Gå til innhold

Eldre damer uten folkeskikk


Papirfly

Anbefalte innlegg

Er det ingen som har flere historier om frekke, gamle, damer? -Jeg trenger inspirasjon til jeg blir gammel nok. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var i Tyrkia med familien, og stod i kø i baren på hotellet for å kjøpe meg drikke. Plutselig kom en eldre herre, og skubba meg til sides, og karret seg foran meg i køen. Jeg ble helt paff, og sa ingenting. Tenkte med meg selv at dette garantert var en av de mange tvilsomme russerne som bodde på hotellet. Heldigvis fikk bartenderen med seg dette, og hun viftet han bort, mens hun sa "No, no, no! She was first!". Fikk hakaslepp når mannen svarte "Javel, SORRY DA!".



Anonymous poster hash: fb318...34b
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett frekkhet i alle varianter, men eldre damer tar virkelig kaka. Har aldri sett verken barn eller ungdom oppføre seg verre enn de kjerringene jeg skal fortelle om nå.

En travel lørdag sto jeg først i heiskøen på et senter med barnevogn og bonusbarn på 6 år. (Kaller ham David, jeg). Den ene heisen sto, så i hver etasje var det lange køer foran heisen. Etter å ha ventet i nesten 15 minutter først i køen, kommer det endelig en heis. I det jeg er på vei inn med vogna, kommer to eldre damer småløpende inn fra siden og smetter inn i heisen. De gliser til køen i det dørene lukker seg.

Etter ti minutter kommer neste tomme heis og David går inn først. Nok en gang, mens jeg triller vogna mot heisen, kommer det faen meg enda en eldre dame LØPENDE inn fra siden og nærmest kaster seg i heisen og trykker ivrig på knappen for å lukke dørene. Og så stikker hun av med både den halvfulle heisen og David! Så hører jeg fra to eldre menn bak meg: "Hva skjedde nå'a? Var ikke den gutten med deg?" Like etter kommer heldigvis heisen ned igjen, fremdeles med de to inni. David ser forskrekket på meg og vet ikke om han skal bli der eller komme ut igjen. Jeg ser at det er goood plass til vogna, så jeg prøver å komme meg inn, men da stiller den gamla dama seg midt i heisen og sier: "Her er det ikke plass!" "Jo visst er det plass" sier de to eldre mennene og tar tak i barnevogna mi og presser den inn. "Flytt deg!" Når heisen begynner å gå, sier dama: "Lange heiskøer i dag, ja!" Jeg presiserte at hun snek, men da bare lo hun.

Herregud, jeg ble så flau på vegne av de tre eldre damene som bare løp inn i heisen foran hele køen på den måten. Hvis de kan løpe i den farta, så kan de vel faen meg klare å ta trappene, vel!? :kjefte:

Denne posten er lagt i generaliseringsforumet, så er det noen andre som vil dele historier om frekke, eldre damer? :lol:

Sikker på at de ikke hadde demens og gått tilbake til barndommen? Høres jo ut som to frekke unger! :fnise:

Jeg har faktisk aldri opplevd frekke eldre damer, bortsett fra dama på biblioteket hvor jeg studerer, men hun er ikke SÅ gammel at jeg vil kalle henne gammel dame... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i Tyrkia med familien, og stod i kø i baren på hotellet for å kjøpe meg drikke. Plutselig kom en eldre herre, og skubba meg til sides, og karret seg foran meg i køen. Jeg ble helt paff, og sa ingenting. Tenkte med meg selv at dette garantert var en av de mange tvilsomme russerne som bodde på hotellet. Heldigvis fikk bartenderen med seg dette, og hun viftet han bort, mens hun sa "No, no, no! She was first!". Fikk hakaslepp når mannen svarte "Javel, SORRY DA!".

Anonymous poster hash: fb318...34b

:fnise: Ett krone eksempel på enkelte nordmenn i utlandet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett frekkhet i alle varianter, men eldre damer tar virkelig kaka. Har aldri sett verken barn eller ungdom oppføre seg verre enn de kjerringene jeg skal fortelle om nå.

En travel lørdag sto jeg først i heiskøen på et senter med barnevogn og bonusbarn på 6 år. (Kaller ham David, jeg). Den ene heisen sto, så i hver etasje var det lange køer foran heisen. Etter å ha ventet i nesten 15 minutter først i køen, kommer det endelig en heis. I det jeg er på vei inn med vogna, kommer to eldre damer småløpende inn fra siden og smetter inn i heisen. De gliser til køen i det dørene lukker seg.

Etter ti minutter kommer neste tomme heis og David går inn først. Nok en gang, mens jeg triller vogna mot heisen, kommer det faen meg enda en eldre dame LØPENDE inn fra siden og nærmest kaster seg i heisen og trykker ivrig på knappen for å lukke dørene. Og så stikker hun av med både den halvfulle heisen og David! Så hører jeg fra to eldre menn bak meg: "Hva skjedde nå'a? Var ikke den gutten med deg?" Like etter kommer heldigvis heisen ned igjen, fremdeles med de to inni. David ser forskrekket på meg og vet ikke om han skal bli der eller komme ut igjen. Jeg ser at det er goood plass til vogna, så jeg prøver å komme meg inn, men da stiller den gamla dama seg midt i heisen og sier: "Her er det ikke plass!" "Jo visst er det plass" sier de to eldre mennene og tar tak i barnevogna mi og presser den inn. "Flytt deg!" Når heisen begynner å gå, sier dama: "Lange heiskøer i dag, ja!" Jeg presiserte at hun snek, men da bare lo hun.

Herregud, jeg ble så flau på vegne av de tre eldre damene som bare løp inn i heisen foran hele køen på den måten. Hvis de kan løpe i den farta, så kan de vel faen meg klare å ta trappene, vel!? :kjefte:

Denne posten er lagt i generaliseringsforumet, så er det noen andre som vil dele historier om frekke, eldre damer? :lol:

Enig at det der er frekt, men kanskje du skal være litt raskere med å kjøre barnevogna inn i heisen?

Anonymous poster hash: 508e7...51c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Whitestripes

Bare å glede seg til alle unge KG-bitcher blir gamle. Da blir de mange ganger verre enn de allerede er ;)

Eldre folk mister noen filter når de kommer opp i en viss alder, og det går ut over dømmekraft og folkeskikk. De aller fleste av oss kommer til å bli sånn i større og mindre grad.

Faren min var sånn etter at han ble sånn 65-70 år. Og han sa det høyt: Jeg er gammel og kan si og gjøre det jeg vil!

Da jeg hadde han med på ferietur, klaget han på alle utlendingene som var der (les; svartinger, som han kalte det). At vi var utlendinger selv, ofret han ikke en tanke. Han sa akkurat det som falt han inn i de aller fleste situasjoner, og det var direkte flaut mange ganger.

En eldre dame skjelte meg ut etter noter da mannen og jeg ble separert. Tenk å gå fra en slik kjekk mann! Jeg burde skamme meg. Og dette skjedde mens ungene mine sto og hørte på. Jeg ble fly forbanna og hun fikk klar beskjed om hva jeg mente om uttalelsene hennes. Da ble hun så fornærmet at hun sladret til mannen sin om hvor uhøflig jeg hadde vært mot henne. Han ringer min mann og sier at han må sette meg på plass. Heldigvis var mannen på min side. Makan til frekk kjerring!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var ute med hunden for noen dager siden, og møtte på en eldre dame med rullatoren sin. Jeg smilte til henne da vi kom i møte på fortauet, og da vi nesten var kommet forbi henne sa hun veldig høyt: " hadde du klart å stå opp om morgenen om du ikke hadde hatt den?", og nikket mot hunden. Jeg kikket på klokken som var 11.15, og sa at ja, det hadde jeg nok siden klokken var ganske mye, men at jeg nok ikke hadde vært ute og gått uten hunden. Så sier hun: "disse utlendingene skjønner jo ikke å stå opp om morgenen.De ligger jo til langt utpå dagen!", før ut ser på meg og spør " er du ordentlig norsk?". Jeg svelger alle de noe ufine ordene som er på vei ut, før jeg sier at ja, jeg er helt norsk (jeg har brunt hår, men ser ikke ut som jeg kommer fra noe annet sted enn Norge..). Hun sier "det er bra!". Jeg velger å sette det på eldrekvoten, men hadde veldig lyst til å si at slikt ikke er noe pent å si, og at det er direkte rasistisk. Hun hørtes jo ut som et barn som har overhørt sine rasistiske foreldre ved matbordet, men burde hatt mer vett enn det!



Anonymous poster hash: 4c335...ba9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tinbjo1

Noen jeg ikke kan fordra er gamle TIPPEKUNDER.

For et par år siden jobbet jeg i en mix-sjappe hvor du har ca 15 gamle, hissige menn som oppholder seg der hele dagen (Fra 11 på morgenen til 11 på kvelden). Tippingen er livet deres, og de har altså ikke et annet liv utenom. Eller, han ene hadde barn som han tok MED SEG ned i sjappen hvor de måtte se på at han spilte på spilleautomater/tippet på hester. (Stakkars).

Verste var all denne hestetippingen. Vi har to ulike kasser - en til tipping, og en til f.eks filmer, snop, matlaging osv. Med andre ord, vi har en del å gjøre. Har ikke tellingen på hvor mange ganger, når jeg står i kassen og tar imot de "normale" kundene, at tippekundene kommer LØPENDE SAMTIDIG mot kassen ETT MINUTT før hesteløpet begynner. "HALLOOOOO DU MÅ KJØRE IGJENNOM BONGEN, VI HAR DÅRLIG TID!?!??!?!". Og de "normale" kundene blir jo helt sjokkert, det er direkte flaut. Og jeg må si "dere må vente litt". Da får jeg de sureste blikkene noensinne. Hvis de hadde kommet bort litt før hadde jo det virkelig ikke vært et problem. Har også vært "min feil" flere ganger at de ikke har fått spilt (fordi de kommer ALTFOR sent). ARG!!!!

Er spesielt han ene tippekunden som er helt forferdelig. Han er gammel, sikkert i 60-årene, og han tror at han EIER stedet. Han ser sur og truende ut 24/7. Jeg turte ikke å se på han engang… Han forsyner seg med kaffe når han måtte ønske det (man skal jo egentlig betale for slikt). Verste var at han tok smågodt (han tok sine skitne hender (han er helt svart under neglene) ned i smågodtet hver gang han gikk forbi, og STAKKARS de normale kundene som faktisk så dette). Der jeg jobbet fikk han lov til det ettersom han tippet så mye, men UANSETT; ta det i en skål da!!?? DIREKTE ekkelt. Rørte hvertfall aldri det smågodtet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes faktisk at det er en del frekke middelaldrende damer også jeg, eller damer i aldersgruppa 50-70.

Skulle på et kulturelt arrangement for en tid siden med en venninne, type boksamtale med en kjent forfatter. Rommet det skulle være i er ganske langt og smalt, det var derfor ganske viktig å få gode plasser langt fremme for å få med seg mest mulig.

Min venninne og jeg møtte derfor opp i god tid før det åpnet, og ble nesten fremst i køen som etterhvert dannet seg bak oss. Etter en halvtimes køståing åpnet dørene, og i samme øyeblikk kom en stor venninnegjeng bestående av typiske kulturkjerringer (type rødvinsdrikkende damer på 50++ med "spreke" frisyrer og lilla skjerf) opp på hele siden av køen og bare feide forbi oss som var fremst og skulle til å gå inn, med kommentaren "ja, her er det bare å sikre seg plasser ja!" :blink:

De hadde altså IKKE stått i kø i det hele tatt, men ankommet lokalet akkurat på tida, og bare ignorerte hele køen.

De okkuperte selvsagt umiddelbart hele første rad, og også mye av andre rad, fordi de la jakker og vesker på stolene ved siden av seg og holdt tydelig av plass til flere venninner som ikke hadde kommet ennå. En eldre herre som også hadde stått langt fremme i køen i en halvtime prøvde å sette seg på en stol på andre rad, men fikk beskjed av den ene kulturkjerringa om at "den stolen er dessverre opptatt, vi venter på noen!". Mannen ble så irritert at han ba henne ti still, og så satte han seg ned likevel.

Snakk om å ta seg friheter her i livet..!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peanut

Huff. Kanskje ikke heeelt det samme, men en gang så var en venninne og jeg på en svømmehall før det åpnet. Vi var sånn rundt ti år gamle og gikk forbi en haug med eldre menn og kvinner som sto utenfor dørene og røykte og inn til et lokale der hvor billettluken var. Den var stengt. Da billettluken åpnet så gikk venninnen min og jeg til den. Ble da fysisk dyttet hardt tilbake av en eldre mann (en av dem som sto utenfor) som strengt fortalte oss at han hadde kommet først og da skulle han først i køen. O_o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplever at de i aldersgruppa 60-70 år visstnok kan går foran alle andre i køer, prøver vi å si noe til dem så får vi beskjed om at må ha respekt for voksne og ikke være stor i kjeften med dem. Dette gjelder særlig i butikkøer.. Skal ikke finne seg i noe som helst de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplever ofte at eldre fok går rett forbi meg i kø på butikken selv om jeg står før dem.

Er som regel damer som gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha. Jeg tror på det med at eldre mennesker blir mer taktløse når de kommer opp i åra, for å si det sånn.

Å vente på at andre mennesker går av bussen før man trenger seg på, DET gjelder ikke for halvparten av pensjonistene i Oslo.

Fikk en paraplyspiss i låret en gang, fordi den gamle dama på fortauet var så ivrig på å presse seg på bussen før folk hadde fått gått av.. med paraplyen som et våpen foran seg!

Det der har jeg og opplevd flere ganger, stokker og paraplyer er våpen og de SKAL først inn på trikken!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mister litt troen på de eldre når jeg leser dette jeg. Men har jo noen slike episoder selv også.

Selv merker jeg at eldre kvinner er helt utrolige til å snike i køer. Lurer på hva det er med det?

Jeg var nyoperert, og skulle egentlig være sengeliggende, det var nok ganske godt synlig

for de fleste som meg at jeg absolutt ikke skulle vært oppegående. Står i en kø på matbutikken

for å få med meg det nødvendigste, da sammen med mine to små barn, da en dame presser

seg foran meg i køen. Min minste sier høyt og tydelig: " Mamma hun eldre dama der sneik foran

deg, og det er jo ikke lov å snike". Dama snur seg og ser surt på meg og sier at jeg bør lære

barna mine oppdragelse. På det tidspunktet sier hun som sitter i kassa, og er en bekjent av meg

høyt og tydelig : "Han gutten har vel bedre oppdragelse enn deg da, han er bare 4 men har da lært

at det er ufint å snike foran andre, og attpåtil foran en dame som du ser bør komme seg hjem i

senga."

Jeg lo godt for å si det slik.

Det verste jeg vet er eldre damer som alltid skal snike foran når jeg har dårlig tid, skal hente

i barnehage e.l. De er pensjonister, og har all verdens tid, hvorfor snike foran oss andre da.



Anonymous poster hash: c4fe9...b61
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevde en gang at en middelaldrene dame i rullestol, kavet seg i vei rett foran meg når jeg stod i kø på en bensinstasjon en gang. Sa ingenting, men fy søren, neste gang skal jeg si noe. Maken til frekkhet! "Unnskyld, men nå sneik du". Er det lov å si?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg opplevde noe skikkelig fælt med en gammel dame en gang. Jeg var med en venninne og hennes datter som da var 5 år og under behandling for kreft - skikkelig hestekrefter med cellegift og steroider, så hun hadde ikke hår (men hadde en lue på) og hadde slikt litt oppblåst ansikt som de som blir behandlet lenge med store doser steroider får. Vi sto og ventet på bussen til byen, og skulle ha en hyggelig dag med restaurantbesøk og teaterforestilling, noe jenta hadde gledet seg til i lang tid, men som vi hadde utsatt et par ganger fordi hun var så syk.

Da vi sto og ventet på bussen, kom det en dame i 70-årene og stilte seg ved siden av oss. Etter hvert merket jeg at hun sto og uffet og akket seg og jeg så bort på henne. Der se hun, gamle kjerringa og åpenbart glaner på småjenta og uffer seg åpenlyst. Da hun ser at jeg ser på henne, sier hun: Huff, det var da et lite vakkert barn! Så uheldig!

Og det verste var at jenta hørte det hun sa, og ble tydelig lei seg. Hun var litt nedfor resten av dagen, selv om vi prøvde å forklare at damen ikke var riktig vel bevart og ikke kunne ha særlig godt syn, så ødela hun altså dagen en liten jente med alvorlig kreftsykdom hadde gledet seg til i lange tider.

Hadde det ikke vært barn til stede, skulle jeg kverket damen med mine egne hender.

Anonymous poster hash: 66c48...967

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fy f altså. Den siste der. Merker jeg blir skikkelig sint på eldre mennesker etter å ha lest denne tråden. Heldigvis er de fleste snille og høflige, men man skulle nesten ikke tro det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er litt

:klappe: for mannen!

Ei venninne av meg har barn med en sør-amerikaner, og de har bestemt seg for å oppdra ungen tospråklig. Hun er etnisk norsk, men har trekk som gjør at hun ser litt utenlandsk ut.

En dag var hun på butikken med ungen sin, og snakket spansk til den. Da hører hun noen eldre damer si:

- Å disse utlendingene, kan de ikke lære seg norsk?

Hun går bort til dem og sier:

- Jeg er etnisk norsk. Ungen min oppdras tospråklig, og forøvrig hvor mange språk kan dere?

Det er litt typisk eldre damer, de snakker bevisst høyt som en form for herske teknikk.



Anonymous poster hash: a690a...15c
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad jeg ikke er den eneste som opplever at eldre kvinner ofte tar seg større frihet en barn og unge gjør. Det var en tidlig morgen når jeg skulle handle på butikken før jeg skulle på jobb, og en dame bare sniker seg inn før meg i køen! Jeg sa "unnskyld, du vet at du er bakers i køen?" og kvinnen svarte så høyt og rungende at jeg fikk helt bakoversveis "Nei det er jeg ikke! Jeg skulle bare titte på avisene!" Jeg sa helt rolig "Om du går ut av køen for å titte på avisene, har du mistet din plass i køen". Da hører jeg bare at hun freser til meg "Pass deg! Jeg er på hugget i dag!". Jeg ble helt sjokkert. Det verste av alt er at denne eldre kvinnen eier den lille Cafeen ved siden av tunnelbanen. Ja, jeg vet hvor jeg aldri skal handle kaffe igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad jeg ikke er den eneste som opplever at eldre kvinner ofte tar seg større frihet en barn og unge gjør. Det var en tidlig morgen når jeg skulle handle på butikken før jeg skulle på jobb, og en dame bare sniker seg inn før meg i køen! Jeg sa "unnskyld, du vet at du er bakers i køen?" og kvinnen svarte så høyt og rungende at jeg fikk helt bakoversveis "Nei det er jeg ikke! Jeg skulle bare titte på avisene!" Jeg sa helt rolig "Om du går ut av køen for å titte på avisene, har du mistet din plass i køen". Da hører jeg bare at hun freser til meg "Pass deg! Jeg er på hugget i dag!". Jeg ble helt sjokkert. Det verste av alt er at denne eldre kvinnen eier den lille Cafeen ved siden av tunnelbanen. Ja, jeg vet hvor jeg aldri skal handle kaffe igjen.

:hoho:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...