Gå til innhold

Sist sette film?


Anglofil

Anbefalte innlegg

Bølgen og The Butler 

 

Veldig positivt overrasket over Bølgen, så den vil jeg anbefale :jepp: 

 

The Butler synes jeg var en fin film! 

Endret av Nikee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Carrie (2013). Hvorfor lage en remake som er nøyaktig lik originalen bare byttet ut med elendige skuespillere?! (Sett bort fra Julianne Moore da...) Om noen har lest boka vet man at den er bygget opp av vitnesbyrdet til de etterlevende. Skulle ønske noen hadde laget en versjon som gjenspeiler Stephen Kings versjon. Nå er det for sent. Historien er så oppbrukt at jeg spyr.

 

Åja... Terningkast 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blade Runner, Directors Cut, uten voiceover og happy ending, men med enhjørning. Yay! Rutger Hauer for the win!

Elsker den filmen, og liker alle versjonene, men jeg foretrekker kinoversjonen, om jeg måtte velge en av dem. :)

 

Det var også interessant å se arkivkopien som fulgte med boksen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mad Max: Fury Road. Nok et spektakulært høyoktan action-mesterverk i denne halsbrekkende og eksplosive råtass-serien fra George Miller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker den filmen, og liker alle versjonene, men jeg foretrekker kinoversjonen, om jeg måtte velge en av dem. :)

 

Det var også interessant å se arkivkopien som fulgte med boksen. 

Ja, det er en klassiker i ordets beste forstand. Den tåler godt å sees om igjen.

For damene må det jo være gøy å se Harrison Ford da han var ung og pen. For ikke å snakke om Rutger Hauer, som nærmest var elektrisk på den tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Killer Klowns From Outer Space (1988). Akkurat like tullete som tittelen gir inntrykk av, men på en god måte. Var underholdt hele filmen gjennom. Kjempedårlige skuespillere, idiotisk plott og til å le seg skakk av :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Terminator Genisys.

Slett ikke verst, alt tatt i betraktning.

Det ble mye forviklinger med de forskjellige tidsreisene, men jeg liker egentlig det. Det er ingen som helst grunn til at tidsreiser skulle være så liketil og greit som de første Terminator-filmene baserte seg på.

Og artig at "vår" terminator får en lett autistisk sans for humor. Arnie kan koste på seg å leke litt med rollen. Han har tross alt vært terminator i 30 år.

"Have you mated yet?"

Endret av Mann 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mad Max: Fury Road. Nok et spektakulært høyoktan action-mesterverk i denne halsbrekkende og eksplosive råtass-serien fra George Miller.

Ja ,det blir liksom bare bedre og bedre. Jeg er åpen for 30 nye år med Mad Max.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker den filmen, og liker alle versjonene, men jeg foretrekker kinoversjonen, om jeg måtte velge en av dem. :)

 

Det var også interessant å se arkivkopien som fulgte med boksen. 

Slet litt med den, jeg. Glad i scifi og Ford, men fikk problemer med å engasjere meg, både i plottet og i hva filmen prøvde å si. I ettertid ser jeg jo at den har mange fellestrekk med Frankenstein, men i litt stilig innpakning. Film noir-trekkene gjorde den også godt. At jeg verken følte spesielt stor sympati for Ford eller avsky for "skurkene" er vel litt som filmen er ment, men følte jo verken sympati eller avsky motsatt vei heller, og så filmen generelt i et rart engasjements-vakum. Når den var over var det liksom helt greit, og den gikk ikke ned i boka som spesielt minneverdig.

Dette var vel Directors cut. Tror jeg.

For å legge til noe til tråden: Så Alien nylig. Tror jeg bare hadde sett en remaster tidligere, så den opprinnelige kinoversjonen nå. Mye bedre enn jeg husket, innså brått hvordan det hadde blitt franchise av det.

Endret av Utenegenart
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Turbo kid. Merkelig 80 - talls film, fra i år, om en superheltwannabe som redder dagen. Masse blod og gørr veier opp for den dårlige filmmusikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbidden Planet (1956). Veldig kul! Beveger seg kanskje litt sakte til tider, men det passer filmens tone. Den er utrolig annerledes enn andre sci-fi fra 50-tallet, som gjorde at den til tider var nokså uforutsigbar. Veldig bra slutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbidden Planet (1956). Veldig kul! Beveger seg kanskje litt sakte til tider, men det passer filmens tone. Den er utrolig annerledes enn andre sci-fi fra 50-tallet, som gjorde at den til tider var nokså uforutsigbar. Veldig bra slutt :)

Det er liksom litt vanskelig å se den uten å huske at Leslie Nilsen er "Mannen med den nakne pistol". Og det påvirker opplevelsen merkbart. Retrograd type casting. Men den er ikke dum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jiro Dreams of Sushi. Konseptet høres rimelig kjedelig ut, og det hele er jo gjennomført forutsigbart, men liksom fascinerende likevel. Ble definitivt underholdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...