Gå til innhold

Hva synes dere om guttenavnene Hadrian og Octavian?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet om ei som har to sønner som heter Hadrian og Octavian. Hva synes dere om disse navnene? Noe dere kunne ha kalt barna deres? Jeg liker Hadrian, men Octavian var litt mer uvant.



Anonymous poster hash: f713d...dd1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns personlig ikke at navnene er så veldig fine, men det er ikke jeg som bestemmer hva folk skal kalle barna sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hørt noen norske som heter det. Tenker på hva de vil få høre om navnet sitt i skolen, fritid, og senere i livet



Anonymous poster hash: 4a3d3...0c6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at dette er barna til en trygded singel mor, med påmalte bryn og silikon.



Anonymous poster hash: 8600b...0f2
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det siste minte om nesespray :P skjønner heller ikke poenget med å sette en H forran et alerede fint navn :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om ei som har to sønner som heter Hadrian og Octavian. Hva synes dere om disse navnene? Noe dere kunne ha kalt barna deres? Jeg liker Hadrian, men Octavian var litt mer uvant.

Anonymous poster hash: f713d...dd1

Med tanke på alle de rare navnene folk velger er det noe litt forfriskende med navn som har litt historisk klang. Octavian er kanskje i meste laget for en liten gutt å leve opp til :P

Anonymous poster hash: 46fde...0bf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om ei som har to sønner som heter Hadrian og Octavian. Hva synes dere om disse navnene? Noe dere kunne ha kalt barna deres? Jeg liker Hadrian, men Octavian var litt mer uvant.

Anonymous poster hash: f713d...dd1

Var det noe gærent med det?

Folk kaller ungene sine betydelig mere sinnsvake ting enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadrian ville jeg sett på som en skrivefeil. Jeg synes Adrian er et flott navn.

Octavian? Sært. Rart. Ikke pent.



Anonymous poster hash: 52ce0...4b5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri i verden oppkalt barna mine etter romerske keisere. Man skal ikke ha lest mye historie før man får en anelse av galskapen, umoralen og maktkåtheten som assosieres med dem.



Anonymous poster hash: 391d0...569
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at dette er barna til en trygded singel mor, med påmalte bryn og silikon.

Jeg tenker mer i retning historieprofessor med litt kraftige fagnerd-tendenser...

Endret av Daria
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet om ei som har to sønner som heter Hadrian og Octavian. Hva synes dere om disse navnene? Noe dere kunne ha kalt barna deres? Jeg liker Hadrian, men Octavian var litt mer uvant.

Anonymous poster hash: f713d...dd1

Vet hun hvem de i utgangspunktet var?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på alle de rare navnene folk velger er det noe litt forfriskende med navn som har litt historisk klang. Octavian er kanskje i meste laget for en liten gutt å leve opp til :P

Anonymous poster hash: 46fde...0bf

Se lyst på det hun kunne kalt ham Marcus Aurelius....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det siste minte om nesespray :P skjønner heller ikke poenget med å sette en H forran et alerede fint navn :)

Den H-en er ganske gammel. Det finnes blant annet en småkjent mur i Storbrittania som bærer samme navn.;)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Mrs. Random Nick

Octavian minner meg om musikk-begrepet oktav. Kan hende jeg hadde vært troende til å kalle mitt barn for det dersom jeg var en svært ihuga musikk-lærer. Men, det er jeg ikke. Kommer heller aldri til å bli det. Kunne egentlig aldri falt meg inn å kalle egne barn for noe av dette. Det blir for sært, og navna er for lange etter min smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Aldri hørt noen norske som heter det. Tenker på hva de vil få høre om navnet sitt i skolen, fritid, og senere i livet

Anonymous poster hash: 4a3d3...0c6

Vi har ikke fått informasjon om de barna det gjelder har norsk statsborgerskap, eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadrian wall, Octavian Augustus / Gaius Octavian. Altså begge minner meg om romersk imperie.

Tenker også på Adrian og Skoda Oktavia :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...