Gå til innhold

Kjære KG-bruker med negativt brukerfikseringssyndrom


Gjest Vampen

Anbefalte innlegg

Greit, så fikk jeg ikke en egen tråd:-)

Neida, negative kommentarer om andre brukere er selvsagt ikke greit, og er bare på singelforumet så ikke sett dem så ofte. Men ikke akkurat overrasket over at svært populære personer også kan bli misslikt av enkelte brukere og at anonymitet fører til at det kommer stygge kommenterer. Kom jo med en unødvendig kommentar jeg også, blir lett revet med:-)

Forstår egentlig ikke at folk tør å legge ut bilder av seg selv eller gå på forumtreff her. Man på mange forumer er det forbudt med bilder for å skåne brukerne som ikke vet sitt eget beste. Og det tror jeg gjelder mange. Man utleverer seg selv vannvittig på forumer,gjerne mer enn det selv de nærmeste vet om en.

Grumpy

Anonym poster: fdc0858c7863769da151a8f7e6619825

Innlegget er ryddet for svar til slettet innlegg.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Vampen

Jeg skjønner ikke hvorfor så mange her latterliggjør spørsmålet til TS.

Hvorfor noen gjør dette? Misunnelse når andre brukere mottar et godt ord eller et kompliment kanskje? For å jekke ned brukerne, sånn at de ikke skal tro at de "er noe" når noen roser dem? Eller bare en god anledning for å prøve å såre brukere, eller "ta" godt kjente brukere. Dette går i hovedsak utover godt kjente brukere, derfor tror jeg det er noe i dette.

Anonym poster: 74b6c8c3f8e1ea00f930821848ea2303

Jeg tror du er inne på noe. Innleggene jeg har sitert over her, er et godt eksempel på det jeg sikter til, så jeg er litt glad for at det kom noen slike. ;) Det er ikke ett eneste argument som handler om det som står i HI. Derimot dreies fokuset umiddelbart over på bruker. I dette tilfellet meg. Man skal latterliggjøre og sette på plass bruker, uten å si noe om selve debatten. Om man mener HI er på bærtur i sandtak, så burde det være mulig å argumentere mot. Men det prøver man ikke engang. Bruker -> angrip!

Jeg tror at i det man på et eller annet vis blir lagt merke til på KG, så er det en viss fare for at man irriterer noen, og da er det også en viss fare for at man blir gjenstand for dette fenomenet. Det er brukere her inne (nei, jeg snakker ikke om meg til de av dere som tror det), som knapt nok kan vise seg i en tråd uten at tråden blir en regelrett drittsleningsøvelse mot dem. Nevner noen en bruker positivt, så er minimum en negativ bemerkning, med plusser, nesten obligatorisk. Forumfenomen? Umulig å diskutere, uten at noen må henges ut som gjenstand for noens rettferdige harme.

Igjen, hvorfor? Hvorfor er det så fryktelig vanskelig å ignorere de man irritere seg over? Og nei, informere i x antall tråder om at man skal ignorere dem, er ikke å ignorere dem. Hva er motivasjonen for å holde på slik?

Innlegget er ryddet for innlegg som er slettet. Lar svaret stå da det er relevant for selve debatten.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gah, hysj, ikke avslør meg! Jeg foretrekker selvfølgelig å ha den hyggelige shitstormen helt for meg selv!

Og det er ikke rettferdig. :angry: Du burde virkelig lære deg å dele godene. :jolie:

Men sånn fra spøk til alvor; jeg er ganske enig med deg, det er mye dritt som serveres dem som får ros. Og det selv om de ikke nødvendigvis er utpreget tydelig over hele forumet. Det er liksom nok at noen får ros, så den/ de brukeren/ brukerne som ikke har helt sansen for vedkommende, inn å si det.

Et merkelig fenomen, det der...

Og nå er det visst blitt sånn, at om du starter en tråd, handler den helt sikkert om deg. Eventuelt handler det om den ene brukeren som var negativ i den ene tråden, selv om det påpekes flere ganger at det er en generell beskrivelse av en tendens, ikke en spesifikk bruker i en spesifikk tråd.

Men mange av svarene du har fått her, understreker jo bare hva du sier innledningsvis, så kan hende de bare er hjelpsomme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Greit, så fikk jeg ikke en egen tråd:-)

Neida, negative kommentarer om andre brukere er selvsagt ikke greit, og er bare på singelforumet så ikke sett dem så ofte. Men ikke akkurat overrasket over at svært populære personer også kan bli misslikt av enkelte brukere og at anonymitet fører til at det kommer stygge kommenterer. Kom jo med en unødvendig kommentar jeg også, blir lett revet med:-)

Forstår egentlig ikke at folk tør å legge ut bilder av seg selv eller gå på forumtreff her. Man på mange forumer er det forbudt med bilder for å skåne brukerne som ikke vet sitt eget beste. Og det tror jeg gjelder mange. Man utleverer seg selv vannvittig på forumer,gjerne mer enn det selv de nærmeste vet om en.

Grumpy

Anonym poster: fdc0858c7863769da151a8f7e6619825

Grumpy er min helt forresten, så ta det som et kompliment.;)

Jeg tror forøvrig ikke man trenger å være populær for å få en omgang med dritt, det holder at man har irritert noen. En eller annen gang.;) De ivrigste fansen i denne tråden for eksempel, det er mulig tonen i HI irriterte dem. Eller, tror jeg, jeg har irritert dem i en eller flere andre tråder. Også blir denne tråden en mulighet til å lufte irritasjonen. Med påfølgende mulighet for at jeg kan få samme leksa av samme personer, i en annen tråd. Nå legger jeg litt opp til det, så jeg tar det ikke så tungt når det treffer meg. Men generelt, så synes jeg det er en uting. Nettopp fordi det er såpass utbredt og treffer flere brukere. Også brukere med mindre forkjærlighet for å yppe til bråk, enn undertegnede. ;)

Og jeg forstår fortsatt ikke hvorfor noen holder på sånn? Er det misunnelse? Dårlig folkeskikk? At man er generelt full av dritt? Har en dårlig dag? Ingen liker alle, og det er helt greit. Det er handlingen i å MÅTTE få det frem, jeg synes er rart.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan tildels skjønne tilfeller hvor man er sterkt uenig eller provosert at man da kan hisse seg opp. Jeg kan delvis også skjønne at det kan være utrolig moro å hisse opp brukere. Men denne regelrette drittslengingen og spydighetene som noen kommer med, det kan jeg virkelig ikke se hva poenget er med. Det må være folk som er usedvanlig langsinte eller generelt utrolig bitre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Og det er ikke rettferdig. :angry: Du burde virkelig lære deg å dele godene. :jolie:

Men sånn fra spøk til alvor; jeg er ganske enig med deg, det er mye dritt som serveres dem som får ros. Og det selv om de ikke nødvendigvis er utpreget tydelig over hele forumet. Det er liksom nok at noen får ros, så den/ de brukeren/ brukerne som ikke har helt sansen for vedkommende, inn å si det.

Et merkelig fenomen, det der...

Og nå er det visst blitt sånn, at om du starter en tråd, handler den helt sikkert om deg. Eventuelt handler det om den ene brukeren som var negativ i den ene tråden, selv om det påpekes flere ganger at det er en generell beskrivelse av en tendens, ikke en spesifikk bruker i en spesifikk tråd.

Men mange av svarene du har fått her, understreker jo bare hva du sier innledningsvis, så kan hende de bare er hjelpsomme.

Jeg setter pris på å få hjelp til å illustrere et poeng!:fnise: Jeg velger å tro at de bevisst går inn i rollen som mine ivrige hjelpere, for å få frem poeng jeg ikke makter å beskrive godt nok selv. Snillinger!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har et poeng. Det er grunnen til at jeg alltid er AB. Jeg blir lett såret og skjønner ikke at brukere tåler all dritten som blir kastet på dem her inne. Jeg liker å gi komplimenter og kommentere gode innlegg, men må vel slutte med det fordi det hagler med negative kommentarer etterpå og beskyldninger om at jeg er brukerne jeg er enig med :klo:

Anonym poster: 7dffd847b53b8db556f61098d4bbb44d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også brukere med mindre forkjærlighet for å yppe til bråk, enn undertegnede. ;)

Jeg har som sagt ikke sett så mye av det, men er vel som i virkeligheten, Er man bare snill og grei, så er det noen som føler at du er falsk eller at de gjennomskuer deg.

Det med å signere med Grumpy var ikke ment som ironisering av din kommentar, er bare at jeg bruker AB og at du skulle vite hvem jeg var.

Grumpy

Anonym poster: fdc0858c7863769da151a8f7e6619825

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som undrer meg, er hvordan man gidder å lage en lang tråd og sak ut av en så liten ting.... På et nettforum.... Fritidsproblemsyndromet(FPS)? Kanskje det er en idé å få seg et liv?

Endret av MilleLille
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har et poeng. Det er grunnen til at jeg alltid er AB. Jeg blir lett såret og skjønner ikke at brukere tåler all dritten som blir kastet på dem her inne. Jeg liker å gi komplimenter og kommentere gode innlegg, men må vel slutte med det fordi det hagler med negative kommentarer etterpå og beskyldninger om at jeg er brukerne jeg er enig med :klo:

Anonym poster: 7dffd847b53b8db556f61098d4bbb44d

Ja, og dette er noe herk. Det virker som noen brukere tar det som en personlig fornærmelse at andre får positiv oppmerksomhet. En ting er hvis hele tråden sporer av med kjærlighetserklæringer mellom brukere (noe som er ekstremt sjelden), men at noen får positiv oppmerksomhet i form av "godt innlegg", "der skrev du akkurat det jeg mente på en kjempegod måte", "som vanlig et reflektert innlegg fra deg" er å forvente på et forum som dette, og i sosial omgang mellom mennesker.

Hva er galt med at brukere får sånne komplimenter? Det er ikke som om det er en beskjed som sendes på vegne av hele medlemslisten her inne, der uenige brukere må skrive et motinnlegg for å unngå at alle tror dette komplimentet var på vegne av dem.

Anonym poster: 74b6c8c3f8e1ea00f930821848ea2303

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker stadig oftere AB fordi jeg ikke orker all drittslenging, frekke kommentarer og folk som generelt er stygge.

Ene og alene fordi jeg kan argumentere for meg, og har en tendens til å "ødelegge" bisarre tråder basert på løse påstander med noe så ufint som fakta og kunnskap. Jeg plukker gjerne fra hverandre andres usaklige innlegg basert på udokumenterte påstander. Især menn som liker å hevde at de argumenterer utfra fakta og logikk ser ut til å ta det tungt å bli motsagt.

Tar det som et tegn på at folk ikke er istand til å argumentere for seg, og skjønner jo at folk blir sinna når de blir avkledd i en debatt. Men nå er det blitt til at de eneste gangene jeg stikker innom dette forumet er når jeg er i humør til å stikke huet inn i et vepsebol.

Og nei - mine poster vekker sjelden særlig oppsikt på andre forum. Så det er uten tvil en ukultur som har fått lov til å sette seg på dette forumet. Legger også merke til at svært mange av de som var interessante å ta en diskusjon med her inne har sletta seg og forsvunnet, og det bare i min ganske korte karriere på forumet.

Anonym poster: c5e32f0b4e81726c2db703ce492063fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Det som undrer meg, er hvordan man gidder å lage en lang tråd og sak ut av en så liten ting.... På et nettforum.... Fritidsproblemsyndromet(FPS)? Kanskje det er en idé å få seg et liv?

Ja, huff og huff, tenkt at man kan være så teit altså. Det er tross alt viktigere ting å diskutere her i verden, som bloggere, matoppskrifter, sokkevask og utroskap. Hadde jeg hatt mer liv om jeg gikk for en av de nevnte temaene?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det de som klager over at de samme medlemmene blir nevnt i alle tråder om hvem man vil ligge med/feire jul med/adoptere/gifte seg med/ spise reker sammen med?

Anonym poster: 90982c42efe7a283f75e65c0afcac2bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snakk om å blåse opp og overdramatisere noe man finner over alt i samfunnet. :rolleyes: Rapporter heller innleggene da vel, i stedet for å skrive en hel avhandling om det. Personhets skal rapporteres og blir slettet av moderatorene.

Anonym poster: e3e140fbf11fac222b9078dcb6498ddb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Snakk om å blåse opp og overdramatisere noe man finner over alt i samfunnet. :rolleyes: Rapporter heller innleggene da vel, i stedet for å skrive en hel avhandling om det. Personhets skal rapporteres og blir slettet av moderatorene.

Anonym poster: e3e140fbf11fac222b9078dcb6498ddb

Jeg startet en tråd. Hvordan er det et problem for deg?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og nei, jeg føler meg ikke truffet av denne tråden. Og vi har jo heller ingen garanti for at det ikke er dere som skriker høyest i denne type tråder (eller andre som vanligvis står frem under brukernavnet), som faktisk er de som er de "skyldige" ;)

Anonym poster: cfebdba7c9980cb2fa24b119eb242ea0

Innlegget er ryddet for sitering av slettet innlegg.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Og nei, jeg føler meg ikke truffet av denne tråden. Og vi har jo heller ingen garanti for at det ikke er dere som skriker høyest i denne type tråder (eller andre som vanligvis står frem under brukernavnet), som faktisk er de som er de "skyldige" ;)

Anonym poster: cfebdba7c9980cb2fa24b119eb242ea0

Da leser vi innlegget forskjellig, men jeg tolker et innlegg som ikke sier noe om det som faktisk tas opp, men fokuserer utelukkende på min fritid og hva slags tråder jeg visstnok velger å starte, negativt.

Og nå skriver vel jeg i HI at jeg ikke tror at alle brukerne som holder på sånn, alltid skriver med nick. Jeg har altså fra starten av hatt som utgangspunkt at det er sansynlig at noen av de som holder på sånn, er brukere som vanligvis bruker nick. Dette handler ikke, fra min side, om AB som funksjon. Derimot er det interessant at de fleste som skal komme med noe slikt, føler at de må bruke AB.

Det med å føle seg truffet var myntet på de som utelukkende benytter anledningen til å kjefte på meg, fremfor å argumentere for eller mot HI. Blir man så irritert av en tråd som handler om drittslenging om brukere, så er det for meg logisk at man føler seg truffet. Om man aldri har gjort det, verken som AB eller med nick, så er det ingen grunn til å hisse seg opp, eller latterliggjøre tråden.

Innlegget er ryddet for sitering av slettet innlegg.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for hets, avsporinger og persondebatt. Det hadde vært fint om man holdt seg til det ts faktisk spør om, framfor å ty til personangrep og andre avsporinger.

Yvonne (mod)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det å komme med spydige slengbemerkninger som AB eller gjest er bunnen av feighet, og ser på det som virkelig patetisk oppførsel som kun oppnår å trekke forumet ned. Jeg har selv starter tråder med helt uskyldige spørsmål hvor ABere eller gjester kommer inn i tråden bare for å slenge dritt. Det er en av grunnene til at jeg ikke er så aktiv lenger. Forumet er gjennomsyret av den slags, selv på de mest trivielle tråder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...