Gå til innhold

Gift ved første blikk - sesong 2


musestille

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

For hver episode så blir min oppfatning av parene endret :P

 

Jeg syntes at Patricia og Ian var veldig søte da de giftet seg. Hadde inntrykk av at de ville bli et bra par, men jeg forstår at tålmodigheten hennes virkelig settes på prøve. Han må jo også forstå det at det er viktig å jobbe med kommunikasjonen og vurdere å bruke andre inntrykk enn han er vant med. For å gjøre en liten innsats. Det er vanskelig å ikke få positive tilbakemeldinger eller komplimenter i starten fordi man som regel er usikker på den andre parten. Jeg skjønner godt at Patricia blir usikker på seg selv og han på grunn av dette. Jeg heier på dem, men det ser veldig dårlig ut nå...

 

Lars Peter har virkelig noen indre demoner han må ta tak i. I likhet med Patricia og Ian har jeg inntrykk av at Lars Peter og Annika tenker de er i en datingfase og de må "se litt hva som skjer". Hele konseptet med å gifte seg i dette prosjektet er jo for å ha trygge rammer å bygge forholdet videre på. Jeg tror de låser seg selv fast i usikkerheten, i stedet for å være åpne og gå "all in". Det eneste paret som virkelig har fått dette til er Paul og Hannah. De virker mer voksne/modne enn de to andre parene nettopp fordi de har en ro og trygghet i mellom seg (slik jeg ser det gjennom skjermen) på tross av noen ulikheter.

 

Annika og Lars Peter heiet jeg virkelig på i starten og jeg hadde håpet på at de får det til å fungere. Hans usikkerhet og frykt tror jeg kan bli en stor utfordring for forholdet. De har begge ting de sliter med, men hans bekymring skinner mer igjennom. Kommunikasjon er uansett essensen i et forhold.

 

Fremdeles trist over altfor korte episoder. Snufs :(

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Ian er fryktelig sjarmerende. Personligheten hans er litt udefinerbar, og det liker jeg. Han virker som en artig type, uten at han helt selv vet det. Jeg føler ikke at Patricia helt ser det. 

 

Lars Peter liker jeg mindre og mindre. 



Anonymous poster hash: a1dd0...bea
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det var morsomt med reklamen for neste episode "dette med VEGANER...det er først nå jeg forstår at hun virkelig er DET!!" :fnise:

 

Jeg sitter og lurer på om hun misliker at han spiser biff og går med skinnjakke, eller om hun ikke syns det gjør noe så lenge hun slipper.

Jeg regner med at hun hadde syntes det var mest optimalt om han også hadde vært veganer eller vegetarianer. Hun sa jo selv at miljøet er relativt lite, så det er litt vanskelig. Jeg tror ikke hun er helt tolerant og vil nok prøve å lede han litt i matveien, hvertfall noen dager i uken. Vi får se litt. De er veldig forskjellige, men Paul er jo utrolig tålmodig og velvillig til å finne en løsning, så det kan hende at dette faktisk fungerer. 

Anonymous poster hash: a1dd0...bea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror noe av problemet er at de er så unge. Hun ene er bare 24 år. Han ene har aldri vært i et ordentlig forhold engang. Håper de tar med voksne mennesker neste år.

Anonymous poster hash: d79ed...934

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bossa Nova

Et trekk jeg synes var positivt ved både Hannah og Paul: Da de skulle bestemme seg for i hvem sin leilighet de skulle bo i, sa Hannah at de godt kunne bo hos ham (fordi hun tok hensyn). Derimot fanget Paul opp signaler om at hun egentlig ville trives best med å bo i sin egen leilighet. Derfor ble det hos henne.

 

Men, de har store ulikheter og jeg synes det er litt rart at de er koblet sammen. I tillegg til diametralt forskjellige verdier, er hun en katte-person mens han er en hunde-person. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror noe av problemet er at de er så unge. Hun ene er bare 24 år. Han ene har aldri vært i et ordentlig forhold engang. Håper de tar med voksne mennesker neste år.

Anonymous poster hash: d79ed...934

 

Hvem var det som aldri hadde vært i et ordentlig forhold?

Anonymous poster hash: 9e00b...425

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvem var det som aldri hadde vært i et ordentlig forhold?

Anonymous poster hash: 9e00b...425

 

Lars Peter. Han har ikke vært i et forhold som har vart lenger enn 3 mnd. 

Anonymous poster hash: a1dd0...bea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff

 

Uff ja, hun så passe ukomfortabel ut i den situasjonen..

 

Legger ved en link til intervju med parene i forkant av premieren, synes at den kanskje beskriver litt av det vi ser nå..

http://www.vg.no/rampelys/tv/tvnorge/her-er-de-nye-gift-ved-foerste-blikk-parene/a/23524854/

 

Aha ja. Denne Lars Peter-typen ga meg  homo-vibber fra start. På spørsmål om hvordan han syntes det var å overlate skjebne til ekspertene sier har bl.a:

"Det var et øyeblikk der jeg tenkte at «tenk hvis de oppdager at jeg er homofil, og så vet jeg det ikke selv», og så plutselig skulle det stå en gutt og ikke en jente der da de åpnet dørene, ler han."

 

That figures.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte med en gang at Lars Peter var homofil jeg også. Synes ikke han er en direkte fæl person, for jeg håper han bare formulerer seg skikkelig feil til tider!Liker Annika såå godt!

Og Paul! Kan godt ta han jeg ;-) 



Anonymous poster hash: a44de...952
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cartina

Jeg hadde troen på Lars Peter og Annika, var usikker på Patricia og Ian og hadde ikke tro på Hannah og Paul. Nå er dette snudd.

Jeg synes Hannah og Paul er veldig flinke til å respektere hverandre, tilpasse seg og å ta hele situasjonen seriøst. De virker som to veldig gode mennesker som virkelig bryr seg om hverandre.

Lars Peter blir bare rarere og rarere. Annika virker så snill og god men det er et eller annet med han. Har ikke noe tro på dem.

Jeg har mistet litt troen på Patricia og Ian også. Han virker så snill og god men hun holder igjen og virker ikke så interessert. De er jo også veldig unge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor folk mener Lars Peter virker uinteressert osv. Synes hun virker skikkelig, skikkelig uinteressert i han. Han sa at han hadde lyst til å kysse henne, hun prøvde å bare fjolle det bort. Etter han ga komplimenter sa hun noe sånt: "Lars Peter er såå kul....." hørtes ut som hun ville legge til et MEN. Men fortsatte "Det er jo ingenting dårlig..... ingenting skulle tilsi at jeg ikke bør like han......." MEN..?



Anonymous poster hash: c0232...bd3
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt irritert på han med dialekten. :P men hun tar det bra og har humor på det :)

Anonymous poster hash: 8eaea...ad9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner ikke hvorfor folk mener Lars Peter virker uinteressert osv. Synes hun virker skikkelig, skikkelig uinteressert i han. Han sa at han hadde lyst til å kysse henne, hun prøvde å bare fjolle det bort. Etter han ga komplimenter sa hun noe sånt: "Lars Peter er såå kul....." hørtes ut som hun ville legge til et MEN. Men fortsatte "Det er jo ingenting dårlig..... ingenting skulle tilsi at jeg ikke bør like han......." MEN..?

Anonymous poster hash: c0232...bd3

Skjønner godt hvis det er et "Men" der jeg, kanskje det rett og slett ikke er så mye å like?

Han gir henne jo ingenting! Han har ikke tatt på henne en eneste gang, og virker misfornøyd og mutt.

Når han sa at han hadde lyst til å kysse henne, synes jeg ikke hun fjollet det bort. Han sa "jeg bare sier det" i stedet for å gjøre noe, og la ballen dø med det. Vet ikke hvordan jeg hadde reagert selv hvis jeg var henne, hva svarer man på sånt liksom?

Så hvis hun ikke liker han så forstår jeg det godt!

Anonymous poster hash: f5999...1ff

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt hvis det er et "Men" der jeg, kanskje det rett og slett ikke er så mye å like?

Han gir henne jo ingenting! Han har ikke tatt på henne en eneste gang, og virker misfornøyd og mutt.

Når han sa at han hadde lyst til å kysse henne, synes jeg ikke hun fjollet det bort. Han sa "jeg bare sier det" i stedet for å gjøre noe, og la ballen dø med det. Vet ikke hvordan jeg hadde reagert selv hvis jeg var henne, hva svarer man på sånt liksom?

Så hvis hun ikke liker han så forstår jeg det godt!

Anonymous poster hash: f5999...1ff

Helt enig. Blir interessant å se neste episode ut ifra det lille frempeket. Jeg mistenker at jeg vil mislike han enda mer. 

Anonymous poster hash: a1dd0...bea

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg "heier" litt ekstra på hun med det mørke håret som sa i sin tale at hun hadde så mange spørsmål og hun nevnte vaskemaskin og at hun håpet at han likte håret hennes.

Så lurer jeg litt på hvilken sang de spiller? Den som har tekst ala "I could be strong, I could be strong for you"

Den sangen er så fiiin. Lurer på hvem som synger den?

Måå bare legge til en ting:

Ian og hun dama skulle bodd nordpå! Hun hadde hatt godt av å skjønne den nordnorske kulturen litt bedre.. Vi uttrykker oss litt annerledes nordpå :) han er jo skikkelig søt og into her. Selv om han er litt stille, og ordknapp :P

Han Lars Petter er bare...rar..

Anonymous poster hash: c0d3b...9c1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men herregud, klart det skjedde noe. Jenta lå da å feis til det ikke ligna noe. Selfølgelig må han tenke seg om både en og to ganger da. Fysj!

Anonymous poster hash: 64fef...7df

Anonymous poster hash: 64fef...7df

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymous poster hash: 64fef...7df

Likte du så godt det du skrev at du måtte sitere deg selv? 

Anonymous poster hash: a1dd0...bea

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som vet hva den siste sangen som ble spillt på Sesong 2, episode 4 heter??? Noe av det aller siste som skjer i episoden. 

 

Har leita og leita og leita, men klare bare ikke å finne den.

Blir sprø!
 

Hadde satt ufattelig stor pris på om noen kunne hjulpet meg. :lillesky:

Endret av Habba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pale Light Fades - David Bjoerk :)

Edit: Viss du meinte den same som er nevnt over. 

Endret av Vill
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...