kan ta en jobb som er direkte helsefarlig, og som statistisk resulterer i tidlig uførhet i svært hyppig grad, mer enn en kontrollert form for langtidspuling vil gjøre.

Jeg ser for meg en hore akkurat som en sangpedagog. Hun tar kunder som er faste, som screenes fast, og som bruker dong.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Cartman

"Arbeidsinnvandring"?

Ja arbeidsinnvandring. Vi henter inn masse russiske horer på billigsalg. 25% moms pr knull. Staten er en grådig liten j som ikke eier moral. Politikerne tafser jo på småbarn, drar på kosetur til Riga, jenteforsvaret, bulker biler, bygger ulovlige brygger etc. Ingenting overrasker meg lenger. Snart blir Olga det vanligste kvinnenavnet her til lands......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja arbeidsinnvandring. Vi henter inn masse russiske horer på billigsalg. 25% moms pr knull. Staten er en grådig liten j som ikke eier moral. Politikerne tafser jo på småbarn, drar på kosetur til Riga, jenteforsvaret, bulker biler, bygger ulovlige brygger etc. Ingenting overrasker meg lenger. Snart blir Olga det vanligste kvinnenavnet her til lands......

Og dere innbiller dere at disse jentene også vil være frivillige? Det er MERKELIG at de som driver med traficking må ty til sånne brutale midler som å hekte jentene på stoff, voldta dem, banke dem opp og true dem og familiene deres, for å få dem til å hore for seg. For iflg deg, xfce123 og IGrosny renner visst Øst-Europa over av jenter som ikke vil annet enn å selge verdigheten sin på et bordell.

De øst-europeiske gangsterne må ha hatt uflaks og truffet på jenter som ikke syns det er noe stas å bli knullet av ukjente hvis eneste fortrinn er at de kan betale for det.

Endret av Mann 42
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier man ikke at det er ok å selge kroppen sin allerede?

Jeg selger meg selv hver jævla dag.

Jeg har forandret personlighte inntil det sykelig beregnende som følge av arbeidslivet.

Jeg kan gi røde blodlegemer og sperm til private og offentlige institusjoner.

Jeg kan ta en jobb som er direkte helsefarlig, og som statistisk resulterer i tidlig uførhet i svært hyppig grad, mer enn en kontrollert form for langtidspuling vil gjøre.

Jeg ser for meg en hore akkurat som en sangpedagog. Hun tar kunder som er faste, som screenes fast, og som bruker dong.

Det er noe ganske annet å gi blod til blodbanken og være bonde, som er et av Norges farligste yrker, enn å selge sin egen kropp og selge noe som de aller fleste blir sett som ekstremt intimt som man ikke deler med hvem som helst.

Problemet med å si at å selge kroppen sin er helt greit er at det er umulig å sile ut de som ikke 110 % gjør det av egen fri vilje. Enten dirkete eller indirekte. Selv om det er staten som skulle stå for bordeller, er det ikke mulig for de å vite med sikkerhet om dette er noe personen gjør fordi han/hun har dårlig selvtilitt, føler seg lite verdt som menneske, tidligere Har blitt misbrukt, har en person som turen han/henne eller ikke ser noen annen utvei enn prositisujon, men ikke ønsker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe ganske annet å gi blod til blodbanken og være bonde, som er et av Norges farligste yrker, enn å selge sin egen kropp og selge noe som de aller fleste blir sett som ekstremt intimt som man ikke deler med hvem som helst.

Problemet med å si at å selge kroppen sin er helt greit er at det er umulig å sile ut de som ikke 110 % gjør det av egen fri vilje. Enten dirkete eller indirekte. Selv om det er staten som skulle stå for bordeller, er det ikke mulig for de å vite med sikkerhet om dette er noe personen gjør fordi han/hun har dårlig selvtilitt, føler seg lite verdt som menneske, tidligere Har blitt misbrukt, har en person som turen han/henne eller ikke ser noen annen utvei enn prositisujon, men ikke ønsker det.

Og hele ideen om at vi skulle holde oss med et filleproletariat som er så dårlig stilt at deres eneste utvei er å selge kroppen sin i bordeller drevet av staten, er så pervers at kun en ravende gal ville kunne drømme opp at noe slikt skulle kunne eksistere i en demokratisk velferdsstat.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...