Gå til innhold

Kvinnelig fastlege i Bergen


Gjest Solsikke

Anbefalte innlegg

Gjest Solsikke

Jeg lurer på å bytte fastlege, fordi jeg ikke er så fornøyd med hun jeg har nå. Har sett flere tråder om dette her tidligere, men finner de ikke igjen.

Ser at Irene Øversveen ved Muren Legekontor og Åshild L. Vivelid ved Cort Piil helsesenter har ledige plasser nå. Noen som har erfaring med disse? Vil gjerne ha en litt grundig lege som tar seg tid og ikke bare vil ha deg ut døra igjen så fort som mulig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Etter det jeg har hørt, er ikke Åshild Vivelid den som tar seg best tid, men som sagt, det er hva jeg har hørt, ikke erfart selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zuzana Magunssen ved Helsetorget er veldig hyggelig og forståelsesfull. Jeg har bare vært hos henne et par ganger da, men det inntrykket jeg har fått er veldig bra. Ellers har de mange kvinnelige leger på Helsetorget, men vet ikke om noen av de er ledige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trolletrine

Jeg har Marit Skeie på Helsetorget,og er veldig fornøyd. Har riktignok ikke vært hos henne så ofte, men når jeg har vært der så har hun fremstått som voksen, forståelsesfull og flink.Hun er voksen og effektiv,men tar seg likevel tid til deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har Alicja Alda. Hun hører til på Laksevåg. Jeg kunne ikke vært mer fornøyd. Hun tar seg alltid god tid, forklarer enhver lille ting og tar deg på alvor. Hvis hun ikke kan gjøre mer selv, så sender hun deg videre. Jeg har aldri hatt et problem med henne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsettelse fra innlegget om Alda. I tillegg får man time på kort tid. Gjerne dagen etter man ringer. Det er ikke en selvfølge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker også Marit Skeie og er veldig fornøyd. Har gått hos henne i endel år nå. Har ikke vært der så mange gangene, men de gangene jeg har vært der har hun vært veldig grei å ha med å gjøre, imøtekommende og fremstår som interessert.

Min mor har vært endel syk de siste årene og bruker også henne, og hun er også veldig fornøyd med oppfølgingen hun har fått fra Dr. Skeie.

(jeg har hatt en ubehagelig situasjon med en av helsesøstrene (?) der en gang, men det ordnet seg heldigvis etter at hun tydeligvis tok det opp med Skeie)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Skiftet fastlege for ca 8 mnd, og valgte Irene Øversveen ved Muren legekontor..og jeg har enda ikke møtt henne! Har vært hos tre forskjellige menn de gangene jeg har bestilt time.. Så om man ønsker en kvinnelig fastlege er ikke Irene Ø den jeg hadde valgt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skiftet fastlege for ca 8 mnd, og valgte Irene Øversveen ved Muren legekontor..og jeg har enda ikke møtt henne! Har vært hos tre forskjellige menn de gangene jeg har bestilt time.. Så om man ønsker en kvinnelig fastlege er ikke Irene Ø den jeg hadde valgt..

Ja, hun er desverre langtidssykemeld og har vært borte ganske lenge. Det er visst også uvisst når hun kommer tilbake. Ganske synd for hun var en fantastisk dyktig lege. Og ikke misnt håper jeg at alt går bra med henne selvsagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Tove Fortun ved Krambua Legesenter er KJEMPE FLINK!!! Tar seg god tid og stiller riktige diagnoser. Føler at hun virkelig bryr seg om meg.

Anbefaler henne!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med Taule, Magnhild Jofrid?

jeg aner rett og slett ikke hvem jeg skal velge som fastlege her i Bergen - Det begynner å bli litt dyrt å dra til Volvat hver gang det er noe.

Jeg er på utkikk etter en forståelsesfull, tålmodig, profesjonell lege som tar seg god tid og ikke avfeier ting hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Gjest
Jeg lurer på å bytte fastlege, fordi jeg ikke er så fornøyd med hun jeg har nå. Har sett flere tråder om dette her tidligere, men finner de ikke igjen.

Ser at Irene Øversveen ved Muren Legekontor og Åshild L. Vivelid ved Cort Piil helsesenter har ledige plasser nå. Noen som har erfaring med disse? Vil gjerne ha en litt grundig lege som tar seg tid og ikke bare vil ha deg ut døra igjen så fort som mulig...

Elisabeth Christensen i Øvregaten er en veldig hyggelig lege som tar seg god tid til pasientene. Det eneste negative jeg kan påpeke om henne er at hun er alt for hardhendt når hun tar GU. Men sett bort ifra det er hun ellers den hyggeligste legen jeg har møtt, og en veldig behagelig person å snakke med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sapiens
Noen som har erfaring med Taule, Magnhild Jofrid?

jeg aner rett og slett ikke hvem jeg skal velge som fastlege her i Bergen - Det begynner å bli litt dyrt å dra til Volvat hver gang det er noe.

Jeg er på utkikk etter en forståelsesfull, tålmodig, profesjonell lege som tar seg god tid og ikke avfeier ting hele tiden.

Hva mener dere med en "tålmodig" lege?

Alle leger har begrenset tid (de får ikke lov til å sitte altfor lenge med pasienter, kun unntaksvis). Tenk på alle andre pasienter som lider, venter og trenger å snakke med legen så snart som mulig... Derfor er det viktig å forberede seg noe til en slik time, dvs. snakke kort og vesentlig om egne plager. Ikke forvent langvarige "tålmodige" samtaler om alt mulig. En profesjonell lege tillater det ikke.

Min lege er for meg og min familie den beste legen i verden. Er erfaren, grundig og konkret. Har alltid "øyeblikkelig hjelp"- timer for sine pasienter. Men hennes liste er desverre stengt.

Hun er perfekt for virkelig syke pasienter, men liker ikke de som ønsker å utnytte systemet eller som ønsker å bestemme selv om egne sykemeldinger, B-preparater osv. Slike pasienter blir sikkert misfornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...