Gå til innhold

Utlendinger og stirring


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Går jeg forbi en vanlig "norsk" guttegjeng sent på kvelden, så går de bare høflig forbi. Men om det er en utenlandsk guttegjeng, pleier jeg ofte å få slibrige kommentarer etter meg. Det er kvalmende slik noen gutter holder på.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke det litt kulturforskjeller da?

Merker jo slikt når man er i Spania for eksempel. Søsteren min er blond og fikk mye blikk, plystring og kommentarer.

Men mange av dem som kommer til Norge og søker asyl her kommer jo fra en kultur som er totalt ulik vår. Der kvinner er tildekket og menn har all makt, og så kommer de hit hvor kvinner kler seg sexy. Blir litt kræsj da. Har opplevd utlandske menn si til norske damer "du må høre på meg, jeg er mann."

Virker ikke som alle forstår at de er i Norge nå, og da kan de ikke forvente at det skal være som i deres hjemland.

Noe jeg synes er svært underlig egentlig. Jeg hadde ikke reist til et muslimsk land og gått med miniskjørt og dyp utringning. Da hadde jeg prøvd å respektere det litt.

Ikke det at de trenger å gi opp hele sin kultur, men de burde ha respekt for og forstå at ting er annerledes her.

Burde vel egentlig vært opplæring i det også når folk kommer fra en kultur som er veldig ulik vår egen.

Men det jeg synes er mest ubehagelig er ar endel utlendinger ikke smiler eller noe. De bare stirrer.

Husker en som satt i kassa på en matbutikk, og jeg smilte og var høflig. Han bare stirret tilbake. Ikke alltid det er seksuelt da, men det er allikevel ubehagelig til tider.

Anonymous poster hash: 0449e...24c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utlendingene er ikke like drevne i å titte på godene deres som vi etniske nordmenn er. Man må gjøre det skjult sånn at man ikke blir tatt. Amatører altså.



Anonymous poster hash: 19445...d0e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg innså noe for noen år siden....

Jeg innså at både norske og utenlandske menn kan stirre og måle deg opp og ned med blikket, men det slo meg at når en norsk mann gjør det er det med en viss respekt i blikket og det føles derfor annerledes. Når en innvandrermann måler kroppen din opp og ned er det ofte med forakt og hån i blikket...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg innså noe for noen år siden....

Jeg innså at både norske og utenlandske menn kan stirre og måle deg opp og ned med blikket, men det slo meg at når en norsk mann gjør det er det med en viss respekt i blikket og det føles derfor annerledes. Når en innvandrermann måler kroppen din opp og ned er det ofte med forakt og hån i blikket...

Dette er min oppfatning også, og jeg opplever det aldri uhyggelig når norske menn kikker, tvert imot. ts

Anonymous poster hash: 7190d...252

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den logikken fungerer nok bare i ditt hodet. Man vet at andre er svin ved å nistirre på rumpen deres? Spesiell tanke. Jeg er nok ikke et svin nei.

vittig svar!! 😄

Anonymous poster hash: bd67d...26d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I kveld var det min tur til å oppleve noe ekkelt, gikk med rak rygg, jeans og i tekkelig ullgenser og blir f meg sinna når folk alikevel skal behandle meg sånn pågrunna det råtne kvinnesynet deres. Ikke kan man svare for seg der man går alene på kvelden heller. Spesielt ufortjent at nettopp jeg opplever dette da jeg faktisk hater menn som oppfører seg sånn og er veldig imot den kulturen.

Anonymous poster hash: 7190d...252

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takler ikke disse ekle mennene som stirrer og samler seg gjerne i en stor gjeng mens de hvisker til hverandre og har sånne ekle blikk. Har mest lyst til å be de gi kutte ut, men tør ikke fordi jeg er redd for å bli banket opp/bli voldtatt. Hvor sykt er ikke det at man skal være redd for å si i fra, siden man aldri vet hvordan de kan reagere?

Stemmer konsekvent Høyre/FRP siden jeg er svært skeptisk til denne skumle innvandringen. Mye tull som kommer inn i landet vårt - slik som disse mennene - som har ingen nytte av seg uten om å gjøre andre kvinner redd og skape ubehag.

Anonymous poster hash: 5585f...6fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i blokka er det en hel familie som stiller seg opp og niglor på alle som kommer forbi. De er mye ute foran blokka, de er fra Pakistan og de har tre barn mellom ca fem og tolv år. Det er akkurat som om en det er en superkjendis som kommer forbi, de slutter med det de holder på med (lek, spising, snakking) og bare stirrer så øynene omtrent triller ut av hodet på dem. De glor på alle, gammel som ung. Hele familien. Veldig merkelig skikk.



Anonymous poster hash: 7e727...1f1
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ække detta sånt vi skal se på som "friskt, spennende, og deilig, deilig unorskt da"? :)

Anonymous poster hash: ed463...1cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elseby13

Dette har jeg aldri opplevd! Men så er jeg selv utlending da.. Haha :)

Men jeg opplever at etnisk norske kan stirre, særlig eldre damer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... jeg kobler dem helt ut, utelukker dem helt fra systemet. jeg ser aldri utlendinger inn i øynene, de følger deg med blikket og spiser deg opp.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Tenkte på noe i dag etter jeg ble spist opp med blikket igjen. Syns aldri det er vemmelig å gå forbi for eks en afrikaner i 30 årene på gata, merker ikke noe til stirring og kommentarer da. De verste er gjenger med unge menn, da er man et kjøttstykke og føler blikkene som et hat i kroppen. Da krysser jeg faktisk gata for å forebygge noe som ødelegger spaseringen min.

Anonymous poster hash: 7190d...252

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte på noe i dag etter jeg ble spist opp med blikket igjen. Syns aldri det er vemmelig å gå forbi for eks en afrikaner i 30 årene på gata, merker ikke noe til stirring og kommentarer da. De verste er gjenger med unge menn, da er man et kjøttstykke og føler blikkene som et hat i kroppen. Da krysser jeg faktisk gata for å forebygge noe som ødelegger spaseringen min.

Anonymous poster hash: 7190d...252

Da blir du automatisk stemplet som rasist av alle politisk korrekte, ettersom du ikke har lyst til å gå rett ved siden av dem.

Anonymous poster hash: 8e0ee...8dc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid med meg en eller to store sterke kamerater og mannen min på byen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

kommer vel ann på øyet som ser. like barn leker best. vi er flokkdyr vettu , de vi ligner mest vil også stå oss nærmest. dette er grundig dokumentert

Jeg fikk komplimenter slengt etter meg her om dagen av noen alkiser på en benk i parken nedenfor blokken min. Betyr det at jeg er på deres nivå? Huff.. :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir du automatisk stemplet som rasist av alle politisk korrekte, ettersom du ikke har lyst til å gå rett ved siden av dem.

Anonymous poster hash: 8e0ee...8dc

Det bryr meg der solen ikke skinner ;) viser tydelig med kroppsspråket hva jeg syns om deres oppførsel også. Ikke så tydelig som jeg ønsker - for er ikke ute etter å bli slått ned, men viser at jeg ser ned på det de holder på med.

Anonymous poster hash: 7190d...252

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld var det min tur til å oppleve noe ekkelt, gikk med rak rygg, jeans og i tekkelig ullgenser og blir f meg sinna når folk alikevel skal behandle meg sånn pågrunna det råtne kvinnesynet deres. Ikke kan man svare for seg der man går alene på kvelden heller. Spesielt ufortjent at nettopp jeg opplever dette da jeg faktisk hater menn som oppfører seg sånn og er veldig imot den kulturen.

Anonymous poster hash: 7190d...252

:klo:

Anonymous poster hash: 531b8...b20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaff dere hunder. De er livredde for dem, uansett hvor små de er. Ganske komisk faktisk.



Anonymous poster hash: 22810...425
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...