Gå til innhold

Kjære KG-bruker med negativt brukerfikseringssyndrom


Gjest Vampen

Anbefalte innlegg

Jeg synes det å komme med spydige slengbemerkninger som AB eller gjest er bunnen av feighet, og ser på det som virkelig patetisk oppførsel som kun oppnår å trekke forumet ned. Jeg har selv starter tråder med helt uskyldige spørsmål hvor ABere eller gjester kommer inn i tråden bare for å slenge dritt. Det er en av grunnene til at jeg ikke er så aktiv lenger. Forumet er gjennomsyret av den slags, selv på de mest trivielle tråder.

Det er sikkert fordi det er veldig mange veldig unge brukere her nå. De er vant til å være veldig løse i munnbruker og kaller hverandre det utroligste til daglig. Skikkelig storkjefta er de.

Anonym poster: e3e140fbf11fac222b9078dcb6498ddb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Summers

Jeg har vel ikke skrevet "xxx er en dust" i en sånn hyllestttråd, men tror jeg har hatt lyst et par ganger. Kanskje ikke skrive dust, men i hvert fall skrive at jeg virkelig ikke forstår hvorfor brukeren får så mye ros. Vet ikke hvorfor jeg har lyst, men man lever seg vel lttt inn i forumet. Ikke sikker på om grunnen til at jeg ikke gjør det er fordi jeg eier folkeskikk, kan faktisk være at man bare får sykt mye pepper og at det er vanskelig å få noen til å se de negative egenskapene jeg ser om de faktisk synes personen er finfin.

Har derimot sitert ett innlegg til en person og skrevet noe sånt som "gjør du annet enn å spre kvalme?"

Edit: har sikkert kommet med flere personangrep, blir noen ganger litt revet med i debatten. Men bare til personer(som om det er greit) ikke i hyllesttråder.

Endret av Summers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Jeg har vel ikke skrevet "xxx er en dust" i en sånn hyllestttråd, men tror jeg har hatt lyst et par ganger. Kanskje ikke skrive dust, men i hvert fall skrive at jeg virkelig ikke forstår hvorfor brukeren får så mye ros. Vet ikke hvorfor jeg har lyst, men man lever seg vel lttt inn i forumet. Ikke sikker på om grunnen til at jeg ikke gjør det er fordi jeg eier folkeskikk, kan faktisk være at man bare får sykt mye pepper og at det er vanskelig å få noen til å se de negative egenskapene jeg ser om de faktisk synes personen er finfin.

Har derimot sitert ett innlegg til en person og skrevet noe sånt som "gjør du annet enn å spre kvalme?"

Takk for svar.:) Endelig et svar som faktisk sier noe om det jeg lurer på, selv om du har holdt deg til bare å ha lyst. Kudos!

Jeg tipper det du skriver er årsaken for mange. Men nå er det jo gjerne sånn at vi både ser forskjellige sider av en person, og har individuelle oppfatninger av hva som er positive og negative egenskaper. Hvorfor er det så viktig at andre skal se ting på samme måte som oss? Jeg tror egentlig det handler om noe i oss selv, mer enn den som eventuelt får ros.

Og dette var et forsøk på å tenke høyt, ikke teorier om deg Summers.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Summers

Takk for svar. :) Endelig et svar som faktisk sier noe om det jeg lurer på, selv om du har holdt deg til bare å ha lyst. Kudos!

Jeg tipper det du skriver er årsaken for mange. Men nå er det jo gjerne sånn at vi både ser forskjellige sider av en person, og har individuelle oppfatninger av hva som er positive og negative egenskaper. Hvorfor er det så viktig at andre skal se ting på samme måte som oss? Jeg tror egentlig det handler om noe i oss selv, mer enn den som eventuelt får ros.

Og dette var et forsøk på å tenke høyt, ikke teorier om deg Summers. :)

Ja, for meg ville det jo nettopp vært for å få andre til å se det på min måte, og jeg tenker jo ikke at folk har "individuelle oppfatninger av hva som er positive og negative egenskaper", jeg tenker at de rett og slett ikke ser hva personen faktisk driver med. Sikkert mange som tenker som meg, men de feiler jo litt om de bare skriver at personen er tulling da, man må jo nesten prøve å forklare hvorfor man selv ikke liker personen(nå er ikke det greit), men som sagt det er ganske vanskelig å få noen til å endre bilde av noen så kanskje nettopp derfor man i stedet bare slenger en drittkommentar fordi det er enklere enn å diskutere personen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Ja, for meg ville det jo nettopp vært for å få andre til å se det på min måte, og jeg tenker jo ikke at folk har "individuelle oppfatninger av hva som er positive og negative egenskaper", jeg tenker at de rett og slett ikke ser hva personen faktisk driver med. Sikkert mange som tenker som meg, men de feiler jo litt om de bare skriver at personen er tulling da, man må jo nesten prøve å forklare hvorfor man selv ikke liker personen(nå er ikke det greit), men som sagt det er ganske vanskelig å få noen til å endre bilde av noen så kanskje nettopp derfor man i stedet bare slenger en drittkommentar fordi det er enklere enn å diskutere personen.

Jeg ser den.:) Men samtidig, så er det jo ofte ikke en "fasit" på hvordan noen "er". Jeg vet at for min del, så er det de som liker meg, og de som virkelig ikke liker meg. Både her og irl. Begge deler bør være greit. Det betyr ikke nødvendigvis at noen tar feil, men at man har forskjellige erfaringer med personen, og forskjellig kjemi. Det er mange jeg ikke liker i verden, men det er jo andre som liker dem, så det må jo være noe ved dem som jeg ikke ser eller skjønner.;) Så hvorfor blir det så viktig å korrigere andres oppfatning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser den. :) Men samtidig, så er det jo ofte ikke en "fasit" på hvordan noen "er". Jeg vet at for min del, så er det de som liker meg, og de som virkelig ikke liker meg. Både her og irl. Begge deler bør være greit. Det betyr ikke nødvendigvis at noen tar feil, men at man har forskjellige erfaringer med personen, og forskjellig kjemi. Det er mange jeg ikke liker i verden, men det er jo andre som liker dem, så det må jo være noe ved dem som jeg ikke ser eller skjønner. ;) Så hvorfor blir det så viktig å korrigere andres oppfatning?

Fordi de tar feil! :lol:

Jeg er enig med Summers. Det er fristende å spørre hva faen når noen trekker frem en bruker som positiv, snill og fantastisk, når du selv oppfatter samme bruker som en falsk kjerring. Men som Summers så holder jeg meg til å tenke tanken.

Anonym poster: 768dd2ae15e0238effb028ec8b414dff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vampen

Fordi de tar feil! :lol:

Jeg er enig med Summers. Det er fristende å spørre hva faen når noen trekker frem en bruker som positiv, snill og fantastisk, når du selv oppfatter samme bruker som en falsk kjerring. Men som Summers så holder jeg meg til å tenke tanken.

Anonym poster: 768dd2ae15e0238effb028ec8b414dff

Hey, jeg er arrogant og sta nok til fullt ut å forstå behovet for å opplyse folk om at de tar feil. :nigo:

Men når det gjelder folk syns jeg det stiller seg litt annerledes. Tenk om det er du som tar feil, og vedkommende faktisk ikke er så ille?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Summers

Jeg ser den. :) Men samtidig, så er det jo ofte ikke en "fasit" på hvordan noen "er". Jeg vet at for min del, så er det de som liker meg, og de som virkelig ikke liker meg. Både her og irl. Begge deler bør være greit. Det betyr ikke nødvendigvis at noen tar feil, men at man har forskjellige erfaringer med personen, og forskjellig kjemi. Det er mange jeg ikke liker i verden, men det er jo andre som liker dem, så det må jo være noe ved dem som jeg ikke ser eller skjønner. ;) Så hvorfor blir det så viktig å korrigere andres oppfatning?

Nei, det er ikke noen fasit på hvordan noen er, de fleste tenker jeg jo ikke noe over om noen sier de liker personen, jeg enten liker personen, er likegyldig eller tenker at de som digger personen har dårlig smak:-)

Men når personen er en falsk kjerring som AB over skriver da får jeg virkelig lyst til å si ifra, og nei da tenker jeg ikke at det er øyet som ser eller at jeg bare har feil oppfatning om personen.

Føler også for å si ifra når jeg føler at personen får ufortjent ros fordi de liker personen av andre grunner enn de oppgir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Summers

Fordi de tar feil! :lol:

Jeg er enig med Summers. Det er fristende å spørre hva faen når noen trekker frem en bruker som positiv, snill og fantastisk, når du selv oppfatter samme bruker som en falsk kjerring. Men som Summers så holder jeg meg til å tenke tanken.

Anonym poster: 768dd2ae15e0238effb028ec8b414dff

Nettopp:-)

Bra jeg ikke er den eneste. Og Vampen bør jo være fornøyd som får svar, for det tror jeg ikke h*n hadde regnet med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Nettopp:-)

Bra jeg ikke er den eneste. Og Vampen bør jo være fornøyd som får svar, for det tror jeg ikke h*n hadde regnet med.

Jeg er veldig fornøyd med å få svar.;)

At jeg kommer med spørsmål er ikke et forsøk på å "ta" dere som svarer, for jeg synes det er supert at dere svarer ærlig. Det handler mer om å forsøke å forstå det, og se om det er mulig å få en halvveis fruktbar debatt ut av det. Og det hadde jeg ihvertfall ikke trodd, mtp hvordan denne tråden først startet.:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Summers

Jeg er veldig fornøyd med å få svar. ;)

At jeg kommer med spørsmål er ikke et forsøk på å "ta" dere som svarer, for jeg synes det er supert at dere svarer ærlig. Det handler mer om å forsøke å forstå det, og se om det er mulig å få en halvveis fruktbar debatt ut av det. Og det hadde jeg ihvertfall ikke trodd, mtp hvordan denne tråden først startet. :fnise:

Herregud, føler meg ikke tatt i det hele tatt, skriver jo under nicket mitt og greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føst: jeg har aldri vært usaklig eller drevet med personangrep på brukere.

Men, jeg kan forstå at enkelte får såkalte kjente brukere i vrangstrupen av og til, fordi jeg selv kjenner på det.

Og hva er årsaken? Jo, hykleri av verste sort. Spesielt en såkalt kjent bruker slipper unna med mye, alt fra personangrep til støtende bilder, og blir ofte i tillegg applaudert av mange andre brukere. Ikke fordi det han skriver er nødvendigvis så fantastisk, men fordi skriveriene av og til er krydret med usaklig personangrep.

Når brukere prøver seg, med samme skrivestil som hans, da er det plutselig ikke like greit lenger, spesielt dersom skriveriet rammer en av de mer kjente brukere.

Eller for å bruke et annet eksempel, når to brukere havner i en disputt - og den ene er en såkalt kjent bruker, da får denne gjerne masse støtte og "stående overasjoner" fra andre "kjente" brukere.

Så, hvorfor skal det være forskjell på en såkalt kjent bruker og en mindre kjent bruker?

Så jeg kan forstå det når noen tar igjen ved å svare på en slik måte, eller folk som plusser slike svar mot "slike" brukere. Blir så lei av at enkelte brukere tror at de kan gjøre hva f*** de vil, og ikke tåler det samme tilbake og i tillegg får et kobbel med støtte fra andre "kjente" brukere.

Så for å sitere en annen bruker, you, dumb bitch. (for det er vel greit for meg, som er en svært lite kjent bruker - er alltid AB - å også ty til lavmåls personangrep av denne sorten også, og ikke bare denne kjente brukeren?)

Anonym poster: a23b23e984b6bd7824e5cd01bc33e763

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Føst: jeg har aldri vært usaklig eller drevet med personangrep på brukere.

Men, jeg kan forstå at enkelte får såkalte kjente brukere i vrangstrupen av og til, fordi jeg selv kjenner på det.

Og hva er årsaken? Jo, hykleri av verste sort. Spesielt en såkalt kjent bruker slipper unna med mye, alt fra personangrep til støtende bilder, og blir ofte i tillegg applaudert av mange andre brukere. Ikke fordi det han skriver er nødvendigvis så fantastisk, men fordi skriveriene av og til er krydret med usaklig personangrep.

Når brukere prøver seg, med samme skrivestil som hans, da er det plutselig ikke like greit lenger, spesielt dersom skriveriet rammer en av de mer kjente brukere.

Eller for å bruke et annet eksempel, når to brukere havner i en disputt - og den ene er en såkalt kjent bruker, da får denne gjerne masse støtte og "stående overasjoner" fra andre "kjente" brukere.

Så, hvorfor skal det være forskjell på en såkalt kjent bruker og en mindre kjent bruker?

Så jeg kan forstå det når noen tar igjen ved å svare på en slik måte, eller folk som plusser slike svar mot "slike" brukere. Blir så lei av at enkelte brukere tror at de kan gjøre hva f*** de vil, og ikke tåler det samme tilbake og i tillegg får et kobbel med støtte fra andre "kjente" brukere.

Så for å sitere en annen bruker, you, dumb bitch. (for det er vel greit for meg, som er en svært lite kjent bruker - er alltid AB - å også ty til lavmåls personangrep av denne sorten også, og ikke bare denne kjente brukeren?)

Anonym poster: a23b23e984b6bd7824e5cd01bc33e763

Første bud er å sitere riktig, det er vel heller bitch you dumb. Litt sånn,

26021079.jpg

Det er en meme, i likhet med f.eks Bitch, please. Sistnevnte har jeg fått kjeft for å ha brukt tidligere, på nøyaktig samme måte som du "kjefter" på en annen bruker her. Det pussige er at mange her inne bruker nøyaktig samme meme nå og da, uten at noen reagerer. Om den er slem eller ikke ser ut til å ha sammenheng med hvem som sier det, ikke bare hva som sies. Jeg har også fått kjeft for å bruke langt snillere memes, som f.eks They see me rollin', they hatin'! Som burde være uproblematisk.. I mine øyne er ikke memes personangrep. Du må selvfølgelig være uenig, men jeg anser det ikke for å være verken slemt eller personangrep. Uansett hvem som bruker det. Jeg tåler også å få dem tilbake, så ja, det er helt greit at du bruker den.;)

Og dette med disputt med kjent bruker, med stående applaus og massiv støtte til den kjente, har jeg lest flere ganger. Jeg er fortsatt ikke nærmere å ha sett det eller opplevd det. Er jeg en "kjent" bruker? For jeg får så hatten passer titt og ofte, uten at noen automatisk iler til min støtte. Min erfaring er at det ikke er brukeren, men "saken", som får støtte. Men det ser ut til å tolkes av andre som "massiv støtte til kjent bruker".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Uanonymbruker

Jeg tror det er de samme som henger i "slett meg" tråden og plusser folk som vil slettes.

Om jeg sletter meg, så skal jeg komme tilbake her med falsk persona som mann, da kan jeg si hva jeg vil hele tiden og være skikkelig ufyselig, men damene vil allikevel flokke seg rundt meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Summers

Om jeg sletter meg, så skal jeg komme tilbake her med falsk persona som mann, da kan jeg si hva jeg vil hele tiden og være skikkelig ufyselig, men damene vil allikevel flokke seg rundt meg.

Hm, ingen som flokker seg rundt meg.

Endret av Summers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Summers

Du er ikke ufyselig nok :opplyser:

vet, skal begynne å hetse under brukernavnet mitt i stedet for bare med ab-funksjonen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forresten inntrykk av at flere føler seg litt truffet av denne tråden. ;)

Hvordan får du det inntrykket? Har du fått pm'er eller noe? Spør fordi jeg ikke klarer å lese det i svarene her og blir nysgjerrig på hva du mener....?

Anonym poster: 18746a797421a37031eea374dae8e668

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Hvordan får du det inntrykket? Har du fått pm'er eller noe? Spør fordi jeg ikke klarer å lese det i svarene her og blir nysgjerrig på hva du mener....?

Anonym poster: 18746a797421a37031eea374dae8e668

Jeg skal ikke dra det opp igjen, men tråden har blitt ryddet, for å si det slik. Før ryddingen var vel halve tråden en praktisk demonstrasjon av HI. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke dra det opp igjen, men tråden har blitt ryddet, for å si det slik. Før ryddingen var vel halve tråden en praktisk demonstrasjon av HI. :)

Ok, takk for svar :-) har ikke lest de slettede innleggene som du sikkert skjønte. :)

Anonym poster: 18746a797421a37031eea374dae8e668

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...