Gå til innhold

Hverdagen med lille V <3, trening & kosthold.


ShiningStar

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Idag har jeg og frøkna vert på ammepoliklinikken, klarte å legge henne bra til uten skjold, pluss det så ut som hun hadde det riktig så koselig der hun lå. Har klart å legge henne til selv også når vi kom hjem, men merker spesielt at den venstre brystvorten fremdeles er sår.. Skal smøre som en helt med purelan mellom øktene. 

 

Så nå er det innført unntakstilstand i heimen, nå ammer vi så ofte som mulig, og stakkars far har flyttet på gjesterommet for å få litt fred og søvn mtp at han er begynt på jobb... Hååper Hååper at dette får opp produksjonen, dersom ikke har vi prøvd og da skal jeg heller forsone meg med at det blir en mme baby 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkna sovnet igår rundt midnatt, og sov helt til klokken 05:40, da fikk hun mat og sov videre til kl 10 :sjokkert:  :sjokkert:

Føler meg uthvilt! Håper hun får en sånn rytme  :fnise:

Nå ligger hun å pludrer i vuggen sin så mor får spist frokost. 

Ang ammingen så prøver jeg iherdig å få opp produksjon med pumping osv ingen resultat enda så vi får se hvor mange dager jeg skal holde på.. Frøkna blir vertfall illsint ved puppen, virker desverre som om jeg får mindre melk....  :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkna sovnet igår rundt midnatt, og sov helt til klokken 05:40, da fikk hun mat og sov videre til kl 10 :sjokkert::sjokkert:

Føler meg uthvilt! Håper hun får en sånn rytme :fnise:

Nå ligger hun å pludrer i vuggen sin så mor får spist frokost.

Ang ammingen så prøver jeg iherdig å få opp produksjon med pumping osv ingen resultat enda så vi får se hvor mange dager jeg skal holde på.. Frøkna blir vertfall illsint ved puppen, virker desverre som om jeg får mindre melk.... :vetikke:

Så deilig med masse søvn!! Håper det blir en vane :)

Syns du er flink som står på med amminga!!:) håper virkelig du får det til :) hvis ikke er jo mme et fantastisk alternativ da, og du må jo ikke slite deg helt ut heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som du har en sunn holdning til det med ammingen. :Nikke: Skjønner at man helst vil amme, det er både bra og praktisk, men MME funker jo helt fint det også.

Synes man er litt småhysteriske her i landet når det gjelder amming og får vondt av nybakte mødre som føler seg ille fordi de ikke lykkes med ammingen. Det er bra at man prøver det man kan, men går det ikke så burde ikke det være noe nederlag.

Håper du koser deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at lille Vilde er 16 dager idag, tiden går så fort :D  Syns hun har forandret seg masse allerede. Vi skal på fotografering denne uken, må jo ha bilder til takkekort og dåpsinvitasjoner. Gleder meg til å planlegge dåpen, den blir nok i januar, men jeg skal være tidlig ute å bestille masse på ebay :D :D 

 

Frøkna har forresten en ganske fin rytme dagene våre starter alt ifra 8-10 da får hun mat, også kler vi på oss hverdagsklær og hun sovner i vuggen nede i stuen, da får mor stelt seg, og ryddet litt samt spist frokost. Etter dette er det mat igjen rundt 12-13 før det enten er trilletur eller bare kosing hjemme. Hun sover ganke mye men er mest våken på kvelden fra rundt 20-24 ca. Igår tok hun kvelden klokken 23:30 og sov til kl 04:50 fikk mat og sov videre til 08:30 så mor får ivertfall nok søvn. 

 

Idag har vi også vært en tur på helsestasjonen for veiing. Frøkna veier nå 3370 så hun har gått bra opp i vekt siden fødsel så kjempe fornøyd med det. 

 

Ang ammingen så har jeg hatt samtale med jordmor og helsesøster så det blir nok til at vi gir erstatning dersom ikke produksjonen min tar seg opp. Jeg stresser ikke lengre med det og tenker at jeg har prøvd, hatt våkenetter pga dette og mye fortvilelse så nå er fokuset heller å kose meg med lille prinsessa. 

 

Hun er så nydelig, griner så og si aldri, kun når hun er sulten og maten ikke kommer raskt nok. Sover godt og lager de søteste lydene  :rodmer:   Tenk å bli så forelsket i et lite nurk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun høres så snill og nydelig ut! :rodmer: Også så fint navn!

Hvordan trives pappaen med den nye tilværelsen? :)

Ja hun er god :D :D 

 

Pappaen har virkelig vært fantastisk, tror han koser seg veldig. Han passer når jeg trenger litt ekstra søvn eller vil ta en dusj, så tror han syns det er skikkelig stas :D  

 

Jeg var litt redd i begynnelsen av graviditeten for han var ikke sånn kjeeempe engasjert, men det har virkelig snudd nå :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint navn :) og høres ut som ei herlig lita jente :) kos dere masse med henne! Kjenner jeg gleder meg nå ja!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint navn! :) Høres ganske lik ut som min lille frøken, hun er også fornøyd nesten hele tiden og vi har såvidt hørt henne skrike. Vi får nyte det mens vi kan! ;) Nettene dine er jeg misunnelig på da! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god tirsdag :)  

 

Idag var det morgen for frøkna rundt 08:30 så da fikk hun seg et bad. Virker som hun liker det litt mer nå, de første gangene hylte hun som om jeg drev å torturerte henne, nå ligger hun bare stille å ser seg om. 

 

Etter dette fikk hun litt mat og sovnet i vuggen sin. Vi har også vert 1,5 time på trilletur idag, må jo virkelig utnytte det utrolig fine været her på vestlandet idag  :laugh:

 

Gårsdagens spinningtime gikk over all forventning og kjenner det var skikkelig godt å være tilbake. 

Imorgen er det ny time, da må jeg ha med frøkna så må planlegge litt ikveld slik at vi kommer oss ut døren til riktig tid :fnise:

 

Måtte alle ha en strålende tirsdag :D :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så imponert!! Du er tilbake på spinningsykkelen!? :hakeslepp:  *applaus* Hvordan tenker du å gjøre for å kunne ta henne med på spinning? 

 

Og 1,5 time trilletur hørtes deilig ut! :) Hvor mye kler du på henne, og hva har du av tepper, dyne osv? Har ikke vært på så lange trilleturer jeg enda :)

 

Ha en fin tirsdag du også  :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er også skikkelig imponert over både trening og det at du til og med tar henne med deg! Jeg syns fremdeles det meste er litt skummelt og trives best i sofaen... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så imponert!! Du er tilbake på spinningsykkelen!? :hakeslepp:  *applaus* Hvordan tenker du å gjøre for å kunne ta henne med på spinning? 

 

Og 1,5 time trilletur hørtes deilig ut! :) Hvor mye kler du på henne, og hva har du av tepper, dyne osv? Har ikke vært på så lange trilleturer jeg enda :)

 

Ha en fin tirsdag du også  :blomst:

De har heldigvis barnepass på senteret hvor jeg trener, egentlig må de være 6 uker før de kan leveres der, men dersom hun sover fint i vognen sin så skal de se etter henne mens jeg er på spinning i rommet ved siden av. Har pakket stellebaggen og funnet frem alt jeg skal ha med imorgen så håper på at det går greit å komme seg ut døren imorgen, og at hun sover fint så mor får trent. 

 

På trilleturen idag hadde hun på seg ull underst og en bamsedress utenpå pluss lue. I vognen har jeg lammeskinn som hun ligger på, så en dyne og et teppe oppå der igjen. Så kommer jo trekket til bagdelen tilslutt. Hun var ivertfall varm nok hele veien, når det blir litt kaldere i luften går jeg over til vognposen med lammeskinn inni så hun holder seg god å varm. 

 

Jeg er også skikkelig imponert over både trening og det at du til og med tar henne med deg! Jeg syns fremdeles det meste er litt skummelt og trives best i sofaen... :sjenert:

Takk Takk :D 

 

Det var veldig rart å være borte fra henne igår selv om det bare var 2 timer, hun hadde det veldig fint med pappen da.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjempeimponert over at du er tilbake på spinning allerede. :jepp: Det må være deilig å komme igang igjen.

Koselig med trilletur også. Ser for meg det søte lille nurket i bamsedress nedi vogna. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god onsdag!   :biggrin:

 

Dagen startet kl 08:15 idag, vel å merke for ho mor. Lille V lå fremdeles å sov i vuggen sin. Så da var det bare til å stappe beina i treningstightsen (de meste av magen har forsvunnet men altså ingen fotballfrue selv 18 dager etter fødsel :fnise: ) Takk gud for treningsbukser med høyt liv... 

 

Fikk i meg frokost (proteinshake) kledd på frøkna å gidd hun litt mat før vi kom oss avgårde på treningssenteret. Heldigvis var hun blid og fornøyd hele veien der så fikk unnagjort spinningtimen. Formen/kondisen er faktisk upåklagelig og jeg må nesten si at jeg er der hvor jeg var før baby nå gjenstår bare å komme igang igjen med styrketreningen (må nok vente et par uker til) 

Har heldigvis mål og trene mot, da jeg er røykdykker iforbindelse med jobben  Må ta ny fysisk test der i juni, så må bare henge i for disse slappe armene klarer neppe noe armhevinger med det første. 

 

Fikk en rar kommentar av en eldre dame på treningssenteret noe ala "tør du virkelig ta med baby ut når hun bare er 2,5 uke gammel"  :vetikke:  :vetikke:  ble litt paff så fikk ikke sport hva hun mente med det, men altså.....  :fnise:

 

Ellers har frøkna vært en liten pøbel etter vi kom hjem igjen, nektet å sove før klokken ble 4. Heldigvis sover hun enda. (mor håper hun sover godt i natt, siden hun ikke har sovet så mye på dagtid). 

 

Drømte forresten at jeg rullet meg oppå henne inatt, våknet lettere panikkslagen og så at jeg hadde lagt meg oppå en pute, frøkna lå forresten å snorket i vuggen sin...  :fnise:

 

Nok babling, mor må nyte litt TV tid før frøkna våkner igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er og trene!! Jeg er veldig motivert selv nå, så gleder meg til og sette igang. Tenker kanskje det blir på nyåret en gang, når alt har roet seg litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er og trene!! Jeg er veldig motivert selv nå, så gleder meg til og sette igang. Tenker kanskje det blir på nyåret en gang, når alt har roet seg litt!

 

Ja, treningen gir jo masse overskudd og et lite avbrekk i hverdagen, føler at nå i permisjonen har jeg ekstra tid til å trene, såfremt lillesnuppa er like snill alltid. Tenker at de dagene jeg ikke reiser inn på treningssenteret skal jeg gå med vognen til jobben å trene der. Tror det er ca 2 km en vei, og vi har jo et fullt utrustet treningsrom der også... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...