Gå til innhold

Til alle PUA-tilhengere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

http://sonitus.no/den-store-damejakta/

Sitat fra artikkelen:

Å jobbe for betre sjølvtillit og betre sosiale ferdigheiter er så klart ein god ting, noko veldig mange hadde hatt godt av, men det må ikkje skje på kostnad av menneskesynet generelt, eller kvinnesynet spesielt.

For om det som skal til for at du får deg betre sjølvtillit og at du får deg eit ligg er at du slutter å tenkje på kvinner som menneske, og heller tenker på henne som et militært mål, så er det kanskje best at du ikkje har sex i det heile teke.

Ferdig snakka.



Anonymous poster hash: d48ea...eab
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alltid gøy å se disse på byn. Står der som creeps og analyserer situasjonen, og snakker rett ut ifra hvordan de har lest seg opp.

Spesielt om man som mann har med seg venninner på byn, og man ser menn som prøver å få en slags aksept og bli "kompis" med deg for å få has på en eller flere av damene man er med. Hatt det litt gøy med noen sånne noen ganger, enten ved å reagere forskjellig fra det de forventer, eller ved å lure de sammen med ei dame (enten kjæresten min, eller andre i forhold).

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært en einstøing. En som aldri har klart eller hatt noe sjans på damene.

For meg ble PUA det jeg trengte for å kunne klare bygge meg selv opp. For en person som nærmer seg 30, ikke skjønner kodene, ikke skjønner leken og dansen mellom de to kjønn, så er det veldig vanskelig å lære seg disse kodene på egenhånd. Tenk på alle de som har naturlig utviklet forståelse og legger flere koder etterhvert som de blir eldre? Hvordan skal en person ha noe sjans til å klare ta igjen dette, pluss henge med?

Ja, jeg har gjort mye jeg skjemmes over. Jeg har analysert meg selv og sett på situasjoner i etterkant. Men det var nødvendig. Etterhvert ser man essensen i det man driver med, det kommer mer naturlig. Klart man går igjennom en fase der man er sinna, man er deprimert osv. Men etterhvert så faller brikkene på plass.

Den største oppdagelsen jeg gjorde var å skjønne at kvinner ikke er noe særlig mystisk og spennende, og i fare for å virke bitter eller sinna nå, så tør jeg påstå at de fleste er ganske alminnelige og kjedelige. De andre oppdagelsen jeg gjorde var å skjønne at det å forbedre seg selv til enhver tid er det eneste som kan gjøre seg selv lykkelig. Den tredje oppdagelsen jeg gjorde var å skjønne hva som tiltrekker kvinner og hvorfor de tiltrekkes det.

Når det er sagt har jeg ikke noe negative følelser ovenfor kvinner eller ser på de noe mindre verdt enn det jeg er. Jeg bare ser de for det de er. Det er utrolig hva som skjer med en person når man tar vekk desperasjonen, tar et skritt tilbake, og ser mer objektivt på ting.

Så absolutt, PUA har et dårlig rykte på seg, men det kan også hjelpe menn bli bedre. Grunnen til at mange hater PUA, særlig kvinner, er fordi det blir som sminke for menn. Kvinner forbedrer sin attraktivitet med sminke, menn kan bruke PUA og andre teknikker og pynte på sin personlighet og attraktivitet. En PUA som har perfeksjonert alt han driver med til den grad at det blir en del av hans personlighet og livsstil, vil lure damene trill rundt og hun vil ikke ane at han kanskje var en einstøing i livet tidligere. Dette er veldig frustrerende for enkelte damer, siden de vil heller ha en som er slik naturlig og alltid har vært det, enn at han har lært seg opp til å bli det i etterkant.



Anonymous poster hash: cf099...c02
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid gøy å se disse på byn. Står der som creeps og analyserer situasjonen, og snakker rett ut ifra hvordan de har lest seg opp.

Spesielt om man som mann har med seg venninner på byn, og man ser menn som prøver å få en slags aksept og bli "kompis" med deg for å få has på en eller flere av damene man er med. Hatt det litt gøy med noen sånne noen ganger, enten ved å reagere forskjellig fra det de forventer, eller ved å lure de sammen med ei dame (enten kjæresten min, eller andre i forhold).

Det å prøve å bli "kompis" med andre menn er vel ikke nødvendigvis PUA, det er jo hva "alle" gjør fordi det er lettere å snakke med folk av samme kjønn på byen.

http://sonitus.no/den-store-damejakta/

Sitat fra artikkelen:

Å jobbe for betre sjølvtillit og betre sosiale ferdigheiter er så klart ein god ting, noko veldig mange hadde hatt godt av, men det må ikkje skje på kostnad av menneskesynet generelt, eller kvinnesynet spesielt.

For om det som skal til for at du får deg betre sjølvtillit og at du får deg eit ligg er at du slutter å tenkje på kvinner som menneske, og heller tenker på henne som et militært mål, så er det kanskje best at du ikkje har sex i det heile teke.

Anonymous poster hash: d48ea...eab

Har ingen problemer med å se på jenter på byen som mål i stedet for "mennesker". Det er ingen som tvinges til noe som helst, om jenta velger å høre på hva jeg sier eller bli med meg hjem er det hennes valg og kvinner viser da ikke all verdens respekt for folk på byen de heller.

Anonymous poster hash: 3e93b...125

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å prøve å bli "kompis" med andre menn er vel ikke nødvendigvis PUA, det er jo hva "alle" gjør fordi det er lettere å snakke med folk av samme kjønn på byen.

Det vet jeg, men er ganske lett å se forskjellen på kynisme og folk som er gjør det uten en spesiell baktanke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som alltid overrasker meg med menn som har lært seg "triks"er det at de oppdager at kvinner er alminnelige folk. Jeg mener, ja hva trodde du da? Eller de som har lært seg at det å være en interessant person som ikke lar seg pushe over,er attraktivt for kvinner, ja hva trodde dere da?

Det er mange misoppfatninger der ute og går,som feks den der snill mann greia der snill mann= klengete,naiv,masete,uten ryggrad og kjedelig. Men i de snille mennenes øyne så er de jo bare sååå snille,hmmm...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det som alltid overrasker meg med menn som har lært seg "triks"er det at de oppdager at kvinner er alminnelige folk. Jeg mener, ja hva trodde du da? Eller de som har lært seg at det å være en interessant person som ikke lar seg pushe over,er attraktivt for kvinner, ja hva trodde dere da?

Det er mange misoppfatninger der ute og går,som feks den der snill mann greia der snill mann= klengete,naiv,masete,uten ryggrad og kjedelig. Men i de snille mennenes øyne så er de jo bare sååå snille,hmmm...

Det henger vel sammen med at de ikke har hatt den sosiale erfaringen og veksten de trengte i yngre alder. SÅnn at de aldri lærer hva som er riktig eller galt. Noen lærer tidlig, noen lærer akkurat når de må, og andre lærer sent. PUA er av de som måtte lære sent.

Anonymous poster hash: cf099...c02

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mythic

Å lære seg triks for å få seg dame, blir veldig unaturlig og utstudert i mine øyne. Jeg tror at sosiale ferdigheter må komme naturlig. Enten har du det eller så har du det ikke. Innøvde triks hjelper deg bare til en viss grad, men når du faktisk skal fungere sammen med et annet menneske over tid, kan du ikke lene deg på ting du har lest. Man kan ikke bare vrenge opp PUA-litteraturen midt i en samtale eller situasjon hvor man er usikker på hvordan man skal respondere eller oppføre seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å lære seg triks for å få seg dame, blir veldig unaturlig og utstudert i mine øyne. Jeg tror at sosiale ferdigheter må komme naturlig. Enten har du det eller så har du det ikke. Innøvde triks hjelper deg bare til en viss grad, men når du faktisk skal fungere sammen med et annet menneske over tid, kan du ikke lene deg på ting du har lest. Man kan ikke bare vrenge opp PUA-litteraturen midt i en samtale eller situasjon hvor man er usikker på hvordan man skal respondere eller oppføre seg.

Det trenger man da heller ikke. Når den initielle kontakten og kommunikasjonen er unnagjort via PUA er det ikke lengre viktig å lene seg på det i alle aspekter, når jenta først er blitt interessert, eller man har vært på noen dates og skal bli bedre kjent er det bare sjarmerende med en litt "klumsete" gutt sier mange, det er derimot veldig turnoff dersom han er klumsete før hun har begynt å like han.

Anonymous poster hash: a9ecb...8c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å lære seg triks for å få seg dame, blir veldig unaturlig og utstudert i mine øyne. Jeg tror at sosiale ferdigheter må komme naturlig. Enten har du det eller så har du det ikke. Innøvde triks hjelper deg bare til en viss grad, men når du faktisk skal fungere sammen med et annet menneske over tid, kan du ikke lene deg på ting du har lest. Man kan ikke bare vrenge opp PUA-litteraturen midt i en samtale eller situasjon hvor man er usikker på hvordan man skal respondere eller oppføre seg.

Veldig enig i det du sier her. Hadde tidligere ett par kompiser på videregående som var usikre og hadde svært vanskelig for å snakke med jenter. Men etter at de begynte på skolerevyer og små teateroppsetninger på skolen, og ble drillet i replikker og monologer foran et publikum forsvant usikkerheten og snakketøyet ble glatt som fløyel. Begge ble faktisk svært populære hos damene etterhvert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mythic

Det trenger man da heller ikke. Når den initielle kontakten og kommunikasjonen er unnagjort via PUA er det ikke lengre viktig å lene seg på det i alle aspekter, når jenta først er blitt interessert, eller man har vært på noen dates og skal bli bedre kjent er det bare sjarmerende med en litt "klumsete" gutt sier mange, det er derimot veldig turnoff dersom han er klumsete før hun har begynt å like han.

Anonymous poster hash: a9ecb...8c7

Jeg vil nå våge den påstanden at man må være mer enn bare klumsete hvis man må lese PUA for å bli kjent. Min påstand står fortsatt fast. Man kan ikke lese seg til hvordan man skal takle en hver situasjon, utfordring og hendelse som oppstår mellom to mennesker. Når det kommer situasjoner hvor man kommer til kort, vil man fortsette i gamle spor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mythic

Veldig enig i det du sier her. Hadde tidligere ett par kompiser på videregående som var usikre og hadde svært vanskelig for å snakke med jenter. Men etter at de begynte på skolerevyer og små teateroppsetninger på skolen, og ble drillet i replikker og monologer foran et publikum forsvant usikkerheten og snakketøyet ble glatt som fløyel. Begge ble faktisk svært populære hos damene etterhvert.

Ikke sant! Da fikk de øvd opp ferdighetene sine naturlig, og det blir noe helt annet enn PUA. Min påstand: PUA er utviklet med tanke på å tjene penger på usikre menn som gjør hva som helst for å få seg sex/dame.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil nå våge den påstanden at man må være mer enn bare klumsete hvis man må lese PUA for å bli kjent. Min påstand står fortsatt fast. Man kan ikke lese seg til hvordan man skal takle en hver situasjon, utfordring og hendelse som oppstår mellom to mennesker. Når det kommer situasjoner hvor man kommer til kort, vil man fortsette i gamle spor.

Det er jeg i stor grad enig med deg i, men PUA teknikker kan integreres i de fleste tilfeller av flørting i dagliglivet, men for å være ærlig, de som er dårlige til å flørte legger ikke ann på folk forbi byn vanligvis og på byn er situasjonen veldig ofte lik.

Anonymous poster hash: a9ecb...8c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mythic

Det er jeg i stor grad enig med deg i, men PUA teknikker kan integreres i de fleste tilfeller av flørting i dagliglivet, men for å være ærlig, de som er dårlige til å flørte legger ikke ann på folk forbi byn vanligvis og på byn er situasjonen veldig ofte lik.

Anonymous poster hash: a9ecb...8c7

Jeg får bare fnatt av ordet teknikk i samme åndedrag som flørting. Vi er alle mennesker, snakk normalt med oss! Slutt å tro at teknikker gjør deg mer attraktiv, som regel gjør det deg mindre attraktiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det største sprøytet jeg noensinne har hørt er "vær deg selv". Å være "deg selv" fungerer ikke, det er det som har skjøvet kvinner unna i alle de år du har levd.

Trenger du teknikker og pekepinner på hvordan du plukker opp ei dame så lær de og benytt deg av de. Vær litt tøff så hun blir interessert. Kvinner er interessert i menn som skiller seg ut, ikke menn som er "en i mengden". Da er teknikker gode å ha for å få henne til å få inntrykk av deg som en som skiller seg ut.



Anonymous poster hash: bc763...733
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil nå våge den påstanden at man må være mer enn bare klumsete hvis man må lese PUA for å bli kjent. Min påstand står fortsatt fast. Man kan ikke lese seg til hvordan man skal takle en hver situasjon, utfordring og hendelse som oppstår mellom to mennesker. Når det kommer situasjoner hvor man kommer til kort, vil man fortsette i gamle spor.

Mange kvinner finner seg i det utroligste når de først har falt for noen, så det er ikke nødvendig å være god på mer enn den første delen. Mange tviholder på forholdet selv med voldelige menn.

Anonymous poster hash: bbce3...e33

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Mythic

Det største sprøytet jeg noensinne har hørt er "vær deg selv". Å være "deg selv" fungerer ikke, det er det som har skjøvet kvinner unna i alle de år du har levd.

Trenger du teknikker og pekepinner på hvordan du plukker opp ei dame så lær de og benytt deg av de. Vær litt tøff så hun blir interessert. Kvinner er interessert i menn som skiller seg ut, ikke menn som er "en i mengden". Da er teknikker gode å ha for å få henne til å få inntrykk av deg som en som skiller seg ut.

Anonymous poster hash: bc763...733

Du er tydeligvis bare ute etter sex, så da skjønner jeg at du må ty til triks og teknikker. I et langvarig forhold må man nå bare være seg selv, på godt og vondt. Noe annet er umulig over langen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mythic

Mange kvinner finner seg i det utroligste når de først har falt for noen, så det er ikke nødvendig å være god på mer enn den første delen. Mange tviholder på forholdet selv med voldelige menn.

Anonymous poster hash: bbce3...e33

Håper du selv ser hvor ille det der ser ut på trykk. Det er ikke så nøye om man er drittsekk og behandler damer dårlig, så lenge man får dem i saksa. Haff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Å lære seg triks for å få seg dame, blir veldig unaturlig og utstudert i mine øyne. Jeg tror at sosiale ferdigheter må komme naturlig. Enten har du det eller så har du det ikke. Innøvde triks hjelper deg bare til en viss grad, men når du faktisk skal fungere sammen med et annet menneske over tid, kan du ikke lene deg på ting du har lest. Man kan ikke bare vrenge opp PUA-litteraturen midt i en samtale eller situasjon hvor man er usikker på hvordan man skal respondere eller oppføre seg.

Å sminke seg for å bli penere blir veldig unaturlig og utstudert i mine øyne. Jeg tror at skjønnhet må komme naturlig. Enten har du det eller så har du det ikke. Masse sminkeutstyr hjelper deg bare til en viss grad, men når du faktisk skal fungere med et annet menneske over tid kan du ikke lene deg på en pen maske. Man kan ikke bare vrenge opp sminken midt i en samtale eller en situasjon hvor man er usikker på om man er pen nok.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sant! Da fikk de øvd opp ferdighetene sine naturlig, og det blir noe helt annet enn PUA.

Javel. Hva gjør opplæring via skuespill mer naturlig enn opplæring via PUA-teknikker?

Endret av jabx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...