Gå til innhold

Øreskylling


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Hvilke produkter bør man bruke til øreskylling?

Fremgangsmåte?

Hvor ofte bør det gjøres?

Kan det også gjøres på barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjesta

Tull og tøys, gjest!

Til TS:

Stikk innom på nærmeste apotek og be om råd. Der får du kjøpt både ballong til å skylle med og dråper som myker opp ørevoksen på forhånd.

Apoteket kan også gi deg råd mht øreskylling og barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

For øvrig er ikke øreskylling noe man skal drive med på fast basis. Ørevoksen har en funksjon, og skal ikke fjernes med mindre øregangen tetter seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nenvt over, man gjøre de ikke for "moro", men om det er tett kan man gjøre dette selv, slett ikke behov for lege.

Får reseptfritt kjøpt det du trenger på apoteket.

Dette gjorede vi på min samboer en gang, da han hadde nedsatt hørsel pga ørevoks, og det kom detfinitvt ut noe som ikke burde vært der ja, og han hørte bedre etterpå. (han har gjort det en gang eller to før min tid også)

Dette er noe han, og hans far, har et problem med, men det løses greit med en rens en gang innimellom. Arvelig disponert for unormalt stor ørevoksproduskjon kanskje?

I alle fall ufarlig.

Men forhør deg på apoteket før du gjør det på barn. Du skal ikke gjøre det uten grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flere jeg kjenner har vært på helsekostbutikk og kjøpt "ørelys", og har brukt disse med svært god effekt. Jeg vet ikke så mye om det siden jeg ikke har prøvd selv, men det skal være mer effektivt og enklere enn å skylle ørene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ts her

Takk for alle gode tips.

Har vært på apoteket og kjøpt remedier for øreskylling, men

glemte å spørre om forhåndsregler ang barn. Skal ringe apoteket nå.

Grunnen til ai jeg vil skylle ørene på barnet mitt er fordi at jeg ser at det er

ørevoks i øret, å at h*n har begynt å høre dårligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Ta evt en telefon til fastlegen din. Mange steder kan du få hjelp til skyllinga der, ofte uten legetime. Uansett vil de nok be deg forberede skyllinga med drypping et par dager.

Når det gjelder barn og hørselstap vil jeg uansett anbefale deg å la legen se på det. Noen barn har "stumme" ørebetennelser, altså uten feber/smerter, og kan gå med væske i mellomøret uten at noen vet det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboern min prøvde ørelys hos helsekosten her vi bor, hun som har butikken "utførte det". Det hjalp mye på både trykk i bihulene/hodet og på hørselen. han har også brukt noen dråper han kjøpte der, samt matolje. Det skal IKKE gjøres ofte med mindre det har tettet seg med ørevoks. Og jeg er enig i at det er best å høre med lege når det gjelder barn og hørsel, selv om jeg tviler på om det er skadelig å skylle ørene og se an et par dager før man går til lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt oerelys mange ganger, det er en lettelse naar du foeler at proppene bare blir "sugd" ut. Kan anbefales! Kan kjoepes paa nett, tror det er litt billigere, jeg har kjoept hos jahpron.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dryppet en dråpe jordnøttolje i ørene til dattern min hver morgen og kveld (fra mandag til fredag) så tok jeg henne til helsesøster for å skylle ut. Den ballongen som følger med fra apoteket er ikke alltid sterk nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...
Gjest turid

Hvilke produkter bør man bruke til øreskylling?

Fremgangsmåte?

Hvor ofte bør det gjøres?

Kan det også gjøres på barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...