Gå til innhold

Er jeg for tidlig ute - med å sende skolebarnet mitt alene på skolen?


Ruth_87

Anbefalte innlegg

Her sykler førsteklassingen til og fra skolen hver dag, og det går helt fint. Hun sykler på gangsti hele veien fra huset til skolen, og klarer seg helt fint her hjemme en liten time de få gangene det er nødvendig. Dette er etter hennes eget ønske, og det tror jeg er viktig. Så lenge datteren din er komfortabel med å være alene hjemme en time, og at dere f.eks. har en telefon tilgjengelig slik at du kan sjekke at hun er kommet hjem, ser jeg ingen problemer med dette. Du kjenner barnet ditt best! Men selvsagt kan det være at noen reagerer på det. Når noen mener at man ikke bør få sykle til skolen før man er 13 år sier det sitt.



Anonymous poster hash: c32fa...354
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Til dere som sier: "jeg gikk til og fra skolen selv da jeg gikk i første klasse", hvor gamle er dere? Vi som er over 24 (?) begynte ett år senere på skolen enn de gjør i dag, så det blir en litt annen sak.

Uansett; jeg syns det kan være greit at hun går til og fra, men at en 6åring er hjemme alene en times tid noen ganger i uka syns jeg er litt tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdalene

Uansett; jeg syns det kan være greit at hun går til og fra, men at en 6åring er hjemme alene en times tid noen ganger i uka syns jeg er litt tidlig.

husk at det er stor forskjell på 6åringer da.

Vet ikke om du har noen seksåring, men min jente på 5,5 år kan nok mer enn gjerne være hjemme alene allerede nå. Hun er jo gjerne hjemme alene en halvtimes tid om jeg skal på butikken. Hun ringer meg om det er noe, men oftest så er det ingen ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

husk at det er stor forskjell på 6åringer da.

Vet ikke om du har noen seksåring, men min jente på 5,5 år kan nok mer enn gjerne være hjemme alene allerede nå. Hun er jo gjerne hjemme alene en halvtimes tid om jeg skal på butikken. Hun ringer meg om det er noe, men oftest så er det ingen ting.

Nei, har ingen seksåring, men kjenner mange (har en 4,5 åring), og det er klart at noen er mer selvstendige enn andre, og helt sikkert hadde klart det fint. Jeg syns bare det er litt forskjell på å være hjemme alene på fast basis, enn om det bare er en halvtime en gang innimellom fordi mor/far er i butikken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...