Gå til innhold

Fordommer mot FRP-velgere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tråden er ryddet for personangrep og svar til dette.

Raven Emerald, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer Frp. Tar en master i statsvitenskap nå, fjerde året. Kommer ikke fra en rik familie, har jobbet en del med innvandrere og er generelt sett positivt innstilt til de fleste med et unntak: rånere. Den eneste stereotypen jeg kommer under er vel at jeg fortsatt røyker, (men ikke rullings).



Anonymous poster hash: 6dbdd...240
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss ikke glemme at majoriteten av sosialister har NULL utdanning, og tar kun inn innvandrere fordi dem liker kaos og forstår ikke at du hjelper flere ved å heller sende penger;

http://www.vgtv.no/#!/video/106959/her-skjeller-hun-ut-pegida-demonstrantene

Hun er perfekt rødgrønn ungdom, så hold kjeft .

Hvorfor er hun en perfekt rødgrønn ungdom mener du?

Jeg er selv i AP og studerer. Når du blir syk og må på sykehuset kan det være meg du møter. Det kan være jeg som steller deg, holder deg i hånden hvis du trenger det, stryker deg på pannen og gir deg de medisinene du trenger.

Eller kommer du til å nekte å få behandling av alle som ikke stemmer FrP? Jeg tror det er lurt at du tar deg litt sammen og respekterer at noen har et annet syn på verden enn deg. Du trenger både meg og alle andre som ikke er enige med deg i politikken for å få samfunnet til å gå rundt, og er det ikke fantastisk at vi ikke har diktatur med FrP? Er det ikke fantastisk at vi har demokrati og kan stemme på det vi ønsker uten å være redd for å bli drept og torturert for vårt syn på verden slik som det er i flere andre land?

Og jeg kan ikke si jeg kjenner så veldig mange som sitter i fylkesstyrer rundt om kring som ikke er under utdanning eller er ferdig utdannet. Jeg kjenner faktisk ingen som ikke har en utdanning. Men vet du hva? Dama som vasker etter deg på jobben din eller skolen din er faktisk like viktig som deg selv. Du er ikke viktigere eller bedre enn noen uansett hvor lang utdanning du tar.

Det er så utrolig barnslig og idiotisk å sitte her på et forum og slenge dritt om de partiene man ikke er enige her. Dette gjelder også for de som skriver at de som stemmer FrP er dumme o.l. Som flere sikkert har lagt merke til sitter det flere litt ekstreme brukere og skriver veldig mye om innvandring og slikt, men dette vil jeg ikke si er representativt for de FrP velgerne jeg møter rundt omkring. En svært god kompis av meg stemmer FrP og tar faktisk utdanning på samme sted. Han er fantastisk. Jeg har møtt mindre hyggelige mennesker som stemmer FrP, men det gjelder jo i grunn for alle parti.

Så jeg sier bare: skjerpings folkens!

Anonymous poster hash: 33015...a79

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så utrolig barnslig og idiotisk å sitte her på et forum og slenge dritt om de partiene man ikke er enige her. Dette gjelder også for de som skriver at de som stemmer FrP er dumme o.l. Som flere sikkert har lagt merke til sitter det flere litt ekstreme brukere og skriver veldig mye om innvandring og slikt, men dette vil jeg ikke si er representativt for de FrP velgerne jeg møter rundt omkring. En svært god kompis av meg stemmer FrP og tar faktisk utdanning på samme sted. Han er fantastisk. Jeg har møtt mindre hyggelige mennesker som stemmer FrP, men det gjelder jo i grunn for alle parti.

Anonymous poster hash: 33015...a79

Godt innlegg.

Må si meg enig med deg i dette. Selv om jeg stemmer Frp, så er det mange av mine venner som ikke stemmer det samme som meg, og jeg gjør ikke forskjell på folk. En av mine beste venner er aktiv SV-er, og du skal lete lenger etter bedre menneske enn vedkommende. Vi er selvsagt uenige om det meste, men har en saklig og god debatt om det meste. Cluet er å ha respekt for andres meninger, og skille sak og person.

Anonymous poster hash: 6dbdd...240

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at de har et bredt spekter av velgere, både folk med lav utdannelse og folk med høy utdannelse, som ser fordeler med politikken som ønskes.

Jeg tenker også at det er folk som ikke nødvendigvis følger strømmen og følger "alle andre".

At FrP-velgere kun er folk med lav utdannelse og liten greie på politikk, det er selvfølgelig feil. Jeg studerer statsvitenskap, og det er ganske mange FrP-velgere i min klasse.

Endret av Example
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt innlegg.

Må si meg enig med deg i dette. Selv om jeg stemmer Frp, så er det mange av mine venner som ikke stemmer det samme som meg, og jeg gjør ikke forskjell på folk. En av mine beste venner er aktiv SV-er, og du skal lete lenger etter bedre menneske enn vedkommende. Vi er selvsagt uenige om det meste, men har en saklig og god debatt om det meste. Cluet er å ha respekt for andres meninger, og skille sak og person.

Anonymous poster hash: 6dbdd...240

Dette er utrolig bra! All respekt til deg! :) Toleranse er utrolig viktig :)

Anonymous poster hash: 33015...a79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At snittet for FrP viser at de har lavere lønn og lavere utdanning er vel ikke så rart, FrP scorer tross alt best blant skikkelige arbeidere som skaper verdier og holder sosialistene i offentlig sektor og på trygd i live :fnise: Det skal også sies at FrPere oftere starter egne bedrifter som gir store inntekter for det offentlige og viktige arbeidsplasser rundt om i landet, så uten FrPere hadde ikke sosialistene kunnet sitte på KG og sverte og sutre hele dagen, tee-hee :laugh:



Anonymous poster hash: 3b52b...c99
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

wow , la oss ikke late som om sosialister er smarte eller genier... Ikke glem at dem innførte forbud mot lakrispiper. Kun en idiot kan forsvare slike ting.

Never forget, never forgive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenker at de er rasister (noen er "bare" fordumsfulle), klima-nektere, harry, lite reflekterte, besatt av å hate islam, ser ned på akademikere og andre som faktisk har peiling på ting.

Jeg merker at jeg kanksje ikke har det beste nntrykket av FrP-ere... :fnise:

Du kaster stein i glasshus. Du påsto i en tråd tidligere at den eneste grunnen til at Norge er rikt er oljen, det er svært lite reflektert og viser at du mangler helt grunnleggende kunnskap om norsk økonomisk historie (ungdomsskolepensum). Du er vel også en av de som ser ned på folk som ikke er akademikere som kunnskapsløse for at du har sykepleierutdanning eller tilsvarende?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at FRP er litt som republikanerne i USA. Omfavner uvitenhet som en dyd og henger seg ikke opp i så tåpelige ting som fakta. Hvorfor forholde seg til fakta når det lønner seg mye mer å spille på folks følelser?



Anonymous poster hash: 4d192...121
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at FRP er litt som republikanerne i USA. Omfavner uvitenhet som en dyd og henger seg ikke opp i så tåpelige ting som fakta. Hvorfor forholde seg til fakta når det lønner seg mye mer å spille på folks følelser?

Anonymous poster hash: 4d192...121

Det er faktisk nøyaktig slik mange FRPere er

Anonymous poster hash: 204b6...2ea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de ikke vet hva partiet står for.

Det vet jo ikke FrP-hatere heller. FrP-haterne vet heller ikke hva deres eget parti står for, merkelig nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kaster stein i glasshus. Du påsto i en tråd tidligere at den eneste grunnen til at Norge er rikt er oljen, det er svært lite reflektert og viser at du mangler helt grunnleggende kunnskap om norsk økonomisk historie (ungdomsskolepensum). Du er vel også en av de som ser ned på folk som ikke er akademikere som kunnskapsløse for at du har sykepleierutdanning eller tilsvarende?

Husker ikke hvilken tråd det er snakk om, din stalker. Hvilke andre grunner er det til at Notge er rikt, da? Utenom olje, laks og våpensalg ( og Marshallhjelpen i starten til å gi oss et lite push). Opplys meg.

Og nei, jeg er ikke sykepleier. Hva har du i mot sykepleiere?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er smått ironisk at sosialister og AP-velgere kritiserer FrP-velgere for lav utdanning og være kunnskapsløse.

Det vitner både om dårlig historiekunnskaper, samt at AP har endret seg i en retning som bryter med det partiet egentlig står for.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags tanker får du om en personer som stemmer på FRP. For min del dukker tanker som; dårlig utdannelse, lav lønn og rasist.

Anonymous poster hash: 013e5...7a1

Oppegående reflekterte mennesker med god utdannelse er hva jeg vet at FrP folk er. Så vet jeg også at mange har fordommer, slik du viser du har. Mange opptrer som en flokk ikke tenkende vesener som ikke forstår hvordan media spesielt påvirker folk negativt om FrP. Det er direkte flaut at man ikke har slike kritiske evner og forstår dette spillet som media sammen med spesielt AP fører.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tenker at FRP er litt som republikanerne i USA. Omfavner uvitenhet som en dyd og henger seg ikke opp i så tåpelige ting som fakta. Hvorfor forholde seg til fakta når det lønner seg mye mer å spille på folks følelser?

Anonymous poster hash: 4d192...121

Hva vet du om hva som er fakta? Det du leser i Dagbladet og VG, eller det Støre og AP formidler fra partikontoret? Ingen eier noen sannhet, selv om AP og deres ikke reflekterte tilhengere tror dem gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke hvilken tråd det er snakk om, din stalker. Hvilke andre grunner er det til at Notge er rikt, da? Utenom olje, laks og våpensalg ( og Marshallhjelpen i starten til å gi oss et lite push). Opplys meg.

Og nei, jeg er ikke sykepleier. Hva har du i mot sykepleiere?

Igjen kaster du stein i glasshus. Eksport av laks og våpen er en svært liten del av den totale eksporten, marshallhjelpen var også ikke veldig omfattende (bistand er uansett sjeldent særlig effektivt alene for å bygge opp en økonomi). Norge har vært blant verdens rikeste land siden 1800-tallet da vi var tidlig ute med en liberalistisk økonomiske politikk (FrPs økonomisk politikk er mest liberalistisk av stortingspartiene) og at vi tjente på å være nært andre kapitalistiske, industrialiserte land slik at vi fløyt litt på en bølge. Har ingenting i mot sykepleiere, men synes det blir litt vel latterlig å henge seg opp i hvilke partier personer uten høyere utdanning stemmer på, som om f.eks det å ha studert sykepleie gjør deg mer reflektert rundt politikk og samfunn.

Endret av Meeh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen kaster du stein i glasshus. Eksport av laks og våpen er en svært liten del av den totale eksporten, marshallhjelpen var også ikke veldig omfattende (bistand er uansett sjeldent særlig effektivt alene for å bygge opp en økonomi). Norge har vært blant verdens rikeste land siden 1800-tallet da vi var tidlig ute med en liberalistisk økonomiske politikk (FrPs økonomisk politikk er mest liberalistisk av stortingspartiene) og at vi tjente på å være nært andre kapitalistiske, industrialiserte land slik at vi fløyt litt på en bølge. Har ingenting i mot sykepleiere, men synes det blir litt vel latterlig å henge seg opp i hvilke partier personer uten høyere utdanning stemmer på, som om f.eks det å ha studert sykepleie gjør deg mer reflektert rundt politikk og samfunn.

Jøss, dette var nytt for meg. Og de fleste andre.

Igjen, jeg er ikke sykepleier. Man kan være reflektert og ikke reflektert rundt politikk og samfunn uten å være sykepleier. Eller økonom. Eller prest. Men det er en tendens blant FrP-ere å rakke ned på akademikere og folk med høyere utdanning, og hevde at de ikke vet nok- særlig når det gjelder innvandring og klimaendringer. For årevis med forskning betyr liksom ingenting. Bent Einar, lagermedarbeider uten høyere utdanning, har nemlig mer peiling.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...