Gå til innhold

Alle disse trådene om FF


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Zeitgeist

Takk for utfyllende svar :)

Jeg må innrømme at jeg ikke kan danne meg en mening om det du mener er berettiget kritikk da jeg ikke vet nok om henne. Har bare vært innom bloggen hennes etpar ganger. Er ikke akkurat en blogg jeg oppsøker i hytt og pine, men jeg er igrunnen ikke fast inne på blogger.

Jeg synes all den hetsingen hun utsettes for er lavmål som kun dreier seg om usmakelige kommentarer om utseendet, kroppen osv. Det synes jeg folk burde holde seg for gode til.

Anonymous poster hash: 4886c...33a

Har fulgt bloggen hennes og debattene i ulike fora i noen år, så det er mitt grunnlag for å komme med mine uttalelser.

Som sagt, jeg er helt enig med deg i at uttalelser om kropp og utseende ikke er særlig til grunnlag når man skal diskutere en annen person.

Og selv om jeg synes LKE er en ufordragelig snøsel når han gyver løs i ymse debatter og kommentarfelt, så går jeg utifra at denne oppførselen ikke er ensbetydende med hvem han er som person totalt sett. For alt jeg vet, kan det være at han er en fantastisk mann ellers. FF har jo tross alt giftet seg med ham. Og hvis de er lykkelige sammen, så er det lite som er mer bra enn just det.

Tror man skal være litt forsiktig med å dømme noen utifra enkelt-episoder og utseende. Akkurat slike ting kan ramme enhver av oss selv. En venn av meg jobbet som distriktslege i grisgrendte strøk en gang. I bygda ble han ansett som en flink, dyktig, og medmenneskelig lege. Han hadde for vane å ta seg et glass vin hver kveld til maten. Da bygdas gardinpoliti fikk nyss i dette, ble han etterhvert beskyldt for å være alkoholiker. Ingen tenkte noe mere over at samme person også så til innbyggernes ve og vel på daglig basis og reddet livet til enkelte av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke lov å diskutere antrekkene hennes? All den tid hun beveger seg inn i motebloggsfæren og poster outfitbilder, så er det helt greit å diskutere klærne hennes selv i negative ordlag. Antrekkene hennes er reklame og hun er ikke sjelden sponset fra topp til tå. Hvor mange av de antrekkene tror du faktisk hun bruker to ganger og privat? Nesten så jeg mener det samme om hår og sminke siden frisør, løshår, produkter og krølltang alltid er sponset og reklame.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er sagt, synes jeg det er berettiget kritikk når man kritiserer FF for følgende forhold:

- uthenging, trakassering, og latterliggjøring samt trusler av andre (bl.a. en advokat, en blogger, Minerva-saken, KK-forumet)

- løgn (bl.a. utdannelse, Restylane)

- manglende annonse- hhv. reklamemerking

- manglende/slett merking av bilder som ikke er hennes egne

- bruken av dattera i markedsføringsøyesmed

- påstander som ikke kan bekreftes

- "låning" av matoppskrifter som presenteres som egne

- vehement fornektelse av å være thinspo*

*Jeg antar at sykdomsbildet er adskillig mer sammensatt enn at en "skarve" blogg skal være den eneste årsaken til spiseforstyrrelser. Men at den kan være en trigger betviler jeg ikke.

Vel, alt det du sier høres greit ut. Problemet oppstår først når man studerer disse trådene og ser at kun 1 av 10 poster omhandler de punktene du nevner. Resten går direkte på hennes utseende og person, og det er ingenting annet enn hets smykket med ordet "kritikk". Resten av det jeg skriver nå er ikke rettet til deg, men til de som driver med dette.

Kritikk innebærer at man ønsker å oppnå noe: man har et mål med det å kritisere. Det tar sikte på endringer. Hva ønsker man å oppnå ved å påpeke at mannen hennes ikke er kjekk, at føttene hennes er store, at hun har en "vorte" i panna eller at hun ser skamklipt ut? Kan det å påpeke disse tingene ha et saklig formål i det hele tatt? Jeg kan ikke se det. Og da er det ikke kritikk: det er en sykelig intoleranse for det som er annerledes enn en selv. Og jeg er så møkklei at noe så alvorlig som hets kamufleres som "kritikk" slik at denne oppførselen kan legitimeres både overfor en selv og andre. Dette er holdninger som enhver oppbegående person skyr som pesten, og likevel er det innlegget som har flest likes i denne tråden så langt ett som går på hvor lite kjekk LK er.

Jeg vet bare ikke hva jeg skal si lengre. Dere er et ufattelig trist syn.

Anonymous poster hash: 05330...6c4

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Vel, alt det du sier høres greit ut. Problemet oppstår først når man studerer disse trådene og ser at kun 1 av 10 poster omhandler de punktene du nevner. Resten går direkte på hennes utseende og person, og det er ingenting annet enn hets smykket med ordet "kritikk". Resten av det jeg skriver nå er ikke rettet til deg, men til de som driver med dette.

Kritikk innebærer at man ønsker å oppnå noe: man har et mål med det å kritisere. Det tar sikte på endringer. Hva ønsker man å oppnå ved å påpeke at mannen hennes ikke er kjekk, at føttene hennes er store, at hun har en "vorte" i panna eller at hun ser skamklipt ut? Kan det å påpeke disse tingene ha et saklig formål i det hele tatt? Jeg kan ikke se det. Og da er det ikke kritikk: det er en sykelig intoleranse for det som er annerledes enn en selv. Og jeg er så møkklei at noe så alvorlig som hets kamufleres som "kritikk" slik at denne oppførselen kan legitimeres både overfor en selv og andre. Dette er holdninger som enhver oppbegående person skyr som pesten, og likevel er det innlegget som har flest likes i denne tråden så langt ett som går på hvor lite kjekk LK er.

Jeg vet bare ikke hva jeg skal si lengre. Dere er et ufattelig trist syn.

Anonymous poster hash: 05330...6c4

Helt enig med deg!

Som nevnt i tidligere innlegg har jeg lest mye av det som har blitt skrevet om FF i ulike KG-fora de siste årene. Og bevares! Det er blitt rablet ned enorme mengder med verbalt søppel. En usaklighet har jagd den neste. Den berømte fjæra har blitt til ikke bare fem høns, men hele Priors hønsegård. Det er av og til så pinlig og skammende å se hva enkelte klarer å lire av seg, kun fordi man har muligheten til å være anonym/ukjent på nettet. Og akkurat der tror jeg endel av svaret på årsaken til denne netthetsen ligger. De færreste av oss ville ha sittet på en cafe og vært like sleivkjefta - selv om samtaletemaet også var FF (når det er sagt, den eneste personen jeg har møtt som har omtalt FF - og det i mindre flatterende ordlag - var en kvinnelig journalist fra en av Norges største aviser). Mennesker pleier å moderere seg selv i slike situasjoner fordi de ikke er anonyme/fremmede. Når man da har muligheten til å få sagt sin mening i en beskyttet atmosfære, dvs. som anonym bruker eller med ugjenkjennelig profil, potensierer såvel det positive som det negative seg. De færreste av oss ville ha gått opp til et vilt fremmed menneske og sagt til vedkommende at "Haha, du er feit og ekkel. Og kjæresten din er en idiot. Dessuten har du så store føtter at du sikkert er Hobbit!" like lite som vi ville ha sagt til en annen fremmed "Å du er så vakker og pen. Og jeg er så misunnelig på livet ditt for det er så perfekt! Jeg vil ha samme kropp som deg". Varianter av disse to ytringene finner man igjen i bl.a. kommentarfeltet til FF. Og varianter av første kommentar-type kommer beklageligvis altfor ofte til syne her på KG.

Marcus Aurelius sa engang "Waste no more time arguing what a good man should be. Be one". Og akkurat det er noe enkelte her inne som burde ta til seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt poenget..Hvorfor er det så utrolig viktig å påpeke at dere synes LK ikke er kjekk? Er det så provoserende at noen nevner det som et punkt på ei liste hvor mye annet blir ramset opp? Det er greit at dere mener det, men jeg lurer på hensikten med å absolutt måtte påpeke at LK absolutt ikke er kjekk? Det virker bare så tåpelig å måtte påpeke akkurat det.

Den "beste" forklaringen må jo være at han er den han er. Og da må man gjøre hva som helst for å jekke den personen ned. Virker ikke som om folk tåler at noen er bastante og har sine egne meninger. Da må man finne noe usaklig å ta dem på og da gjerne utseende.

Vel, barnehagepoeng fra meg iallefall!

Anonymous poster hash: 72b59...649

Kan spørre deg om det samme. Hvorfor er det så viktig for deg å påpeke at han er kjekk?

Anonymous poster hash: f2734...b47

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan spørre deg om det samme. Hvorfor er det så viktig for deg å påpeke at han er kjekk?

Anonymous poster hash: f2734...b47

Og hvor i all verden har jeg sagt noe om jeg synes han er kjekk? Har hverken sagt det ene eller det andre jeg. Poenget mitt (som du så alt for tydelig misset) var at det er så tydelig at folk må påpeke at han ikke er kjekk, garantert fordi han er en person med sterke meninger som folk ikke er enig i. Ganske klein hersketeknikk for å prøve å jekke ned en person.

Anonymous poster hash: 72b59...649

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han mannen hennes er jo en helt normal kjekk, ung mann. Jeg fatter ikke hvorfor alle henger seg opp i utseendet hans. Anonymous poster hash: 4c724...5ec

Det er jo litt stygt, ja, men helt ærlig (om det er lov å være det), så ser han ikke bra ut. Men slike tanker kan en jo stort sett holde for seg selv, man trenger ikke utbrodere om det overalt. De fleste har vel øyne selv og ser det selv...

Anonymous poster hash: 122b8...5ab

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for utfyllende svar :)

Jeg må innrømme at jeg ikke kan danne meg en mening om det du mener er berettiget kritikk da jeg ikke vet nok om henne. Har bare vært innom bloggen hennes etpar ganger. Er ikke akkurat en blogg jeg oppsøker i hytt og pine, men jeg er igrunnen ikke fast inne på blogger.

Jeg synes all den hetsingen hun utsettes for er lavmål som kun dreier seg om usmakelige kommentarer om utseendet, kroppen osv. Det synes jeg folk burde holde seg for gode til.

Anonymous poster hash: 4886c...33a

Unnskyld meg, men du er nok opptatt av henne til å lage enda en tråd. Som om ikke det allerede er nok med tråder om FF.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg, men du er nok opptatt av henne til å lage enda en tråd. Som om ikke det allerede er nok med tråder om FF.

Jeg leser ikke bloggen hennes. Har kun vært innom etpar ganger, men jeg ser alle stygge trådene her om henne, å det er de jeg reagerer på.

Hvorfor er det greit å være så stygge mot en person? Henge ut en person som det blir gjort her på KG?

Anonymous poster hash: 4886c...33a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser ikke bloggen hennes. Har kun vært innom etpar ganger, men jeg ser alle stygge trådene her om henne, å det er de jeg reagerer på.

Hvorfor er det greit å være så stygge mot en person? Henge ut en person som det blir gjort her på KG?

Anonymous poster hash: 4886c...33a

Bare jeg som syntes det er rart at de som forsvarer FF aldri leser bloggen hennes?

Anonymous poster hash: 7410e...365

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare jeg som syntes det er rart at de som forsvarer FF aldri leser bloggen hennes?

Anonymous poster hash: 7410e...365

Synes du det er rart å forsvare et menneske som blir hetset og mobbet på nett :sjokkert:

Jeg syns nå det er mer merkverdig at noen presterer å sitte på nett å bedrive hets og mobbing.

Anonymous poster hash: 4886c...33a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare jeg som syntes det er rart at de som forsvarer FF aldri leser bloggen hennes?

Anonymous poster hash: 7410e...365

Syns det er rarere dersom man ikke leser bloggen hennes - men kommer med usaklige oppgulp.

Anonymous poster hash: 52cd3...876

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FF har vel ikke betalt for det kakebordet selv?

Håper forbukerombudet sjekker bloggen ofte, for her er det mange brudd på markedsføringsloven...

Anonymous poster hash: fe0f5...0ae

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

FF har vel ikke betalt for det kakebordet selv?

Håper forbukerombudet sjekker bloggen ofte, for her er det mange brudd på markedsføringsloven...

Anonymous poster hash: fe0f5...0ae

Meld inn. Lovbryting vil vi ikke ha.

Den forrige tråden ble stengt. Synes det skal være lov å diskutere en offentlig person jeg, pga hun skriver jo selv om hele livet sitt offentlig. Er ikke mye hun ikke deler.

Anonymous poster hash: d29f8...236

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meld inn. Lovbryting vil vi ikke ha.

Den forrige tråden ble stengt. Synes det skal være lov å diskutere en offentlig person jeg, pga hun skriver jo selv om hele livet sitt offentlig. Er ikke mye hun ikke deler.

Anonymous poster hash: d29f8...236

Er det noe hemmelig i hennes sfære i det hele tatt, annet enn hvor mange ganger hun har brukt fillers og Botox?

Anonymous poster hash: 32359...5d1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det noe hemmelig i hennes sfære i det hele tatt, annet enn hvor mange ganger hun har brukt fillers og Botox?

Anonymous poster hash: 32359...5d1

Er da masse "hemmelig", eller privat kan man også kalle det. Vi aner f eks ikke hvor hun står politisk, når hun krangler med ektefelle/familie/venner, generelt de kjipe ting i livet berører hun ikke. Og det er jo derfor folk fascineres, fordi hun utelater alt som ikke er positivt. Smart jente.

Anonymous poster hash: 9cede...a34

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er da masse "hemmelig", eller privat kan man også kalle det. Vi aner f eks ikke hvor hun står politisk, når hun krangler med ektefelle/familie/venner, generelt de kjipe ting i livet berører hun ikke. Og det er jo derfor folk fascineres, fordi hun utelater alt som ikke er positivt. Smart jente.

Anonymous poster hash: 9cede...a34

Hun stemmer Venstre. Det kom da ganske greit frem da hun ikke skulle si noe om hvilket parti hun stemte på. Er faktisk litt overrasket der.

Krangling med LK har hun forresten også skrevet om, men selvfølgelig, de krangler veldig sjelden, der er alt idyll nesten hele tiden. Er nok like troverdig som mange av de andre påstandene hun kommer med, men delt om det, det har hun.

Anonymous poster hash: 32359...5d1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meld inn. Lovbryting vil vi ikke ha.

Den forrige tråden ble stengt. Synes det skal være lov å diskutere en offentlig person jeg, pga hun skriver jo selv om hele livet sitt offentlig. Er ikke mye hun ikke deler.

Anonymous poster hash: d29f8...236

Selvsagt er det lov å ha meninger om det hun skriver å ytre det, men alt det tullet om utseendet til henne, mannen og barnet er da ingen diskusjon. Den type diskusjoner tror jeg rett og slett bunner i misunnelse.

Anonymous poster hash: 4886c...33a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er det lov å ha meninger om det hun skriver å ytre det, men alt det tullet om utseendet til henne, mannen og barnet er da ingen diskusjon. Den type diskusjoner tror jeg rett og slett bunner i misunnelse.

Anonymous poster hash: 4886c...33a

Ikke alt er "tull" av det heller. Jeg synes for eksempel at det var rimelig grovt da hun i ukesvis reklamerte for en fantastisk leppestift som hadde forstørrende effekt, hvorpå hun senere innrømmet å ha tatt restylane i hele denne perioden.

Det er noe som kalles villedende markedsføring.

Anonymous poster hash: 32359...5d1

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...