Gå til innhold

Fjortis som spør om man vil ha hjelp til å pakke i matbutikk-kasse


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hender av og til at det er noen unge/unger som hjelper til med å pakke rundt juletider. Kanskje har de på nisselue eller noe, og så er de fordelt på flere kasser. Sikkert fra idrettslag, korps eller lignende, og så får de vel noen kroner for det av butikken. Men nå var det ei jente som stod der helt alene og forsiktig spurte alle og enhver om de ville ha hjelp til å pakke.

Må innrømme at jeg ble litt satt ut av det, og visste ikke om det var meg eller butikken hun skulle ha penger av. Det er kanskje butikken som betaler henne?

Hadde bare 4-5 varer så jeg sa bare nei takk og at jeg kunne ta det selv :S



Anonymous poster hash: 404a1...727
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På Rema der jeg bor er det ihvertfall butikken som betaler.Jeg pleier bare å smile og takke ja,selv om jeg pakker mye fortere selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er de ungen som en dag skal styre verden ette de voksne. Bare bra at de får lov til å hjelpe til når de er ung, selv om de ikke pakker så fort som deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der jeg handler fast, og på butikker med nyåpning, pakker de unge som står nederst etterhvert som varene kommer ned i "ferdig scannet" rommet i kassen. De spør ikke og de pakker fortløpende og blander frysevarer og poteter, frukt i samme posen. Så jeg har måttet lære meg til å legge varer som kan pakkes sammen etterhverandre på båndet.

Hvordan dette skal gå i år når jeg må stor handle med to babyer har jeg ikke rukket å tenke på.

Anonymous poster hash: ef3f0...b8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes du skal la de få gjøre det jeg, slik at de ikke føler seg i veien og påtrengende. Tar deg ikke så grusomt mye lengre tid. "Ja takk, gjerne det! :)"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der jeg handler fast, og på butikker med nyåpning, pakker de unge som står nederst etterhvert som varene kommer ned i "ferdig scannet" rommet i kassen. De spør ikke og de pakker fortløpende og blander frysevarer og poteter, frukt i samme posen. Så jeg har måttet lære meg til å legge varer som kan pakkes sammen etterhverandre på båndet.

Hvordan dette skal gå i år når jeg må stor handle med to babyer har jeg ikke rukket å tenke på.

Anonymous poster hash: ef3f0...b8f

Herremin, er dette virkelig et problem??

Anonymous poster hash: eb985...f17

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillesøsteren min har hatt dette som jobb før. Butikker hyrer gjerne inn hjelp i perioder der de har stor trafikk, eks. jul/advent, for at ting skal ta mindre tid i kassen. Det er butikken som betaler



Anonymous poster hash: 7550d...512
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herremin, er dette virkelig et problem??

Anonymous poster hash: eb985...f17

Det er et problem å få ødelagt frukt og grønt fordi noen har pakket det sammen med frysevarer, ja. (Det er forskjell på frukt og grønt, riktignok - et kålhode tåler en del mer enn et salathode.)

Anonymous poster hash: 29067...eb3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...