Gå til innhold

Hjelp til yrker hvor man hjelper mennesker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har funnet ut at jeg har veldig lyst til å ha et yrke hvor jeg hjelper mennesker, gjerne psykisk. Jeg prøver å gå gjennom hvilke yrker hvor dette innebærer, og har kommet frem til psykolog, sosionom og sykepleier. Er det noen fler som noen kommer på?

På forhånd takk=)

Anonym poster: b9a3ffb58b85ac4d9d94f46fb5f2ba13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

vernepleier

Anonym poster: 52d138b766b2e8055e7bdbfdb515404e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok en titt på studiene til HiO, og fant noen eksempler:

Optiker, barnevern, bioingeniør, ergoterapi, farmasi, fysioterapi, ernæring, ortopediingeniør, radiografi, lege, tannlege og tegnspråktolk.

Mer om studiene her: http://www.hioa.no/Studier/Studiesoek. Disse studiene har de jo forresten også helt sikkert på andre høyskoler.

Personlig syntes jeg ergoterapi hørtes veldig spennende ut, definitivt en mulighet til å hjelpe mennesker psykisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ønsker å jobbe med mennesker psykisk er sykepleien + videreutdanning til psykiatrisk sykepleier nok det beste. Ergoterapeuter jobber ofte mer som miljøterapeuter i det psykiske helsevesen, selv om dette varierer veldig fra sted til sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, tusen takk alle sammen!=D Veldig glad for forslagene, skal sette meg ned og lese om de forskjellige yrkene nå!=)

Anonym poster: b9a3ffb58b85ac4d9d94f46fb5f2ba13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HunterLady

De som du har listet allerede: Sosionom, sykepleier og psykolog.

Andre yrker som hjelper mennesker psykisk: Vernepleier, barnevernspedagoger.

Jeg anbefaler sykepleien. Her er det så ufattelig mange retninger du kan gå, og du kan bli mer enn psykiatrisk sykepleier. Du kan f.eks bli Helsesøster som hjelper mange barn og ungdommer psykisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...