Gå til innhold

Du er ikke en ordentlig kvinne før du har fått barn.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er stor forskjell på å være kvinne og å være mor, akkurat som det er forskjell på en mann vs en far. Barn tilfører en ekstra dimensjon til et menneske uansett kjønn og utgangspunkt. Men å kalle noen mindreverdig kvinne eller mann av den grunn blir selvfølgelig ikke riktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil heller si det er motsatt. De fleste kvinner som har fått barn virker som de driter en lang mars i å holde på femininiteten etterpå.

Anonymous poster hash: 502cf...bf1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

Nei man er vel ikke en ordentlig kvinne før man er gift og med barn i en fin leilighet og med bil.. ;)

Det er irriterende at denne oppfattingen finnes. Kan vedde mye penger på ar om jeg en dag får meg type så kommer min omgangskrets til å omtrente komme med gratulasjoner og "endelig"...

Og du har knapt annonsert forholdet som offisielt, så begynner folk å granske magen din nøye og lure på om du er gravid :rolleyes: Det er så irriterende at så snart man er voksen og i et fast forhold så forventes det at ungene skal komme tytende ut snarest. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har hørt rykter om min graviditet. At man enten ikke ønsker barn eller ikke kan få barn er ikke så nøye så lenge folk har noe å spekulere i og mene noe om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre er den mentaliteten alt for utbredt blant folk. Er du ufrivillig barnløs, synes de synd på deg, er du frivillig barnløs, ja da må det være noe galt med deg.

Hva mener dere om denne formen for elitisme?

Anonymous poster hash: 4aa41...c4e

Elitisme? Den eneste jeg har hørt si at man ikke blir kvinne før man får barn, var en fyllik som ropte det etter meg på gata da jeg var 15. :plystre:

Anonymous poster hash: 01590...e2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fotballen

Dessverre er den mentaliteten alt for utbredt blant folk. Er du ufrivillig barnløs, synes de synd på deg, er du frivillig barnløs, ja da må det være noe galt med deg.

Hva mener dere om denne formen for elitisme?

Anonymous poster hash: 4aa41...c4e

Det er sånne som sier sånt folk skal synes synd på. De som har et problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mythic

Alle kvinner er selvfølgelig ekte kvinner, uavhengig av om de har fått barn eller ikke. Jeg har selv barn, men jeg er selvfølgelig ikke mer "ordentlig" kvinne for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns de synd på deg fordi du ikke kan få barn?

Neida, jeg er ikke steril så vidt jeg vet, har ikke prøvd, men jeg ønsker ikke å få egne barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, jeg er ikke steril så vidt jeg vet, har ikke prøvd, men jeg ønsker ikke å få egne barn.

Nei, da ser jeg ikke helt hvorfor du trenger å bli syns synd på. :fnise: . Folk skal blande seg i alt. Ønsket meg ikke barn jeg heller, men fikk et likevel. Ooops

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du har knapt annonsert forholdet som offisielt, så begynner folk å granske magen din nøye og lure på om du er gravid :rolleyes: Det er så irriterende at så snart man er voksen og i et fast forhold så forventes det at ungene skal komme tytende ut snarest. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har hørt rykter om min graviditet. At man enten ikke ønsker barn eller ikke kan få barn er ikke så nøye så lenge folk har noe å spekulere i og mene noe om.

Ja ihvertfall den "skal du ha barn snart da?"fra kollegaer og bekjente. Hva om man ikke kan få barn da?så skal folk du kjenner halvveis få forklaring eller skal man bare si "nei,det er ikke noe for meg?" Jeg skjønner at det er et alminnelig spørsmål å stille til en kvinne i et fast forhold,men virker som om folk ikke tenker seg om.

Og den stemplingen av oss single som "stakkarslig"synes jeg er patetisk,da statistikkene i dette landet viser høy skilsmisserate,mange barn i skilsmissesituasjon og mange par som lever med mine,dine og våre barn etter mislykka forsøk på et forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre er den mentaliteten alt for utbredt blant folk. Er du ufrivillig barnløs, synes de synd på deg, er du frivillig barnløs, ja da må det være noe galt med deg.

Hva mener dere om denne formen for elitisme?

Anonymous poster hash: 4aa41...c4e

Jeg tror damer som har barn tenker dette fordi de selv endret seg når de fikk barn. Jeg tror og håper ikke jeg tenker dette etter at jeg får barn. Det å være kvinne er noe du er ikke noe du gjør det fortjent til...

PS. en merkelig bruk av ordet elitisme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er passe arrogant, trangsynt med mer, å gi seg selv makt til å definere hva som er "en ordentlig kvinne". Ta et år med samfunnsvitenskapelig eller humanistiske fag på universitet, så dere får et bedre fundament å være tøff i trynet på.

Faderimeg så lei jeg er av folk som skal dytte folk inn i kategorier og sette merkelapper på alt mulig!



Anonymous poster hash: 7c811...64c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig så mange som tenker slik? Har ikke møtt noen. Har derimot møtt på folk som har snudd om på at jeg ikke vil ha barn, til at jeg "hater barn". Eller at jeg vil "endre mening" når jeg blir eldre, indirekte hinting til at jeg da tar til fornuft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da foretrekker jeg å være jente for alltid, gitt!

Men som allerede nevnt, virker som det kun er her på KG den tankegangen eksisterer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da foretrekker jeg å være jente for alltid, gitt!

Men som allerede nevnt, virker som det kun er her på KG den tankegangen eksisterer.

Virkelig? Syns mødre blir beskrevt som søppel her inne jeg, men.

Anonymous poster hash: 084e5...c60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mødre er søppel.



Anonymous poster hash: 1741f...e7c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...