Gå til innhold

Serien "Okkupert" på TV2 skuffer!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Flere enn meg som finner serien "Okkupert" svært dårlig?

Jeg kan ikke fatte at dette er landets dyreste TV-serie noensinne!

Dårlige skuespillere, diverse urealistiske handlinger som utspiller seg og det hele blir veldig "wannabe-American-Hollywood-opplegg"!

Det eneste positive hittil er selve satsningen - kult at man er villig til å bruke penger for å satse på en god serie, som dessverre feiler. Ellers er også handlingen ganske interessant.

Men grusomt mye dårlig, noe som gjør det hele kjedelig og til en lidelse å se på til tider.

Anonymous poster hash: 8abd6...788

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er forderdelig mye dårlig skuelspill i norske serier og filmer! Den enste jeg synes klarer seg ganske bra mtp skuespillprestasjon er livvakten. Ane Dahl Torp er grusom.

Anonymous poster hash: a9843...2ac

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er liksom ikke helt der oppe med Karl & co og Hotel Cæsar, nei.

Anonymous poster hash: b89d2...73a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Balian de Ibelin

Er liksom ikke helt der oppe med Karl & co og Hotel Cæsar, nei.

Anonymous poster hash: b89d2...73a

 

Med tanke på hvor dårlig Karl & co og Hotel Cæsar er. Så må Okkupert være noe av det værste som er laget.

 

Jeg vet ikke hvordan denne serien er har ikke sett på og kommer aldri til å se på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke fått sett serien, men er ikke overrasket. Det sier seg selv når omkvedet rundt hver nye serie er skryting av hvor mye penger de har brukt på prosjektet, som om det automatisk gir internasjonal kvalitet. I Danmark er jo fokuset på gode manus.

 

Tror Norsk tv har fått et slags mindreverdighetskompleks i forhold til gamle serier som hadde ryktet på å  være så gråe. Men var det nå så dårlig(ere) egentlig? Mye av den internasjonale popularieten til de andre skandinaviske seriene er jo "noiren". Norske produsenter virker så fokuserte på å få solgt serien utenlands, at det blir en rar etterligning.

 

Skulle ønske de fokuserte mer på eget publikum. Har inntrykk av at norsk filmindustri er hakket bedre der, uten at jeg skal uttale meg for sikkert. Men noe må det være når flere norske filmregissører gjør det greit i utlandet.

 

(Edit;)

Endret av Cordelia
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med det budsjettet så burde det bli en god serie...



Anonymous poster hash: 9ddda...998
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får litt Hotel Cæsar -følelse, synes jeg..

 

 

Trodde aldri jeg skulle si dette, men selv Hotel Cæsar er bedre enn Okkupert...

Anonymous poster hash: 1fc23...3d8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ideen bak serien er veldig god, gjennomføringen ikke så imponerende så langt. Jeg venter også spent på å se hvor alle millionene har gått.



Anonymous poster hash: 6a1ba...e11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde aldri jeg skulle si dette, men selv Hotel Cæsar er bedre enn Okkupert...

Anonymous poster hash: 1fc23...3d8

Hotel Cæsar er da slett ikke dårlig!

Anonymous poster hash: b89d2...73a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes også rammene rundt serien er både bra og spennende, men det skorter for mye på skuespillerpresentasjonene så langt. Spesielt Ane Dahl Torp og hun fra Stavanger - det er bare ikke troverdig nå. Og noen ting blir for irriterende, som at PST henter inn en 15åring uten foreldrenes tillatelse, at noen dukker opp full i blod for å snakke med allerede traumatiserte foreldre. Jeg kommer til å fortsette å se den uansett, da jeg håper det tar seg opp. Djupvik og han journalisten er dyktige da.



Anonymous poster hash: 9843e...09b
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg synes også rammene rundt serien er både bra og spennende, men det skorter for mye på skuespillerpresentasjonene så langt. Spesielt Ane Dahl Torp og hun fra Stavanger - det er bare ikke troverdig nå.

Anonymous poster hash: 9843e...09b

 

Veldig få norske skuespillere som er bra og Ane Dahl Torp synes jeg ikke er en av de så enig med deg der. Skjønner egentlig ikke hva folk ser i henne - hun er jo tydeligvis ganske 'hot' i skuespillerverden , synes heller ikke hun var bra i Bølgen. Snakker veldig unaturlig som de fleste andre norske skulespillere gjør.

Endret av punkyB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som kanskje irriterer meg mest er at den røde tråden gjennom alle episodene blir så svak, og episodene henger så lite sammen. I tillegg så skjer det jo på en måte veldig lite, det blir ikke noe spenning verken til selve episoden eller til de neste.



Anonymous poster hash: a892e...6e7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er som med de fleste andre norske filmer og serier: god idé - elendig gjennomføring. Mange hadde nok hatt bedre av å ikke ha så mye å rutte med. Da må man være litt kreativ for å få det bra, ikke bare kjøpe seg kule effekter og tenke at det er nok.



Anonymous poster hash: f2c48...553
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skuespillet er så elendig som det kan få blitt... Rett og slett helt ekstremt dårlig fra ende til annen.



Anonymous poster hash: 1fc23...3d8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår at poenget med serien er å utforske nordmenns evt reaksjon på okkupasjon, men jeg syntes at måten omstendighetene rundt dette ble skildret, var såpass elendig at jeg ikke gad å se mer enn den første episoden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg så litt av kveldens episode og har ikke sett noe før. Det er noe som ikke er veldig troverdig med skuespill og replikker, men ideen virker bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...