Gå til innhold

Fordommer mot FRP-velgere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er smått ironisk at sosialister og AP-velgere kritiserer FrP-velgere for lav utdanning og være kunnskapsløse.

Det vitner både om dårlig historiekunnskaper, samt at AP har endret seg i en retning som bryter med det partiet egentlig står for.

hvem her har sagt at de er AP-velgere eller sosialister?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordommer skyldes uvitenhet, så når noen har generelle fordommer mot FrP- velgere, er det fordi de ikke vet bedre. Man er ikke veldig intelligent hvis man mener at alle som stemmer på et annet politisk parti enn en selv, er dumme.



Anonymous poster hash: da306...600
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvem her har sagt at de er AP-velgere eller sosialister?

Det er ingen tvil om at det er mange på venstresiden her på KG, og de fleste på venstresiden stemmer AP. Noen stemmer sikkert SV og kanskje til og med Rødt også.

Man trenger si hva man stemmer, det man står for sier nok. Å kritisere FrP å tiltrekke lavt utdannede velgere, er og vil alltid være en stor selvmotsigelse. Dette er velgergruppen AP alltid har siktet seg inn på, og har bestått av, kanskje inntil nylig. AP har nå mer og mer utviklet seg til å bli et elite-parti, som på flere områder svikter arbeiderklassen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de mest lavpanna, generaliserende, vulgære og sinte menneskene på KG garantert stemmer FrP, og dermed bare bekrefter hvorfor de er som de er her inne. Uopplyste, bastante, kun opptatt av enkle løsninger og kjemper for idotiske saker som er totalt uinteressante. Som f.eks boksing, segway og lakrispiper. Virkelig tunge politiske saker er ikke så nøye, bare en får muligheten til å kjøpe lakrispiper i Norge!



Anonymous poster hash: d9a99...58c
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de mest lavpanna, generaliserende, vulgære og sinte menneskene på KG garantert stemmer FrP, og dermed bare bekrefter hvorfor de er som de er her inne. Uopplyste, bastante, kun opptatt av enkle løsninger og kjemper for idotiske saker som er totalt uinteressante. Som f.eks boksing, segway og lakrispiper. Virkelig tunge politiske saker er ikke så nøye, bare en får muligheten til å kjøpe lakrispiper i Norge!Anonymous poster hash: d9a99...58c

Bedre eldreomsorg, lavere skatter, mer politi i gatene, strengere asylpolitikk, få sendt ut de uten opphold er bare noen av sakene FrP har fått til i regjering og som FrPere støtter opp om, de som er mest opptatt av lakrispiper er vel helst sosialistene som innførte forbudet i utgangspunktet :fnise:

Anonymous poster hash: 3b52b...c99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sier ikke at FrP er et rasistisk parti, men noe skurrer når alle rasister man møter stemmer FrP.

Dessuten har jeg utelukkende erfaring med frekke FrPere, som gjerne er mestere på å sette seg i offerrollen.



Anonymous poster hash: 5360c...883
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de mest lavpanna, generaliserende, vulgære og sinte menneskene på KG garantert stemmer FrP, og dermed bare bekrefter hvorfor de er som de er her inne. Uopplyste, bastante, kun opptatt av enkle løsninger og kjemper for idotiske saker som er totalt uinteressante. Som f.eks boksing, segway og lakrispiper. Virkelig tunge politiske saker er ikke så nøye, bare en får muligheten til å kjøpe lakrispiper i Norge!

Tvert imot, jeg har inntrykk av at de fleste FrP-erne her inne besitter ganske mye kunnskap.

Når du først skal harslere med dette med boksing, segway og lakrispiper, så bør du kanskje tenke over hvor dumme forbudene egentlig også er. Det er ikke noe i veien med å fjerne disse, etter min mening. Så det mest idiotiske med det er jo faktisk at det var forbud i utgangspunktet. Dette er selvsagt populistiske saker, men de representerer også noe mange er lei av, nemlige evige forbud mot småting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier ikke at FrP er et rasistisk parti, men noe skurrer når alle rasister man møter stemmer FrP.

Dessuten har jeg utelukkende erfaring med frekke FrPere, som gjerne er mestere på å sette seg i offerrollen.

Jeg synes ikke det skurrer overhodet. FrP er det eneste partiet (tildels Høyre på grunn av FrP) som kjemper mot masseinnvandring til Norge. Da er det faktisk helt naturlig at også rasister stemmer FrP.

Men, det behøver ikke å bety at alle FrP'ere er rasister. Tror man det, så har man totalt misforstått hva innvandringsdebatten går ut på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, dette var nytt for meg. Og de fleste andre.

Igjen, jeg er ikke sykepleier. Man kan være reflektert og ikke reflektert rundt politikk og samfunn uten å være sykepleier. Eller økonom. Eller prest. Men det er en tendens blant FrP-ere å rakke ned på akademikere og folk med høyere utdanning, og hevde at de ikke vet nok- særlig når det gjelder innvandring og klimaendringer. For årevis med forskning betyr liksom ingenting. Bent Einar, lagermedarbeider uten høyere utdanning, har nemlig mer peiling.

Først og fremst. Grunnverdien i vårt demokrati er at alle har stemmerett. Det regner jeg med du også er fan av, og ikke ønsker å gå tilbake gamle regler rundt stemmerett. Så om det er Bent Einar eller millionæren Jonas som stemmer, så teller stemmene like mye.

Når du først er inne på det, og snakker om årevis med forskning, så vil jeg gjerne høre fra deg når det gjelder innvandring. Rent økonomisk, så er ikke innvandringen vi har til Norge nå bra økonomisk, heller tvert imot. Klimapolitikk er ikke et område for meg, så der skal jeg ikke bevege meg inn.

Innvandringspolitikken til venstresiden er populistisk, og spiller på følelser, ingenting annet.

Endret av Example
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder menn er det alt for variert til at jeg kan sette meg opp en tanke, vet både om akademikere og harrytamper som stemmer FrP.

Når det gjelder kvinner (dette gjelder også de som stemmer høyre) syns jeg det ofte er kvinner som har litt ben i nesa, ikke lar seg behandle dårlig og ofte er attraktive, i motsetning til kvinner som stemmer rødt. Har en liten teori på at det ikke er tilfeldig, attraktive kvinner blir ikke smigret av trakassering, samt at de opplever dette mye mer enn frikerne på venstresiden som blir behandlet som luft av utlendinger derfor ikke ser problemet med dem heller.

Anonymous poster hash: a8dd0...d69

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder menn er det alt for variert til at jeg kan sette meg opp en tanke, vet både om akademikere og harrytamper som stemmer FrP.

Når det gjelder kvinner (dette gjelder også de som stemmer høyre) syns jeg det ofte er kvinner som har litt ben i nesa, ikke lar seg behandle dårlig og ofte er attraktive, i motsetning til kvinner som stemmer rødt. Har en liten teori på at det ikke er tilfeldig, attraktive kvinner blir ikke smigret av trakassering, samt at de opplever dette mye mer enn frikerne på venstresiden som blir behandlet som luft av utlendinger derfor ikke ser problemet med dem heller.

Anonymous poster hash: a8dd0...d69

Jeg tror du har mye rett i forhold til kvinner som semmer FrP. Sterke målbevisste kvinner som ikke trenger særbehandling. Kvinner som ikke lar seg krenke og som ikke hyler trakassering om en mann skulle tilnærme seg litt vel mye. My mer man kan si om FrP kvinnen. Men hun er sterk i forhold til sosialist kvinnen som må behandles varsomt, kvoters inn fordi hun er ubrukelig, se kvinnene i SV, totalt ubrukelig egentlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags tanker får du om en personer som stemmer på FRP. For min del dukker tanker som; dårlig utdannelse, lav lønn og rasist.

Anonymous poster hash: 013e5...7a1

Og det er ikke rart i det hele tatt.

Dagbladet var 100% ærlig om i en kronikk for 3 år siden. De hadde konsekvent jobbet for å ødelegge for FRP i nesten 40 år. Alt skulle vinkles negativt, gode saker ikke nevnes eller minimaliseres, negative ting skal boostes, vinklingen vil variere mellom stigmatisering og latterliggjøring. Carl i Hagen ble spurt hvorfor han var på TV så ofte? Det var den eneste måten han kunne snakke direkte til velgeren UTEN det sosialistiske journalistens tolkning.

Medias makt er stor og små negative drypp i flere tiår MÅ sette spor.

Anonymous poster hash: c7bf0...6e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror du har mye rett i forhold til kvinner som semmer FrP. Sterke målbevisste kvinner som ikke trenger særbehandling. Kvinner som ikke lar seg krenke og som ikke hyler trakassering om en mann skulle tilnærme seg litt vel mye. My mer man kan si om FrP kvinnen. Men hun er sterk i forhold til sosialist kvinnen som må behandles varsomt, kvoters inn fordi hun er ubrukelig, se kvinnene i SV, totalt ubrukelig egentlig.

Og du henger deg på og oppfører deg som en like stor idiot som de andre som slenger dritt i tråden. Gratulerer!

Anonymous poster hash: 33015...a79

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du henger deg på og oppfører deg som en like stor idiot som de andre som slenger dritt i tråden. Gratulerer!

Anonymous poster hash: 33015...a79

Nå kan man jo diskutere hvem som er hva. Du klager over at folk slenger dritt, men selv kaller du folk idioter. Litt spesielt.

Men uansett. Det jeg skriver om FrP kvinner er fakta. FrP kvinner er sterke. I FrP ser vi ikke på hva folk har mellom beina når styre og valglister skal utarbeides, vi ser på kvalitet. Altså motsatt av hva man gjør på venstresiden. Derfor har FrP langt dyktigere kvinnelige politikere en vi ser i AP og SV spesielt. Der er jo som kjent kvinnene kvotert inn. Det ser vi jo tydelig på Fru Halvorsen og blondinen, som nå heldigvis er ute av politikken.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan man jo diskutere hvem som er hva. Du klager over at folk slenger dritt, men selv kaller du folk idioter. Litt spesielt.

Men uansett. Det jeg skriver om FrP kvinner er fakta. FrP kvinner er sterke. I FrP ser vi ikke på hva folk har mellom beina når styre og valglister skal utarbeides, vi ser på kvalitet. Altså motsatt av hva man gjør på venstresiden. Derfor har FrP langt dyktigere kvinnelige politikere en vi ser i AP og SV spesielt. Der er jo som kjent kvinnene kvotert inn. Det ser vi jo tydelig på Fru Halvorsen og blondinen, som nå heldigvis er ute av politikken.

Nei. Les innlegget en gang til. Det står "oppfører deg som en stor idiot" og ikke "er en stor idiot". Det er faktisk en relativt stor forskjell.

Det er veldig synd at du sitter med disse skylappene dine og tror at kvinner som stemmer FrP er bedre eller sterkere enn kvinner som er på venstresiden. Det er utrolig synd at du har slike holdninger, og det sier ganske mye om din egen intelligens.

Ta deg sammen. Trodde du var en voksen mann jeg? Du oppfører deg ikke akkurat som en.

Anonymous poster hash: 33015...a79

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

wow , la oss ikke late som om sosialister er smarte eller genier... Ikke glem at dem innførte forbud mot lakrispiper. Kun en idiot kan forsvare slike ting.

Tanken var at tobaksprodukter ikke skulle fremstilles som noe kult, i barns øyne, noe som er en veldig bra ting. Om det funker eller ikke, aner jeg ikke, men utifra det jeg lærte da jeg studerte psykologi, har sånne ting en ganske relevant effekt.

Endret av Yme
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig synd at du sitter med disse skylappene dine og tror at kvinner som stemmer FrP er bedre eller sterkere enn kvinner som er på venstresiden. Det er utrolig synd at du har slike holdninger, og det sier ganske mye om din egen intelligens.

Ta deg sammen. Trodde du var en voksen mann jeg? Du oppfører deg ikke akkurat som en.

Anonymous poster hash: 33015...a79

Det er først og fremst ikke velgerne jeg tenkte på i mitt innlegg, men politikerne. I FrP finner man som i andre partier veldig ulike velgere. Men man ser ofte det er sterke beviste kvinner som velger Høyre eller FrP. Slik ser man selvsagt også i et parti som AP. Lengre ut på venstresiden vil jeg faktisk stigmatisere og si at disse mangler grunnleggende kunnskaper i forhold til å se samfunnet som en helhet. Ofte kan hjerte være litt for stort. Men det er min mening. Så synes jeg du fortsatt skal mene at jeg oppfører meg som en idiot. Når folk på venstresiden tar i bruk sjikane, forteller det meg alltid at man er på rett vei i sine meninger og avgjørelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanken var at tobaksprodukter ikke skulle fremstilles som noe kult, i barns øyne, noe som er en veldig bra ting. Om det funker eller ikke, aner jeg ikke, men utifra det jeg lærte da jeg studerte psykologi, har sånne ting en ganske relevant effekt.

Jo da, effekten kan være positiv, om målet er og begrense røyking. Ingen tviler på det. Vi blir alltid påvirket. Spørsmålet er. Skal vi forby alt som kan påvirke oss i retning som staten ikke ønsker? Jeg mener selvsagt nei. Selv om jeg vet alt om skadevirkning på rusmidler, tobakk osv. Så ønsker jeg full legalisering og reklame. Det er her de store politiske skiller går. Men det handler altså ikke om kunnskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Les innlegget en gang til. Det står "oppfører deg som en stor idiot" og ikke "er en stor idiot". Det er faktisk en relativt stor forskjell.

Det er veldig synd at du sitter med disse skylappene dine og tror at kvinner som stemmer FrP er bedre eller sterkere enn kvinner som er på venstresiden. Det er utrolig synd at du har slike holdninger, og det sier ganske mye om din egen intelligens.

Ta deg sammen. Trodde du var en voksen mann jeg? Du oppfører deg ikke akkurat som en.

Anonymous poster hash: 33015...a79

Hadde du angrepet hans intelligens om han hadde vært PK og fremhevet sosialistkvinner som de sterkeste da, som alle andre gjør? Han er en voksen mann ja, og etter hva jeg ser er det ikke han som er barnslig og angriper andres meninger her.

Anonymous poster hash: a8dd0...d69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...