Gå til innhold

Er du av de som bør kikke seg over skulderen? Jakten på nett-trollene.


Petra75

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hehe strålende :) det til artikkelen

og jeg trenger ikke å se meg over skulderen

Endret av makkapakka
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte hvordan denne ordføreren taklet trollet http://www.ta.no/nyheter/article7271853.ece

Kanskje den rette måten å gjøre det på, men tanken på at idiotene får Robert Aschberg på nakken er mye morsommere å tenke på.

Jeg ser liksom ikke for meg at et voldtektsoffer på 16 ser det som særlig aktuelt å invitere et par av trollene her inne på kaffe. Dette vet de og turer fram som de vil.

Jeg tror det må skikkelig kraftig lut til for å få bukt med troll, og jeg må si jeg liker denne metoden..

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker tilnærmingen. Det har alt for lenge vært alt for lett å bare vrenge ut av seg drit på nett uten å ta noe ansvar. La haterne få et ansikt, og still dem til rette for det de gjør.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig trenger jeg ikke å se meg over skulderen. Jeg er ikke dum nok til å skrive med fullt navn og adresse :P

Suckers...



Anonymous poster hash: 86b3e...b7f
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at Aschberg bare jakter på personer som er i mot den svenske innvandringen og kanskje er konservative. Selvsagt skal man ikke alt mulig rart, men den svenske venstre siden er like ille og er heller ikke redde for å true med vold, likevel regnes de ikke som Troll.

Samtidig er det i følge Svensk Lov ikke lov å henge ut enkelt personer slik som Tv3 gjør, men de slipper unna ved at de er en engelsk TV-kanal.

http://www.friatider.se/aschberg-lovar-uthangningar-med-eftertanksamhet



Anonymous poster hash: af409...1b4
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker tilnærmingen. Det har alt for lenge vært alt for lett å bare vrenge ut av seg drit på nett uten å ta noe ansvar. La haterne få et ansikt, og still dem til rette for det de gjør.

Haterne?

Ja, it takes one to know one!

Robert Aschberg er det største, mest arrogante og selvhøytidelige, rasshøl som noengang har eksistert i nordisk offentlighet.

Vi, som har fulgt han siden 90-tallet, har gang på gang sett hvordan han (ikke ulikt en og annen herværende debattant) promoverer seg selv, sine meninger og sit eget selvopphøyete, men dessverre så forvrengte, selvbilde.

Men, det gjør han sikkert unikt skikket til å jage på nett-"haterne"

Edit: Venter på edda bedda du er .......

Endret av Sir Winston
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haterne?

Ja, it takes one to know one!

Robert Aschberg er det største, mest arrogante og selvhøytidelige, rasshøl som noengang har eksistert i nordisk offentlighet.

Vi, som har fulgt han siden 90-tallet, har gang på gang sett hvordan han (ikke ulikt en og annen herværende debattant) promoverer seg selv, sine meninger og sit eget selvopphøyete, men dessverre så forvrengte, selvbilde.

Men, det gjør han sikkert unikt skikket til å jage på nett-"haterne"

Edit: Venter på edda bedda du er .......

Leste du artikkelen?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at Aschberg bare jakter på personer som er i mot den svenske innvandringen og kanskje er konservative. Selvsagt skal man ikke alt mulig rart, men den svenske venstre siden er like ille og er heller ikke redde for å true med vold, likevel regnes de ikke som Troll.

Samtidig er det i følge Svensk Lov ikke lov å henge ut enkelt personer slik som Tv3 gjør, men de slipper unna ved at de er en engelsk TV-kanal.

http://www.friatider.se/aschberg-lovar-uthangningar-med-eftertanksamhet

Anonymous poster hash: af409...1b4

Bare og bare:

"Aschbergs første mål er mannen bak Facebook-siden «Hult Hater», som har nærmere 30.000 følgere. Blant dem mannen har hengt ut, er 20 år gamle Moa Grützelius. Han kaller henne hore.

Den unge kvinnens ulykke er at hun ble filmet under et samleie drøyt fem år tidligere. Det var en voldtekt, sier hun. Nei, hun lyver, og hun er en hore, hevder Hult. Fansen henger seg på. Etter en brottsjø av vulgære hatmeldinger forsøker Moa Grützelius å ta livet sitt."

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare og bare:

"Aschbergs første mål er mannen bak Facebook-siden «Hult Hater», som har nærmere 30.000 følgere. Blant dem mannen har hengt ut, er 20 år gamle Moa Grützelius. Han kaller henne hore.

Den unge kvinnens ulykke er at hun ble filmet under et samleie drøyt fem år tidligere. Det var en voldtekt, sier hun. Nei, hun lyver, og hun er en hore, hevder Hult. Fansen henger seg på. Etter en brottsjø av vulgære hatmeldinger forsøker Moa Grützelius å ta livet sitt."

Høres ut som en sak for svensk rett, ikke billig underholdning i søppelkanalen TV3

Anonymous poster hash: af409...1b4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en sak for svensk rett, ikke billig underholdning i søppelkanalen TV3

Anonymous poster hash: af409...1b4

Hvis du ser på programmet så ser du at det er også slik det ender. Fyren blir dratt inn for retten.

Anonymous poster hash: 0fb62...cd2

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg håper dette er starten på en ny trend, hvor det blir mer fokus på å avsløre personene bak anonyme hatmeldinger og drittkasting på nettet. Mange har et forskrudd syn på internett, det er som om det man skriver på nettet ikke teller i virkeligheten. Alt er lov, og man skal ikke trenge å stå til ansvar for noe som helst. Skummel tankegang det der, og jeg må innrømme at jeg storkoser meg med tanken på at i hvert fall noen få av disse netthaterne blir konfrontert ansikt til ansikt med det de har sagt og gjort.

Selv har jeg alltid i bakhodet at jeg skal kunne stå for alt jeg skriver på nettet, og at det skal være såpass stuereint at hvem som helst fra mitt «virkelige liv» skal kunne lese det. Kjekk huskeregel.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haterne?

Ja, it takes one to know one!

Robert Aschberg er det største, mest arrogante og selvhøytidelige, rasshøl som noengang har eksistert i nordisk offentlighet.

Vi, som har fulgt han siden 90-tallet, har gang på gang sett hvordan han (ikke ulikt en og annen herværende debattant) promoverer seg selv, sine meninger og sit eget selvopphøyete, men dessverre så forvrengte, selvbilde.

Men, det gjør han sikkert unikt skikket til å jage på nett-"haterne"

Edit: Venter på edda bedda du er .......

Ikke hold pusten, da. Mens du venter, altså.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en sak for svensk rett, ikke billig underholdning i søppelkanalen TV3

Anonymous poster hash: af409...1b4

Høres ikke ut som noe innvandringsrelatert, heller.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg håper dette er starten på en ny trend, hvor det blir mer fokus på å avsløre personene bak anonyme hatmeldinger og drittkasting på nettet. Mange har et forskrudd syn på internett, det er som om det man skriver på nettet ikke teller i virkeligheten. Alt er lov, og man skal ikke trenge å stå til ansvar for noe som helst. Skummel tankegang det der, og jeg må innrømme at jeg storkoser meg med tanken på at i hvert fall noen få av disse netthaterne blir konfrontert ansikt til ansikt med det de har sagt og gjort.

Selv har jeg alltid i bakhodet at jeg skal kunne stå for alt jeg skriver på nettet, og at det skal være såpass stuereint at hvem som helst fra mitt «virkelige liv» skal kunne lese det. Kjekk huskeregel.

Enig.

For min del kunne disse menneskene bli satt i gapestokk på Stortorget i en ukes tid, med fri tilgang til råtne tomater for publikum.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig at man burde rette søkelys på nett trollene, men samtidig lurer jeg litt på hvem som skal ha rett på å kalle noen et troll?

Det styggeste rasisitiske grumset jeg har kommet over på nett var en statusoppdatering på FB av en AUFér som ønsket Hitler tilbake for å gasse jødene, ingen tror vel denne personen får besøk av et kamerateam i nærmeste framtid...



Anonymous poster hash: 9eb96...5eb
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig at man burde rette søkelys på nett trollene, men samtidig lurer jeg litt på hvem som skal ha rett på å kalle noen et troll?

Anonymous poster hash: 9eb96...5eb

Ja, dette kan fort bli en slippery slope. Meningspolitiet liksom?

Anonymous poster hash: 62bfa...b93

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette kan fort bli en slippery slope. Meningspolitiet liksom?

Anonymous poster hash: 62bfa...b93

Man kan gjerne ha meninger, men det er noe med måten disse meningene blir framlagt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...