Gå til innhold

BareBea og LilleBea


BareBea

Anbefalte innlegg

Håper dere får til smokken snart, for den er virkelig god å ha for disse små med enorme sugebehov. Har de prøvd å hjelpe dere på helsestasjonen? Tror jeg aldri hadde fått det til uten helsesøster faktisk. Og jeg må fortsatt jobbe litt med den. Spesielt etter at hun har vært ammet og jeg vet at hun har fått nok mat. :klemmer: til deg. Det går seg heldigvis til etterhvert som de små nurkene våre blir større om ikke annet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

høres kjent ut det med amme/smokkeproblematikken ;) Vi har også testet et utall smokker, og den eneste som ikke blir spyttet rett ut igjen er den fra nuk med latex-tutt. Visstnok skulle den være veldig populær. Har du prøvd den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere får til smokken snart, for den er virkelig god å ha for disse små med enorme sugebehov. Har de prøvd å hjelpe dere på helsestasjonen? Tror jeg aldri hadde fått det til uten helsesøster faktisk. Og jeg må fortsatt jobbe litt med den. Spesielt etter at hun har vært ammet og jeg vet at hun har fått nok mat. :klemmer: til deg. Det går seg heldigvis til etterhvert som de små nurkene våre blir større om ikke annet. :)

jeg har ikke tenkt på å spørre på helsestasjonen. Får se etter hvert om det blir behov for det :)

høres kjent ut det med amme/smokkeproblematikken ;) Vi har også testet et utall smokker, og den eneste som ikke blir spyttet rett ut igjen er den fra nuk med latex-tutt. Visstnok skulle den være veldig populær. Har du prøvd den?

Ja, så vi hadde skrevet det samme i hverandre sin bok :)

Nuk er den som har fungert best her også :)

-------

har vært til legen min idag. Treg mage, dårlig kosthold/matlyst og fødsel har resultert i noen ulekre heftelser ved kroppen min for å si det sånn.... :( fikk noen piller og krem jeg kan ta men gruer meg for å gå igang med det. Syntes det er ekkelt jeg...... :filer:

Ellers har jeg lavt blodtrykk og de tok noen blodprøver.. så her må det bli full skjerpings, må drikke masse vann og spise sunt med masse fiber!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: til deg. Håper du blir kvitt "heftelsen" i en fei. Du må passe på deg selv også ja! Det er ikke så lett bestandig, for de krever mye oppmerksomhet disse små. Men det er jo viktig å være i stand til å ta vare på dem også. Ha alltid med deg en vannflaske, også kan du be mannen smøre klar noen brødskiver til deg. Da er det lettere å få spist selvom du har babyen på armen. :) Og bananer er superlett å få i seg med bare en arm! :jepp:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk andemor. :)

Jeg har også funnet ut at det er greit med bananer. Spiser det ofte i bilen :)

Syntes kanskje ting og maten er i ferd med å gå seg litt til. Når vesla sover og er rolig på dagen går det bedre. Men jeg glemmer litt å spise. Prøver å være flink å drikke da. Men kunne alikevel ha drukket mer. :)

Har forresten bestilt manduca idag. Greide endelig å bestemme meg for hva jeg ville ha! :) Åhh som jeg gleder meg til å prøve den! Vesla er så glad i å ligge på brystet vårt og bli bært opp om dere skjønner, så håper hun liker å bli bært også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Oi, nå er det en stund siden jeg har skrevet her. Er visst litt opptatt for tiden! :kgbaby:

Blir et nattinnlegg dette. Vesla vil ikke legge seg for tiden. Hun har litt mageknip om kveldene. Kan vel ha en sammenheng med at hun helst vil spise hele kvelden. Det har heldigvis gått seg litt til til nå, og smokken begynner også å gå seg litt til. En gang iblandt hvertfall :gjeiper:

Nå høres det hvertfall ut som det er blitt stille, da er det godt å få roe litt ned selv før jeg legger meg.

Jeg lurer på om jeg har fått noen tette melkeganger. Har ømme kuler på brystene som ikke går bort når hun spiser. Håper ikke det utvikler seg til brystbetennelse. Har kanskje en sammenheng med en sliten rygg/nakke/skuldre etter bæring og byssing. Råd taes imot med stor takk! :)

Nå tror jeg at jeg skal finne sengen. Skal til tannligen imorgen. Gleder meg ikke!! Er redd graviditeten har ført til noen hull.. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil bare si at det høres akkurat ut som vi har det her, med utfordrende leggerutiner, konstant amming på kvelden, urolig mage og kun delvis suksess med smokk. Så du er ikke alene ;)

For oss er det essensielt at hun raper opp luften i magen før hun skal sove, ellers er det nærmest umulig å få henne til å sove. I tillegg er det veldig vanskelig hvis ikke smokken går inn. Så vi har følgende rutine: litt MME på flaske + amming (så hun skal bli ordentlig mett før natten, så sover hun lenger), så setter jeg meg og gynger på bosu-ballen (sånn stor treningsball) med henne på armen og dytter inn smokken. Den aksepteres mye lettere med iherdig gynging/byssing nemlig. Hender det blir et par forsøk, men som regel går det da innen rimelig tid.

Uansett blir vel dette enklere etterhvert... håper jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kveldene og legging er utfordrende ja... Vi har i grunnen mye hyl og skrik fra rundt 18 til 21, men da klarer vi som regel å få lagt henne innen 22. Tror nok det er mageknip som er problemet her også, kombinert med at hun er oftere sulten. Må si jeg synes det er vanskelig å skille mellom de to, for hun skriker jo av full hals i begge tilfeller.

Hvordan gikk det hos tannlegen da? Er nok lurt å få en sjekk etter fødsel. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare si at det høres akkurat ut som vi har det her, med utfordrende leggerutiner, konstant amming på kvelden, urolig mage og kun delvis suksess med smokk. Så du er ikke alene ;)

For oss er det essensielt at hun raper opp luften i magen før hun skal sove, ellers er det nærmest umulig å få henne til å sove. I tillegg er det veldig vanskelig hvis ikke smokken går inn. Så vi har følgende rutine: litt MME på flaske + amming (så hun skal bli ordentlig mett før natten, så sover hun lenger), så setter jeg meg og gynger på bosu-ballen (sånn stor treningsball) med henne på armen og dytter inn smokken. Den aksepteres mye lettere med iherdig gynging/byssing nemlig. Hender det blir et par forsøk, men som regel går det da innen rimelig tid.

Uansett blir vel dette enklere etterhvert... håper jeg ;)

Høres ut som mye er likt da. Heldigvis er den konstante amminga iferd med å avta. Om det ikke bare er en periode da.. :gjeiper: håper ikke det for vi har fine kvelder nå :)

Jeg har også merket at store bevegelser hjelper når smokken skal på plass. Jeg pleier å ha henne liggenge over fanget mitt på magen og lener meg litt over henne så det blir litt tett om du forstår.. det virker som regel :)

Men litt uheldig igår.. jeg var litt for ivrig med å trykke smokken på plass så lillejenta fikk en skikkelig spygulp. Tror egentlig det var godt for henne å få den opp for etterpå kom det et stort glis. Vi var kliss våte begge to pluss sofaen. Så der fikk jeg den! :kgbaby:

Kveldene og legging er utfordrende ja... Vi har i grunnen mye hyl og skrik fra rundt 18 til 21, men da klarer vi som regel å få lagt henne innen 22. Tror nok det er mageknip som er problemet her også, kombinert med at hun er oftere sulten. Må si jeg synes det er vanskelig å skille mellom de to, for hun skriker jo av full hals i begge tilfeller.

Hvordan gikk det hos tannlegen da? Er nok lurt å få en sjekk etter fødsel. :)

Er ikke noe særlig å høre på når de små gråter og har det vondt.. vi ser tydelig på veslejenta vår når hun har mageknip. Da trekker hun beina til seg. Da tar vi oss en tur på stellebordet så går det som regel over. Hun har hatt litt vondt i magen noen formiddager nå. Men har heldigvis vært lite. Bank i bordet! :)

Jeg hadde ingen hull i tennene! :skratte: Hvem hadde trodd det etter den starten på svangerskapet med masse oppkast og fikk ikke tannbørsten inn i munnen en gang! Grøss! Hehe!! :)

Nå er det blitt stille i hus, er litt deilig med litt tid for seg selv.. men tror jeg skal finne sengen nå, selv om veslejenta er flink til å sove om natten så vet en aldri hvordan natten vil bli.. :sovne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg opprettet treningsdagbok! Kom innom, følg linken i signaturen.

Håper flere henger seg på treningsdagbokbølgen! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg opprettet treningsdagbok! Kom innom, følg linken i signaturen.

Håper flere henger seg på treningsdagbokbølgen! :jepp:

Den fungerer ikke den linken din, du! Hmmm.. Du og Ripsy er så flinke som har kommet i gang med trening altså. Skjønner ikke hvordan jeg skal få det inn i dagene mine, jeg. Men babybyssing er jo litt trim det også. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den fungerer ikke den linken din, du! Hmmm.. Du og Ripsy er så flinke som har kommet i gang med trening altså. Skjønner ikke hvordan jeg skal få det inn i dagene mine, jeg. Men babybyssing er jo litt trim det også. ;)

Har ikke tenkt å sjekke linken en gang jeg.. takk Andemor, nå fungerer den hvertfall hos meg.

Byssing kan være god trim det, jeg er hvertfall gåen i ryggen til tider! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Er lenge siden jeg har skrevet her nå etter jeg fikk meg treningsdagbok.

Men en liten oppdatering skal det bli. Jeg eeeeelsker å være mamma til den lille jenta mi :rodmer: det er så gøy og vi har det så fint sammen. Og uten tvil, jeg har lyst på flere barn! :sjenert: Det hadde ikke jeg trodd at jeg skulle si. Men har ikke lyst til å være gravid igjen, men å være småbarnsmamma er jo bare helt fantastisk! :rodmer:

Nå gleder jeg meg til vi får litt leggerutiner på plass. Hun legger seg i 22-23 tiden. Men da har hun sutret i en stund, det kan vel tyde på at hun har vært trøtt men finner ikke helt ro. Men da sover hun til 0530 og er klar for et lite måltid. Så sover hun videre til kl 0800 og er klar for å stå opp.

Det optimale ville vært om vi hadde fått henne i seng i 19-20 tiden, så kunne hun fått et måltid til i 23 tiden når jeg legger meg. Da hadde vi fått litt mer kveld og gjort litt andre ting enn bare å bysse. Men ikke sikkert hun hadde sovet så godt om natta da for hun får i seg masse fet melk om kvelden. Og at vi sover hele natten er helt utrolig deilig!! :)

Ellers så holder vi på å trene med flaske. Mor vi komme seg på trening :fnise: har vært sånn passe vellykket hittil. Vi har både nuk og avent og hun tar begge deler. Men når hun har funnet ut at hun er sulten og ikke greier å vente til flasken er varmet opp så blir hun hysterisk. Og da kan flasken bare ryke og reise. Da er det bare pupp som gjelder. Men når hun har roet seg litt så kan hun drikke flaskene. Så her må vi øve øve og øve. Mor vil på julebord og det er bare to uker til! :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leggerutiner ja... Jeg synes lillemor klarer å endre på de rutinene støtt jeg. :) Her i huset skifter vi til pysj sånn 18 eller 19, avhengig av når hun har spist. Så er det byssing og nattinatt. Som regel er hun sovnet til 20 eller 2030, så hun er vel egentlig ikke trøtt nok når vi begynner. Eller overtrøtt.. Det skjer faktisk at hun da sover til klokka 05! Og da kan hun våkne bare for å spise, og så sove en time eller to til. Skulle ønske vi kunne få DET som rutine, men man får nok bare ta det man får. :ler: Poenget mitt er i hvertfall at det ikke behøver å bety at jenta deres våkner så mye tidligere eller oftere hvis hun ikke får masse mat hele kvelden. Det kan hende hun vil kreve oftere mat på dagen, men for min del er det verdt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som vi tenker det samme ang leggerutiner andemor!

Igår sovnet hun ca kl 21. Og mor og far fikk spist lørdagsmat i ro og fred! :) Så da våknet hun kl 4, fikk litt mat, sov igjen til kl 08. Perfekt helgerytme! :)

Men i ukedagene er det greit at hun tar det nattmåltidet ca kl 0530 for da står mannen opp. Men da ser det ut til at hun må være våken til ca 23. Men hva gjør dere som legger de tidlig på kvelden og gir de mat før dere legger dere selv. Våkner de av seg selv eller vekker dere de?

Ellers ble det pakke på sengen til pappaen idag, kake får han seinere idag når vi skal i bursdagsbesøk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Idag stod vi ikke opp før nærmere kl 10.. hun har heldigvis forstått dette med soving! :sovne:

Vi koser oss så utrolig masse. Hvorfor er det ingen som har sagt til meg at det var sånn det var! Sier jeg til samboer.. :rodmer: Men så har vi lite magevondt og lite gråting og hun sover hele natten. Jeg hadde trodd det ville bli langt mer slitsomt så vi er kjempeheldig! :) Men jeg må kanskje ikke juble for høyt, det kan plutselig snu! :)

Jeg har begynt å tenke på julekortbilder. Har rød body og nisselue. Eller en fin rød julekjole i ull. Sååå søt! :rodmer: På lammeskinn eller noe. Er på jakt etter litt inspirasjon! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Veslejenta mi begynner å bli så stor! Syntes neste tiden går litt for fort. Hun er ikke pitte liten babyen min lengre. Utrolig å se hvordan de utvikler seg. Er så gøy å være mamma!! :rodmer:

Hadde ikke jeg vært så dårlig forrige svangerskap så hadde jeg snart vært klar for en til.. ja det er helt sant! :fnise:

Nå er det en time siden sambo tok vesla med seg og skulle legge henne. Er helt stille, men han dukket aldri opp igjen.. tipper de ligger og sover begge to :sovne:

Har bakt litt julekaker idag så nå lukter det jul i huset. Imorgen må jeg prøve å få ferdig julekortene. Plutselig er det jul! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei! :hallo: Nå fikk jeg klikket meg inn her også, og har lest en god del! Ikke alt, da, tiden strekker ikke helt til. Men jeg følger gjerne med videre! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei! :hallo: Nå fikk jeg klikket meg inn her også, og har lest en god del! Ikke alt, da, tiden strekker ikke helt til. Men jeg følger gjerne med videre! :jepp:

Så hyggelig! :)

------------------

Idag har jeg planer om å få gjort så masse at tror jeg begynner med litt kvalitetstid på KG :)

Nå har vesla fått mat og hun ligger i kurven sin for en liten hvil, jeg har spist frokost, fyrt i ovnen, laget kaffe og tror det er på høy tid at jeg lager kalenderene vi skal gi bort i gave! :sukk: litt seint ute! :ler:

Så er planen å få oversikt over gavene, se hva jeg mangler, shine huset og vaske, brette, henge opp klær. Så bør jeg også pakke inn litt gaver, lage brente mandler og rydde i tøyet til vesla. Planen var at jeg skulle kose meg med juleforberedelsene i år, men ser ut som det blir like intensivt som det pleier å være :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg og vesla blitt forkjølet :forkjola: hun har ikke feber men surkler mye i nesa. Stakkars lille.. vi har en som ligner på denne nesesuger men får den ikke til. Lenge siden hun har spist om natten, men inatt hørte jeg hun var våken i tre tiden så da fikk hun mat. Sovnet igjen fort men hørte hun surket når hun pustet. Håper ikke hun får feber nå..

Ellers nærmer det seg jul med stormskritt. Jeg har fortsatt gaver å kjøpe inn, idag skal vi til svigers, vi må handle mat til middagselskapet vi skal ha i jula og jeg har enda ikke støvsuget etter vi satte juletreet på fot igår... og mest lyst har jeg til å sitte i sofaen, drikke kaffe, krølle bena oppunder meg og se på tv.... :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...