Gå til innhold

Utlendinger og stirring


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I Oslo i dag så jeg to utlendinger stirre på rompa til ei norsk jente som gikk forbi. De kikket ikke i noen sekunder som gutter ofte gjør men stirret uhemmet med smale øyne og slapp aldri blikket mens de lente seg til hverandre og pratet lavt. Observerte dem hele tiden og kjente jeg hadde lyst å rope på jenta som gikk foran om hva som foregikk bak ryggen hennes. Er det bare jeg som reagerer på sånt? Syns slik stirring minner mer om hat enn at de faktisk syns jenta er fin fordi det blir ikke gjort med et gutteaktig flir men på en sånn hard og respektløs seksuell måte.

Anonymous poster hash: 7190d...252

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Idk. Jeg har opplevd at folk pleier å stirre på meg, og aldri slutte å stirre da. De slutter ikke selv om de ser at jeg ser at de stirrer... Bare med utlendinger, vet ikke om det er tilfeldig jeg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til Oslo.

Er ikke lenge siden jeg møtte to negere på fortauet som stirret intenst på meg (og jeg er ikke en vakker kvinne)....Jeg stirret tilbake som en idiot og var spent på om jeg skulle få en knyttneve i trynet. Unngikk det siden det var på dagtid dog...

Men legger også merke til at utlendinger generelt ikke klarer å kontrollere seg i nærheten av kvinner og ikke akkurat virker som de skarpeste knivene i skuffen.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har oppelvd det samme med etnisk norske menn jeg. Tror det er en svine ting. Er du et svin så oppfører du deg deretter.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jeg sånt så sier jeg til dem, "gi faen i å glo på andre! Glo på dere selv i speilet. Men det er kanskje ikke så mye å glo på." Når jeg sa det en gang så bannet de og skjelte meg ut :fnise:

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplever dette til stadig, men har funnet ut at det beste er å være ekkel tilbake. Jeg pleier å stirre tilbake mens jeg lager "kaste opp" grimaser mens jeg tydelig viser at det er hver gang jeg ser på dem at jeg kaster opp.

Kanskje ikke lurt å hisse dem opp, men æsj da



Anonymous poster hash: 77b0a...d5e
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har oppelvd det samme med etnisk norske menn jeg. Tror det er en svine ting. Er du et svin så oppfører du deg deretter.

i tillegg så kan det tenkes at svina blir tiltrukket av andre svine lignende mennesker og derfor stirrer de litt ekstra når de ser en av sine "egne". just a thought

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en på fersken mens han stirret på rumpa mi. Det var i et bussskur og det var bare oss to der. Da slapp jeg en høy promp og da ble det slutt på stirringa!

Anonymous poster hash: 97a9a...8a3

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en på fersken mens han stirret på rumpa mi. Det var i et bussskur og det var bare oss to der. Da slapp jeg en høy promp og da ble det slutt på stirringa!

Anonymous poster hash: 97a9a...8a3

:skratte:

Anonymous poster hash: 77b0a...d5e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

i tillegg så kan det tenkes at svina blir tiltrukket av andre svine lignende mennesker og derfor stirrer de litt ekstra når de ser en av sine "egne". just a thought

Den logikken fungerer nok bare i ditt hodet. Man vet at andre er svin ved å nistirre på rumpen deres? Spesiell tanke. Jeg er nok ikke et svin nei.

Endret av Sofia123
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Oslo i dag så jeg to utlendinger stirre på rompa til ei norsk jente som gikk forbi. De kikket ikke i noen sekunder som gutter ofte gjør men stirret uhemmet med smale øyne og slapp aldri blikket mens de lente seg til hverandre og pratet lavt. Observerte dem hele tiden og kjente jeg hadde lyst å rope på jenta som gikk foran om hva som foregikk bak ryggen hennes. Er det bare jeg som reagerer på sånt? Syns slik stirring minner mer om hat enn at de faktisk syns jenta er fin fordi det blir ikke gjort med et gutteaktig flir men på en sånn hard og respektløs seksuell måte.

Anonymous poster hash: 7190d...252

Det er fordi de så på henne som en hore og mener derfor de har rett til å nistirre. Slikt må vi bare venne oss til.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fordi de så på henne som en hore og mener derfor de har rett til å nistirre. Slikt må vi bare venne oss til.

Nei fyyyy..... :sur:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den logikken fungerer nok bare i ditt hodet. Man vet at andre er svin ved å nistirre på rumpen deres? Spesiell tanke. Jeg er nok ikke et svin nei.

kommer vel ann på øyet som ser. like barn leker best. vi er flokkdyr vettu , de vi ligner mest vil også stå oss nærmest. dette er grundig dokumentert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde litt oppsperrede øyne da jeg vokste opp, og folk spurte av og til "Hva stirrer du på?"

Av og til stirrer ikke folk så mye som dere tror... kan være misforståelser.



Anonymous poster hash: 67f99...fb1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommer vel ann på øyet som ser. like barn leker best. vi er flokkdyr vettu , de vi ligner mest vil også stå oss nærmest. dette er grundig dokumentert

Du vet ikke hvem du ligner på ved å nistirre på en damerumpe. Herregud, gi deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble jaktet av en asylsøker som bodde her i byen. Jeg er både gift og femti år gammel og burde være fredet! Det var så ille at jeg måtte bruke flere mannlige venner for å få slutt på det.

Jeg blir redd og usikker av å ikke bli respektert i min egen by.



Anonymous poster hash: 9f723...a33
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det at man ser mer på ansiktet til noen med et ganske nøytralt blikk kan nok være kulturelt og samtidig harmløst. I en del sørasiatiske kulturer kan både menn og kvinner stirre mer enn det vi er vant med, uten at det ligger forakt, seksualisering eller noe sånt bak det. Her i Norge ser vi normalt vekk når blikk møtes, kanskje etter et raskt og høflig smil, men forskjeller her kan godt være helt harmløse selv om de er litt uvante og unaturlige for oss.

Stirring på rumper, for eksempel, er selvsagt noe helt annet. Klart alle kan kaste et ekstra blikk på mennesker de oppfatter som attraktive, men den konsekvente stirringen på den måten er naturligvis ikke bare en kulturell forskjell. Det er ekkelt, det er respektløst og det er jævlig stygt. Det sier en hel del om holdninger man har, og det er langt fra nøytralt. Jeg er mann, så jeg får heller et "Hvem ser du på a, vil du ha bråk?"-blikk, men det er klart jeg forstår hvorfor det er fryktelig ubehagelig for kvinner å bli stirret på på den måten.



Anonymous poster hash: f9794...2e4
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg har opplevd ubehagelige situasjoner med utenlandske gutter/menn.

Men jeg har også opplevd det samme med etnisk norske menn. Fellesnevneren for de norske mennene er at de er godt voksne og påvirket av alkohol.

Opplevde det spesielt mye da jeg var 15-16.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for rasisme, bilde med kopirett, og persondebatt.

Raven Emerald, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noen kulturer hvor folk bare glor mer uhemmet på kvinner.

Merker det bare på en tur til Sydenland.

En ting er å gjøre det bak ryggen på kvinner, det tror jeg også nordmenn kan gjøre. Det kan jo selv jeg gjøre.

Men å stå og glo helt åpenbart sånn at den som blir beglodd merker det, synes jeg er respektløst.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...