Gå til innhold

Mat med mye proteiner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har behov for å øke mengden proteiner i kostholder, samtidig som at jeg holder kalorinivået nede. Kan dere gi meg noen forslag på raske, enkle ting jeg kan spise med mye proteiner. Som f.eks. passer til mellommåltid på jobb.

Jeg forsøker også å kutte ned på melkeprodukter (pga uren hud), så om dere har forslag på andre ting enn melkeprodukter så hadde det vært bra :)



Anonymous poster hash: 45861...625
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kyllingkjøttdeig, kyllingfilet, biff... Jeg pleier å lage lunch med kyllingfilet og fullkornsris med litt grønnsaker dagen før. Kjempegodt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spe på maten med bønner og linser. Billig og godt.



Anonymous poster hash: 67933...8b8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg spiser kokt egg og valnøtter som mellommåltider på jobb.



Anonymous poster hash: 0e204...d4a
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tips :) Dere som sier egg, tar dere med dere kokte egg på jobb? Lukter ikke det litt sterkt? Har alltid tenkt at kokt egg ikke lukter så godt. Jeg deler kontor med andre, så er greit med ting som ikke lukter. Men det høres ut som en god ide, så kanskje jeg skal teste det ut.



Anonymous poster hash: 45861...625
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tips :) Dere som sier egg, tar dere med dere kokte egg på jobb? Lukter ikke det litt sterkt? Har alltid tenkt at kokt egg ikke lukter så godt. Jeg deler kontor med andre, så er greit med ting som ikke lukter. Men det høres ut som en god ide, så kanskje jeg skal teste det ut.

Anonymous poster hash: 45861...625

Jeg koker og steker egg på jobben. Vi har kjøkken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil slå et slag for okselever ! Levergryter er kjempegodt, kan lages i mange varianter , er billig og inneholder mye protein og andre sunne saker som jern og vitaminer! Prøv :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 4 uker senere...

Alt av kjøtt, fisk og egg. Hadde kanskje vært en idé å bytte ut pasta/ris/poteter med f.eks. bønner, linser eller kikerter, som inneholder mer proteiner..? Og spise mer kjøttpålegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skyr, tunfisk, kyllingfilet, laks, karbonadedeig, egg, svinekjøtt, skinke, linser, melk, kesam, cottage cheese.... :)



Anonymous poster hash: 5d3a4...8b7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du kan steke maten hjemme, så lager du till grønnsaker med kylling/karbonadedeig/laks/svinekjøtt i en matboks, og spiser på jobb. Det smaker like godt kaldt, som varmt. Eller så er skyr et godt alternativ. En skyr inneholder hele 16 g protein. (Den lille boksen)

Egg kan du koke hjemme, og skrelle på jobb. Lukter litt men.



Anonymous poster hash: 5d3a4...8b7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er forresten ikke så heldig å spise tunfisk ofte, alt for mye tungmetaller til at det bør spises f.eks flere ganger i uka.

Ikke tunfisk på boks, den ansees som trygg da de nå benytter yngre/mindre fisk til boks kontra fersk/frosset.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...