Gå til innhold

Fra eskimoegg til høstbaby- venter på bittelillesøster ❤️


QBee

Anbefalte innlegg

Da var vi i gang med vårt aller aller siste (denne gangen blir det siste) forsøk for å få tredjemann.

Har lang fartstid fra prøvergamet, det er 8 år siden første prøverørsforsøk. Så har vi da også fått to flotte barn i løpet av de årene, så noen gode prøverfrie pauser har vi hatt.

Men også noen mislykkede forsøk, og diverse operasjoner, og mye rare tanker- har det vært.

Alt i alt har det vært både spennende og interessant å gå gjennom alt sammen, og resultatet er jo fantastisk 😊

Har alltid ønsket oss en stor familie, så er bare nødt til å forsøke en siste gang før vi gir oss.

Begynner på spray neste uke, så sprøyter, og uttak/innsett i uke 42.

Endret av QBee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenker litt på dette med alternativ behandling.

Jeg har fått påvist lav amh denne gang, og leser at d-vitamin kan hjelpe på dette. Lurer på om jeg skal forsøke dette, samt bidronninggele- som visstnok skal bidra for å få frem flere egg.

Så lurer jeg på om akupunktur er verdt et forsøk.

Jeg er skeptiker egentlig. En skikkelig, litt sånn irriterende skeptiker som ikke tror på _noenting_ som "kanskje" kan virke. Men ja, hva kan man si? Jeg blir sprø av disse prøvergreiene.

Alt som ikke ruinerer økonomien, er verdt et forsøk. Kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdagskveld... Nyter et lite glass rødvin. Blir siste gang på lenge, forhåpentligvis. Ikke at det gjør så mye egentlig, er to svangerskap siden jeg savnet alkohol... Og etter siste fikk jeg ganske avsmak. Så blir en cider iblant, og det er det.

Akkurat nå løper minstemor rundt og leker for seg selv. Mens eldste ser på tv. Tenker de kan få være oppe en stund i dag, er så koselig å ha dem rundt seg når de er så harmoniske og fredelige ❤️ Som regel er det masing og krangling, men når det er kveld i helger/ferier så er det liksom som om de slår på en bryter, også kan de ordne seg selv i timesvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig å slutte med nikotin 😒😒😒

Har vært nikotinfri i svangerskapene altså, men i forsøk har jeg ikke vært like flink.

Finner liksom ikke motivasjonen.

Og jeg VIL virkelig slutte, uavhengig av graviditet, men den kortsiktige "nytelsen" vinner liksom alltid over tanken på gevinsten i lengden.

Men nå SKAL jeg klare det. Skal ikke gjøre noe som kan ødelegge sjansene denne gangen. Røyk/snus/nikotintyggis (veksler litt) går først. Også tenkte jeg å kutte kaffe senest etter innsetting.

Må handle inn drops og tyggis, kjenner at dette blir hardt 😞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første spraydag i dag. På prøverørsk betyr det nedregulering- at kroppens egen hormonproduksjon skal undertrykkes. Ved hjelp av en nesespray. Denne virker også uttørkende på endometriose, som jeg har (og som er grunnen til at vi ikke får barn uten hjelp) Forventer ingen bivirkninger egentlig, pleier å tåle disse medisinene bra.

Men hvem vet, er lenge siden sist jeg var gjennom dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

OK, glem det om bivirkninger.

Jeg har vondt i hodet 😒

Det har murra litt i flere dager, og i dag våkna jeg etter 10 timers søvn, skikkelig tett og vond i pappen. Helt sikkert sprayen.

Pleier å ha vondt i hodet periodevis på p-pillen og.

Nå sitter jeg med en kopp kaffe og hører på ungene som leker i senga vår. Mannen er på trening med en kompis.

Burde ha rydda. Eller vaska. Men orker ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dag 12 på sprayen, skal si dagene flyr. Litt hodeverk, og litt trøtt, ellers er formen fin.

Tenker en del på dette med å ønske seg barn som man kanskje aldri får. Og hvordan det blir å eventuelt bli tvunget til å gi opp dette ønsket.

Dette er definitivt siste forsøk for oss. Blir 40-60.000,- kr for dette ene i det private. For det første har vi ikke flere 100.000 liggende å slenge rundt, for det andre har jeg ikke samvittighet til å bruke så mye penger som heller kunne vært spart til de barna vi har f.eks.

Men det blir ikke lett å si stopp. Det ligger en viss bitterhet i det å ikke kunne få barn på egenhånd, selv om man som meg, ikke er barnløs. Sorgen er nok dypere, mye dypere, for de som ikke får noen. Jeg tror ikke egentlig det kan eller bør sammenlignes. Men bittert er det. At det er så enkelt for "de fleste". For meg virker det nesten surrealistisk, nesten magisk, at det går an å lage et helt nytt menneske bare ved å ha sex 😂 tenk hvis det bare kunne vært så lett for oss...

Vi har jo dette forsøket, og jeg er en positiv person. Samtidig så orker jeg ikke å satse for mye på at det går, for sjansen er størst for at vi mislykkes. Dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Dag 12 på sprayen, skal si dagene flyr. Litt hodeverk, og litt trøtt, ellers er formen fin.

Tenker en del på dette med å ønske seg barn som man kanskje aldri får. Og hvordan det blir å eventuelt bli tvunget til å gi opp dette ønsket.

Dette er definitivt siste forsøk for oss. Blir 40-60.000,- kr for dette ene i det private. For det første har vi ikke flere 100.000 liggende å slenge rundt, for det andre  har jeg ikke samvittighet til å bruke så mye penger som heller kunne vært spart til de barna vi har f.eks.

Men det blir ikke lett å si stopp. Det ligger en viss bitterhet i det å ikke kunne få barn på egenhånd, selv om man som meg, ikke er barnløs. Sorgen er nok dypere, mye dypere, for de som ikke får noen. Jeg tror ikke egentlig det kan eller bør sammenlignes. Men bittert er det. At det er så enkelt for "de fleste". For meg virker det nesten surrealistisk, nesten magisk, at det går an å lage et helt nytt menneske bare ved å ha sex tenk hvis det bare kunne vært så lett for oss...

Vi har jo dette forsøket, og jeg er en positiv person. Samtidig så orker jeg ikke å satse for mye på at det går, for sjansen er størst for at vi mislykkes. Dessverre.

Hvordan går det? Synes det var spennende å lese hos deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det? Synes det var spennende å lese hos deg.

Takk for det Tvist 🌹🌹

Er visst over en uke siden sist jeg skrev..

Er nå på dag 19 med spray, fortsatt ikke noen spesielle bivirkninger.

Litt vondt i hodet, men det har jeg jo i perioder, kan skyldes så mangt egentlig.

I dag var det sprøytestart, da. Bemfola 300ie. Skal gå på disse i 10 dager før kontroll, og håper det ikke blir mange dager ekstra. Betaler tross alt 1000,- kr dagen for denne medisinen.😁

Husker jeg grua meg veldig før første gang jeg skulle sette sprøyte på meg selv, men det var kun ekkelt den første gangen.

Samtidig med sprøytene har jeg startet med 10mg prednisolon. Som er betennelsesdempende, skal dempe de negative effektene av endometriosen.

Ellers har jeg IKKE starta noe alternativopplegg, kanskje like greit siden jeg ikke tror på det😂 utelukker ikke at det blir en akupunkturtime eller to, men skjønner ikke helt hvordan jeg skal få tid til å prioritere det. Så vi får se.

Endret av QBee
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seinvakt på jobb i dag.

Og her skjer det lite.

Dag 2 på sprøyter.

Har en slags følelse av at det er noe på gang i magen, men det er nok bare innbilning. Evt endometriosen.

Ellers merker jeg at huden har blitt veldig fin, og har mer energi enn jeg pleier. Styrker troen min på at både hudproblemer og trøtthet er hormonelt/knyttet til hvor aktiv endometriosen er.

Jeg er ved godt mot iallfall. Plutselig her om dagen fikk jeg en følelse av at dette kommer til å gå veien. Nå tror ikke jeg på magefølelser (heller), men det er nå behagelig å føle seg rolig kontra å gå rundt og bekymre seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spurte etter bidronninggele på helsekosten her om dagen forresten, men det hadde de ikke. Tar d-vitaminer da, og har gjort det siden en av de første dagene på sprayen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1000 kroner per sprøyte? Ikke småpenger det er snakk om.

Hva skjer etter ti dager med sprøyter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1000 kroner per sprøyte? Ikke småpenger det er snakk om.

Hva skjer etter ti dager med sprøyter?

Jepp, det er skikkelig dyre medisiner. Når man har forsøk i det offentlige får man dekket det man bruker over 15.000,- ila 3 forsøk, og da koster behandlingen bare 1500 pr fullførte forsøk. Så litt mer overkommelig, enn å dekke alt av medisiner og betale 28.000,- for selve forsøket. Det er jo så verdt det om man lykkes, men uten garantier så er det litt... Blæh.

Men med to barn synes jeg det er helt greit at jeg ikke får mer hjelp fra det offentlige 😊

Etter ti dager er det kontroll for å sjekke hvor mange og hvor store eggposer som har potensiale til å bli brukt, også blir det bestemt enten videre behandling og tid for ny kontroll, eller dato for eggløsningssprøyte og uthenging av egg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes tiden går litt for fort jeg.

Dag 3 på sprøyter i dag.

Kjenner jeg angster litt på å ha dem i kjøleskapet (de skal jo oppbevares kaldt), er så redd for at de skal fryse :fnise:  Altså, jeg kan ikke huske sist noe frøs i kjøleskapet, men det haaar jo skjedd, ikke sant? :fnise:

 

Det er så mye annet som skjer. Foreldremøter, og greier med skole og barnehage, bursdagsfeiringer, helsestasjonkontroller og tannlege og jeg vet ikke hva. Vanligvis er jeg ikke så nøye på å skrive ned slike avtaler, har sånn passe ok hukommelse. Men så kommer det alltid en periode på høsten der alt kommer oppå hverandre og jeg mister litt kontrollen før jeg innser at NÅ må jeg begynne å notere i kalenderen før alt går i glemmeboken. På toppen av det hele har vi kjøpt nytt hus :danse: Vi har lett lenge, så det var deilig å endelig finne noe vi ville ha, MEN siden vi kjøpte før vi har solgt det gamle, har vi plutselig nå fått bråhast med å klargjøre for visning og annonsering. Når en familie på 4 bor i et hus som er akkurat litt for lite, så blir det myye rot, dvs mye å pakke bort før det ser presentabelt ut.

 

Men det er når man har mye å gjøre at man får mye gjort, er det ikke sånn?

Jeg merker iallfall den effekten!

Men det blir jo også litt stress ut av det, som jeg egentlig ikke vil ha samtidig med prøverørsbehandling.

Funderer litt på sykemelding i rugetiden, er det lov?

På en måte tenker jeg at det er feil, på en annen måte- jeg er aldri sykemeldt på tross av smertediagnosen min. Spiser heller smertestillende. Bruker av timebanken der jeg kunne tatt ut egenmelding, osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Kjekt at du tok turen innom mi dagbok, sånn at eg fann dagboka di og. :) Blir spennande å følgja deg gjennom dette forsøket. Eg starta med sprøyter i går, så då er eg berre ein dag bak deg! ;)

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Kjekt at du tok turen innom mi dagbok, sånn at eg fann dagboka di og. :) Blir spennande å følgja deg gjennom dette forsøket. Eg starta med sprøyter i går, så då er eg berre ein dag bak deg! ;)

Takk for spor i boka mi, det er ikke så folksomt her 😂 veldig spennende at vi ligger likt i løypa. Hvilken lege har du hos hausken forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dag 4 på sprøyter i dag. Kjenner "noe" i eggstokkene, men kroppen min har lurt meg før, for å si det sånn.

I kveld skal vi på fest. Og jeg er sjåfør. Jeg er _aldri_ sjåfør 😅 så nå kommer jo alle til å tro at jeg er gravid. Men men, det er jeg jo ikke, så jeg får sitte der og nekte uten at noen tror meg 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for spor i boka mi, det er ikke så folksomt her 😂 veldig spennende at vi ligger likt i løypa. Hvilken lege har du hos hausken forresten?

Det er vel han som heter Arne eg var hos sist. Veit ikkje om det er han eg skal gå til kvar gang eg er der, eller om det kan variera alt etter kva lege som er der den dagen eg skal på kontroll. Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel han som heter Arne eg var hos sist. Veit ikkje om det er han eg skal gå til kvar gang eg er der, eller om det kan variera alt etter kva lege som er der den dagen eg skal på kontroll.

Jeg hadde også han. Var litt morsomt for det var han som fikk meg gravid (😂) for 8 år siden på sykehuset. Han husket ikke oss da, selvfølgelig. Hadde jo bare et forsøk da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hva jeg egentlig har rotet meg oppi 😳 er superstresset og har 1000 ting som skal gjøres. Hatt megler her i dag, og vært i kontraktsmøte ang huset vi har kjøpt.

Er en kamp mot klokka, for vi har jo ikke råd til å sitte med to hus. Utrolig smart å kjøpe nytt først da, ikke sant 😂 også midt i prøverørsforsøket. Huff.

Heldigvis har jeg høstferie. Så har fått malt en husvegg ute i dag, og er på god vei med nedpakking, sortering og kasting. Skal være så glad når vi er ferdige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...