Gå til innhold

Erling Kagge, dårlig smak innen kunst?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fytti helvette så jævelig stygg "kunst"-samlingen til Erling Kagge er!

Jeg reagerer ikke på at kunsten er såkalt provoserende, han stiller selvfølgelig ut en bæsj og et bananskall om han vil, men det kan da ikke kalles god smak!? Rent estetisk?

Og hva er poenget? "Jeg vil vise at et bananskall kan være så mye mer enn et bananskall".

Det henger ikke i hop, et bananskall er dessverre fortsatt bare et bananskall uansett om det befinner seg på gulvet i galleriet hans eller i en søplekasse (der det hører hjemme i min verden).

Hilsen en som liker bl.a. Rembrandt

Anonymous poster hash: a1a08...a56

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke alle har sansen for moderne kunst. Det er helt ok.

Mvh en som synes Rembrandt er noe kjedelig.



Anonymous poster hash: 18430...eac
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte mennesker har jo veldig sansen for Pablo Picasso‎, og de maleriene hans. Andre regner ham som en klattemaker, som har lagd noen helt forferdelig verk. Folk har rett og slett vidt forskjellige oppfatning om hva som er bra og dårlig kunst.



Anonymous poster hash: 29768...b9b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må kunst være pent? Personlig virker det som all kunst være stygt, helst se ut som det er laget av en 6 åring og være støtende. De største kunstverkene fra dette århundre er stygge. Det fine med "kunst" er at den ikke kommer i en A4 format. Det handler ikke bare om kunstnerens evne til tirre våre estetiske sanser heldigvis.



Anonymous poster hash: 535a1...fd2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan sette pris på samtidskunst, men dette er rett og slett dårlig. Ikke fordi det er for rart, men fordi det er lite kreativt. Hadde han i det minste gjort noe morsomt med det bananskallet, men å bare slenge det på bakken... Nei, det får være grenser.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan sette pris på samtidskunst, men dette er rett og slett dårlig. Ikke fordi det er for rart, men fordi det er lite kreativt. Hadde han i det minste gjort noe morsomt med det bananskallet, men å bare slenge det på bakken... Nei, det får være grenser.

Nettopp! Føler at "alt" er kunst i disse dager... Det ødelegger begrepet for meg, det blir så utvasket.

"Æ tægna æn stræk på papiret hær, sjå kor jævla fijn kunst. Bærre 100 milljona før det!"

- Alle kan tegne en strek. Og de fleste vet om det gylne snitt, ikke vanskelig å tegne.

"Æ va på butikkæn og kjøptæ bærre kvite vara, sjå kvitteringa! Sjå kvitteringaaa!! Bærre 600 milljona tusen milliarda før det!"

- Alle kan gå i butikken og kjøpe bare hvite varer.

Spar meg. Null kreativitet, null evner, null inspirasjon, gir meg null følelser... -bortsett fra oppgitthet da...

Anonymous poster hash: a1a08...a56

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fytti helvette så jævelig stygg "kunst"-samlingen til Erling Kagge er!

Jeg reagerer ikke på at kunsten er såkalt provoserende, han stiller selvfølgelig ut en bæsj og et bananskall om han vil, men det kan da ikke kalles god smak!? Rent estetisk?

Og hva er poenget? "Jeg vil vise at et bananskall kan være så mye mer enn et bananskall".

Det henger ikke i hop, et bananskall er dessverre fortsatt bare et bananskall uansett om det befinner seg på gulvet i galleriet hans eller i en søplekasse (der det hører hjemme i min verden).

Hilsen en som liker bl.a. Rembrandt

Anonymous poster hash: a1a08...a56

Vil fyren kjøre omkring med en bæsj på panseret sitt, og promotere det som kunst i tillegg, vær så god.

Klarer meg fint uten å takke verken han eller kunstner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil fyren kjøre omkring med en bæsj på panseret sitt, og promotere det som kunst i tillegg, vær så god.

Klarer meg fint uten å takke verken han eller kunstner jeg.

Jeg kjører rundt med fugleskitt på panseret mitt fordi jeg ikke gidder vaske bilen.

Fra nå av skal jeg kalle det økologisk kunst. Måkene bruker bilen min som lerret.

Anonymous poster hash: 34301...6b4

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører rundt med fugleskitt på panseret mitt fordi jeg ikke gidder vaske bilen.

Fra nå av skal jeg kalle det økologisk kunst. Måkene bruker bilen min som lerret.

Anonymous poster hash: 34301...6b4

Du er en utadvendt postmoderne kunstner med en vakker sjel med store tilpasningsevner.

Dette skal på CV`n din, m bilder hoho :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, reagerte også på Kagges kunst, er det mulig å samle så mye stygt - og attpå er er det definert som kunst, som folk betaler penger for? Nei takk!



Anonymous poster hash: 076a5...09f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er en utadvendt postmoderne kunstner med en vakker sjel med store tilpasningsevner.

Dette skal på CV`n din, m bilder hoho :)

Takk for forslag!

Kanskje jeg heller ikke skal ta oppvasken? Den begynner å ta opp anseelig med plass på benken. Det blir isåfall en stasjonær utstilling.

Anonymous poster hash: 34301...6b4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for forslag!

Kanskje jeg heller ikke skal ta oppvasken? Den begynner å ta opp anseelig med plass på benken. Det blir isåfall en stasjonær utstilling.

Anonymous poster hash: 34301...6b4

Ja, og du bør annonsere denne exhibiton, kalle det interaktiv kreasjonisme, hvor publikum er en deltagende part. Såpe og vann skal medbringes.

Ta betalt i døren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og du bør annonsere denne exhibiton, kalle det interaktiv kreasjonisme, hvor publikum er en deltagende part. Såpe og vann skal medbringes.

Ta betalt i døren!

Og la folk ødelegge kunsten min??

Jeg trodde du ville foreslå superlim. :snurt:

Anonymous poster hash: 34301...6b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og la folk ødelegge kunsten min??

Jeg trodde du ville foreslå superlim. :snurt:

Anonymous poster hash: 34301...6b4

Det finnes allerede en slik kunstner i telemark. Han har desverre copyright på slik form of art.

Noe både dyrevern, kommune og helsevesen (se psykiatri) og div medier kan bevitne.

Men, m du tar en Nerdrum og kalle det Vintage???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler vel om at kunst ikke alltid handler om det man ser, men like mye om den opplevelsen man får og de følelsene man kjenner. Estetikk er også mer enn å lage noe vakkert. Noen liker vakker kunst, noen liker stygg kunst og noen liker provoserende og rar kunst. Og så har man noen som liker den kunsten de tror "kunsteliten" eller andre forståsegpåere mener man burde like.

Mye av den kunsten vi anser som vakker/normal nå har vært provoserende og blitt kritisert da den var ny.



Anonymous poster hash: 2904f...616
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bossa Nova

Kagge vil vise at han er en del av kultureliten.

Jo mer samtidskunsten skiller seg fra den gemene hop sin smak, desto større kunst. Det er mitt inntrykk. Noen som har lest Bourdieu?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kagge vil vise at han er en del av kultureliten.

Jo mer samtidskunsten skiller seg fra den gemene hop sin smak, desto større kunst. Det er mitt inntrykk. Noen som har lest Bourdieu?

Jada. Kulturell kapital?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verden vil bedras.



Anonymous poster hash: 4b1d7...817
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bossa Nova

Jada. Kulturell kapital?

Ja, og hvordan det er viktig for overklasser å skille seg fra det folkelige. Enkelt fortalt. Lenge siden jeg har lest det, men tror det sto om det i Distinksjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kagge vil vise at han er en del av kultureliten.

Jo mer samtidskunsten skiller seg fra den gemene hop sin smak, desto større kunst. Det er mitt inntrykk. Noen som har lest Bourdieu?

Jepp. Samme med de som bare skal se sære filmer og høre spesiell musikk. Selv driter jeg i hvor kommersielt noe er, bare jeg liker det.

Anonymous poster hash: 205f5...92c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...