Gå til innhold

BareBea og LilleBea


BareBea

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:strix: GRATULERER SÅ MASSE!! :strix:

Håper du kommer med mer oppdatering etter hvert! Spent på å høre fødselshistorie og mer om livet som mamma og den lille prinsessa di! Håper alt står bra til :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

gratulerer så masse BareBea!! :strix: :strix:

Så det ble en jente ja, jeg hadde det på følelsen ;) Mange av oss med termin rundt nå med jenter :babyjente:

Håper alt står bra til med mor og barn! Håper du har lyst til å fortelle mer når du har tid og ork :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk!! :)

Ting skjedde så fort at tror jeg har tidenes kjedeligste fødselshistorie! :fnise:

ikke lett med enhåndsskriving så får skrive mer siden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaaw, gratulera så masse med jenta!! :strix:

tusen takk! :)

----------

dagene våres er snudd på hode, og vi storkoser oss hjemme med den lille jenta! :rodmer: Hun sover og spiser for det meste, og vi har allerede merket at hun er mer våken om dagen og blitt skikkelig sterk i klypene. Ting skjer så fort nå! Hun skal helst ha hendene i munnen, og vil ha hendene i matfatet under amming og det er så vondt for mine såre brystvorter. Så hun vet hva hun vil og er allerede blitt en bestemt liten frøken! :fnise:

Idag har vi vært noe timer på kjøpesenteret. Sambo var også med. Ble for det meste kafe og stellerom. Går myyye tid på amming! :fnise: fikk kjøpt litt babytøy også, så gøy å endelig kjøpe noe jentetøy. Skikkelig sliten da vi kom hjem, er fortsatt øm etter fødselen.. godt å kunne legge seg nedpå litt midt på dagen mens verdens beste pappa passer på den lille.. :rodmer:

Tenk, det er gått en uke allerede og det er fortsatt litt uvirkelig at hun faktisk er vår.. :rodmer:

Jeg kan vel innrømme at jeg er litt sliten, men er alikevel så happy! :rodmer:

Så nå er jeg kjempespent på hvem som er nestemann ut! Uansett, dere har masse å glede dere til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig :rodmer: Godt at formen er såpass at du orker en trilletur bare en uke etter fødsel. Er så misunnelig på deg som er ferdig. Jeg vil være neste fødende ut, men tror nok at andemor og MaryPoppins er først i køen nå :kgbaby:

Kos dere masse med det lille nurket :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig lesing! :rodmer: Gøy at hun viser personlighet allerede! Hvor stor endte hun opp med å være ved fødsel, forresten? Var hun så liten som de hadde estimert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å lese! Godt å høre at man kan være såpass i god form at man orker kjøpesenter en uke etter fødsel.

Får vi fødselshistorien etter hvert også? Jeg synes det alltid er så spennende å lese, men skjønner jo hvis du synes det blir for privat også.

Ha en fin uke med prinsessa! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig :rodmer: Godt at formen er såpass at du orker en trilletur bare en uke etter fødsel. Er så misunnelig på deg som er ferdig. Jeg vil være neste fødende ut, men tror nok at andemor og MaryPoppins er først i køen nå :kgbaby:

Kos dere masse med det lille nurket :yvonne:

Ja, jeg gikk på trilletur, trodde kanskje formen var litt bedre enn hva den var. Gikk helt fint, men ble supersliten! :)

Spørs om du ikke må stille deg i kø, tror både andemor og MaryPoppins er temmelig utålmodige nå.. :fnise: Men jeg har en liten følelse av at det allerede har skjedd eller er iferd med å skje ting med MP..?

Så koselig lesing! :rodmer: Gøy at hun viser personlighet allerede! Hvor stor endte hun opp med å være ved fødsel, forresten? Var hun så liten som de hadde estimert?

Ja, legene hadde egentlig truffet ganske godt, tirsdag var hun estimert til 2650 gram, da hun ble født fredag var hun 2610. Men ingen fare med lillejenta, hun har apetitt som en voksen mann og legger allerede bra på seg! :rodmer:

Så koselig å lese! Godt å høre at man kan være såpass i god form at man orker kjøpesenter en uke etter fødsel.

Får vi fødselshistorien etter hvert også? Jeg synes det alltid er så spennende å lese, men skjønner jo hvis du synes det blir for privat også.

Ha en fin uke med prinsessa! :klemmer:

Ja, fødselshistorie kommer, men dere må ikke forvente dere det store, for syntes selv den er litt kjedelig.. :fnise: var heldigvis ikke så mye dramatikk! :)

Har tatt det litt med ro nå i noen dager, selv om formen er bra så blir en fortere sliten. Mon tro om det er all ammingen som tar på? Jeg føler ikke at jeg gjør annet enn å amme! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:ler: Apetitt som en voksen mann høres jo lovende ut! :biggrin: Da er det nok ikke rart du føler at du ammer støtt vil jeg tro. Men det er kanske sånn det er for de fleste de første ukene? Tror det... Du får passe på å få i deg masse væske og energigivende mat, for det suges jo en del energi fra amming. Synes alle sier de blir supersultne når de ammer, jeg. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Apetitt som en voksen mann høres jo lovende ut! :biggrin: Da er det nok ikke rart du føler at du ammer støtt vil jeg tro. Men det er kanske sånn det er for de fleste de første ukene? Tror det... Du får passe på å få i deg masse væske og energigivende mat, for det suges jo en del energi fra amming. Synes alle sier de blir supersultne når de ammer, jeg. :)

Ja, og det sier at amming er super fettforbrenning! :biggrin: men akuratt det har ikke jeg merket noe av enda.. får håpe det kommer! :)

Etter vi kom hjem fra sykehuset har jeg ikke hatt noe særlig matlyst. Kjedelig, jeg finnes jo ikke kresen og elsker jo mat til vanlig. I tillegg så lager sambo det jeg måtte ha lyst på, så synd å ikke kunne benytte seg av det.. :kokk::)

Satser på det kommer seg etter hvert! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med lille jenta! :nigo::bursdag:

Matlysten din kommer seg nok når adrenalin-nivået demper seg litt. Jeg hadde i hvert fall ganske mye "fart" i kroppen de 2 første ukene etter fødsel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå mens lille nurket ligger i vogga si og sover tenkte jeg å dele min fødselshistore med dere nå som den fremdeles er litt fersk! :)

Natt til fredag kjente jeg litt ubehag. Var mange ganger på do i halvsvime som vanlig, og tenkte at nå har bekkenet virkelig slått seg vrang! Om morgenen i 5-6 tiden sa jeg til sabo at det er noe rare greier her. Kom med ca 8 min mellomrom men var uregelmessig. Ikke kjempevondt heller, bare veldig ubehagelig og usikkerheten og hva som ville skje om hvor lenge var nok det verste. Jeg sendte mannen på jobb for alt jeg visste var jo dette noe som skjedde en uke før fødselen starter.

Dagen gikk og sambo ringe mange ganger for å høre hvordan det gikk. Søte mannen min :rodmer: Jeg hadde en noe ubehagelig dag men holdt meg i litt aktivitet og hvilte litt innimellom.

Så i fire tiden begynte riene å komme. Var overkommelig og jeg var glad da mannen kom hjem fra jobb. Ut over ettermiddagen ble de verre, lengre og med kortere mellomrom. Ca kl 19 reiste vi på føden og det ble en lang biltur. Ca 1-2 min mellom riene. Intenst. Hadde 5-6 cm åpning da vi ankom føden og vi fikk beskjed om at dette kom til å gå fort. Epidural ble det ikke noe tid til.. vi kom oss på en fødestue og riene kom fortsatt hypping, det var intenst og det var vondt. Og jeg var ikke redd for å si ifra.. litt flau.. :sjenert: jeg var så utrolig fokusert og konsentrert om riene, jeg pustet meg igjennom og tok pauser og samlet krefter innimellom. Er helt fantastisk hvordan kroppen og psyken og alt jobber.

Mot slutten stoppet det noe opp, jeg turde ikke presse. Fikk ikke kateter for da var jeg kommet for langt. Tror det hindret meg litt. Men etter hvert brydde jeg meg lite. Tror det kom litt av hvert ut! :fnise: De tømte blæra mi, mente det kanskje hindret pasasjen noe.. de fikk meg opp på en prekestol, men da begynte babyen å stresse, pulsen føk i været så da måtte jeg i sengen igjen. Omsider fikk jeg de siste presseinstruksene, tror jeg hadde 3-4 press, husker ikke helt så var hun ute. For et kick og adrenalinet flommet. Sambo var helt fantastisk, han hjalp meg igjennom hver rie. Vi fikk masse skryt fra jordmødrene om at vi var et godt team. Det varmer! Var så utrolig rart å få prinsessa vår på brystet. Hun er vår!! :rodmer: Hun ble født kl 2320 så selv om det stoppet opp mot slutten gikk det ganske fort med tanke på at det var førstegangs. 2600 gram og 46 cm.

Var også stort å se gleden hos sambo. Han glødet og det gjør han enda.. :yvonne:

Så det var min historie.. det var stort.. kjenner en liten barseltåre presse på her nå så tror jeg må gå og knipe litt i prinsessa mi :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...