Gå til innhold

Er jeg for tidlig ute - med å sende skolebarnet mitt alene på skolen?


Ruth_87

Anbefalte innlegg

Hei alle mødre og fedre :)

Jeg har et barn som har begynt på skolen denne høsten. Og siden skolestart har jeg kjørt barnet mitt enten rett til skolen - eller til SFO. Jeg hadde egentlig ett bilde om at barnet mitt ikke skulle gå til skolen, før rundt 5 eller 6 klasse.

Men samtidig ser jeg at SFO er kostbart. Og egentlig så er det som å kaste penger ut av vinduet, da jeg egentlig ikke har behov av SFO i den grad. Jeg er student og regulerer min egen hverdag egentlig slik som det passer meg. Men...de få dagen som jeg jobber - da slutter jeg på jobb time seinere enn skolen til barnet mitt.

Vi bor ca 10 min unna skolen i ett bolig området. Og det er mange både store og små som går til skolen på den samme veien som det er snakk om for barnet mitt. Barnet mitt er våken og reflektert over trafikk og omgivelser. Hun vil dessuten veldig gjerne gå til skolen selv og klare seg selv. Jeg kjenner ingen så veldig nært, så jeg kunne ha spurt om datteren min kunne ha tatt følge med de.

Er jeg alt for tidlig ute, når jeg nå vurderer om jeg skal prøve å la datteren min gå hjem selv - de få dagen jeg jobber? Jeg ser at lærerne på skolen slipper ikke ut barne - før en voksen har hentet de eller at det er avtalt at de skal på SFO. :huh:

Jeg vil ikke gi dårlig inntrykk på skolen heller. Men det er bare det at jeg er så overbevist på at etter litt trening - så vil datteren min klare å gå selv de få dagen. Det er jo snakk om ca 10 min i ett bolig strøk. Eller ville det ha vekt dårlig oppmerksomhet :nei:

Hva er vanlig og hva er det "voksne" valget her.... :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gå hjem eller være hjemme alene? Førstnevnte syns jeg er helt ok. Sistnevnte syns jeg de er litt små for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider