Gå til innhold

Sharia lovens grusome ansikt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg skjønner ikke hvorfor de hater kvinner så mye.

De hater dem ikke. De ser på dem som eiendom.

Anonymous poster hash: 5ccb6...ec0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var Shariah light, kom tilbake TS når du har sett video av steining for utroskap, og halshugging for å konvertere vekk fra Islam..

Problemet med Shariah er at det gjelder ALLE i det samfunnet. Det er ikke kun for troende, men LANDETS lover. Jeg tror ikke de fleste nordmenn skjønner omfanget av dette, de tror kanskje religion er noe personlig og "åndelig", men her snakker vi om en ideologi som sprer seg konkret til folks hverdag.

KJEMPESKUMMELT! Og enda verre, mange såkalte moderate muslimer synes dette er rett vei å gå.



Anonymous poster hash: 7a18e...e5c
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Banker man kona si eller ungene fordi jobben har vært lei så er det en "privatsak", dersom man har ligget med noen uten å være gift så er det "public news" og man dingler fra mobilkran på torget..

Det sykeste er jo at dette tilsynelatende oppfattes som god underholdning der. Er det rasistisk å anse dette som en tilbakestående kultur?



Anonymous poster hash: 3275d...861
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvordan kan det da respekteres og aksepteres?

Jeg respekter det faktum at de har en annen religion enn det Norge har. Det er selvsagt ting jeg ikke respekter ved deres religion og det er da disse tingene som de utfører i deres guds navn. Men hadde jeg skrevet det så hadde jeg sikkert blitt sett på som rasist og uvitende, så derfor tok jeg ikke det med.

Jeg har fått høre flere ganger at jeg er på grensen til å være rasistisk pga det jeg mener om Islam og sharia. Jeg har ikke noe i mot personene, men det er det de gjør i deres guds navn som rett og slett er motbydelig og ikke minst fullstendig galt....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått høre flere ganger at jeg er på grensen til å være rasistisk pga det jeg mener om Islam og sharia. Jeg har ikke noe i mot personene, men det er det de gjør i deres guds navn som rett og slett er motbydelig og ikke minst fullstendig galt....

Jeg har veldig mye imot personer som støtter slikt. Men det er bare meg da.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De hater dem ikke. De ser på dem som eiendom.

Anonymous poster hash: 5ccb6...ec0

Det er akkurat det. Kvinner er som kveg for dem, og man kan gjøre hva man vil med kveg. De er eiendeler, og skal underkaste seg. Er de ulydige kan de tvinges, og bringer de skam over eieren, kan de drepes.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De lever slik vi levde i Norge på 1800 tallet, og disse er våre nye landsmenn. Om 10-20 år er vel tilstandene i Norge slik de var for over 200 år siden....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De lever slik vi levde i Norge på 1800 tallet, og disse er våre nye landsmenn. Om 10-20 år er vel tilstandene i Norge slik de var for over 200 år siden....

Vi levde ikke slik på 1800 tallet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi levde ikke slik på 1800 tallet.

Nei, det stemmer. Du skal riktig langt tilbake i tid før vi drev med lemlestelse og dødsstraff her i landet. Og ble noen henrettet, så var det ikke fordi de hadde ligget med feil person.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som blir sint og sier at de fleste muslimer tar avstand fra shaira. Det er ikke tilfelle, flertallet ønsker primitive straffer.

http://www.frontpagemag.com/2013/dgreenfield/83-of-south-asian-muslims-support-cutting-off-the-hands-of-thieves/

Nåja, det er visse variasjoner her. Muslimer i Sør-Øst-Asia og land som Afghanistan er for en stor del innstilt på at sharia skal være loven, mens muslimer fra land som Azerbaijan og lignende for det meste ikke ønsker dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåja, det er visse variasjoner her. Muslimer i Sør-Øst-Asia og land som Afghanistan er for en stor del innstilt på at sharia skal være loven, mens muslimer fra land som Azerbaijan og lignende for det meste ikke ønsker dette.

Det er riktig. Og feks i Marooko, Jordan, Tyrkia er det nok ganske få som er tilhenger av sharia lovgivning.

Jeg vil anta at folk i Iran er ganske lei også, men det hjelper jo ikke når man bor i et diktatur.

Anonymous poster hash: 2a8f5...cbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er riktig. Og feks i Marooko, Jordan, Tyrkia er det nok ganske få som er tilhenger av sharia lovgivning.

Jeg vil anta at folk i Iran er ganske lei også, men det hjelper jo ikke når man bor i et diktatur.

Anonymous poster hash: 2a8f5...cbe

I Egypt førte forsøket på å innføre sharia med nye opprør og til sist et militærkupp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre er sharia som straffe form på fremmarsj og det er flere og flere muslimer som støtter den.



Anonymous poster hash: 64470...7bb
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre er sharia som straffe form på fremmarsj og det er flere og flere muslimer som støtter den.

Anonymous poster hash: 64470...7bb

Hvor er den på fremmarsj, mener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvor er den på fremmarsj, mener du?

Vel, sharia er på fremmarsj alle steder hvor islamister vinner fotfeste, og får økt politisk innflytelse.

Og, f.eks. i UK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, sharia er på fremmarsj alle steder hvor islamister vinner fotfeste, og får økt politisk innflytelse.

Og, f.eks. i UK

Hvor vinner islamistene fotfeste, da?

I UK er det tvisteråd som dømmer i uenigheter om arv og skilsmisser og slikt. De hugger ikke akkurat av folk hendene for nasking. Selv om det er en intenst dårlig ide å innføre parallelle rettssystemer i et land. Særlig når man har null oversikt over hva det ene foretar seg. Det er jo ingen innsynsmulighet eller oversiktsmyndighet ang de britiske shariadomstolene. Britene vet ikke engang hvor mange som fins.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor vinner islamistene fotfeste, da?

I UK er det tvisteråd som dømmer i uenigheter om arv og skilsmisser og slikt. De hugger ikke akkurat av folk hendene for nasking. Selv om det er en intenst dårlig ide å innføre parallelle rettssystemer i et land. Særlig når man har null oversikt over hva det ene foretar seg. Det er jo ingen innsynsmulighet eller oversiktsmyndighet ang de britiske shariadomstolene. Britene vet ikke engang hvor mange som fins.

Nå trodde jeg vi to var enige om at du kan google selv, jeg er sikker på du finner noen land hvor islamister har mer innflytelse enn det de hadde for bare noe år siden.

Og, sharia er sharia, og dreier seg ikke bare om å hugge ekstremiteter av folk.

Men, fint at vi er enige om at sharia brer om seg i UK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå trodde jeg vi to var enige om at du kan google selv, jeg er sikker på du finner noen land hvor islamister har mer innflytelse enn det de hadde for bare noe år siden.

Og, sharia er sharia, og dreier seg ikke bare om å hugge ekstremiteter av folk.

Men, fint at vi er enige om at sharia brer om seg i UK.

Jeg som trodde at vi var enige om at når noen fremsetter en påstand, så underbygger han den.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...