Gå til innhold

Har noen vært i huset mitt?


majalill

Anbefalte innlegg

Jeg dro på jobb rundt 10:30 i morges. Nå, når jeg kom hjem, litt over 17:30, så jeg at lysene utenfor ytterdøra var avslått. Tenkte kanskje jeg hadde gjort det selv i morges uten å huske det, selv om det er noe jeg aldri gjør. Videre går jeg inn på rommet mitt, og der står macen min midt i senga med lys på skjermen, selv om laderen ikke var plugget inn. Ingen andre i familien har vært hjemme idag. Kan en mac virkelig stå i over 7 timer uten at skjermen blir svart? Vanligvis når jeg holder på med den uten strømkabel så blir skjermen svart etter bare et minutt dersom jeg ikke rører på musa. Skjønner virkelig ikke hvordan den har holdt så lenge uten at noen har holdt på med den.

Grunnen til at jeg ble så paranoid er at nabolaget vårt har hatt en del innbrudd og falske dørselgere/bøssebærere de siste ukene, så det er ikke utenkelig at noen har vært inne. Men merkelig at de ikke tok macen da, om det faktisk var noen her :P

Endret av majalill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er mer sjokkert over at Mac'en stod i senga. Er du klar over brannfaren? Håper du ikke pleier å ha den i senga.



Anonymous poster hash: 67e71...f68
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm det hørtes ekkelt ut! Vet ikke hvor lenge Mac kan stå uten lader, men om det skulle ha vært noen der, kan drt jo hende at de skulle ta den, men så at du kom hjem :vetikke: ikke at jeg hadde brukt tid på å skru på macen og åpne den om jeg skulle ha stjålet noe... Eller å skru av lyset utenfor ytterdøren for den saks skyld :)

På en annen side burde du kunne se på vinduer eller døren om noen har prøvd å bryte seg inn, er alle vinduene i huset helt lukket med håndtaket? Er det noen merker i treet rundt vinduene på utsiden, samme med døren? Om ikke så har det nok ikke vært noen der uten nøkkel :) er du sikker på at ingen andre i familien har vært hjemme? Kan jo hende noen glemte noe og var en svipptur innom eller noe slikt.

Skru på macen og la skjermen stå med lys på forresten, så ser du hvor lenge den går.

Anonymous poster hash: 62082...808

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du latt macen stå mens du holder øye med den? Det er fullt mulig at skjermen ikke blir svart, ettersom hva slags skjerm innstillinger du har, men at strømmen holdt så lenge hørtes merkelig ut. Som sagt, la den stå åpen og se etter om den slår seg av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du latt macen stå mens du holder øye med den? Det er fullt mulig at skjermen ikke blir svart, ettersom hva slags skjerm innstillinger du har, men at strømmen holdt så lenge hørtes merkelig ut. Som sagt, la den stå åpen og se etter om den slår seg av.

Lot den stå nå, tok ca et minutt før den ble svart... Strømmen er på 26% nå, har ikke ladet den siden jeg dro i morges.

Til dere andre: Ingen tegn til innbrudd ellers nei, det eneste som var åpent var hverandadøra i 2. etasje, så om det har vært noen her må de ha klatret opp dit:O men det gir jo ingen mening at noen bryter seg inn uten å stjele noe. Synes bare det er så rart at macen har stått på i 7 timer... Finner ingen forklaring på det, haha... Har i hvertfall sjekket hele huset nå, er ingen her :)

Ingen har vært hjemme nei, er bare jeg og min mor som bor her, og hun kom hjem fra jobb etter meg. Spurte henne, og hun har ikke vært hjemom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem andre har nøkkel? Eks? Venn? Er dagbok, kalender, regninger o.l. flyttet på?

Anonymous poster hash: 3d2bb...ef3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du en mus koblet til PC'en? Isåfall er jo den ganske følsom og kan vekke PC'en gjennom bevegelser i huset fra dører o.l. som smekkes igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...