Gå til innhold

Hvordan skrive oppsigelse?


SilkeSatan

Anbefalte innlegg

Ja, si det. Det vet jeg ikke noe om, beklageligvis..

Vet ikke om jeg "tør" å levere oppsigelsen idag jeg..

Nå har jeg skrevet den, og den ble:

Oppsigelse

Dato: (står foreløpig tomt)

Jeg, XXXXX, sier herved opp min stilling som butikkmedarbeider f.o.m ................ med oppsigelsestid frem til .................. .

Motatt:

Sted/dato:

Mvh

XXXXXXXXXXXXXXX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan også hende du har 14 dager hvis du fremdeles er i prøvetiden.

Det er ikke noe å være redd for å levere en oppsigelse :) Sjefen din har vært klar over at den kommer lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på denne jeg og... begynte å jobbe på et stormarked i oktober (troor jeg) og har mistet arbeidsavtalen. Fikk jobb som tilkallingshjelp, noe som var ok, siden jeg er student og har to jobber fra før, så tenkte ok, da kan jeg si ifra om det passer eller ikke.. men neida, ble satt opp flere ganger i uken og hele julen.. dette ble for mye for meg, og jeg ble sykmeldt fordi jeg var utbrent.. Sjefen ble sur da hun fikk sykmeldingen, å nå har jeg funnet ut at jeg vil slutte, trives lite og får ikke til halvparten av oppgavene som må læres. Problemet er hvordan skal jeg gå frem? Kan jeg sende mld til henne på mobil først å nevne det at jeg kommer til å slutte eller? Tror dere jeg har 1mnd oppsigelse? Siden jeg ble ansatt som tilkallingshjelp, og hun setter meg opp på vakter, må jeg likevell jobbe de vaktene ut oppsigelsestiden?

Hjelp.. liker henne ikke særlig godt.. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på denne jeg og... begynte å jobbe på et stormarked i oktober (troor jeg) og har mistet arbeidsavtalen. Fikk jobb som tilkallingshjelp, noe som var ok, siden jeg er student og har to jobber fra før, så tenkte ok, da kan jeg si ifra om det passer eller ikke.. men neida, ble satt opp flere ganger i uken og hele julen.. dette ble for mye for meg, og jeg ble sykmeldt fordi jeg var utbrent.. Sjefen ble sur da hun fikk sykmeldingen, å nå har jeg funnet ut at jeg vil slutte, trives lite og får ikke til halvparten av oppgavene som må læres. Problemet er hvordan skal jeg gå frem? Kan jeg sende mld til henne på mobil først å nevne det at jeg kommer til å slutte eller? Tror dere jeg har 1mnd oppsigelse? Siden jeg ble ansatt som tilkallingshjelp, og hun setter meg opp på vakter, må jeg likevell jobbe de vaktene ut oppsigelsestiden?

Hjelp.. liker henne ikke særlig godt.. :/

Hei.

Hørtes ikke særlig hyggelig ut.

Kjenner du noen andre på jobben der som er tilkallingshjelp/ekstrahjelp, slik ay du kan få se hans/ hennes kontrakt?

Slike steder har gjerne standardkontrakter. Du kan ha alt fra 3-6mndr prøvetid tenker jeg. Er du i prøvetiden har du nok 14 dgrs oppsigelsestid.

Er du ferdig med prøvetiden har du 1 mnd.

Du burde egentlig ha sagt ifra underveis når du kan jobbe og ikke. Nå må du jobbe ut din oppsigelsestid dersom hun har laget vaktliste for perioden.

Men er du utbrent som du sier, bør du ta en tur til legen. Vi lever bare ett liv og det er ingen som takker deg når du slutter og blir borte. Dessverre har vi en slik kynisk verden.

Jeg blir så skuffet over arbeidsgivere som er så blinde at de ikke kan se at de ikke har gitt nok opplæring til sine nyansatte. Og som ikke spør om status underveis og sørge for en tett og hyggelig dialog. Det koster bedriften mye mer å måtte ansette nye mennesker hele tiden.

Jeg kan tenke meg at det ikke finnes et spesielt godt arbeidsmiljø på jobben din. Kanskje finnes der et par ildsjeler som elsker jobben sin... men til slutt vil de bli dratt ned av resten grunnet inkompetent ledelse.

:rope: Slike ledere skulle jeg ha tatt en prat med!

Men du.. ta lærdom av denne situasjon.

Ta alltid vare på din arbeidskontrakt! Lag en perm der du kan ha dine kontrakter (du har joflere jobber), lønnslipper, intern info osv.

Det er også viktig at du er klar i din tale om når du kan jobbe, og dersom arbeidsgiver bryter denne avtale må du si ifra.

Lag f.eks en liste over datoer du kan jobbe, og informer arbeidsgiver at du har flere jobber.

Når du akkurat har fått en ny jobb bør du etterlyse en opplæringsplan fra arbeidsgiver, som punktvis viser hva du skal lære over hvor lang tid, og hvem som skal lære deg dette.

Ikke send noen melding på mobil, de fleste arbeidsgivere ser ned på dette.

Levér heller oppsigelsen direkte.

Gjør du sistnevnte kan det faktisk hende at hun spør hvorfor. Kanskje får dere en dialog som gjør at hun faktisk forstår hva hun som leder har gjort feil?

Husk å be om arbeidsattest. Om du ikke tør å spørre henne om dette kan du nevne det i din oppsigelse. Dette har du krav på.

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vici : Nei jeg vet jo det da :) Hun var jo ikke der da, og jeg vil levere den personlig til henne. Så jeg venter til mandag. Men takk :klem:

Sunshine: Jeg er ute av prøveperioden min. Den var på 2 måneder. Så det vet jeg :)

tailee: Uffe, skjønner deg så utrolig godt. Jeg også ble satt opp hele julen uten mitt samtykke til det. Jeg ble sykemeldt rett før jul fra begge jobber pga at jeg fikk halsinfeksjon av noe slag. Og når jeg kom med sykemeldingen så ble hun kraftig irritert, for å si det slik. Og kom med usaklige og rett og slett frekke bemerkninger. Ringte meg hver dag for å høre om jeg kunne komme på jobb osv.

Uffe, slike arbeidsgivere er ikke noe kult å måtte jobbe med altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og når jeg kom med sykemeldingen så ble hun kraftig irritert, for å si det slik. Og kom med usaklige og rett og slett frekke bemerkninger. Ringte meg hver dag for å høre om jeg kunne komme på jobb osv.

Herregud! Dette har hun ikke lov til! :regler:

Uansett om jeg mistenker medarbeidere for å skulke eller ikke, kommenterer jeg da aldri sykemeldinger. Jeg ønsker samtlige god bedring, og lar de selvfølgelig få være i fred mens de er syke.

Endret av Vici
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Hørtes ikke særlig hyggelig ut.

Kjenner du noen andre på jobben der som er tilkallingshjelp/ekstrahjelp, slik ay du kan få se hans/ hennes kontrakt?

Slike steder har gjerne standardkontrakter. Du kan ha alt fra 3-6mndr prøvetid tenker jeg. Er du i prøvetiden har du nok 14 dgrs oppsigelsestid.

Er du ferdig med prøvetiden har du 1 mnd.

Du burde egentlig ha sagt ifra underveis når du kan jobbe og ikke. Nå må du jobbe ut din oppsigelsestid dersom hun har laget vaktliste for perioden.

Men er du utbrent som du sier, bør du ta en tur til legen. Vi lever bare ett liv og det er ingen som takker deg når du slutter og blir borte. Dessverre har vi en slik kynisk verden.

Jeg blir så skuffet over arbeidsgivere som er så blinde at de ikke kan se at de ikke har gitt nok opplæring til sine nyansatte. Og som ikke spør om status underveis og sørge for en tett og hyggelig dialog. Det koster bedriften mye mer å måtte ansette nye mennesker hele tiden.

Jeg kan tenke meg at det ikke finnes et spesielt godt arbeidsmiljø på jobben din. Kanskje finnes der et par ildsjeler som elsker jobben sin... men til slutt vil de bli dratt ned av resten grunnet inkompetent ledelse.

:rope: Slike ledere skulle jeg ha tatt en prat med!

Men du.. ta lærdom av denne situasjon.

Ta alltid vare på din arbeidskontrakt! Lag en perm der du kan ha dine kontrakter (du har joflere jobber), lønnslipper, intern info osv.

Det er også viktig at du er klar i din tale om når du kan jobbe, og dersom arbeidsgiver bryter denne avtale må du si ifra.

Lag f.eks en liste over datoer du kan jobbe, og informer arbeidsgiver at du har flere jobber.

Når du akkurat har fått en ny jobb bør du etterlyse en opplæringsplan fra arbeidsgiver, som punktvis viser hva du skal lære over hvor lang tid, og hvem som skal lære deg dette.

Ikke send noen melding på mobil, de fleste arbeidsgivere ser ned på dette.

Levér heller oppsigelsen direkte.

Gjør du sistnevnte kan det faktisk hende at hun spør hvorfor. Kanskje får dere en dialog som gjør at hun faktisk forstår hva hun som leder har gjort feil?

Husk å be om arbeidsattest. Om du ikke tør å spørre henne om dette kan du nevne det i din oppsigelse. Dette har du krav på.

Lykke til!!

Takk for svar.. bra noen bryr seg, føler meg helt alene i dette. Er så usikker på hva jeg skal gjør.. å skikkelig pingle på det med å si opp... :( Er ingen andre som er tilkallingshjelp,men kanskje ekstrahjelpene har samme arbeidskontrakt som meg, så jeg kunne jo spurt...jeg sa klart ifra til sjefen de dagene jeg ikke kunne jobbe, å dessuten sa hun at jeg skulle være "ringehjelp", da hun skulle ringe når jeg trengtes.. likevell fikk jeg plan med jobb flere kvelder i uken, å dagene mine ble laaange, ettersom jeg også er i en praksisperiode nå.. turte liksom heller ikke si ifra, da jeg var nokså ny.. nei, nå er jeg rett å slett deppa og lei av alt:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...