Gå til innhold

Sapphira og drømmen <3


Sapphira

Anbefalte innlegg

Dette var veldig veldig trist lesing. Jeg håper virkelig at dere finner støtte i hverandre. Du virker så utrolig sterk. Jeg skjønner godt at dere tar en pause nå. Fint å høre at dere får oppfølging neste gang :hug:

Jeg tenker på deg/dere :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så trist å lese Sapphira :(

Håpet så inderlig at det skulle gå bra denne gangen :klemmer:

Forstår at dere tar en pause nå, men godt å høre at dere får god oppfølging neste gang du blir gravid igjen :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker på deg... Så lei meg for å lese dette nå.

Men jeg tenker og som deg, at neste gang får vi god oppfølging. Satser på at det ordner seg neste gang for oss begge :klem:

Jeg har troa at når vi får oppfølging og blodfortynnende og progesteron, så går det bra! Men nå har jeg fått påvist litt lavt progesteron da.

Kanskje vi bare har sånn "vennlig livmor" som Susanne Kaluza skriver om? At den ikke skiller mellom gode og dårlige egg.

 

Trist å lese dette, og jeg føler så med deg at du aner ikke. Man blir litt sånn apatisk og orker ikke tanken på graviditet mer... Men som sagt; samtidig er jeg positiv for at det går bra en annen gang :hjerte:

 

Masse klemmer til deg og kjæresten din :smilyblomst:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for fine ord, setter veldig pris på det :klem: Dere er gode å ha! Endelig er nesten alt tilbake til normalt for oss, og det er godt å få hele denne opplevelsen overstått. Det går veldig bra med både meg og sambo; vi var i grunn veldig forberedt. Det verste var helt klart å se mannen sitt ansikt da han så fetuset på UL. Han lyste opp og sa "der er det jo", så tok det noen sekunder før vi begge innså at det var ingen hjerteslag..

Jeg håper jo at vi bare har hatt veldig uflaks, selv om hodet sier at vi ikke får dette til uten medisiner. Tre aborter på så kort tid tærer veldig på psyken, og graviditet er nå forbundet med konstant angst og uendelig tristhet. Selv om dette heldigvis har brakt oss nærmere hverandre, er jeg redd for å påføre mannen min mer smerte. Jeg føler jo at dette er *min* feil, selv om vi (mest sannsynligvis) ikke kommer til å finne ut hva årsakene er. Det er utrolig vanskelig når alt du vil er å prøve videre, selv om du vet at du må stoppe på et tidspunkt. Vi kommer ikke til å vente for alltid, men i hvertfall til slutten av året.

Den største drømmen min er å få barn, men tvilen blir sterkere og sterkere. Kommer det noen gang til å gå? Jeg kvier meg, for da må jeg gå gjennom "alt sammen" igjen. Det som skulle være så lett, liksom...

Bare litt tanker fra meg i natt. Plutselig er vi tilbake som prøvere igjen og då håper jeg alle dere andre prøvere har koselige nyheter i dagbøkene :gravid::hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer:

Dette går bra til slutt, og dere vil få barn. Satser på at du har en overvennelig livmor.

Og hvem vet, kanskje det går bedre når dere får ting litt på avstand. Ønsker dere massemasse lykke til videre :klemmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Vet ikke om det er noen som leser her inne nå, men tenkte jeg skulle legge igjen en oppdatering. September var en veldig lang og tung måned for oss, men nå ser det ut til at ting har løsnet litt. For noen uker siden var jeg veldig nedfor og overbevist om at alt var galt med meg. At vi aldri kommer til å få barn, at vi kommer til å måtte vente i evigheter på utredning, også var jeg jo helt sikker på at jeg hadde fått infeksjon etter MA'en da.. Kremt  :plystre: 

 

Var forresten på UL knappe 6 dager etter kuren og der møtte jeg en lege jeg håper jeg aldri ser igjen :glare:  Hun forklarte ingenting, var utrolig hardhendt og veldig lite empatisk. Ikke hørte hun på noe jeg hadde å si heller, så vi vet ganske lite om hva som skjer fremover. Jeg klarte å sjekke kjernejournalen min på internett og der så jeg at den første legen vi møtte (samme dag jeg fikk bekreftet MA) hadde sendt inn papirer til utredning, så det er vi veldig takknemlige for. Det virker som om dagene går i sneglefart mens vi venter på noe tilbakemelding fra sykehuset, samtidig synes jeg det er utrolig at vi er på slutten av året. 2015 har definitivt vært et år jeg aldri kommer til å glemme  :icon_lol:

 

Mannen og jeg har forresten begynt å trene (på ordentlig!). Jeg pleide å jogge veldig mye før, men har vært dårlig på det så langt i år. Nå løper vi rundt en time noen ganger i uken, og det er deilig å ha noe annet å fokusere på. Nå er målet å være så frisk og rask som mulig når vi prøver igjen  :opplyser:

 

Fikk forresten første mensen etter MA idag og det var en enorm lettelse  :hjerte: Tror aldri jeg har vært så glad for å få den før, men det var jeg nå altså  :lol: Jeg er bare så lettet over at kroppen er "nullstilt" igjen og at jeg bare kan være meg selv en stund.. Jeg føler at alt i livet mitt siden mars har vært fokusert på baby og prøving, at livet har stått "på vent", rett og slett. Vi har fått litt skrekken nå, så vi velger å vente helt til utredning er overstått før vi blir prøvere igjen, uansett hvor lang tid det tar. Det blir nok et par måneder å vente før dagboken blir aktiv igjen!

 

Ville bare legge igjen en klem til alle dere som har fulgt med her :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er så sterk Sapphira, og det kommer til å ordne seg etter en tid, og du kommer til å bli mamma :klemmer:

Så godt å høre at legen har sendt henvisning til utredning, håper ting går på skinner framover da. Forstår at du velger å vente til etter utredningen nå, og forhåpentligvis blir ikke det så alt for lenge til :) Vet det er liten trøst oppi alt (får høre det ofte selv), men det er jo bare tiden som hjelper. Heldigvis er vi unge, og trenger ikke stresse, selv om man gjerne blir veldig utålmodig med en gang man blir prøver..

Vi skal nok få oppleve graviditet i framtiden som går bra :rodmer:

Det er jo supert at dere har satt i gang med trening! Skulle ha vært flinkere selv, for det er jo så god følelse når man først kommer i gang :nigo:

Håper alt går bra med dere begge to framover, og gleder meg til å se dagboka di i full sving igjen når tiden er inne :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: vet ikke om noe annet å si enn at jeg håper det går og at ting er og blir bedre for dere :) Endret av LilleMy1989
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi venter, vi også!

Ser faktisk for meg at det blir lenge til for oss. Prøver å slanke meg! Hehe ;)

Gleder meg til å følge deg når du blir aktiv igjen :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender deg en god klem, Sapphira :kose: Og lykke til med utredningen! Håper å se deg her igjen når dere er klare for det :hjerte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Annonse

Den 18 Jan 2016 at 12.30, Sjela skrev:

Lykke til med utredningen. Håper det snart er din tur :hjerte: 

 

Den 27 Feb 2016 at 9.55, kaffemor skrev:

Håper alt er fint med deg :hjerte: 

 

Den 2 Mar 2016 at 10.34, BeKind skrev:

:klemmer: Håper alt går fint med deg

Så koselig av dere å legge igjen beskjeder her :klem::hjerte: Det er lenge siden jeg har vært her nå, så det er vel på høy tid med en oppdatering!

Siden sist har jeg altså blitt utredet. Etter siste MA i september bestemte vi oss jo for å vente, selv om det slett ikke har vært enkelt :closedeyes: Vi fikk første utredningstime i desember og tok alle blodprøvene da - svarene får vi neste fredag! Grugleder meg veldig til å få resultatene kjenner jeg. Mannen synes jeg er gal som håper at de har funnet noe, men jeg tror jeg kommer til å føle meg mye bedre dersom jeg vet at det var en årsak til de andre abortene, og at vi nå kan få hjelp. Jeg har dessverre ikke hatt det så godt de siste månedene :( Jeg har vært veldig nedfor og hatt vanskeligheter for å finne mening i hverdagen. Likevel har jeg insistert på å vente med prøvingen, for jeg tror ikke at jeg hadde taklet en abort til.. I hvertfall ikke uten å ha en pause først. Om vi skulle være så uheldige å miste igjen etter utredning så kan jeg i hvertfall trøste meg med at vi har gjort alt vi kan. 

Vi kommer nok til å prøve igjen snart, men jeg tror ikke det blir denne måneden. Mannen min er en av de som har blitt påvirket av oljekrisen, så det er litt vanskelige tider for oss akkurat nå. Han foreslo likevel for noen dager siden at kanskje vi kan få oss en valp, og det er noe jeg virkelig kunne tenkt meg :hjerte: Vi elsker hunder begge to og har blitt enige om at nå er den rette tiden for oss å få hund. Jeg tror også det kan være en stor trøst - spesielt når jeg blir gravid og engstelig igjen. Så de siste dagene har jeg bare lest om diverse raser på nettet! Mannen har fryktelig lyst på en labrador, men jeg er usikker på om jeg har lyst på en aktiv hund. Jeg ønsker meg heller shih tzu eller Japansk spisshund. Det blir spennende å se hva vi lander på. Uansett så gleder jeg meg innmari til å få en firbeint "baby" inn i familien :rodmer:

Kommer nok til å skrive litt mer her fremover :hoppe:Vi er ikke langt unna med prøvingen, selv om tiden går uendelig sakte. Håper jeg kan oppdatere her med gode nyheter snart :blomst: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre fra deg :hug: 

Jeg skjønner godt hva du mener jeg - er noe med det å få en forklaring på ting. Kan tenke meg at det er slitsomt å gå å vente på resultatene... Er det denne fredagen dere får vite noe? 

Ååh valp :rodmer: Det kan jo også kanskje bidra til å ta vekk/roe ned alle tankene om prøvingen? Som sikkert er sunt :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

Den ‎02‎.‎03‎.‎2016 at 17.58, Sapphira skrev:

 

 

Så koselig av dere å legge igjen beskjeder her :klem::hjerte: Det er lenge siden jeg har vært her nå, så det er vel på høy tid med en oppdatering!

Siden sist har jeg altså blitt utredet. Etter siste MA i september bestemte vi oss jo for å vente, selv om det slett ikke har vært enkelt :closedeyes: Vi fikk første utredningstime i desember og tok alle blodprøvene da - svarene får vi neste fredag! Grugleder meg veldig til å få resultatene kjenner jeg. Mannen synes jeg er gal som håper at de har funnet noe, men jeg tror jeg kommer til å føle meg mye bedre dersom jeg vet at det var en årsak til de andre abortene, og at vi nå kan få hjelp. Jeg har dessverre ikke hatt det så godt de siste månedene :( Jeg har vært veldig nedfor og hatt vanskeligheter for å finne mening i hverdagen. Likevel har jeg insistert på å vente med prøvingen, for jeg tror ikke at jeg hadde taklet en abort til.. I hvertfall ikke uten å ha en pause først. Om vi skulle være så uheldige å miste igjen etter utredning så kan jeg i hvertfall trøste meg med at vi har gjort alt vi kan. 

Vi kommer nok til å prøve igjen snart, men jeg tror ikke det blir denne måneden. Mannen min er en av de som har blitt påvirket av oljekrisen, så det er litt vanskelige tider for oss akkurat nå. Han foreslo likevel for noen dager siden at kanskje vi kan få oss en valp, og det er noe jeg virkelig kunne tenkt meg :hjerte: Vi elsker hunder begge to og har blitt enige om at nå er den rette tiden for oss å få hund. Jeg tror også det kan være en stor trøst - spesielt når jeg blir gravid og engstelig igjen. Så de siste dagene har jeg bare lest om diverse raser på nettet! Mannen har fryktelig lyst på en labrador, men jeg er usikker på om jeg har lyst på en aktiv hund. Jeg ønsker meg heller shih tzu eller Japansk spisshund. Det blir spennende å se hva vi lander på. Uansett så gleder jeg meg innmari til å få en firbeint "baby" inn i familien :rodmer:

Kommer nok til å skrive litt mer her fremover :hoppe:Vi er ikke langt unna med prøvingen, selv om tiden går uendelig sakte. Håper jeg kan oppdatere her med gode nyheter snart :blomst: 

 

Hvordan går det med deg?

Mannen her har også foreslått å kjøpe en kattunge etter vi har vært prøvere i ett år. Hun vokste jo ganske fort, men det har blitt i hvert fall veldig mye latter hjemme hos oss. Så dyr hjelper virkelig når det trengs.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere fått dere valp nå? :) Det kan være godt å få fokuset over på noe annet ja, for jeg skjønner at du ikke har hatt det så greit :klem: Håper at dere har fått noen svar som kan hjelpe dere videre på vei, og håper å lese mer fra deg her og forhåpentligvis en del solskinnshistorier :sol::klemmer: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei jenter, så koselig at dere legger igjen spor her :klem: 

Vi har endelig blitt prøvere igjen! Juni har vært første pp og jeg er spent på å se om vi lykkes på første forsøk igjen. Veldig typisk om det tar tid nå når det faktisk er planlagt :ler: Gleder meg masse til å bli en del av "gjengen" her igjen :5:

Og ja, vi har blitt (hunde)foreldre til ei skjønn frøken :rodmer: Er så utrolig forelsket og hun har hjulpet meg veldig med depresjonen som jeg har hatt siden forrige abort. Litt morsomt, for jeg har aldri vært ett hundemenneske (:fnise:), men hun er bare så nydelig :hjerte: Håper og tror at om veien fremover blir vanskelig så kommer hun til å være en stor trøst. Skal være flink på å oppdatere fra nå av!

Prøveperiode 1 (ny start!):

Forventet EL: 4. Juni

IKM: 19. Juni 

:hoppe:

 

Endret av Sapphira
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med hundebabis og velkommen tilbake :nigo: Jeg holder fingrene krysset for dere! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...