Gå til innhold

Greit med voksent overnattingsbesøk når man har barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er ikke snakk om menn jeg ikke kjenner, og det gjelder i hovedsak to stk. Men barna har ikke truffet noen av de nettopp fordi jeg til nå har truffet dem når jeg har barnefri, eller bare noen timer på kvelden. Min seng er i stua og iblant våkner barna om natta og kommer inn til meg. Derfor syns jeg at min seng egner seg dårligst for besøket egentlig.

Hi her.

Anonym poster: d694d42609da897e644e4d9afc907909

Men du har tenkt til å introdusere barna for disse mennene først ikke sant? Uten overnatting.. eller? Og gjør som momo sier. Sove på madrass på rommet til ungene mens gjesten får sove i stua :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilken seng det er mest praktisk at han sover i finner du vel ut, det er du som kjenner leiligheten din best. Jeg kan ikke se hvorfor det er problematisk at en venn - mannlig eller kvinnelig - får overnatte selv om barnet ikke kjenner vedkommende fra før. Men du bør jo informere barnet om at han skal overnatte. Å "snike" inn overnattingsbesøk kan potensielt gi mye mer utrygge opplevelser hvis barnet våkner og oppdager en fremmed person i senga/leiligheten...

Jeg har ikke barn selv, men omgås mye venner og søsken med barn, og ser hvordan de gjør ting. I tillegg har kjæresten min barn. Å introdusere en kjæreste/flørt (som nettopp det) for barnet er noe annet enn å introdusere en venn. Har ikke inntrykk av at barn reagerer negativt på at foreldrene har venner hos seg.

Anonym poster: e9235ef6e8efc4729a0467b1aedb9580

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du har tenkt til å introdusere barna for disse mennene først ikke sant? Uten overnatting.. eller? Og gjør som momo sier. Sove på madrass på rommet til ungene mens gjesten får sove i stua :)

Nei, det er det jeg ikke helt vet. Oftest kommer de på kveldstid. Jeg selv har sovet hos hvertfall to vennepar der jeg ikke kjente barna, og vi har tidligere hatt ekssamboerens venner overnattende, som heller aldri hadde sett barna. Likevel har jeg vanskeligheter med å ta det steget selv merker jeg. Kanskje fordi jeg er jente og dette gjelder gutter/ menn. Men samtidig tror jeg da overhodet ikke barna tenker i kjærestebaner så lenge vi sover på ulike rom og sånt. Men vet jo aldri.. Vi var så lite sosiale da jeg hadde samboer (barnas pappa), så jeg føler vel litt på det siden barna ikke er altfor vant med besøk..

Anonym poster: d694d42609da897e644e4d9afc907909

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg tror barn blir forvirret uansett hvis de står opp om morgenen så er det ukjente mennesker der som har sovet i huset/leiligheten? Er det ikke bedre om disse menneskene kommer på besøk før ungene har lagt seg og hilser på de? Det kan vel ikke være så vanskelig å få til?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du lager dette problemet større i ditt eget hode enn det det er? Det er jo helt vanlig at folk (både par og aleneforeldre) med barn har overnattingsgjester, og barn tenker ikke automatisk at det er en kjærestegreie fordi besøket har motsatt kjønn. Dessuten, som andre her har sagt: snakk om det med barnet både før og etter, hør hva barnet tenker, så får dere oppklart og avklart det meste.

Jeg tror som nevnt også at det beste er om gjesten og barna får hilst på hverandre før leggetid.

Anonym poster: e9235ef6e8efc4729a0467b1aedb9580

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marmot

Hvorfor i all verden skal dette være noen sak? Jeg tror jeg har et enormt problem om alle overnattingsgjestene mine skal komme før sønnen min er i seng, han er jo ofte i seng før folk er ferdig på jobb nesten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor i all verden skal dette være noen sak? Jeg tror jeg har et enormt problem om alle overnattingsgjestene mine skal komme før sønnen min er i seng, han er jo ofte i seng før folk er ferdig på jobb nesten.

Det kommer jo helt ann på alderen til sønnen din, om han våkner i løpet av natten og/eller treffer disse overnattingsgjestene om morgenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden skal dette være noen sak? Jeg tror jeg har et enormt problem om alle overnattingsgjestene mine skal komme før sønnen min er i seng, han er jo ofte i seng før folk er ferdig på jobb nesten.

Da har de vel truffet sønnen din på dagtid ved tidligere anledninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marmot

Han er to år, og at jeg ikke skal kunne få gjester etter at han har lagt seg, som er der dagen etterpå, må jeg innrømme jeg synes er aldeles fjernt. Selv om han ikke kjenner dem. Når han står opp, forteller jeg ham hvem de er, og så er det ingen sak i det hele tatt. Sånn har jeg tenkt å fortsette å ha det så lenge han bor hjemme. Ikke at jeg har voldsomt mange venner som sønnen min ikke kjenner, men...

Hadde dere ment at barnet må ha møtt vedkommende på dagtid først om det var en kvinnelig venn som skulle komme på besøk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og gjør som momo sier. Sove på madrass på rommet til ungene mens gjesten får sove i stua :)

Hva i alle dager er vitsen med det? Sove på madrass hos ungen og gjesten på sofaen? Jeg har fått overraskende overnattingsgjester noen ganger (både kvinner og menn) som har fått låne sofaen, og da har ungene kommet inn til meg om morgenen og spurt hvem det var som lå på sofaen, og jeg har fortalt det. De syntes det var spennende og overhodet ikke traumatiserende. Hadde de oppdaget at jeg lå på madrass på rommet deres hadde de ihvertfall begynt å lure på om vedkommende var farlig.

Anonym poster: 337a92e3081be0a84de30e8004689804

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i alle dager er vitsen med det? Sove på madrass hos ungen og gjesten på sofaen? Jeg har fått overraskende overnattingsgjester noen ganger (både kvinner og menn) som har fått låne sofaen, og da har ungene kommet inn til meg om morgenen og spurt hvem det var som lå på sofaen, og jeg har fortalt det. De syntes det var spennende og overhodet ikke traumatiserende. Hadde de oppdaget at jeg lå på madrass på rommet deres hadde de ihvertfall begynt å lure på om vedkommende var farlig.

Anonym poster: 337a92e3081be0a84de30e8004689804

Fordi TS ikke har eget soverom men sover på sofaen. I stedenfor at gjesten skal sove med ungen eller senga til ungen mens ungen og morra sover på sofaen synes jeg gjesten skal ha sofaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marmot

Jeg hadde tatt ungen min med meg i min seng om jeg var i den situasjonen, fordi jeg antar at gjestene mine neppe vil stå opp grisetidlig selv om barnet mitt gjør det og jeg gidder ikke sitte innestent på barnetrommet heller. Jeg sliter hardt med å forstå hva som er så traumatisk med å låne bort senga, kjenner jeg.

Endret av Marmot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...